סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...

מצב
הנושא נעול.

גיאש

New member
סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
 

סנוי

New member
סדרה מאוד מעניינת ותמציתית! לא יכול לחכות כבר להמשך...

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
סדרה מאוד מעניינת ותמציתית! לא יכול לחכות כבר להמשך...
וכן, די קלעת עם המפה בפרק החמישי
 

maorOnBike

New member
מרתק מאוד

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
מרתק מאוד
שמח לקבל הוכחה למה שכבר תמיד הרגשתי - התחבורה הציבורית בישראל כושלת
 

amit1270

New member
יפה מאוד
על ההשקעה

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
יפה מאוד
על ההשקעה
יש לי כמה הערות, אבל בינתיים אני מחכה בכליון עיניים להמשך שנראה לי שיהיה מעניין מאוד (ואולי אז אפרט את הערותיי).
 

alantan

New member
בהחלט מעניין מאוד ולדעתי רק חיזקת את התכנית המבוזרת של נת"ע

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
בהחלט מעניין מאוד ולדעתי רק חיזקת את התכנית המבוזרת של נת"ע
לעומת הרשת הרדיאלית שמציע האוצר.
&nbsp
התכנית של נת"ע מתאימה מאוד לביזוריות של גוש דן אבל אינה מספקת מבחינת הביקושים בגלל הטכנולוגיה שנבחרה לכל קו וקו.
&nbsp
אשמח לראות את ההמשך כשיבוא...
 

darkshadow1

New member
דווקא התכנית של האוצר הגיונית יותר.

בהחלט מעניין מאוד ולדעתי רק חיזקת את התכנית המבוזרת של נת"ע
לעומת הרשת הרדיאלית שמציע האוצר.
&nbsp
התכנית של נת"ע מתאימה מאוד לביזוריות של גוש דן אבל אינה מספקת מבחינת הביקושים בגלל הטכנולוגיה שנבחרה לכל קו וקו.
&nbsp
אשמח לראות את ההמשך כשיבוא...
דווקא התכנית של האוצר הגיונית יותר.
קווי רכבת תחתית יכולים להיות ארוכים יותר ולאפשר ליוממים לחצות את המטרופולין במהירות אפילו בלי החלפה אחת, במהירויות שיצרו שינוי אמיתי (למשל רחובות-רעננה בחמישים דקות בשעות העומס). אבל, כמו שאמרתי גם בדיון הקודם- הבעיה העיקרית היא העלות וחוסר הוודאות לגבי התיקצוב של התכנית.
&nbsp
לפי המפות שפורסמו- מדובר על כ-165 ק"מ של רכבת תחתית (ועוד כמה עשרות קילומטרים של BRT), שלפי העלות של הקו האדום, העלות שלהם צפויה להיות כ-180 מיליארד ש"ח. ההתפלגות היא:
*קו רחובות-רעננה- 40 ק"מ
*קו רמלה-הרצליה- 35 ק"מ
*קו ראש העין-ראשל"צ- 30 ק"מ
*קו יהוד-תל אביב-כפר סבא- 35 ק"מ
*קו רדיאלי בת ים-רמת גן- גלילות- 25 ק"מ
&nbsp
לעומת זאת, העלות של התכנית של נת"ע (ללא BRT) אמורה לעמוד על 40 מיליארד ש"ח בלבד (בהנחה שק"מ רכבת קלה בגוש דן יעלה כמו ק"מ בירושלים, כלומר 270 מיליון ש"ח), בתוספת 4 ק"מ של מסילה ממונהרת בקו הירוק בעלות של 1.1 מיליארד ש"ח לק"מ.
 

zvir1

New member
כנראה שאתם לא יודעים איך האוצר עובד

דווקא התכנית של האוצר הגיונית יותר.
קווי רכבת תחתית יכולים להיות ארוכים יותר ולאפשר ליוממים לחצות את המטרופולין במהירות אפילו בלי החלפה אחת, במהירויות שיצרו שינוי אמיתי (למשל רחובות-רעננה בחמישים דקות בשעות העומס). אבל, כמו שאמרתי גם בדיון הקודם- הבעיה העיקרית היא העלות וחוסר הוודאות לגבי התיקצוב של התכנית.
&nbsp
לפי המפות שפורסמו- מדובר על כ-165 ק"מ של רכבת תחתית (ועוד כמה עשרות קילומטרים של BRT), שלפי העלות של הקו האדום, העלות שלהם צפויה להיות כ-180 מיליארד ש"ח. ההתפלגות היא:
*קו רחובות-רעננה- 40 ק"מ
*קו רמלה-הרצליה- 35 ק"מ
*קו ראש העין-ראשל"צ- 30 ק"מ
*קו יהוד-תל אביב-כפר סבא- 35 ק"מ
*קו רדיאלי בת ים-רמת גן- גלילות- 25 ק"מ
&nbsp
לעומת זאת, העלות של התכנית של נת"ע (ללא BRT) אמורה לעמוד על 40 מיליארד ש"ח בלבד (בהנחה שק"מ רכבת קלה בגוש דן יעלה כמו ק"מ בירושלים, כלומר 270 מיליון ש"ח), בתוספת 4 ק"מ של מסילה ממונהרת בקו הירוק בעלות של 1.1 מיליארד ש"ח לק"מ.
כנראה שאתם לא יודעים איך האוצר עובד
קודם כל ילדים שגמרו אולי כלכלה פתאום הופכים להיות מומחים למערכות הסעה המוניות. קודם כל שיוציאו רשיון נהיגה.
דבר שני- (כפי שסיפר לי בזמנו מי שהיה ראש אגף תקציבים)-מציעים תוכנית הרבה יותר גדולה אבל בחיים לא מתכוננים לממש אותה. זה תעלול עתיק .
אז במקרה הזה פשוט לתת גיבוי לקיים שעבר עשרות אלפי שעות תכנון וסימולציות ולתת גיבוי למשרד התחבורה לא רק כאן אלא ברשתות חברתיות, כדי שנערי האוצר יזהרו. גם אם הם ילכו לעבוד אח"כ אצל טייקון זה או אחר.
 

Ccyclist

Well-known member
וזה בדיוק החשש בעיתוי הזה, טירפוד חודשיים אחרי שהתחילו לעבוד

כנראה שאתם לא יודעים איך האוצר עובד
קודם כל ילדים שגמרו אולי כלכלה פתאום הופכים להיות מומחים למערכות הסעה המוניות. קודם כל שיוציאו רשיון נהיגה.
דבר שני- (כפי שסיפר לי בזמנו מי שהיה ראש אגף תקציבים)-מציעים תוכנית הרבה יותר גדולה אבל בחיים לא מתכוננים לממש אותה. זה תעלול עתיק .
אז במקרה הזה פשוט לתת גיבוי לקיים שעבר עשרות אלפי שעות תכנון וסימולציות ולתת גיבוי למשרד התחבורה לא רק כאן אלא ברשתות חברתיות, כדי שנערי האוצר יזהרו. גם אם הם ילכו לעבוד אח"כ אצל טייקון זה או אחר.
וזה בדיוק החשש בעיתוי הזה, טירפוד חודשיים אחרי שהתחילו לעבוד
מילא אם יקרה מה שקרה בירושלים שם התיכנון שונה מהמערכת המקורית למערכת עם שני קווים חדשים והארכת הקו הקיים אחרי שהמציאות השתנתה עם הפעלתו, אבל לטרוף מחדש את הקלפים חודשיים אחרי תחילת העבודות זו לא התחשבות במציאות החדשה אלא יותר ניסיון להתחיל הכל מאפס ולדחות בעוד קדנציה או שתיים עד הודעה חדשה.
&nbsp
אם האוצר היה רציני הוא היה פועל מול נת"ע ומעודד אותה לשדרג את קוויה מרק"ל למטרו או פרה-מטרו, מציע לה תיקצוב לחקר מסלולים נוספים (המסלול ההיקפי של האוצר) או למילוי חורים ברשת (הארכה צפון מערבית של קצה ה J של הקו הסגול). לא היינו שומעים על זה כתוכנית מהפכנית של האוצר אלא כחשיבה מחדש ושידרוג של נת"ע והיתה גם חשיבה על איך זה לא יפגע בתהליך הבנייה הקיים.
 
אבל זה לא טירפוד חודשיים אחרי שהתחילו לעבוד

וזה בדיוק החשש בעיתוי הזה, טירפוד חודשיים אחרי שהתחילו לעבוד
מילא אם יקרה מה שקרה בירושלים שם התיכנון שונה מהמערכת המקורית למערכת עם שני קווים חדשים והארכת הקו הקיים אחרי שהמציאות השתנתה עם הפעלתו, אבל לטרוף מחדש את הקלפים חודשיים אחרי תחילת העבודות זו לא התחשבות במציאות החדשה אלא יותר ניסיון להתחיל הכל מאפס ולדחות בעוד קדנציה או שתיים עד הודעה חדשה.
&nbsp
אם האוצר היה רציני הוא היה פועל מול נת"ע ומעודד אותה לשדרג את קוויה מרק"ל למטרו או פרה-מטרו, מציע לה תיקצוב לחקר מסלולים נוספים (המסלול ההיקפי של האוצר) או למילוי חורים ברשת (הארכה צפון מערבית של קצה ה J של הקו הסגול). לא היינו שומעים על זה כתוכנית מהפכנית של האוצר אלא כחשיבה מחדש ושידרוג של נת"ע והיתה גם חשיבה על איך זה לא יפגע בתהליך הבנייה הקיים.
אבל זה לא טירפוד חודשיים אחרי שהתחילו לעבוד
בינתיים עובדים רק על הקו האדום (מלבד תחנת קרליבך שהתכנון שלה מתחשב גם בקו הירוק).
התוכנית של משרד האוצר לא משנה כהוא זה את הקו האדום ולא פוגעת כלל בתהליך הבנייה הקיים.
אין שום תהליך בנייה על הקווים האחרים.

אגב, על הקו האדום לא התחילו לעבוד לפני חודשיים. התחילו לעבוד כבר לפני שנים ארוכות. מה שהתחיל לפני חודשיים זו עבודה על אתרי התחנות התת קרקעיות של הקו האדום.
 
אין שום צורך לגנוז את התוכנית של נת"ע ולעבור לתוכנית של

דווקא התכנית של האוצר הגיונית יותר.
קווי רכבת תחתית יכולים להיות ארוכים יותר ולאפשר ליוממים לחצות את המטרופולין במהירות אפילו בלי החלפה אחת, במהירויות שיצרו שינוי אמיתי (למשל רחובות-רעננה בחמישים דקות בשעות העומס). אבל, כמו שאמרתי גם בדיון הקודם- הבעיה העיקרית היא העלות וחוסר הוודאות לגבי התיקצוב של התכנית.
&nbsp
לפי המפות שפורסמו- מדובר על כ-165 ק"מ של רכבת תחתית (ועוד כמה עשרות קילומטרים של BRT), שלפי העלות של הקו האדום, העלות שלהם צפויה להיות כ-180 מיליארד ש"ח. ההתפלגות היא:
*קו רחובות-רעננה- 40 ק"מ
*קו רמלה-הרצליה- 35 ק"מ
*קו ראש העין-ראשל"צ- 30 ק"מ
*קו יהוד-תל אביב-כפר סבא- 35 ק"מ
*קו רדיאלי בת ים-רמת גן- גלילות- 25 ק"מ
&nbsp
לעומת זאת, העלות של התכנית של נת"ע (ללא BRT) אמורה לעמוד על 40 מיליארד ש"ח בלבד (בהנחה שק"מ רכבת קלה בגוש דן יעלה כמו ק"מ בירושלים, כלומר 270 מיליון ש"ח), בתוספת 4 ק"מ של מסילה ממונהרת בקו הירוק בעלות של 1.1 מיליארד ש"ח לק"מ.
אין שום צורך לגנוז את התוכנית של נת"ע ולעבור לתוכנית של
האוצר בבת אחת.
אפשר (וצריך) להשתמש בתוכנית של נת"ע כבסיס לטווח הקצר והבינוני ולהשתמש במרכיבים מתוכנית האוצר על מנת להתאים בשלבים את תוכנית נת"ע גם לטווח הארוך.
המרכיב הראשון שנכון וטבעי להשתמש בו זה הקו הירוק.
מסלול הקו הירוק בשתי התוכניות דומה.
הקו הירוק הוא הקו היקר ביותר בתוכניות של נת"ע, לאחר הקו האדום, והקו הראשון ב-pipeline שלה.
הדיעה הרווחת לגבי הקו הירוק (וגם לגבי האדום - אבל זה כבר חלב שנשפך) היא שבתכנון הנוכחי הקיבולת שלו לא תספיק.
ולכן מתבקש וטבעי שזה יהיה המרכיב הראשון בתוכנית האוצר שישולב בתוכנית של נת"ע.
כלומר: להפוך את הקו הירוק לקו מטרו.
זה תקציב שצריך לתקצב.

הויכוח איזו תוכנית עדיפה זה ויכוח שיהיה תמידי, אבל אין שום צורך בויכוח הזה. צריך לעשות אינטגרציה שמשתמשת (בין השאר) בתוכנית האוצר על מנת לשפר את תוכנית נת"ע.

ואם האוצר בעד קו ירוק מטרו - משרד התחבורה ונת"ע צריכים לקחת את זה בשתי ידיים. אם האוצר יתחיל לגמגם, יהיה ברור מה מטרתו האמיתית.
 

alantan

New member
אבל התכנית של האוצר ממשיכה לבנות על תל אביב כאל היעד המרכזי

דווקא התכנית של האוצר הגיונית יותר.
קווי רכבת תחתית יכולים להיות ארוכים יותר ולאפשר ליוממים לחצות את המטרופולין במהירות אפילו בלי החלפה אחת, במהירויות שיצרו שינוי אמיתי (למשל רחובות-רעננה בחמישים דקות בשעות העומס). אבל, כמו שאמרתי גם בדיון הקודם- הבעיה העיקרית היא העלות וחוסר הוודאות לגבי התיקצוב של התכנית.
&nbsp
לפי המפות שפורסמו- מדובר על כ-165 ק"מ של רכבת תחתית (ועוד כמה עשרות קילומטרים של BRT), שלפי העלות של הקו האדום, העלות שלהם צפויה להיות כ-180 מיליארד ש"ח. ההתפלגות היא:
*קו רחובות-רעננה- 40 ק"מ
*קו רמלה-הרצליה- 35 ק"מ
*קו ראש העין-ראשל"צ- 30 ק"מ
*קו יהוד-תל אביב-כפר סבא- 35 ק"מ
*קו רדיאלי בת ים-רמת גן- גלילות- 25 ק"מ
&nbsp
לעומת זאת, העלות של התכנית של נת"ע (ללא BRT) אמורה לעמוד על 40 מיליארד ש"ח בלבד (בהנחה שק"מ רכבת קלה בגוש דן יעלה כמו ק"מ בירושלים, כלומר 270 מיליון ש"ח), בתוספת 4 ק"מ של מסילה ממונהרת בקו הירוק בעלות של 1.1 מיליארד ש"ח לק"מ.
אבל התכנית של האוצר ממשיכה לבנות על תל אביב כאל היעד המרכזי
של כל הנוסעים חוץ מאשר קו אחד היקפי שאינו ממש נכנס לאיזורים בנויים. התכנית של נת"ע לעומת זאת מחזקת גם נסיעות אחרות במטרופולין כמו לאורך הקו הצהוב.
 
זה לא מדוייק. התוכנית של האוצר כוללת מעבר לחמשת קווי המטרו

אבל התכנית של האוצר ממשיכה לבנות על תל אביב כאל היעד המרכזי
של כל הנוסעים חוץ מאשר קו אחד היקפי שאינו ממש נכנס לאיזורים בנויים. התכנית של נת"ע לעומת זאת מחזקת גם נסיעות אחרות במטרופולין כמו לאורך הקו הצהוב.
זה לא מדוייק. התוכנית של האוצר כוללת מעבר לחמשת קווי המטרו
גם קווי BRT מחוץ לתל אביב. היא כוללת את הקו הורוד, את הקו החום, את הקו התכלת (בין כפר סבא ללוד) וקווים נוספים.

התוכנית של האוצר, בניגוד לרושם שנוצר, לא מבטלת לחלוטין את התוכנית של נת"ע.
ארבעה מתוך שמונת הקווים המוכרים של נת"ע נשארים בתוכנית האוצר כמעט כפי שהם - האדום, החום, הורוד והכתום (וגם התכלת שלא מופיע רשמית בתוכנית של נת"ע, אבל הוא הוזכר כבר לא מעט פעמים).
הירוק, הסגול והכחול משתדרגים, כאשר המסלול של הירוק דומה לזה של נת"ע, מלבד ההארכה מראשון לציון לרמלה.

ולגבי הצהוב של נת"ע, הוא ממילא די תקוע, וגם המסלול שלו בעייתי עבור רכבת קלה עילית.
לא נראה שהקו הצהוב של נת"ע יתקדם משמעותית בשנים הקרובות, בין השאר בגלל העיכובים בהפרטת תע"ש ובפינוייה מרמת השרון. מכל קווי נת"ע, לקו הזה יש את הסיכוי הקטן ביותר להתקדם.
 

alantan

New member
הקו התכלת הוא בכלל לא מובן, קו לאורך כביש 40 מלוד להוד השרון

זה לא מדוייק. התוכנית של האוצר כוללת מעבר לחמשת קווי המטרו
גם קווי BRT מחוץ לתל אביב. היא כוללת את הקו הורוד, את הקו החום, את הקו התכלת (בין כפר סבא ללוד) וקווים נוספים.

התוכנית של האוצר, בניגוד לרושם שנוצר, לא מבטלת לחלוטין את התוכנית של נת"ע.
ארבעה מתוך שמונת הקווים המוכרים של נת"ע נשארים בתוכנית האוצר כמעט כפי שהם - האדום, החום, הורוד והכתום (וגם התכלת שלא מופיע רשמית בתוכנית של נת"ע, אבל הוא הוזכר כבר לא מעט פעמים).
הירוק, הסגול והכחול משתדרגים, כאשר המסלול של הירוק דומה לזה של נת"ע, מלבד ההארכה מראשון לציון לרמלה.

ולגבי הצהוב של נת"ע, הוא ממילא די תקוע, וגם המסלול שלו בעייתי עבור רכבת קלה עילית.
לא נראה שהקו הצהוב של נת"ע יתקדם משמעותית בשנים הקרובות, בין השאר בגלל העיכובים בהפרטת תע"ש ובפינוייה מרמת השרון. מכל קווי נת"ע, לקו הזה יש את הסיכוי הקטן ביותר להתקדם.
הקו התכלת הוא בכלל לא מובן, קו לאורך כביש 40 מלוד להוד השרון
 
זה קו BRT מתוכנן בין רמלה ולוד לכפר סבא דרך מזרח פתח תקוה

הקו התכלת הוא בכלל לא מובן, קו לאורך כביש 40 מלוד להוד השרון
זה קו BRT מתוכנן בין רמלה ולוד לכפר סבא דרך מזרח פתח תקוה
והוד השרון.
היום הקו הזה נראה לא מובן, אבל צריך להסתכל עליו בשני הקשרים:
1. הבנייה המתוכננת במזרח גוש דן - ראש העין, בסיס סירקין ולוד.
2. בהקשר של המערכת הכוללת. אם וכאשר יושלמו הקווים הסגול והחום, הקו הזה יקשר את מזרח גוש דן מכפר סבא ועד רמלה לקווים הללו וכנראה גם לקו האדום שלפי כוונות עתידיות של משרד התחבורה ונת"ע כנראה יוארך לכוון אזור בסיס סירקין וראש העין.

לקו התכלת הייתה גרסה מקוצרת יותר שהופיעה בפרקי זמן מסויימים במפה של נת"ע פעם בצבע תכלת ופעם בצבע צהוב (כמעין שלוחה מזרחית לקו הצהוב) - בין כפר סבא והוד השרון לתחנה המרכזית של פתח תקוה וחיבור לקו האדום שם.

הקו התכלת הוא למעשה חיבור של 561 ו 249 לא כולל הקטע הדרומי של 249 בין רמלה לרחובות.
 
עכשיו שמתי לב שגם לפי תוכנית האוצר הקו האדום מוארך עד לצומת

זה קו BRT מתוכנן בין רמלה ולוד לכפר סבא דרך מזרח פתח תקוה
והוד השרון.
היום הקו הזה נראה לא מובן, אבל צריך להסתכל עליו בשני הקשרים:
1. הבנייה המתוכננת במזרח גוש דן - ראש העין, בסיס סירקין ולוד.
2. בהקשר של המערכת הכוללת. אם וכאשר יושלמו הקווים הסגול והחום, הקו הזה יקשר את מזרח גוש דן מכפר סבא ועד רמלה לקווים הללו וכנראה גם לקו האדום שלפי כוונות עתידיות של משרד התחבורה ונת"ע כנראה יוארך לכוון אזור בסיס סירקין וראש העין.

לקו התכלת הייתה גרסה מקוצרת יותר שהופיעה בפרקי זמן מסויימים במפה של נת"ע פעם בצבע תכלת ופעם בצבע צהוב (כמעין שלוחה מזרחית לקו הצהוב) - בין כפר סבא והוד השרון לתחנה המרכזית של פתח תקוה וחיבור לקו האדום שם.

הקו התכלת הוא למעשה חיבור של 561 ו 249 לא כולל הקטע הדרומי של 249 בין רמלה לרחובות.
עכשיו שמתי לב שגם לפי תוכנית האוצר הקו האדום מוארך עד לצומת
סגולה, שם ייפגש איתו הקו התכלת.

האמת היא שהארכה כזו של הקו האדום ושילוב עם הקו התכלת זה דבר מתבקש בכל מקרה, גם אם תוכנית האוצר לא תרקום עור וגידים ונישאר עם תוכנית נת"ע נטו.

חיבור רב קיבולת כזה תדיר בציר הזה יאפשר גם להוציא מז'בוטינסקי הקדוש את 921, 641, 561 ו 571 שלא צריכים לנסוע בו.
 

amit1270

New member
ולמה שתל אביב לא תהיה היעד המרכזי?

אבל התכנית של האוצר ממשיכה לבנות על תל אביב כאל היעד המרכזי
של כל הנוסעים חוץ מאשר קו אחד היקפי שאינו ממש נכנס לאיזורים בנויים. התכנית של נת"ע לעומת זאת מחזקת גם נסיעות אחרות במטרופולין כמו לאורך הקו הצהוב.
ולמה שתל אביב לא תהיה היעד המרכזי?
שים לב לכיווני הפקקים בבוקר ואחה"צ. זה לא סתם. ואם להוסיף לדברי עמוד השדרה לעיל, גם אני לא רואה את החשיבות הגדולה של הקו הצהוב (אפילו דיברנו על זה במפגש ביום שישי אם אתה זוכר), אם כי במערכת שמורכבת מקווי מטרו רדיאליים הקו הזה יכול להשלים את הרשת עם קיבולת נמוכה יותר.
 

alantan

New member
כי האוכלוסיה בכל זאת מתפזרת על איזור יותר גדול מתל אביב

ולמה שתל אביב לא תהיה היעד המרכזי?
שים לב לכיווני הפקקים בבוקר ואחה"צ. זה לא סתם. ואם להוסיף לדברי עמוד השדרה לעיל, גם אני לא רואה את החשיבות הגדולה של הקו הצהוב (אפילו דיברנו על זה במפגש ביום שישי אם אתה זוכר), אם כי במערכת שמורכבת מקווי מטרו רדיאליים הקו הזה יכול להשלים את הרשת עם קיבולת נמוכה יותר.
כי האוכלוסיה בכל זאת מתפזרת על איזור יותר גדול מתל אביב
גם מבחינת המגורים וגם מבחינת העסקים. לא מעטים אלה שזקוקים להגיע לעתידים או לבני ברק ולמה שהם יאלצו לעבור דרך תל אביב או להשתמש באמצעים אחרים?
&nbsp
כמו כן, אין כל רע בפיתוח תשתית שתעודד את המעבר של עסקים לאיזור נרחב יותר מהאיילון.
 
התוכנית של האוצר לא סותרת פיתוח תשתית כזו

כי האוכלוסיה בכל זאת מתפזרת על איזור יותר גדול מתל אביב
גם מבחינת המגורים וגם מבחינת העסקים. לא מעטים אלה שזקוקים להגיע לעתידים או לבני ברק ולמה שהם יאלצו לעבור דרך תל אביב או להשתמש באמצעים אחרים?
&nbsp
כמו כן, אין כל רע בפיתוח תשתית שתעודד את המעבר של עסקים לאיזור נרחב יותר מהאיילון.
התוכנית של האוצר לא סותרת פיתוח תשתית כזו
היא אפילו לא סותרת, למרות שאינה כוללת, את הקו הצהוב של נת"ע.

גם ברשת קווי המטרו של האוצר לא יצטרכו לעבור דרך תל אביב, כי הקו ההיקפי (החום) של האוצר מחבר בין ארבעת קווי המטרו האחרים מצפון, ממזאח ומדרום לתל אביב.המפגש הצפוני של הקו החום של האוצר עם הקו הסגול של האוצר הוא באזור רמת החייל. המגש המזרחי של הקו החום של האוצר עם הקו הכחול של האוצר הוא באזור בר אילן ממזרח לבני ברק. והקו הכחול של האוצר עובר בחלק הדרומי של בני ברק.

התוכנית של האוצר יותר רחבה ונותנת כיסוי טוב יותר מהתוכנית של נת"ע גם בהקשר שאתה כותב לגביו. הקו ההיקפי של האוצר למשל נותן קישור מצויין לקטע המרכזי של כביש 4 ובין אזור חולון - בת ים לבקעת אונו, אזור בר אילן ופתח תקוה. ציר שנת"ע מתעלמת ממנו לחלוטין.

הבעיה עם התוכנית של האוצר היא שלא ברור מה הכוונות האמיתיות מאחוריה ולכן לא צריך לקחת אותה כמקשה אחת אלא להשתמש בה לצורך שיפור ושדרוג התוכנית של נת"ע.
 

alantan

New member
ובכל זאת הקו החום זה קו שהקמתו מאוד בספק. הוא אומנם מחבר

התוכנית של האוצר לא סותרת פיתוח תשתית כזו
היא אפילו לא סותרת, למרות שאינה כוללת, את הקו הצהוב של נת"ע.

גם ברשת קווי המטרו של האוצר לא יצטרכו לעבור דרך תל אביב, כי הקו ההיקפי (החום) של האוצר מחבר בין ארבעת קווי המטרו האחרים מצפון, ממזאח ומדרום לתל אביב.המפגש הצפוני של הקו החום של האוצר עם הקו הסגול של האוצר הוא באזור רמת החייל. המגש המזרחי של הקו החום של האוצר עם הקו הכחול של האוצר הוא באזור בר אילן ממזרח לבני ברק. והקו הכחול של האוצר עובר בחלק הדרומי של בני ברק.

התוכנית של האוצר יותר רחבה ונותנת כיסוי טוב יותר מהתוכנית של נת"ע גם בהקשר שאתה כותב לגביו. הקו ההיקפי של האוצר למשל נותן קישור מצויין לקטע המרכזי של כביש 4 ובין אזור חולון - בת ים לבקעת אונו, אזור בר אילן ופתח תקוה. ציר שנת"ע מתעלמת ממנו לחלוטין.

הבעיה עם התוכנית של האוצר היא שלא ברור מה הכוונות האמיתיות מאחוריה ולכן לא צריך לקחת אותה כמקשה אחת אלא להשתמש בה לצורך שיפור ושדרוג התוכנית של נת"ע.
ובכל זאת הקו החום זה קו שהקמתו מאוד בספק. הוא אומנם מחבר
איזורים אחרים, טבעתיים יותר, אבל נראה לי שתוואי הקו הצהוב של נת"ע מחבר איזורים צפופים יותר עם דרישה גבוהה יותר לתחבורה ציבורית. אם כבר, אז אפשר היה להסיט מעט מזרחה את תוואי הקו הצהוב של נת"ע כך שיעבור במעמקי בני ברק ולא בשוליים המערביים שלה.
 
אתה שוכח שהקו הצהוב של נת"ע מתוכנן להיות קרקעי ולא תת-קרקעי

ובכל זאת הקו החום זה קו שהקמתו מאוד בספק. הוא אומנם מחבר
איזורים אחרים, טבעתיים יותר, אבל נראה לי שתוואי הקו הצהוב של נת"ע מחבר איזורים צפופים יותר עם דרישה גבוהה יותר לתחבורה ציבורית. אם כבר, אז אפשר היה להסיט מעט מזרחה את תוואי הקו הצהוב של נת"ע כך שיעבור במעמקי בני ברק ולא בשוליים המערביים שלה.
אתה שוכח שהקו הצהוב של נת"ע מתוכנן להיות קרקעי ולא תת-קרקעי
קו רכבת קלה קרקעי במעמקי בני ברק?
לא סביר בעליל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה