זה בדיוק אותו דיון ואותה תשובה
נכון, יש הרבה גישות.
זה לא מדע.
ללמוד ולהשכיל בתחום מסוים לא אומר לדעת את האמת המוחלטת בתחום, כי קרוב לוודאי שאין אמת כזו בנפש האדם, וביחסי אנוש.
כשקוראים יותר מספר אחד (או כשלומדים באוניברסיטה מאות ואלפי ספרים ואמרים), ומגלים שיש גישות רבות, והראש צריך להתחיל לעבוד על אינטגרציה של הכל, לשאול שאלות, להבין שיש מורכבות, ולגבש, בעל כורחנו, עמדה אישית. שאגב יכולה להשתנות עם הזמן. זו לא דת.
הפואנטה היא שככל שקוראים יותר, ומתלבטים יותר, ומתנסים יותר, העמדה האישית מבוססת על יותר מרחב של מידעים ודעות ועל יותר חשיבה והתעמקות אישית בנושא. [וגם אז אפשר לטעות, להזיק או להיות מטפל גרוע. או שלא. תלוי באדם]
לקרוא ספר אחד על זוגיות זה צעד ראשון.
אחר כך אפשר לקרוא ספר שני.
אפשר ורצוי ללמוד כל החיים. אפילו שזה תחום הומני, נזיל ונתון למחלוקות.
כל הדיון על האם זו אמת, האם זה טוב או רע בשחור ולבן, לי אישית לא נראה מקדם. אבל אני חסיד של חופש אישי. זה כולל זכותם של מתנגדי הפסיכולוגיה ו/או הטיפולים להתנגד.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
נכון, יש הרבה גישות.
זה לא מדע.
ללמוד ולהשכיל בתחום מסוים לא אומר לדעת את האמת המוחלטת בתחום, כי קרוב לוודאי שאין אמת כזו בנפש האדם, וביחסי אנוש.
כשקוראים יותר מספר אחד (או כשלומדים באוניברסיטה מאות ואלפי ספרים ואמרים), ומגלים שיש גישות רבות, והראש צריך להתחיל לעבוד על אינטגרציה של הכל, לשאול שאלות, להבין שיש מורכבות, ולגבש, בעל כורחנו, עמדה אישית. שאגב יכולה להשתנות עם הזמן. זו לא דת.
הפואנטה היא שככל שקוראים יותר, ומתלבטים יותר, ומתנסים יותר, העמדה האישית מבוססת על יותר מרחב של מידעים ודעות ועל יותר חשיבה והתעמקות אישית בנושא. [וגם אז אפשר לטעות, להזיק או להיות מטפל גרוע. או שלא. תלוי באדם]
לקרוא ספר אחד על זוגיות זה צעד ראשון.
אחר כך אפשר לקרוא ספר שני.
אפשר ורצוי ללמוד כל החיים. אפילו שזה תחום הומני, נזיל ונתון למחלוקות.
כל הדיון על האם זו אמת, האם זה טוב או רע בשחור ולבן, לי אישית לא נראה מקדם. אבל אני חסיד של חופש אישי. זה כולל זכותם של מתנגדי הפסיכולוגיה ו/או הטיפולים להתנגד.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי