העניין עם עלות האנרגיה
היה רק אנקדוטה קצרה מהמציאות כדוגמא לטענה שהעלת על עלות תפעול מול עלות רכישה/הקמה.
 
לגבי שירות מסילתי לישובים האלו, העניין פה שזה לא בדיוק "שירות מסילתי". איפה שלא תמוקם התחנה היא לא תהיה במרחק הליכה סביר מהישובים האלו, אם באופן היפוטתי הישובים היו מתפתחים בהתאם למסילה בפריסה לינארית עם תחנה במרכז הישוב כמו במקומות שהם התחבורה המסליתית התפתחה במאה ה19 אז היה קיים שירות מסילתי יעיל. המציאות בארץ ברוב המקרים היא אחרת ולכן גם צריך להתאים את ההיררכיה המערכתית אליה. ואם בכל מקרה יש צורך לקשר את הישובים לתחנות באמצעי משלים, אז תוספת נסיעה של 2-3 ק"מ למסילת החוף לא תשפיע על היעילות/האטרקטיביות של החיבור(אם כבר ההפך, במסילת החוף התדירות תהיה גבוהה יותר וגם היצע היעדים). ומכיוון שלישובים האלו יש גם ככה זיקה חזקה לנתניה ולאזורי התעשייה שלה כמרכז אזורי, הם גם יחברו אותם אליה.
העניין עם עלות האנרגיהבהחלט אופציה מעניינת להפעיל שלוחה מנתניה עד כפר יונה
בעלויות תפעול כמובן יש את הדלק/חשמל שהזכרת אבל עוד יותר משמעותי זה עלות כח האדם הנדרש לתפעול.
 
בדיוק בגלל זה יתכן שיהיה יעיל יותר להפעיל רכבת בכביש 4 שתשרת את ישובי הסביבה שגדלים יפה (קדימה-צורן, אבן יהודה, תל מונד) על חשבון שירותי שאטל למיניהם כדי להגיע לקו החוף או אוטובוסים לצומת רעננה ותל אביב. לא בטוח ששילוב המסילה הזו בתוך מסילת השרון ואי קיום שירות מסילתי לישובים הללו הוא הדרך היעילה ביותר.
היה רק אנקדוטה קצרה מהמציאות כדוגמא לטענה שהעלת על עלות תפעול מול עלות רכישה/הקמה.
 
לגבי שירות מסילתי לישובים האלו, העניין פה שזה לא בדיוק "שירות מסילתי". איפה שלא תמוקם התחנה היא לא תהיה במרחק הליכה סביר מהישובים האלו, אם באופן היפוטתי הישובים היו מתפתחים בהתאם למסילה בפריסה לינארית עם תחנה במרכז הישוב כמו במקומות שהם התחבורה המסליתית התפתחה במאה ה19 אז היה קיים שירות מסילתי יעיל. המציאות בארץ ברוב המקרים היא אחרת ולכן גם צריך להתאים את ההיררכיה המערכתית אליה. ואם בכל מקרה יש צורך לקשר את הישובים לתחנות באמצעי משלים, אז תוספת נסיעה של 2-3 ק"מ למסילת החוף לא תשפיע על היעילות/האטרקטיביות של החיבור(אם כבר ההפך, במסילת החוף התדירות תהיה גבוהה יותר וגם היצע היעדים). ומכיוון שלישובים האלו יש גם ככה זיקה חזקה לנתניה ולאזורי התעשייה שלה כמרכז אזורי, הם גם יחברו אותם אליה.