נקודה מעניינת
אני נוטה להסכים, אבל אומר משהו להגנת אולמרט. יש לקחת בחשבון את עמדת האוצר המסורתית שהיא נגד רכבות. בכל פעם שיש בור תקציבי, כמו הבור שנפער לאחר מלחמת לבנון השנייה, תקציבי הפיתוח של הרכבת הם המועמדים הראשונים לעריפה. כך שההנהגה הפוליטית לא צריכה בהכרח להיות אנטי-רכבת, מטעמים ענייניים או לא, כדי שדברים לא יזוזו. מספיק שתהיה ניטרלית, כלומר שהעניין לא יהיה בראש מעייניה, והאוצר כבר ידאג לשאר.
(אני מסייג שגם בין חוחי האוצר היו כמה שושנים).
נקודה מעניינתהגרף האחרון שהעליתי.
קצב הגידול במס' הנוסעים הגיע לראשונה לרמה "של שנות ה-2000" בדיוק ב-1999. הס מלהזכיר מי היה אז ראש הממשלה ושר האוצר.
קצב הגידול הזה נמשך בימי ממשלות ברק ושרון, שניהלו מדיניות מוצהרת של השקעה בשירותי הרכבת. והקצב עדיין נשמר בראשית ימי אולמרט העליזים.
ואז לפתע, קצב הגידול ירד לאפס... במקרה. לגמרי במקרה, כנראה בלי שום קשר להצהרותיו של אולמרט עצמו, של שרי האוצר שלו, ושל חבריו בעיתונות ובעוד כל מיני מקומות. לאיש החביב הזה כידוע היו ועדיין יש הרבה מאוד חברים במקומות שונים ואף מפתיעים.
והנה, קצב העלייה חזר, שוב לגמרי במקרה, לרמה הזאת רק במהלך הקדנציה השנייה של... הס מלהזכיר.
(לא) כל-כך מעניין מה יהיה התירוץ הפעם לכל רצף צירופי המקרים הנ"ל.
אני נוטה להסכים, אבל אומר משהו להגנת אולמרט. יש לקחת בחשבון את עמדת האוצר המסורתית שהיא נגד רכבות. בכל פעם שיש בור תקציבי, כמו הבור שנפער לאחר מלחמת לבנון השנייה, תקציבי הפיתוח של הרכבת הם המועמדים הראשונים לעריפה. כך שההנהגה הפוליטית לא צריכה בהכרח להיות אנטי-רכבת, מטעמים ענייניים או לא, כדי שדברים לא יזוזו. מספיק שתהיה ניטרלית, כלומר שהעניין לא יהיה בראש מעייניה, והאוצר כבר ידאג לשאר.
(אני מסייג שגם בין חוחי האוצר היו כמה שושנים).