לדעתי שניכם לא צודקים.
מובן מאליו שאבותינו לא היו מומחים באסטרונומיה, גם בהשוואה לעמים אחרים מאותה תקופה (תקופת חתימת התנ"ך). אין טעם להתפרץ לדלת פתוחה. ועוד להסתמך על ביטויים ציוריים מהתנ"ך, שגם על אתאיסטים מושבעים מקובל שהם יכולים להיות ביטויים ספרותיים גרידא ללא יומרה לתאור מדוייק של העולם. ככה אפשר לקחת כל משפט ולנתח את הפשט שלו והפרוש המילולי הישיר יצא מגוחך. עוד יותר מגוחך להצדיק אגדות עתיקות בפלפולים קבליסטיים או ביחסות מערכת הקואורדינטות: לא התפוח נופל על כדור הארץ, אלא כדור הארץ נופל לכיוון התפוח. אמנם הוא נופל בו זמנית לקראת כל התפוחים הנופלים עליו, כלומר לכיוונים שונים, אז מה, ניקח מערכות צירים שונות בו זמנית? ומה עם חוקי קפלר-ניוטון וכו´? גם אותם מסביר ספר הזוהר או רש"י (במקרה שנבחר מרכזים לא רלוונטיים של תנועת כוכבי הלכת במערכת השמש, כשהקרובים יותר, מסכנים, יצטרכו לטוס בזיגזגים). ובנוסף, אינני יודע מתי כתבו את ספר הזוהר, אבל רש"י בטח לא היה בימי התנ"ך. ככה אפשר להביא דוגמאות נוספות של יהודים שאמרו שהעולם עגול (ואפילו כדורי בערך), למשל אלברט איינשטיין או דור20 או טלמון סילבר, רק הלורד המדומה חושב שהעולם שטוח.