סוגי הכנת קפה - רשימה למי שביקש

אילן די

New member
סוגי הכנת קפה - רשימה למי שביקש

מישהו שאל לפני כמה ת´רדים - אז הנה : לאטה - אספרסו עם חלב חם. (לאטה = חלב באיטלקית) קפוצ´ינו - אספרסו עם חלב חם מוקצף. מקיאטו - אספרסו עם כמות קטנה של חלב. מוקה - כמו לאטה אבל עם שוקו במקום חלב. קפה אמריקאנו (או פשוט אמריקאנו) - אספרסו מדולל במים רותחים. ריסטרטו - שוט אספרסו קצר מאד אבל מרוכז יותר (ריסטרטו - מוגבל באיטלקית) מצו (mezzo) - כמו קפה אמריקאנו אבל עם תוספת חלב. אספרסו ברווה (Breve) - אספרסו עם חלב דל שומן. קפה קורטו (coretto) - קפה עם אלכוהול. קפה אולה - קפה צרפתי (מה שאומר - חזק מאד) שנמזג לכוס סימולטנית עם מזיגה של חלב חם וללא ערבוב. קפה קון פאנה - עם קצפת (כמו שאוהבים לעשות בארץ). קפה מקסיקני - קפה עם קינמון, קקאו וסוכר חום, מוגש עם קצפת. מי שרוצה מוזמן להוסיף עוד סוגי קפה קלאסיים.
 

eldarinn

New member
עוד אחד!

קפה ריסטרטו (RISTRETTO) = חצי אספרסו קצר אבל מאד מ-ר-ו-כ-ז!
 

תותי-בת

New member
../images/Emo96.gifקורטו../images/Emo96.gif קורטו? זה עם האלכוהול?... זה בא עם כל סוג של אלכוהול?... מצטערת על הבורות... שיהיה לנו חג חנוכה שמייח, ליאת - מנהלת פורום מוזיקה שחורה.
 

אילן די

New member
זה טעם אישי

קודם כל אני מעדיף קפוצ´ינו בלי אלכוהול בכלל. אבל אם כבר - אז ליקר תפוזים. הרבה מאד אנשים אוהבים עם אמרטו - ליקר שקדים. אני בטוח שלכל אחד יש העדפה אחרת.
 

תותי-בת

New member
כמובן ../images/Emo9.gif רק רציתי לשמוע לעיצותיו של מנהל הפורום... בכל זאת - אתה פה המבין הגדול שלנו... תודה על התשובה, חג חנוכיות שמייח, ליאת - מנהלת פורום מוזיקה שחורה (205).
 

balcony

New member
ומה ההבדל בין

אספרסו קצר, אספרסו כפול ואספרסו ארוך?????? ויכוח עם חבר...
 

אילן די

New member
אספרסואים

אספרסו קצר = מנה אחת, אונקיה אחת כלומר 28 מ"ל. אספרסו כפול = 2 מנות. אספרסו ארוך - אין דבר כזה, הכוונה לאספרסו כפול.
 

גרי רשף

New member
כמה השלמות../images/Emo22.gif

מה שבארץ מכונה "אספרסו ארוך" הוא מה שאילן די כינה (או האיטלקים מכנים לפי הרשימה בתחילת השרשרת) קפה אמריקאי. חסר כאן קפה הפוך.. מה, לא שמעתם על קפה כזה? לא נורא- אני אסביר לכם: זהו אחיו התאום של הקפוצ´ינו, קצת פחות קצף וקצת יותר חלב. ההבדל בין קפה הפוך קטן וגדול (לפחות בארץ) אינו רק בכמות אלא באיכות: בגדול יש אותה כמות קפה כמו בקטן, רק יותר חלב, ולכן הוא דליל יותר (הכמות באה על חשבון האיכות). הערה לשונית: מקיאטו זה מוכתם באיטלקית (מלשון כתם), ללמדך שהאספרסו הוכתם במעט קצף. ושאלה למי שמוצאו מהתפוצה שלי: בארגנטינה נהוג לשתות קפה קורטדו. האם זה סתם קפה הפוך או פטנט חדש?
 

אילן די

New member
קפה הפוך וקפה אמריקנו

אני אישית מעולם לא שמעתי את הביטוי אספרסו ארוך, ואני אומר קפה אמריקאנו (ואני מסכים שזה מגעיל). אולי בארץ אומרים אספרסו ארוך.... לא הייתי הרבה זמן (אבל אני מגיע בשבוע הבא !). לגבי הפוך - בהפוך אני חושב שמשתמשים בחלב קר לעומת קפוצ´ינו ששם משתמשים בחלב חם מוקצף.
 

גרי רשף

New member
אני לא יודע היכן היית..../images/Emo22.gif

לעניות דעתי (ואני באמת לא מבין גדול)- ניתן להשיג בארץ קפה טוב בבתי קפה רבים, רק צריך לדעת היכן ומה. לגבי בתי הקפה- אני רואה שנעשה כבר סקר בפורום, ולגבי הקפה עצמו- יש בשרשרת זו דיון מעניין מתחום הטרמינולוגיה.. בכל מקום בארץ בו הזמנתי קפה הפוך- קיבלתי עם חלב מוקצף. יתכן ויש מוטציה ישראלית הכוללת חלב קר (אלא אם כן תפתיע אותי בשם איטלקי המלמד על יחוס מכובד מזה) הנובעת מהעובדה שעבור ישראלים רבים קפה טוב זה קפה נמס טוב, ולכן הכליאו בין הקפה של ההפוך והחלב מהמקרר ששמים בקפה הנמס וקיבלנו את מה שקיבלנו. יודעי דבר סיפרו לי על ישראלים שביקשו באיטליה נס קפה ובכך פגעו בקודשי האומה האיטלקית: זה יותר גרוע מלגנוב ברזים בטורקיה, ומשול להזמנת טרופית בדוכן למכירת מיצים טבעיים... נאחל לך קליטה מהירה במולדת, ארץ זבת חלב (מוקצף) ודבש!
 
למעלה