נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת
השיא של דצמבר 2014 לא נשבר.
עד כאן להפעם.

 

zahipan10

New member
אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?
אחרי שאמרו שהוא יהיה ריק מנוסעים?
מעניין אותי כמה נוסעים יתווספו אחרי פתיחת הקו עד לבאר שבע.
 
חס וחלילה, אל תרגיז את המומחים המובילים

אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?
אחרי שאמרו שהוא יהיה ריק מנוסעים?
מעניין אותי כמה נוסעים יתווספו אחרי פתיחת הקו עד לבאר שבע.
חס וחלילה, אל תרגיז את המומחים המובילים
שטרסלר, בקר ופייטלסון כבר קבעו שאסור לפתוח קווי רכבת בינעירוניים, ומי אתה שתחלוק עליהם? חוצפן!
 

zahipan10

New member
צודק!

חס וחלילה, אל תרגיז את המומחים המובילים
שטרסלר, בקר ופייטלסון כבר קבעו שאסור לפתוח קווי רכבת בינעירוניים, ומי אתה שתחלוק עליהם? חוצפן!
צודק!
חוצפן שכמותי! איך אני מעז?

ועכשיו ברצינות:
מעניין אותי גם כמה אנשים יסעו ברכבת מבאר שבע לאשקלון, אשדוד, יבנה, וראשל"צ ולהפך.
רכבות ריקות אין מצב שנקבל.
 

GLSRA

Active member
מספיק לראות את כמות הנוסעים משדרות ומנתיבות כדי....

צודק!
חוצפן שכמותי! איך אני מעז?

ועכשיו ברצינות:
מעניין אותי גם כמה אנשים יסעו ברכבת מבאר שבע לאשקלון, אשדוד, יבנה, וראשל"צ ולהפך.
רכבות ריקות אין מצב שנקבל.
מספיק לראות את כמות הנוסעים משדרות ומנתיבות כדי....
להבין מה צפוי יהיה מאופקים.
בנוסף למה שכבר קורה בשתי התחנות הללו, יהיו נוסעים ימימים מאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ולאוניברסיטה.
יש תחושה שזה הולך להיות קו מאוד מוצלח.
בעוד חודשיים שלושה הסקרנות שלנו תסופק.
 
אבל צריך לקחת בחשבון שכאשר תיפתח תחנת אופקים היא תיקח נוסעים

מספיק לראות את כמות הנוסעים משדרות ומנתיבות כדי....
להבין מה צפוי יהיה מאופקים.
בנוסף למה שכבר קורה בשתי התחנות הללו, יהיו נוסעים ימימים מאשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ולאוניברסיטה.
יש תחושה שזה הולך להיות קו מאוד מוצלח.
בעוד חודשיים שלושה הסקרנות שלנו תסופק.
אבל צריך לקחת בחשבון שכאשר תיפתח תחנת אופקים היא תיקח נוסעים
מתחנת נתיבות, כפי שתחנת נתיבות לקחה עם פתיחתה נוסעים מתחנת שדרות.
וכפי שכבר נכתב כאן, צריך גם לבחון את מה שקורה בתחנות לאחר תקופת הפעלה "רגילה" ללא מתנות חינם למיניהן משר התחבורה.
לתעריפי הנסיעה יש השפעה משמעותית על מידת האטרקטיביות של קווי הרכבת בכלל ושל קו הוד השרון-משה דיין/אשקלון/נתיבות/באר שבע בפרט.
 

GLSRA

Active member
קשה להתווכח איתך כי הטיעונים שלך מוצקים

אבל צריך לקחת בחשבון שכאשר תיפתח תחנת אופקים היא תיקח נוסעים
מתחנת נתיבות, כפי שתחנת נתיבות לקחה עם פתיחתה נוסעים מתחנת שדרות.
וכפי שכבר נכתב כאן, צריך גם לבחון את מה שקורה בתחנות לאחר תקופת הפעלה "רגילה" ללא מתנות חינם למיניהן משר התחבורה.
לתעריפי הנסיעה יש השפעה משמעותית על מידת האטרקטיביות של קווי הרכבת בכלל ושל קו הוד השרון-משה דיין/אשקלון/נתיבות/באר שבע בפרט.
קשה להתווכח איתך כי הטיעונים שלך מוצקים
יחד עם זאת, ולמרות הירידה של נוסעים מנתיבות שיעלו כבר באופקים, התוספת של הנוסעים באופקים והתוספת של הנוסעים בכיוון השני תבוא מהר לידי ביטוי. אגב בימי ראשון וחמישי יהיו המון חיילים שייסעו בקו הזה מבאר שבע ישירות לכל תחנות הקו וללואת הוד השרון כפר סבא.
אני מאוד אופטימי לקו הזה.
לדעתי, כמעט בכל קו שם המשחק הוא תכיפות הרכבות. למשל העיר באר יעקב גדלה בקצב פנומנלי. אם יוסיפו שם רכבות, נראה גם משם עלייה דרמטית במספר הנוסעים. כבר כעת רואים בבירור עלייה משמעותית בתחנה זו
 

olli3

New member
מנהל
רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.

אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?
אחרי שאמרו שהוא יהיה ריק מנוסעים?
מעניין אותי כמה נוסעים יתווספו אחרי פתיחת הקו עד לבאר שבע.
רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
 
הפיצול באשקלון יתרחש ככל הנראה לאחר החישמול ולא בשנתיים

רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
הפיצול באשקלון יתרחש ככל הנראה לאחר החישמול ולא בשנתיים
שלוש הקרובות.
 

olli3

New member
מנהל
את זה לא ידעתי, אז עוד יותר אין לי ספק שקו הרכבת יהיה הצלחה.

הפיצול באשקלון יתרחש ככל הנראה לאחר החישמול ולא בשנתיים
שלוש הקרובות.
את זה לא ידעתי, אז עוד יותר אין לי ספק שקו הרכבת יהיה הצלחה.
 

GLSRA

Active member
כמובן שזה אפשרי אך גם זו פעולה שמעכבת את הנסיעה.

אין אפשרות להחליף רק את הקטר?
הרי הקרונות הנוכחיים אמורים להמשיך לפעול גם כמחושמלים לא?
כמובן שזה אפשרי אך גם זו פעולה שמעכבת את הנסיעה.
בזמן החלפת הקטרים אפשר להוריד את הנוסעים ואם הרכבות מתואמות היטב להעלות את כל הנוסעים לרכבת ההמשך
 

GLSRA

Active member
מסכים לגמרי. אם כי...

רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
מסכים לגמרי. אם כי...
אני לא בטוח שיש כוונה לסיים את הקו באשקלון ולהחליחף רכבות. כבר כיום הלוז בתחנת נתיבות מתוכנן כך שהוא מותאם לרכבת שתגיע לבאר שבע ותחזור. כך היה גם בתחנת שדרות.
יהיה די טפשי להוריד את כל הנוסעים צפונה בתחנת אשקלון ולהחליף רכבת.
 
בעידן החישמול זה יהיה כורח, מכיוון שמסילת אשקלון-באר שבע לא

מסכים לגמרי. אם כי...
אני לא בטוח שיש כוונה לסיים את הקו באשקלון ולהחליחף רכבות. כבר כיום הלוז בתחנת נתיבות מתוכנן כך שהוא מותאם לרכבת שתגיע לבאר שבע ותחזור. כך היה גם בתחנת שדרות.
יהיה די טפשי להוריד את כל הנוסעים צפונה בתחנת אשקלון ולהחליף רכבת.
בעידן החישמול זה יהיה כורח, מכיוון שמסילת אשקלון-באר שבע לא
תחושמל בשלב הראשון של החישמול (כלומר: עד להודעה חדשה...).
 

GLSRA

Active member
זה ברור, אבל עוד חזון למועד. חשמול עד אשקלון לא יקרה תוך ..

בעידן החישמול זה יהיה כורח, מכיוון שמסילת אשקלון-באר שבע לא
תחושמל בשלב הראשון של החישמול (כלומר: עד להודעה חדשה...).
זה ברור, אבל עוד חזון למועד. חשמול עד אשקלון לא יקרה תוך ..
שנתיים שלוש, אלא הרבה יותר מזה. ביוד שלוש שנים, אם לא יהיו עיכובים נוספים, אז הקו הראשון A1 יהיה מחושמל.
אין משמעות לדבר היום על החלפת רכבות באשקלון, זה לא יקרה לפני 2020 (לדעתי)
 

Ofekalef1

New member
למה צריך שהחלק האחר של הקו יופעל עם רכבות חשמליות?

בעידן החישמול זה יהיה כורח, מכיוון שמסילת אשקלון-באר שבע לא
תחושמל בשלב הראשון של החישמול (כלומר: עד להודעה חדשה...).
למה צריך שהחלק האחר של הקו יופעל עם רכבות חשמליות?
 
לפי תוכנית החישמול של הרכבת המסילות בין תל אביב לאשקלון יהיו

למה צריך שהחלק האחר של הקו יופעל עם רכבות חשמליות?
לפי תוכנית החישמול של הרכבת המסילות בין תל אביב לאשקלון יהיו
מחושמלות.
הסיבות לכך שקווים בין אשקלון לתל אביב וצפונה מתל אביב יהיו מחושמלים דומות לסיבות לחשמל את קווי הרכבת בכלל.
בגלל אילוצים תקציביים לא מחשמלים בשלב הראשון את כל המסילות ומסילת אשקלון-באר שבע, כמו מסילת העמק והמסילה לבית שמש לא מחושמלות בשלב הראשון.
אז העובדה שמסילת אשקלון-באר שבע לא תחושמל לא מצדיקה אי שימוש בחישמול ברכבות שבין אשקלון למרכז וצפון הארץ שבין השאר גם עוברות בקטע המאוד עמוס באיילון שמהווה צוואר בקבוק.
עדיף שהרשת תכלול החלפה באשקלון עבור הנוסעים מאופקים, נתיבות ושדרות מאשר לא לנצל את החישמול מצפון לאשקלון לטובת הרבה יותר נוסעים מאשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון ועוד ולטובת הרשת כולה.
 

GLSRA

Active member
ברור - צודק לחלוטין

לפי תוכנית החישמול של הרכבת המסילות בין תל אביב לאשקלון יהיו
מחושמלות.
הסיבות לכך שקווים בין אשקלון לתל אביב וצפונה מתל אביב יהיו מחושמלים דומות לסיבות לחשמל את קווי הרכבת בכלל.
בגלל אילוצים תקציביים לא מחשמלים בשלב הראשון את כל המסילות ומסילת אשקלון-באר שבע, כמו מסילת העמק והמסילה לבית שמש לא מחושמלות בשלב הראשון.
אז העובדה שמסילת אשקלון-באר שבע לא תחושמל לא מצדיקה אי שימוש בחישמול ברכבות שבין אשקלון למרכז וצפון הארץ שבין השאר גם עוברות בקטע המאוד עמוס באיילון שמהווה צוואר בקבוק.
עדיף שהרשת תכלול החלפה באשקלון עבור הנוסעים מאופקים, נתיבות ושדרות מאשר לא לנצל את החישמול מצפון לאשקלון לטובת הרבה יותר נוסעים מאשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון ועוד ולטובת הרשת כולה.
ברור - צודק לחלוטין
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה