נתב"ג

ארזS

New member
המשך...

אפילו קלוזאפ קטן על ECC המכונה "השרון" לפני שהסתובב בחזרה כדי להמריא על 12.
 

vitamin P

New member
../images/Emo51.gif

אני שואל ושואל כי חוץ מלעמוד בחוץ בתקווה לראות מטוס אין לי הרבה קשר לשדה עצמו מבשטח האווירי חוץ מכמה טיסות לחול
תודה
 

ארזS

New member
ולסיום...

ECC "רץ" על 12 להמראה. את ההמראה עצמה לא הצלחתי לצלם כי הייתי בתחילת 12 [או בסוף 30 איך שתקראו לזה...] ובמצלמה מעוטת זום ומעוטת פיקסלים זה היה בלתי אפשרי. אבל הוא המריא על 12. וככה כולם המריאו באותו הזמן.
 

ronenec

New member
דווקא כן ממריאים על 12 אבל זה נדיר

תלוי ברוח ועוד כל מיני גורמים.
 

eagle701

New member
סבבה אז טעות שלי

אגב ל12 יש סידים? כאילו איך מבצעים את הסידים של דינה מ12?
 

A r i e T

New member
>ודה על המידע

עכשיו אני מבין שטעיתי כל הזמן: אמרו לי שמסלול 26\08 נסלל בסוף שנות ה70, כדי שמטוסים ממריאים לא יחרישו אוזניים מעל חולון. אולי אתה זוכר את הצורה הכללית של נתב"ג לפני כמה שנים טובות? האם מסלולים 30\12 ו21\03 הם עוד מימי הבריטים? אני יודע רק שאת מגדל הפיקוח הנוכחי הקימו לפני 20 שנה בערך. יש שמועות שהכביש שמוליך אליו היה פעם מסלול... אגב, המגדל החדש שבטרמינל 3 איננו מגדל פיקוח.
 

vitamin P

New member
בקרת קרקע????

בערוץ 10 ראו פקח טיסה דווקא שאמר שהוא שמח שעוברים למגדל החדש!! אבל הוא באמת נראה קטן מידי בגלל זה לא מבחינת הגובה....
 

vitamin P

New member
מגדל תיאום של מה???

בקרת קרקע?? לא יודע ככה אני קורא לזה הכוונה היא לתנועת כלי הרכב והמטוסים על הקרקע לצורך התפעול?
 

kenezok

New member
תודה לכולם

למדתי דבר חדש טוב, זה מה שקורה שאני הייתי אחראי על רכש חלפים למטוסים רוב השנים ולא יצא לי לראות את המסלולים אלא עת יוצא הייתי לטיסות לחו"ל אבל לא ידעת ישזה חשוב עד הדיוק של המטר האחרון. יש לזה איזה משמעות שזה 3112 מטר בדיוק ולא מספיק לכתוב 3100 למשל?
 

vuv

New member
אני לא חושב

אבל יכול להיות שזה מה שיפיל את השדה בשביל מטוסים מסוימים שזה הגבול שלהם...כמובן לא באורכים האלה אלה במסלולים קצרים יותר אבל בשביל העיקרון...
 

kenezok

New member
עוד דבר שרציתי להגיד

מתי אני יצאתי לפנסיה אז במסיבה החברים ממחלקת כח אדם שהיום קןראים להם "משאבי אנוש" הביאו לי סיכום שב 32 שנים שעבדתי באל על טסתי במטוסי החברה במשך 3250 שעות.
 

LLEM

New member
בטח שיש

לכל מטוס יש את מרחק ההמראה/הנחיתה המקסימלי ברגע נתון. בד"כ זה תלוי בכמה דברים: טמפרטורה חיצונית, משקל המטוס, כיוון ועוצמת הרוח, גובה השדה מעל פני הים... כך בעצם הטייס מחשב את מרחק ההמראה/הנחיתה שלו, וזאת על פי הנתונים בספר המטוס. הנתונים נקבעו ע"י היצרן והם מדוייקים אפילו עד רמת האחדות במרחק ההמראה/הנחיתה (שבחלק מהמקרים נתון ביחידות "רגל" - פחות ממטר).
 

ronenec

New member
הנתונים מופיעים בדפיות של השדה...

ואת התמונה צילמתי מהחלון של הקוקפיט... ישבתי שם על הכיסא הנוסף בנחיתה...
 

vitamin P

New member
אולי הוא מכיר מישהו?????

ויש היום מקומות שחוששים קצת יותר מאל על- בין תא הנוסעים לתא הטייס יש מטר בטון והטייסים נכנסים דרך החלון בזמן השהות על הקרקע
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gif747/744 ממריאים על 12 מצד30

בזמן רוח מזרחית כולל לניו יורק.
 
למעלה