סבתא שמתעקשת לישון עם הנכד

  • פותח הנושא Mip
  • פורסם בתאריך

Mip

New member
סבתא שמתעקשת לישון עם הנכד

מה אתם חושבים זה "נורמלי" (בסדר) שסבתא תישן באותה המיטה יחד עם נכדה בן השש? בני לן יום אחד בשבוע אצל סבתו. באותו לילה, היא מגלה את בעלה אל הסלון וישנה עם הנכד. הנימוקים שלה היו שהיא חוששת שיפול מהמיטה, שהיא חוששת שיהיה לו קר ושהיא חוששת שהוא ירצה משהו. נימוקי הנגד שלי שהילד ישן במיטת נוער כבר 4 שנים ושתמיד ניתן לשים כסא אם חוששים שיפול, שחודש אוגוסט עכשיו והסבירות שיהיה לו קר בלילה קלושה, מה גם שהוא מסוגל להתכסות לבד ושאם הוא ירצה לשירותים הוא יקום לבד או יבוא להעיר אותה - לא משפיעים עליה. היא גם טוענת שהיא ישנה עם שלושת בניה עד שמלאו להם 10 שנים. נראה לי לא בסדר מבחינה פסיכולוגית שילד, בייחוד בן, ישן עם סבתו באותה מיטה. הוא גם מספר שכשהוא הולך לשירותים היא מתעקשת להכנס איתו ושהוא מתבייש שהיא רואה את מה שהוא מכנה "האיברים הפרטיים שלי" אבל כשהוא מבקש ממנה לצאת היא לא מוכנה לצאת - הטענה שלה שהיא רוצה לוודא שהכל בסדר. מה דעתכם/ן? זה נורמלי? עלול להגרם פה איזה נזק לילד? (וסליחה על ההתפרצות לפורום
 
לדעתי את צריכה להבהיר לה את עמדתך

אם זה פעם ב.. בביקור שאתם נוסעים לסבתא וסבא אז זה בסדר, אבל אם לא - אז תדברי איתה. אחרי הכל זה הילד שלך, וזה גם לא נעים לו. זו אמא שלך או של בעלך? אם זו אמא שלו, אולי עדיף שהוא ידבר איתה, ושיתן לך גיבוי. בהצלחה
 

גרא.

New member
קצת אולי מאוחר ללמד סבתא,איך לחנך

אבל,דאגת יתר,כפי שהסבתא מגלה,מיותרת,ועלולה להעיק מאד על הילד.אין רע בחוויה חד פעמית של שינה במיטת הסבתא,גם על חשבון הסבא שנשלח לגלות (מעניין מה הוא אומר,יש לו ברירה?),אבל כהרגל קבוע,כדאי ורצוי לוותר על כך.בהתנהגותה,הסבתא משדרת לנכד,ומעבירה אליו את תחושתה שהוא אינו בוגר מספיק,שאינו יכול להתמודד עם מטלות עצמאיות כמו כל ילד בן גילו,ועלולה להנמיך את תחושת השליטה והבטחון העצמי שלו,דווקא כשהוא כל כך זקוק לכך לקראת תחילת לימודיו בבית הספר.קשה להניח שיגרם לו נזק פסיכולוגי לטווח הארוך,אבל,כפי שנראה לי,לפי שעה,זה וודאי לא תורם לו מאומה,נהפוך הוא. לגבי השתתפות הסבתא בהליכה לשירותים.מיותר ועלול להזיק.לפי תגובתו נראה כי בגן הילדים למדו בין היתר להגן על הפרטיות שלהם,לה הם זכאים.והנוסח "האיברים הפרטיים שלי",מוכר ונכון.הסבתא חייבת לחבד את זכותו של נכדה לפרטיות.הוא לא זקוק לה שם,והייתי מעז לומר כי גם אין לה זכות לכפות עליו את נוכחותה.כאן אין מקום לפשרה.אלא יש לדבר עם הסבתא,ולסכם עימה מה כן,מה לא.ולהקפיד עלכך.פגיעה בפרטיות הנכד,מיותרת,ועלולה בטווח הקרוב לפגוע במהלך ההתפתחות הרגשית/חברתית שלו.לכן כדאי לשוחח עם הסבתא,להסביר לה,ולשים לה את אותם גבולות לגבי הנכד,כפי שאתם כהורים נוהגים.
 
ממש ממש מוזר.......

בחיים לא שמעתי על כזה דבר. לי זה נראה קצת מוזר. לא נורמלי...משונה. אבל לא נראה לי שייקרה משהו לילד בן 6 בגלל כזה דבר.. זה פשוט משונה שבן אדם מבוגר יישן עם ילד קטן.. אולי תבקשי ממנה שלא תרדוף אותו. שתעזוב אותו. בחיי,לא צריך להיות פרנואידים בטירוף. זה מאהבה. זה אני בטוחה. היא דואגת לו...אבל זה כבר מרחיק לכת! תסבירי לה שזה לא צריך להיות כך......בהגיון. אבל בכל מקרה..כמה הוא כבר נמצא עם סבתא שלו?
 

ציפי ג

New member
אולי הסבתא באה מארץ בה

אנשים מבוגרים ישנו עם ילדים? בארצות רבות זה היה מאוד מקובל. ודנה, זה כיף גדול לישון עם ילד במיטה. הם אוהבים את זה, ואנחנו אוהבים את זה. לא לכל הלילה, אבל זה בהחלט משהו שילדים יכולים להנות ממנו מאוד. כשבעלי יוצא למילואים יש תורנות מי ישן איתי. חמי וחמותי נוהגים למשל להאכיל ילד אפילו בן 8. אותי זה דוחה. באיזה שלב, הילדים התמרדו (בערך בגיל 3) ולא הסכימו. אולי תעודדי את הילד שלך להגיד לסבתא מה הוא רוצה (לגבי השרותים) ואולי אם לא מפריע לו לישון איתה, אז תני לו את הפינוק הזה, למה לא?
 

yael_doron

New member
הסבתא ישנה גם עם האבא... לא?

אני מבינה שהסבתא היא אמא של בעלך... ואיתו, לדבריה, היא ישנה עד גיל 10. אז אולי זו התחלה של תשובה לשאלתך "האם עלול להגרם פה איזה נזק לילד?" לבעלך נגרם איזה נזק?? למרות שלא יגרם כנראה לילד נזק רק - זה לא נעים לו, וזו סיבה מספקת לנסות לשנות את המצב. אני בטוחה שהסבתא באמת מתכוונת רק לטוב ואוהבת מאד את נכדה, ולכן תוכל להיענות לבקשה לשנות את התנהגותה, אם תדגישי שזה מפריע לו ולא נעים לו. יתכן שיהיה לה מאד קשה להיענות לבקשותיך, או שתחווה את השיחה כביקורת עליה, על איזה מן אמא היא היתה ואיזה מן סבתא היא היום (זה מה שחמות מרגישות הרבה פעמים...). במקרה כזה, אני ממליצה לך להחליט מה יותר חשוב לך לשנות - שינה או שירותים (לדעתי האישית, שירותים). לגבי התחום שחשוב - תעמידי את זה כהחלטה שלך שהיא צריכה להיענות לה, ולגבי התחום השני - תשאירי לשיקול דעתה... אחרי שתסבירי מה עמדתך. בהצלחה (אין ספק שיהיו עוד התנגשויות בעתיד...)
 
למעלה