סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אני מתיחס לתכנית האוצר שמדברת על מטרו

אתה שוכח שהקו הצהוב של נת"ע מתוכנן להיות קרקעי ולא תת-קרקעי
קו רכבת קלה קרקעי במעמקי בני ברק?
לא סביר בעליל.
אני מתיחס לתכנית האוצר שמדברת על מטרו
ושלדעתי המתווה של הקווים שלו אינו נכון כי הוא ריכוזי/רדיאלי מדי, ושכן צריך קו צפון/דרום באיזור בני ברק-עתידים. כמובן שאם היה מדובר ברק"ל אז המעבר בעקיבא וכדומה היה קשה מאוד.
 
כיצד קו כזה לדעתך ישרת את תושבי בני ברק?

אני מתיחס לתכנית האוצר שמדברת על מטרו
ושלדעתי המתווה של הקווים שלו אינו נכון כי הוא ריכוזי/רדיאלי מדי, ושכן צריך קו צפון/דרום באיזור בני ברק-עתידים. כמובן שאם היה מדובר ברק"ל אז המעבר בעקיבא וכדומה היה קשה מאוד.
כיצד קו כזה לדעתך ישרת את תושבי בני ברק?
לנסיעות לאילו יעדים? עתידים, ערי דרום השרון וערים כמו חולון וראשון לציון אינן בדיוק יעדים של אוכלוסיית בני ברק.
 

alantan

New member
האמת היא שאין לי מושג לאן הם נוסעים, אבל אני רואה שיש תדירות

כיצד קו כזה לדעתך ישרת את תושבי בני ברק?
לנסיעות לאילו יעדים? עתידים, ערי דרום השרון וערים כמו חולון וראשון לציון אינן בדיוק יעדים של אוכלוסיית בני ברק.
האמת היא שאין לי מושג לאן הם נוסעים, אבל אני רואה שיש תדירות
גבוהה משולבת של המון קווים עירוניים בחזון איש ועקיבא.
&nbsp
נווה שרת היא יעד אפשרי אבל לבדו אינו מצדיק קו מטרו. אולי ממרכז בני ברק לתחנת רכבת בני ברק כתחנת מעבר לבית שמש, ירושלים, והקריות.
&nbsp
הנקודה שלי היא שאם אתה הולך להעביר מטרו, שמתחבר גם לקווים אחרים, עדיף לעשות זאת באיזורים עירוניים צפופים.
 
תסתכל על הקו הכחול של האוצר - הקו הזה יחבר את בני ברק

האמת היא שאין לי מושג לאן הם נוסעים, אבל אני רואה שיש תדירות
גבוהה משולבת של המון קווים עירוניים בחזון איש ועקיבא.
&nbsp
נווה שרת היא יעד אפשרי אבל לבדו אינו מצדיק קו מטרו. אולי ממרכז בני ברק לתחנת רכבת בני ברק כתחנת מעבר לבית שמש, ירושלים, והקריות.
&nbsp
הנקודה שלי היא שאם אתה הולך להעביר מטרו, שמתחבר גם לקווים אחרים, עדיף לעשות זאת באיזורים עירוניים צפופים.
תסתכל על הקו הכחול של האוצר - הקו הזה יחבר את בני ברק
לרשת הרכבות הארצית הרבה יותר טוב מהקו הצהוב של נת"ע.

למה לנסוע ממרכז בני ברק לתחנת בני ברק על מנת להגיע לבית שמש, ירושלים והקריות? גם אם הציבור החרדי ישנה מהרגליו וישתמש יותר ברכבות לצורך נסיעות כאלה, חיבור של בני ברק לתחנת השלום הרבה יותר אפקטיבי מחיבור לתחנת בני ברק.

הקו הכחול של האוצר גם יוצר חיבור בין בני ברק לצומת סירקין הסמוך להדר גנים - השכונה הדתית-חרדית הגדולה בפתח תקוה. הקו הזה גם יכול להוות בסיס לחיבור עתיר-נוסעים בין בני ברק לאלעד.

מבחינת אוכלוסיית בני ברק והאוכלוסייה שבני ברק מהווה עבורה יעד מבוקש, התוכנית של האוצר הרבה יותר טובה מהתוכנית של נת"ע שדי מתעלמת מהם.
 

גיאש

New member
בענייני "תכנית האוצר" -

תסתכל על הקו הכחול של האוצר - הקו הזה יחבר את בני ברק
לרשת הרכבות הארצית הרבה יותר טוב מהקו הצהוב של נת"ע.

למה לנסוע ממרכז בני ברק לתחנת בני ברק על מנת להגיע לבית שמש, ירושלים והקריות? גם אם הציבור החרדי ישנה מהרגליו וישתמש יותר ברכבות לצורך נסיעות כאלה, חיבור של בני ברק לתחנת השלום הרבה יותר אפקטיבי מחיבור לתחנת בני ברק.

הקו הכחול של האוצר גם יוצר חיבור בין בני ברק לצומת סירקין הסמוך להדר גנים - השכונה הדתית-חרדית הגדולה בפתח תקוה. הקו הזה גם יכול להוות בסיס לחיבור עתיר-נוסעים בין בני ברק לאלעד.

מבחינת אוכלוסיית בני ברק והאוכלוסייה שבני ברק מהווה עבורה יעד מבוקש, התוכנית של האוצר הרבה יותר טובה מהתוכנית של נת"ע שדי מתעלמת מהם.
בענייני "תכנית האוצר" -
1. קודם כל צריך לשים לב שכרגיל אצל YNET אין קשר בין הכותרת לתוכן. הכותרת אומרת "תוכנית האוצר לביטול הרכבת הקלה" אבל בפנים כתוב: "פורום קבוע בו חברים בכירים במשרדי האוצר, משרד התחבורה ובמשרד הפנים, עסק במספר חלופות וקבע כי הטובה שבהן היא פרויקט רכבת תחתית חדש לגמרי". כלומר לכאורה כן מעורבים כאן גורמים ממשרד התחבורה האחראי על נת"ע. הייתי שמח מאוד להבין מבחינה ביורוקרטית מה באמת הולך כאן, והאם מדובר במהלך פוליטי או שאכן יש כאן שינוי מחשבתי שיתבטא בהקצאת התקציבים.
2. הדיון על איפה צריכים לעבור הקווים מעלה שתי סוגיות -
א. עניין "הביצה והתרנגולת" של ביקושים ותשתיות.
ב. המחסור בנתונים לגבי אופי וצרכי הנסיעות של תושבים בגוש דן.
מצד אחד צריך להבין לאן אנשים רוצים לנסוע ולהתאים פתרונות, ומצד שני הרי יצירת תשתית במקום שהייתה חסרה בו, עשויה להשפיע על התמקמות שימושי קרקע שונים ולייצר ביקושים חדשים. לרשויות שרוצות לחסוך כסף קל לבוא ולומר "ניתן פתרון איפה שיש ביקוש", אבל מלכתחילה אין ביקוש כי אין תשתיות. אז מה האסטרטגיה?
3. לעניין ריכוז קוים לתל אביב חשוב לזכור שעם כל ה"הייפ" האורבני של תל אביב, רוב המאסה הגושדנית של פעילות - מגורים, עבודה, בילויים, מתרחשים מחוץ לתל אביב. וזהו אינטרס אסטרטגי לחזק את כל ערי גוש דן, ולכן פתרונות ניידות ראויים בטבעות החיצוניות חיוניים לכך.
4. עם כל השאיפה להעדיף תחבורה על קרקעית היכן שאפשר, הדבר בעייתי ביותר ברוב ערי גוש דן הצפופות, שצריכות להציע גם פתרונות לרוכבי אופניים ואופניים חשמליים - שהם חלק מהאמצעים המחליפים שימוש במכונית פרטית. בפרק הבא שאעלה (פרק 7) אציג את הצורך בפתרון כולל שיביא בחשבון מגוון אמצעים.
 

amit1270

New member
ברור שצריכים להיות גם קשרים היקפיים

כי האוכלוסיה בכל זאת מתפזרת על איזור יותר גדול מתל אביב
גם מבחינת המגורים וגם מבחינת העסקים. לא מעטים אלה שזקוקים להגיע לעתידים או לבני ברק ולמה שהם יאלצו לעבור דרך תל אביב או להשתמש באמצעים אחרים?
&nbsp
כמו כן, אין כל רע בפיתוח תשתית שתעודד את המעבר של עסקים לאיזור נרחב יותר מהאיילון.
ברור שצריכים להיות גם קשרים היקפיים
אבל לא בטוח שהם צריכים להיות חלק מרשת עתירת קיבולת של מטרו תחתי.

לגבי עידוד מעבר עסקים לאזור נרחב יותר מהאיילון - בערים רבות בעולם ובייחוד במרכזי עסקים ו"ערי עולם" יש "רובע פיננסי" שמתאפיין בצפיפות משרדים גבוהה מאוד (גורדי שחקים) ונגישות תחבורתית בהתאם, כמו גם מגורי יוקרה במגדלים. זה לא משהו ייחודי לתל אביב וזה מעיד על חוזקה של העיר (והמטרופולין בכלל) ולא על חולשתה. לא שאני נגד פיתוח של אזורים אחרים (בכל הארץ) אבל מבנה מטרופוליני בריא מורכב מליבה צפופה מאוד ושוליים שהולכים ונעשים פחות צפופים ככל שמתרחקים מהמרכז. המבנה האידאלי הוא רשת "קורי עכביש" (בניגוד לרשת גריד ישרה ו"שוויונית") של קווים רדיאליים רבי קיבולת וקווים היקפיים משלימים.
 

גיאש

New member
תודה לכולכם - התיחסות וקישור מעניין בנושא עלויות

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
תודה לכולכם - התיחסות וקישור מעניין בנושא עלויות
תודה לכולכם,
מטרת הפרקים עד כה הם בעיקר לייצר בסיס ידע, ואחר כך להעיר את הבעיות בתכנון המוצע. הסקיצה בסוף פרק ה' הייתה כמעט בגדר "שירבוט" בשלב זה של הסדרה, אני מקווה שלא תילקח יותר מדי ברצינות...

אשמח לשמוע עוד הערות כבר עתה, כדי להטמיע / להתיחס אליהן בפרקים הבאים.
טרם למדתי את ההצעה של האוצר (לא ראיתי חומר מפורט וטרם עיינתי לעומק בפוסט שנפתח בפורום בנושא).

בינתיים הנה קישור מעניין שעוסק בעלויות בניית קוי מטרו תת קרקעיים:
https://pedestrianobservations.word...omparative-subway-construction-costs-revised/
הכתבה אמנם מתחילה בעלויות אסטרונומיות בהונג קונג וסינגפור, אבל יש שם גם עלויות מפתיעות לטובה כגון 66 מיליון דולר/ק"מ בהלסינקי, 87 מיליון דולר/ק"מ בסיאול, סלוניקי 135 מיליון דולר/ק"מ.
הרבה כסף מתבזבז אצלנו על ביורוקרטיה וניהול כושל, הלא כן?
 

zvir1

New member
במיוחד לממן את משכורות נערי האוצר הצעירים האלו

תודה לכולכם - התיחסות וקישור מעניין בנושא עלויות
תודה לכולכם,
מטרת הפרקים עד כה הם בעיקר לייצר בסיס ידע, ואחר כך להעיר את הבעיות בתכנון המוצע. הסקיצה בסוף פרק ה' הייתה כמעט בגדר "שירבוט" בשלב זה של הסדרה, אני מקווה שלא תילקח יותר מדי ברצינות...

אשמח לשמוע עוד הערות כבר עתה, כדי להטמיע / להתיחס אליהן בפרקים הבאים.
טרם למדתי את ההצעה של האוצר (לא ראיתי חומר מפורט וטרם עיינתי לעומק בפוסט שנפתח בפורום בנושא).

בינתיים הנה קישור מעניין שעוסק בעלויות בניית קוי מטרו תת קרקעיים:
https://pedestrianobservations.word...omparative-subway-construction-costs-revised/
הכתבה אמנם מתחילה בעלויות אסטרונומיות בהונג קונג וסינגפור, אבל יש שם גם עלויות מפתיעות לטובה כגון 66 מיליון דולר/ק"מ בהלסינקי, 87 מיליון דולר/ק"מ בסיאול, סלוניקי 135 מיליון דולר/ק"מ.
הרבה כסף מתבזבז אצלנו על ביורוקרטיה וניהול כושל, הלא כן?
במיוחד לממן את משכורות נערי האוצר הצעירים האלו
שילמדו לתפעל את האקסל שלהם , וישאירו את התכנון התחבורתי למי שלמד הנדסה ויודע הרבה יותר טוב מהם מה זה עלויות.
 

amit1270

New member
איך הביורוקרטיה מייקרת את העלויות?

תודה לכולכם - התיחסות וקישור מעניין בנושא עלויות
תודה לכולכם,
מטרת הפרקים עד כה הם בעיקר לייצר בסיס ידע, ואחר כך להעיר את הבעיות בתכנון המוצע. הסקיצה בסוף פרק ה' הייתה כמעט בגדר "שירבוט" בשלב זה של הסדרה, אני מקווה שלא תילקח יותר מדי ברצינות...

אשמח לשמוע עוד הערות כבר עתה, כדי להטמיע / להתיחס אליהן בפרקים הבאים.
טרם למדתי את ההצעה של האוצר (לא ראיתי חומר מפורט וטרם עיינתי לעומק בפוסט שנפתח בפורום בנושא).

בינתיים הנה קישור מעניין שעוסק בעלויות בניית קוי מטרו תת קרקעיים:
https://pedestrianobservations.word...omparative-subway-construction-costs-revised/
הכתבה אמנם מתחילה בעלויות אסטרונומיות בהונג קונג וסינגפור, אבל יש שם גם עלויות מפתיעות לטובה כגון 66 מיליון דולר/ק"מ בהלסינקי, 87 מיליון דולר/ק"מ בסיאול, סלוניקי 135 מיליון דולר/ק"מ.
הרבה כסף מתבזבז אצלנו על ביורוקרטיה וניהול כושל, הלא כן?
איך הביורוקרטיה מייקרת את העלויות?
אני לא שואל סתם ולא כשאלה רטורית. באמת מעניין אותי למה נראה לך שזה הגורם המייקר את הביצוע, ולא סוג הקרקע למשל או כל גורם אחר.
 

גיאש

New member
גם אני העליתי תהיה - אני לא יודע -

איך הביורוקרטיה מייקרת את העלויות?
אני לא שואל סתם ולא כשאלה רטורית. באמת מעניין אותי למה נראה לך שזה הגורם המייקר את הביצוע, ולא סוג הקרקע למשל או כל גורם אחר.
גם אני העליתי תהיה - אני לא יודע -
האם מישהו עשה ביקורת על כל ההוצאות של נת"ע עד כה ובדק איפה ניתן היה לחסוך?
האם מישהו עשה השוואה לעלות בפועל של בניית קוי מטרו/רק"ל במקומות עם מאפייני קרקע דומים? (קהיר? אתונה?)
&nbsp
 

darkshadow1

New member
מבקר המדינה בדק לפחות את חלקן.

גם אני העליתי תהיה - אני לא יודע -
האם מישהו עשה ביקורת על כל ההוצאות של נת"ע עד כה ובדק איפה ניתן היה לחסוך?
האם מישהו עשה השוואה לעלות בפועל של בניית קוי מטרו/רק"ל במקומות עם מאפייני קרקע דומים? (קהיר? אתונה?)
&nbsp
מבקר המדינה בדק לפחות את חלקן.
http://www.themarker.com/news/mevaker/1.2471285
 

גיאש

New member
חמישה איש - חצי מהתקן באגף משאבי אנוש? חברה של 288 משרות???

מבקר המדינה בדק לפחות את חלקן.
http://www.themarker.com/news/mevaker/1.2471285
חמישה איש - חצי מהתקן באגף משאבי אנוש? חברה של 288 משרות???
בחברת הייטק בגודל הזה שנים-שלושה אנשים עושים את העבודה מצוין.
הכל מתחיל ונגמר בכח אדם, ונראה לי שמה שבאמת חסר שם זה כח אדם מקצועי ורציני.
 

darkshadow1

New member
נת"ע היא חברת ניהול ציבורית- לא חברת היי-טק פרטית.

חמישה איש - חצי מהתקן באגף משאבי אנוש? חברה של 288 משרות???
בחברת הייטק בגודל הזה שנים-שלושה אנשים עושים את העבודה מצוין.
הכל מתחיל ונגמר בכח אדם, ונראה לי שמה שבאמת חסר שם זה כח אדם מקצועי ורציני.
נת"ע היא חברת ניהול ציבורית- לא חברת היי-טק פרטית.
הם צריכים כוח אדם ניהולי בתחום נישתי יחסית שכנראה קשה יותר לאתר, ובמגזר הציבורי יש הרבה יותר ביורוקרטיה מאשר במגזר הפרטי (על כל משרה צריך להוציא מכרז מסודר).
לצערי כוח האדם שם פשוט לא יכול להיות מקצועי במיוחד- כי בארץ אין ניסיון אמיתי בהקמת מערכות הסעת המונים מטרופוליניות (פרט לרכבת הקלה בירושלים והמטרונית- שני פרויקטים שהתנהלו בצורה כושלת).
אם המדינה הייתה מתנהלת כמו שצריך היא הייתה מביאה לכאן 100-200 אנשי מקצוע אירופאיים ל-5-10 שנים, עד שהישראלים יקבלו קצת ניסיון. אם נניח שצריך 200 אנשי מקצוע ל-10 שנים בשכר ממוצע של 30,000 ש"ח בחודש מדובר על פחות ממיליארד ש"ח לאורך כל התקופה, שזה בערך הנזק שנגרם למשק בישראל מעיכוב של שבועיים בפרוייקט. בקיצור- גרושים ביחס לתועלת הפוטנציאלית.
 

גיאש

New member
רעיון טוב, ועוד לא מאוחר -

נת"ע היא חברת ניהול ציבורית- לא חברת היי-טק פרטית.
הם צריכים כוח אדם ניהולי בתחום נישתי יחסית שכנראה קשה יותר לאתר, ובמגזר הציבורי יש הרבה יותר ביורוקרטיה מאשר במגזר הפרטי (על כל משרה צריך להוציא מכרז מסודר).
לצערי כוח האדם שם פשוט לא יכול להיות מקצועי במיוחד- כי בארץ אין ניסיון אמיתי בהקמת מערכות הסעת המונים מטרופוליניות (פרט לרכבת הקלה בירושלים והמטרונית- שני פרויקטים שהתנהלו בצורה כושלת).
אם המדינה הייתה מתנהלת כמו שצריך היא הייתה מביאה לכאן 100-200 אנשי מקצוע אירופאיים ל-5-10 שנים, עד שהישראלים יקבלו קצת ניסיון. אם נניח שצריך 200 אנשי מקצוע ל-10 שנים בשכר ממוצע של 30,000 ש"ח בחודש מדובר על פחות ממיליארד ש"ח לאורך כל התקופה, שזה בערך הנזק שנגרם למשק בישראל מעיכוב של שבועיים בפרוייקט. בקיצור- גרושים ביחס לתועלת הפוטנציאלית.
רעיון טוב, ועוד לא מאוחר -
גם עכשיו יש טעם להביא בעלי ניסיון מאירופה, במיוחד כשהקווים הנוספים נמצאים בתהליכי תכנון ונדרשים שדרוגים לפרויקט.
עוד דבר שחייב להיעשות הוא ניתוח מדוקדק של פרויקטי המטרונית והרכבת הקלה, כדי להפיק לקחים ארגוניים/טכניים. האם יש סיכוי שגוף ממשלתי יעשה זאת?
&nbsp
האם אפשר ליצור מעין צוות "תכנון על" מקצועי שיקבל משכורת מהמדינה אבל יקבל עצמאות וסמכויות לתכנן כאילו היה מדובר בסוג של סטרטאפ?
 

darkshadow1

New member
זה לא הרעיון שלי.

רעיון טוב, ועוד לא מאוחר -
גם עכשיו יש טעם להביא בעלי ניסיון מאירופה, במיוחד כשהקווים הנוספים נמצאים בתהליכי תכנון ונדרשים שדרוגים לפרויקט.
עוד דבר שחייב להיעשות הוא ניתוח מדוקדק של פרויקטי המטרונית והרכבת הקלה, כדי להפיק לקחים ארגוניים/טכניים. האם יש סיכוי שגוף ממשלתי יעשה זאת?
&nbsp
האם אפשר ליצור מעין צוות "תכנון על" מקצועי שיקבל משכורת מהמדינה אבל יקבל עצמאות וסמכויות לתכנן כאילו היה מדובר בסוג של סטרטאפ?
זה לא הרעיון שלי.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000862606
לפי החישוב שלי העסקה של 200 מהנדסים ל-10 שנים הייתה אמורה לעלות כ-700 מיליון ש"ח. ונחש כמה נת"ע שילמה על החוזה עם חברת הניהול PB ל-10 שנים? 800 מיליון ש"ח.
 

גיאש

New member
הבזבוזים האלה הם המטרידים -

זה לא הרעיון שלי.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000862606
לפי החישוב שלי העסקה של 200 מהנדסים ל-10 שנים הייתה אמורה לעלות כ-700 מיליון ש"ח. ונחש כמה נת"ע שילמה על החוזה עם חברת הניהול PB ל-10 שנים? 800 מיליון ש"ח.
הבזבוזים האלה הם המטרידים -
אנחנו נוטים כאנשים פרטיים לא להתמקח כשמדובר בסכומים גדולים,
אבל כשמדובר בסכומי עתק בפרויקט ציבורי - פה מאה מיליון ושם מאה מיליון ומדובר כבר במיליארדים.
פה נכנס גם עניין כח אדם לא מקצועי שלא יודע מה המחירים הריאליים.
 

Yarenn

New member
יפה!

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
יפה!
 

GLSRA

Active member
התרשמתי מהעבודה הנחמדה והמעניינת שלך

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
התרשמתי מהעבודה הנחמדה והמעניינת שלך
אכן מעניין לאן אתה מוביל את הצופים, אך בשלב זה, למעט מחמאות על ההשקעה והתוצר, אין לי הערות עקרוניות.

יהיה נחמד אם תפרסם כאן בפורום מתי אתה מפרסם פרקים נוספים. לדעתי יש לך כאן פוטנציאל די משמעותי לצפיה בסרטונים שאתה מכין.

בהצלחה
 

oshlick1

New member
בעיות התחבורה בגוש דן בקצרה

סדרת כתבות וידאו על גוש דן ותחבורה ופרסום תכנית האוצר...
שלום חברים,
לאחר חודשים ארוכים של תחושה קשה מהפרויקט המוצע על ידי נת"ע, הבשילו התובנות לכדי מסקנות. בספטמבר שקדתי על הכנת סדרת סרטונים שמטרתם לתת בסיס ידע על גוש דן ומצב התחבורה בו, להראות דוגמאות רלוונטיות מהעולם, וכך "לשכנע" שהפתרון של נת"ע אינו מספיק, ולהציע הצעות שיפור.
העליתי לרשת חמישה סרטונים ראשונים ב-30 בספטמבר, ולמחרת יצאתי לחופשה קצרה. כששבתי גיליתי שיום למחרת התפרסמה כתבה ה"חשיפה" על מהלכי האוצר להציע תכנון חלופי. לא היה לי מושג שהאוצר הכין תכנית, עד כדי מפת קווים שנראית כמו סקיצה שהכנתי בפרק החמישי של הסדרה.
אתם מוזמנים לצפות, הנה קישור לפלייליסט של חמשת הפרקים הראשונים:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxwlfun-ZBE&list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
בעיות התחבורה בגוש דן בקצרה
חוסר אטרקטיביות התחבורה הציבורית בגוש דן נובע בעיני בעיקר מהסיבות הבאות:
1. המתנה לא נעימה - תחנות לא סגורות וממוזגות ולרוב חשופות לשמש וחסומות על ידי כלי רכב.
2. נסיעה לא נעימה - אוטובוסים קטנים מדי ולא נקיים.
3. מסלולים חסרי הגיון - שמתוכננים לא על מנת להסיע המונים אלא להסיע סבתות שעלולות לעשות רעש אם לא יהיה להן אוטובוס.
4. לו''ז - אחרי 9 בערב כל חצי שעה.
5. איזושהי הערצה עיוורת בישראל כ''ץ/רון חולדאי - ששבויים בידי ועד נהגי המוניות שחזק בליכוד/בהסתדרות. שימו לב כמה מוניות עומדות בתחנת השלום בבוקר ותשוו לתדירות האוטובוסים באזור.

חוסר נת''צים אינו הסיבה להיעדרות מתח''צ - הרי האוטובוס עומד בפקק יחד עם המכונית לא? אז למה דווקא מכונית ולא אוטובוס? כי האוטובוס מלוכלך וצפוף. נת''צ = פלסטר לעודד אנשים לעבור לתח''צ לא אטרקטיבית מספיק. אם היא הייתה אטרקטיבית מספיק לא היה צריך נת''צ בשבילה.

ומעל לכל - העדר יוזמה פרטית/ציבורית לתקן את הדברים שמניתי - אין אף יזם שמוכן להניח על שולחן הרשויות הצעה להפעיל תח''צ טובה וזולה ובקשה לזיכיון. כולם שבויים במחשבה שהתח''צ צריך להיות מנוהל מלמעלה.
 

benshap2

New member
לא התייחסת לבעיית האמינות

בעיות התחבורה בגוש דן בקצרה
חוסר אטרקטיביות התחבורה הציבורית בגוש דן נובע בעיני בעיקר מהסיבות הבאות:
1. המתנה לא נעימה - תחנות לא סגורות וממוזגות ולרוב חשופות לשמש וחסומות על ידי כלי רכב.
2. נסיעה לא נעימה - אוטובוסים קטנים מדי ולא נקיים.
3. מסלולים חסרי הגיון - שמתוכננים לא על מנת להסיע המונים אלא להסיע סבתות שעלולות לעשות רעש אם לא יהיה להן אוטובוס.
4. לו''ז - אחרי 9 בערב כל חצי שעה.
5. איזושהי הערצה עיוורת בישראל כ''ץ/רון חולדאי - ששבויים בידי ועד נהגי המוניות שחזק בליכוד/בהסתדרות. שימו לב כמה מוניות עומדות בתחנת השלום בבוקר ותשוו לתדירות האוטובוסים באזור.

חוסר נת''צים אינו הסיבה להיעדרות מתח''צ - הרי האוטובוס עומד בפקק יחד עם המכונית לא? אז למה דווקא מכונית ולא אוטובוס? כי האוטובוס מלוכלך וצפוף. נת''צ = פלסטר לעודד אנשים לעבור לתח''צ לא אטרקטיבית מספיק. אם היא הייתה אטרקטיבית מספיק לא היה צריך נת''צ בשבילה.

ומעל לכל - העדר יוזמה פרטית/ציבורית לתקן את הדברים שמניתי - אין אף יזם שמוכן להניח על שולחן הרשויות הצעה להפעיל תח''צ טובה וזולה ובקשה לזיכיון. כולם שבויים במחשבה שהתח''צ צריך להיות מנוהל מלמעלה.
לא התייחסת לבעיית האמינות
זה שלפי הלו"ז אמורים לצאת 5-6 אוטובוסים בשעה, לא אומר שזה מה שקורה בפועל.
&nbsp
יצא לי כ"כ הרבה פעמים להמתין 15-20 דקות בתחנת ההגנה בבוקר לקווים 21 או 104, שאמורים להגיע בתדירות משולבת פעם ב 5 דקות מינוס...
כך נסיעה מיבנה לתל אביב לוקחת 19 דקות, אבל משם לעבודה, מרחק קצר יחסית, במקום 7-10 דקות זה קופץ ל 25-30 נוספות...
&nbsp
לא אישית יש שאטל של העבודה מתחנת השלום, שקרובה יותר למקום עבודתי, מאשר מההגנה.
אבל פה גם האמינות של הרכבת מגיעה - הרכבת שלי ממתינה באופן קבוע 8-10 דקות בתחנת ההגנה עד שהיא נוסעת צפונה, באיחור ניכר, לתחנת השלום. מה שגורם לי לפספס שאטל, כך שעדיפה לי כבר ההמתנה בהגנה....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה