רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?
אחרי שאמרו שהוא יהיה ריק מנוסעים?
מעניין אותי כמה נוסעים יתווספו אחרי פתיחת הקו עד לבאר שבע.
רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
 
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
 
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
 
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.