נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
השוואה דומה לרבעון הקודם.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
השוואה דומה לרבעון הקודם.
כאן התמונה כבר די שונה, מסתבר שהקו לירושלים בכל זאת הפסיד לעומת סוף 2011. עדיין, באר שבע מפתיעה לטובה, וגם דימונה ובאר יעקב (שגם היא ידועה כתחנה "בעייתית") אשר בולטות בשני הגרפים. הקו שמצליח "להמריא" יותר מכולם הוא קו הוד השרון - יבנה מערב ללא ספק ומסיבה מובנת מאליה: כי מדובר בקו שזכה לאחרונה לתגבור משמעותי ביותר בתחנות חדשות ומצליחות.
 

amit1270

New member
אל תשכח את החגים...

השוואה דומה לרבעון הקודם.
כאן התמונה כבר די שונה, מסתבר שהקו לירושלים בכל זאת הפסיד לעומת סוף 2011. עדיין, באר שבע מפתיעה לטובה, וגם דימונה ובאר יעקב (שגם היא ידועה כתחנה "בעייתית") אשר בולטות בשני הגרפים. הקו שמצליח "להמריא" יותר מכולם הוא קו הוד השרון - יבנה מערב ללא ספק ומסיבה מובנת מאליה: כי מדובר בקו שזכה לאחרונה לתגבור משמעותי ביותר בתחנות חדשות ומצליחות.
אל תשכח את החגים...
 

easylivin

New member
מאזן עולים/יורדים בתחנות.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
מאזן עולים/יורדים בתחנות.
הנוסחה המשודרגת על פי עמית: (a-b)/(a+b).
בני ברק הייתה ונשארה התחנה "העירונית" ביותר, ותחנת להבים היא "הפרברית" מכולן.
 
בתחנות חיפה מספר העולים שווה למספר היורדים.

מאזן עולים/יורדים בתחנות.
הנוסחה המשודרגת על פי עמית: (a-b)/(a+b).
בני ברק הייתה ונשארה התחנה "העירונית" ביותר, ותחנת להבים היא "הפרברית" מכולן.
בתחנות חיפה מספר העולים שווה למספר היורדים.
מעניין למה
 

easylivin

New member
העוגה ע"ש בועז.


נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
העוגה ע"ש בועז.

ממחישה את חלקן של 20 התחנות הגדולות במערכת.
 
על פי העוגה תל אביב היא במרכז של הנוסעים

העוגה ע"ש בועז.

ממחישה את חלקן של 20 התחנות הגדולות במערכת.
על פי העוגה תל אביב היא במרכז של הנוסעים
חיפה מצויה בשולים, להוציא את חוף הכרמל שהיא תחנה "תל אביבית" על פי % הנוסעים בה.
 

easylivin

New member
כמובן, כפועל יוצא מהמיקום בגיאוגרפי של ת"א

על פי העוגה תל אביב היא במרכז של הנוסעים
חיפה מצויה בשולים, להוציא את חוף הכרמל שהיא תחנה "תל אביבית" על פי % הנוסעים בה.
כמובן, כפועל יוצא מהמיקום בגיאוגרפי של ת"א
במרכז רשת המסילות. כמובן שגם להיות גוש דן המטרופולין הגדול במדינה בהפרש ניכר, יש השפעה לא מבוטלת (בלשון המעטה) על כמות הנוסעים... אבל בכל זאת, לא הייתי משתמש במונחים כגון "שולי" בהתייחס לתחנות אחרות. כל מי שראה וחווה מערכות תח"צ יעילות בעולם, יודע שהגעה "עד הקצוות" משחקת תפקיד חשוב ביעילות ובאטרקטיביות של מערכות כאלו. בכל רשת מסילות פרברית נורמלית יש מעט תחנות גדולות והרבה תחנות קטנות, וכך זה אמור להיות וכך יהיה גם בארץ.
 
שולי מבחינת % הנוסעים לא מבחינת חשיבות

כמובן, כפועל יוצא מהמיקום בגיאוגרפי של ת"א
במרכז רשת המסילות. כמובן שגם להיות גוש דן המטרופולין הגדול במדינה בהפרש ניכר, יש השפעה לא מבוטלת (בלשון המעטה) על כמות הנוסעים... אבל בכל זאת, לא הייתי משתמש במונחים כגון "שולי" בהתייחס לתחנות אחרות. כל מי שראה וחווה מערכות תח"צ יעילות בעולם, יודע שהגעה "עד הקצוות" משחקת תפקיד חשוב ביעילות ובאטרקטיביות של מערכות כאלו. בכל רשת מסילות פרברית נורמלית יש מעט תחנות גדולות והרבה תחנות קטנות, וכך זה אמור להיות וכך יהיה גם בארץ.
שולי מבחינת % הנוסעים לא מבחינת חשיבות
התכנוותי שזה מראה מבחינה רכבתית היכן נמצא מרכז הביקושים (די חופף למרכז הארץ) והיכן הפריפריה.
התקווה שזה לא יהיה כך, ושגם לנהריה ובאר שבע יסעו בשביל לעבוד שם.
 

בועז ל

New member
חן-חן. אני עדיין ביבנה ותוהה האם ברבעון הבא

העוגה ע"ש בועז.

ממחישה את חלקן של 20 התחנות הגדולות במערכת.
חן-חן. אני עדיין ביבנה ותוהה האם ברבעון הבא
תצלחנה שתי תחנות העיר להשתחל ל"עוגה של בועז" בתור הדובדבן שבקצפת.
 

easylivin

New member
התחנות החדשות על קצה המזלג.

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
התחנות החדשות על קצה המזלג.
לא רק מספר הנוסעים אלא גם מאזן עולים/יורדים משתנה לו מחודש לחודש. תחנת צומת חולון "המיותרת" נמצאת בראש המאזן יחד עם חולון וולפסון. מה שבגדול אומר שמספר הנוסעים שנוסעים משתי התחנות, זהה כמעט למספר הנוסעים שחוזרים אליהן. להערכתי, זה יכול להעיד משהו על אחוז השימוש הגבוה יחסית בתח"צ בהגעה מ/אל התחנות הנ"ל, לעומת תחנות אחרות שבהן משתמשים יותר ברכב פרטי (וכידוע בוולפסון בכלל לא קיים שום חניון לרכב פרטי).
 

down under

New member
סליחה??? דווקא תחנה שמשתמשים בה ברכב פרטי

התחנות החדשות על קצה המזלג.
לא רק מספר הנוסעים אלא גם מאזן עולים/יורדים משתנה לו מחודש לחודש. תחנת צומת חולון "המיותרת" נמצאת בראש המאזן יחד עם חולון וולפסון. מה שבגדול אומר שמספר הנוסעים שנוסעים משתי התחנות, זהה כמעט למספר הנוסעים שחוזרים אליהן. להערכתי, זה יכול להעיד משהו על אחוז השימוש הגבוה יחסית בתח"צ בהגעה מ/אל התחנות הנ"ל, לעומת תחנות אחרות שבהן משתמשים יותר ברכב פרטי (וכידוע בוולפסון בכלל לא קיים שום חניון לרכב פרטי).
סליחה??? דווקא תחנה שמשתמשים בה ברכב פרטי
(כלומר לבוא מהבית לתחנה לא ברגל או באוטובוס אלא בפרייבט) מחייבת, כמעט והייתי אומר שבהגדרה, שיהיו אותו מספר עולים ויורדים.
שכן אדם שבא בבוקר עם המאזדה/מיצובישי/יונדאי לתחנה חייב לחזור בערב מהעיר הגדולה לתחנה הפרברית על מנת להוציא משם את הרכב שלו.

לעומת זאת, תחנה שהולכים אליה ברגל מהבית ו/או נוסעים בקו פנימי של אוטובוס, לא מחייבת שתחזור מהעיר הגדולה ברכבת לתחנה הזו.
אתה יכול לקחת אוטובוס מהעיר הגדולה ועד לעיר שלך או לחזור בטרמפ עם מישהו שעובד איתך.
שכן אין לך משהו להוציא מהחניון של אותה תחנה פרברית בסופו של יום.
 

easylivin

New member
צודק לגבי אותו מספר עולים ויורדים, כמובן...

סליחה??? דווקא תחנה שמשתמשים בה ברכב פרטי
(כלומר לבוא מהבית לתחנה לא ברגל או באוטובוס אלא בפרייבט) מחייבת, כמעט והייתי אומר שבהגדרה, שיהיו אותו מספר עולים ויורדים.
שכן אדם שבא בבוקר עם המאזדה/מיצובישי/יונדאי לתחנה חייב לחזור בערב מהעיר הגדולה לתחנה הפרברית על מנת להוציא משם את הרכב שלו.

לעומת זאת, תחנה שהולכים אליה ברגל מהבית ו/או נוסעים בקו פנימי של אוטובוס, לא מחייבת שתחזור מהעיר הגדולה ברכבת לתחנה הזו.
אתה יכול לקחת אוטובוס מהעיר הגדולה ועד לעיר שלך או לחזור בטרמפ עם מישהו שעובד איתך.
שכן אין לך משהו להוציא מהחניון של אותה תחנה פרברית בסופו של יום.
צודק לגבי אותו מספר עולים ויורדים, כמובן...
אז כנראה שאין קשר בין הדברים. כי יש תחנות כאלו בלי חניון בכלל, ויש כאלו עם חנייה בשפע.
 

בועז ל

New member
עשית עבודת גרפים לתפארת, אריק.

התחנות החדשות על קצה המזלג.
לא רק מספר הנוסעים אלא גם מאזן עולים/יורדים משתנה לו מחודש לחודש. תחנת צומת חולון "המיותרת" נמצאת בראש המאזן יחד עם חולון וולפסון. מה שבגדול אומר שמספר הנוסעים שנוסעים משתי התחנות, זהה כמעט למספר הנוסעים שחוזרים אליהן. להערכתי, זה יכול להעיד משהו על אחוז השימוש הגבוה יחסית בתח"צ בהגעה מ/אל התחנות הנ"ל, לעומת תחנות אחרות שבהן משתמשים יותר ברכב פרטי (וכידוע בוולפסון בכלל לא קיים שום חניון לרכב פרטי).
עשית עבודת גרפים לתפארת, אריק.
על העבודה היסודית וההשקעה הרבה. אני מודה לך ומאוד מעריך זאת.
 

amit1270

New member
תודה רבה לבועז על הנתונים ולאריק על ניתוחם

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת - רבעון ראשון 2012
הגיעו נתוני הנוסעים בתחנות הרכבת לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012. לרשימת התחנות נוספה החל מחודש מרץ תחנת יבנה מערב שלטעמי פותחת לגמרי לא רע במחזור הפתיחה של ליגת התחנות (
). לאחר הפגנת חולשה קצרה, תחנת יוספטל בבת ים שבה לכבוש את הפסגה בקו ראשל"צ מערב, במשך כל הרבעון, אם כי יש לציין שתחנת משה דיין הראשל"צית עוקבת אחריה צמוד-צמוד ואינה נותנת לגברת מבת ים להגדיל משמעותית את הפער ביניהן. "בקרבות התחתית" אין חדש: תחנת דימונה ממשיכה לנעול את הטבלה.

בשלוש ההודעות הבאות אצרף את קבצי הנתונים. חובבי הנתונים בפורום מוזמנים להעלות את מסקנותיהם ביחס לרבעון הראשון ברכבת; רבעון שהכיל בתוכו את חודש פברואר הקצר ואת סכסוך העבודה הקשה ברכבת. הודעות שתכלולנה גרפים לא תימחקנה.

לסיום אבקש להודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עם הפורום.
תודה רבה לבועז על הנתונים ולאריק על ניתוחם
 

סוקר26

New member
עד כמה הנתונים משקפים?

תודה רבה לבועז על הנתונים ולאריק על ניתוחם
עד כמה הנתונים משקפים?
אם המספרים כוללים קניית כרטיסים בקופות, אז בעצם כל מי שנוסע באמצעות חופשי חודשי או כרטיסיות לא נכלל כאן?
בגדול הנתונים נראים לי טיפה מוטים מטה.
 

easylivin

New member
הנתונים מבוססים על מעבר דרך ולידטורים

עד כמה הנתונים משקפים?
אם המספרים כוללים קניית כרטיסים בקופות, אז בעצם כל מי שנוסע באמצעות חופשי חודשי או כרטיסיות לא נכלל כאן?
בגדול הנתונים נראים לי טיפה מוטים מטה.
הנתונים מבוססים על מעבר דרך ולידטורים
זה כולל חופשי חודשי, חיילים וכל שאר הנסיעות ברכבת המתבצעות כולן באמצעות כרטיסים מגנטיים שחובה להעבירם דרך הסבסבות. הבעיה היא שלא תמיד מעבירים את הכרטיס בשני הכיוונים מסיבות כאלו ואחרות, לפעמים מבקשים לשנות את היעד תוך כדי נסיעה כשיורדים בתחנה אחרת בדרך/רוכשים תוספת מחיר לכרטיס אצל הפקח ברכבת (פעם יצא לי אפילו לעשות את זה בעצמי). ולכן מדובר באומדן, אבל האומדן הזה בכל זאת אמור להיות די קרוב למציאות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה