גם אצלינו מתחילה ההרשמה ב-8 בינואר
אבל אצלינו כרגיל, כבוגרי חינוך מיוחד שום דבר לא הלך חלק. מתן השנה הולך לגן חובה "רגיל" אחרי שנתיים בגנים מיוחדים. אחרי השנה הקודמת, הבנתי שלמן אין מה לחפש שם, ונאבקתי על שילובו המלא בחינוך הרגיל. למתן יש בעית תקשורת קלה, אך מבחינת הבנה, ידע עולם ובכלל הוא בנורמה הטובה מאוד. ביום שישי באתי לקחת את מתן מהגן, הבחנתי שכל ילדי גן חובה קיבלו מעטפה ורודה, רק מתן לא. הסתבר שזו הזמנה לרישום לכיתה א'. דיברתי עם הגננת והיא אמרה שכנראה הסיבה שמתן "ילד משולב", כי יש רשימות שהיא מקבלת מהעיריה בהן מתן נמצא ויש כאלו שלא. ביום א' בבוקר התקשרתי לאחת האמהות והיא הקריאה לי את תוכן המכתב מהעיריה, כשהתברר לי שתאריכי הרישון הם 8 עד 28 בינואר, הרמתי טלפון למחלקה המתאימה באגף החינוך בעיריה. לאחר שבמשך רבע שעה לא ענו לי, יצאתי לדרך ברגל. היה יום מקסים והדרך לאגף החינוך עוברת בגינות ציבוריות יפות ומשקעות, אבל הטורים אצלי עלו. הגעתי למחלקת רישום לכיתות א', שאלתי למה בני שלומד בגן חובה לא קיבל מכתב להרשמה לכיתה א'. נתתי את מס' תעודת הזהות שלו. הפקידה, בלי להתבלבל, אומרת הול "ילד משולב". אני שואלת מה זה קשור, אז היא שלחה אותי ל"מחלקה לטיפול בפרט", שזה שם מכובס למחלקה לחינוך מיוחד, שאני כבר מכירה משנים עברו. בדרך לשם שוב בתוך אותו בנין התחממתי, נכננסתי ספק בצעקות ספק בדמעות, למה מתןהיה צריך להיות היחידי שלא קיבל זימון לכיתה א'. המזכירה, אמרה לי: "אנחנו מכירים את מתן הוא ילד מאוד חמוד", עניתי לה שזה שהוא חמוד זה שלי, אבל זה שהוא לא קיבל מכתב לרישום לכיתה א' זה שלהם. מנהלת המחלקה, זרקה הערה אלי. מברור במחשב שלהם הסתבר שאצלם הוא חשום עדין בגן התקשורתי שהיה רשום בו. קיבלתי מהמזכירה (שהנכדה שלה היה בגן הרגיל עם מתן ועזבה את עיר והגן לפני חנוכה), העתק של החלטת ועדת ההשמה משנה שעברה שמתן עובר לחינוך רגיל. עם המכתב חזרתי למדור רישום, ויצאתי עם מכתב הפניה לבי"ס הקרוב אלינו. זה בי"ס ששי למד בו. אוף, למה אני חיבת להעבק על כל דבר אלמנטרי. לגן ולבי"ס יש תוכנית שנקראת "רצפים". במסגרתה ילדי הגן מבקרים 6 פעמים בבי"ס. ביום שני (למחרת החויה שלי באגף החינוך), הם ביקרו בבי"ס שצמוד לגן (גדר משותפת). מתן אמר שהיה מאוד מעיניין. הם ביקרו בחדר מדעים. הגננת סיפרה לי, שהמנהלת קיבלה אותם, ושאלה אם למשו יש שאלה. אז מתן הצביע, ושאל מזו המורה התורנית. הסבירו לו שכל יום מורה אחרת בתורנות. שעור המדעים החל, לקראת הצלצול, המנהלת נכנסה עם המורה התורנית והציגה אותו בפני מתן. שאלו אותי מאיפה הרעיון. הסברתי שבקיץ ב"הופ כיתה א'", ההכנה היתה כיצד להסתדר בכבי"ס, דיברו על הפסקה ועל המורה התורנית, ושמישם הרעיון. נראה מה יהיה בהמשך. בהצלחה לדור שגרם לנו להיות המיסדים של הפורום, שרובו ילך השנה לכיתה א'. יש כבר סנוניות שגיא של סיגל ואיל של אסנת. מיכל@, התאומים עלו לכיתה א' או בשנה הבאה?. לא להאמין איך הזמן עובר כשנהנים, גם כשההנאה כרוכה בלא מעט מאמצים. נאוה