נתצים

gady18

New member
נתצים

http://finance.walla.co.il/?w=//2695065
ושאלה יותר מענינת יש חוק לנתצים עם נכים העלי תו עגלה
בתור נכה צהל תו משולש אני לא יכול להגיע להרבה מקומות בתל אביב
בגץ קבע שאין להבדיל בין שני התווים.
השאלה מה זה משפיע על חוק הנתצים, לנכים.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מה משפיע על החוק ?

יש לנו בית מחוקקים שקובע את החוקים ומסמיך משרדי ממשלה לקבוע תקנות, אם יש לך בעיות - הכנסת ומשרד התחבורה הם הכתובת.
באופן מעשי - לרכב נכה בעל תו כחול (תו עגלה) כשבעל התו בתוכו, מותר לנסוע בנת"צ.
מה שמשפיע לדעתי - הוא שיש כמאה אלף בעלי תו ירוק (משולש) וכ 5000 בעלי תו כחול (עגלה).
ואין שום קשר בין איסור הנסיעה בנת"צ לחוק חניית נכים - בחוק חניית נכים מדובר על חניה בלבד ולא על שום דבר מעבר לכך
 

mr dish

New member
אם התקנות והחוק היו כדברי ברזילי, ללא סייג,

לא היתה עריית תל אביב נמנעת מלתת לבית המשפט לחרוץ במאות תיקי קנסות וגרירות עליהם ערערו נכים אשר נקנסו ואף נגרר רכבם...

העובדה היא כי הערייה העדיפה להגיע לכדי הסכם מוזר ומפוקפק עם "נגישות ישראל" במקום ששופט ייתן פסק מחייב ויפתח כניראה תיבת פנדורה מהעבר...
 

gady18

New member
לא הבנת

לאחר חקיקת החוק שבעצם קבע הבדלה בין התווים קבע בגץ שאסור להבדיל ביניהם.
אז יש סתירה בין החוקים , זה לא קשור לחוק חניית נכים אלא לרוח של החוק מתן גישה לכנים כי יש מקומות שניתן להגיע אליהם
רק בנתץ למשל באלנבי בתל אביב. בקשר ל100 אלף תו משולש לא ביוק רואים הרבה בכסיש זאת סתם פרופוגנדה.

אתר נגישות ישראל
עתירה לבג"ץ. בדיון שהתקיים במאי 2012 התקבלה עמדת העמותה ואפשר לומר (באופן כללי) שההבחנה בין התגים איננה חוקית עד שיתקנו את החוק
כלמר לאחר חקיקת החוק בגץ קבע שאסור להבדיל בין שנע סוגי תווי החניה והם זהיט.
בקשר לכל הנושא, הכתבה זה על הנתצים ולא על נכים זה סתם הכנסתי.
וראוי לציין שבחיפה הנתציפ זה בעצם רכבת קלה ( מטרונית ) וגם לנכים עגלה אסור להשתמש בהם.
 

mr dish

New member
לא החוק קבע הבדלים. תקנות עשו זאת. טענתי בעבר

כי אין תוקפן של תקנות כתוקפו של חוק, אבל מיטב מתנדבינו הטיפו לי כי איני מבין דבר וכי טענות יש להפנות ל...מחוקק.

קביעת בג"צ לא תוריד ולא תעלה עבור מיטב מתנבינו, כניראה....
 

gady18

New member
בגץ

לאחר חקיקת החוק שבעצם קבע הבדלה בין התווים קבע בגץ שאסור להבדיל ביניהם.
אז יש סתירה בין החוקים , זה לא קשור לחוק חניית נכים אלא לרוח של החוק מתן גישה לכנים כי יש מקומות שניתן להגיע אליהם
רק בנתץ למשל באלנבי בתל אביב. בקשר ל100 אלף תו משולש לא ביוק רואים הרבה בכסיש זאת סתם פרופוגנדה.

אתר נגישות ישראל
עתירה לבג"ץ. בדיון שהתקיים במאי 2012 התקבלה עמדת העמותה ואפשר לומר (באופן כללי) שההבחנה בין התגים איננה חוקית עד שיתקנו את החוק
כלמר לאחר חקיקת החוק בגץ קבע שאסור להבדיל בין שנע סוגי תווי החניה והם זהיט.
בקשר לכל הנושא, הכתבה זה על הנתצים ולא על נכים זה סתם הכנסתי.
וראוי לציין שבחיפה הנתציפ זה בעצם רכבת קלה ( מטרונית ) וגם לנכים עגלה אסור להשתמש בהם.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
שני דברים

1. ניתן להגיע לכל מקום ברחוב אלנבי בתל אביב גם ללא נסיעה בנת"צ, זה רק דורש לעיתים סיבוב קטן.
2. בעניין מספר תווי המשולש - המספר שנקבתי בו מעוגל וקרוב מאד למספר האמיתי, מעבר לכ, אשמח לשמוע הסבר, מדוע לדעתך יש לתת עדיפות (שעשויה לגרום עיכוב לאלפים הנוסעים בתחבורה ציבורית ולגרום להעמסת יתר של כבישי ישראל במכוניות בגלל תחבורה ציבורית פחות טובה), לרכב הנושא תו נכה (בעיקר כשהנכה לא נמצא בו) בפקקי דרך נמיר בתל אביב או בנתיב המהיר המקביל לכביש 1 בכניסה לתל אביב
 

gady18

New member
קודם כל לא ניתן

אלא אם כן אתה הולך הרבה
כל אחד יכול לסעת בנתיב המהיר זה רק עולה כסף
הכונה היא לא לנתץ סתם אלא באמת לנתץ שגורם לבעיות להגיע לרחוב מסויים כמו אלנבי מי שמנצל תו נכה ללא הנכה זה קנס של 13000 שח וכמובן זה לא יעמיס כלום כמה נכים כבר יש , וכמובן הטענה היתה האם בעקבות בגץ הההבדלה חוקית.
הבעיה היתה נפתרת אם בנתצים מסוימים היתה מותרת כניסה לנכים
וכמובן נכים לא נוסעים בתחבורה ציבורית אז יש אפליה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה בטוח?

1. אני מכיר עשרות מקרים של אנשים המנצלים תו נכה שלא שלהם לצורך חניה - ולא שמעתי אפילו על אחד שנקנס ב 13000 ש"ח (או בקנס אחר כל שהוא) אתה מכיר מישהו כזה?
2. יש כמאה אלף בעלי תו ירוק (משולש) - כמה זה יעמיס? לא יודע. - (והרי באותה מידה ניתן להתיר לתושבי ישובים מרוחקים לנסוע בנת"צ בתל אביב, כי הרי זמנם מוגבל, וזה יעמיס פחות מבעלי תו משןלש.
3. מניין הקביעה שנכים לא נוסעים בתחבורה ציבורי? - אני מכיר עשרות בעלי תו משולש שכן נוסעים בתחבורה ציבורית, (יש אפילו סידור מיוחד, אמנם די מבזה, להסעת נכי עגלה ברכבת, ובאוטובוסים רבים סודרה נגישות לנכי עגלה ובאוטובוסים אחרים שמורים שני המקומות הראשונים לנכים) ופגשתי מאות אנשים, בריאים, שלא יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית (למעט מונית ספיישל) בגלל חוסר זמינותה.
-
אז שוב - לא שאלתי לחוק, ואין ברצוני להתפלפל עליו כי הכל נלעס פעמים רבות (ורבות מדי) בפורום זה - שאלתי לדעתך - מדוע יש לתת לנכים עדיפות בנת"צ (וברחוב אלנבי בתל אביב נכה יכול להגיע לכל מקום אם יסע מצפון לדרום)
 

gady18

New member
החוק קנס עד 13000

נכים מקבלים רכב רפואי לצורך נידות ולכן יש סיבה להקל עליהם בקשר לרחוב אלנבי אם אני זוכר טוב הוא לא פתוח מצפון לדרום
רח' אלנבי בשני הכיוונים: מרח' בן יהודה עד דרך בגין
ויש עוד כך שנכה שרוצה להגיע לרחוב מסוים בבעיה
http://www.tel-aviv.gov.il/Tolive/Transportation/Pages/natazim.aspx

וכמובן לנכים מגיעה גישה נוחה אחרת למה מגיע להם תווי חנייה שיסעו באוטובוס.
בכל מקרה הבעיה היתה האם בגץ לא בעצם אוסר על אפלייה ביו שני סוגי תווי החניה
 

Amirmel

New member
בג"ץ לא אסר

באותה עתירה לא ניתנה החלטה לגופו של עניין אלא לאור החלטת משרד התחבורה להפסיק לייחס זכויות חנייה שונות לתגים התייתרה העתירה. בכל מקרה הנושא היה רק הנפקת תגים מכוח חוק החנייה. לא עלתה השאלה האם יש לתגים אלה משמעות מבחינת חוקים אחרים ואיך אפשר לתת אותה ולא נראה סביר כי תהיה בעיה כלשהי מהבחינה הזאת לגבי נושא אחר.

לגבי הגישה הנוחה לנכים - גישה נוחה מגיעה לכל בני האדם, בריאים כנכים. המטרה של תגי החנייה היא לאפשר להם גישה כזאת במקום שבו בשל מצוקת החנייה אדם בריא היה מסוגל להגיע בנוחות בהליכה - דבר שנמנע מהנכים בשל הנכות. כלומר המטרה של התגים אינה קשורה לשהות ברכב אלא למה שקורה לאחר היציאה ממנו. לעומת זאת נסיעה בנת"צים היא פתרון לבעיה של שהייה ממושכת ברכב - עניין שמציק לנכים ולבריאים כאחד.
 

gady18

New member
זה לא מה שבגץ אמר ולא מה שמשרד התחבורה אמר

משרד התחבורה אמר לבגץ שאין הבדל בין התווים הוא לא אמר שמותר לחנות כנל בגץ יש הבדל , ומכיון שנסיעה בנתצים קשורה לתו החניה עצמו אז יש סתירה. בקשר לכל היתר הרעיון לנכים זה להגיע בהליכה נתץ גורם לנסיעה ארוכה בזמן שאדם רגיל
חונה רחוק ללא הזדקקות לנתץ , נוסף לכל כמו שהראתי יש רחובות חסומים לשני הכווונים ואז לתי שיש תו נכה לא יכול להגיע כלל.
כלומר אם נתנו לנכי עגלה לסעת בנתץ הרי יש סיבה ולכן יש פה אפלייה של כל היתר. שחלקם נזקקים לא פחות ודבר זה
נוגד כמה חוקים. ונוסף לכל זה אותו רעיון , רצו לתת לנכי עגלה אפשרות שרק הם יחנו בחנית נכים כלומר זה לא שונה מ
רצו לתת לנכי עגלה אפשרות שרק הם יסעו בנתץ זאת אפליה. וכמובן היו כמה מקומות שנתנו חנייה חינם רק לנכח עגלה
והפסידו במשפט , יש פה טעון דומה לזה של ברזילי אם 100 אלף נכי משולש יכנסו לחניון חינם לא יהיה מקום לכל היתר
ובאל זאת הם הפסידו במשפט. פשוט בגלל שהסיכוי שכל נכי העגלה יסעו בנתץ או יכנסו לחניון בו זמנית הוא אפסי.
 

פופאי 100

New member
אמת בחניוני אסותא בחניונים הפרטים

נותנים לחנות חינם רק לרכבי נכים עגלה ורק עם הכ"ג ברכב
לרכבי משולש בתשלום
מה ניתן לעשות בנדון ????
 

gady18

New member
זה היה פעם

היום בגלל הבגץ זה לכולם אני חניתי באסותה לפני זמן מועט , לפעמים רשום ציור של תו עגלה זה לא רלונטי
כמובן צריך לבדוק.
 

פופאי 100

New member
גדי אני מתכוון לאסותא ביגאל אלון

אני חונה עם סוואנה ועד היום אני חונה בחוץ באדום\לבן
וטפו-טפו עוד לא הייתה בעיה עם הפיקוח
שאלתי את המוקדן באיטרקום והוא אמר
שרק רכב שהם רואים עגלה בתוכו רק אז חינם
שאלתי באם אני מוריד את הנכה בכניסה ומגיע בלי עגלה
אז הוא אמר שזה בתשלום רגיל

הבחור שאל את האחראי במקום מה עם הבגץ מה את נכה צהל לכם יש יותר כח
אני הייתי ב 7\11\13
כנראה הם ראו תו נכי צהל לכן וותרו
 

gady18

New member
לפי חוק חניית נכים

אין חובה לחניון פרטי לתת גישה חינם לנכים אלא אם כן זאת הגישה היחידה דברים אמורים לגבי חניונים ציבוריים.
אני מדבר על אסותא רמת החייל באסותא יגאל אלון צריך להכנס מאחורה
ובכל מקרה הבנתי שיש חך תו עגלה אז זה לכל תו חנייה ( בכל אופן לפי רעיון זה מספיק להכניס כסא גלגלים רזרבי לרכב )
יש חניונים שבגלל חוסר חנייה או חניון קטן מחיבים כסא גלגלים ברכב.
בכל אופן מקור לתלונות זה בית החולים עצמו
http://www.aisrael.org/?CategoryID=553&ArticleID=34991
http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m03295.pdf
אסותה זה לא בית חולים ציבורי אבל צריך לבדוק
 

gady18

New member
תוספת

יש חניון פרטי ויש חניון ששיך לבית החולים וניתן לזכין, זה לא אותו דבר
 
למעלה