סטודנטים שנה א' חדשים לכלכלה

אליהו ד

New member
סטודנטים שנה א' חדשים לכלכלה

כלכלה לא משנה איזה מסלול - מנהל עסקים משפטים חשבונאות או דו חוגי אני כאמור סיימתי שנה ראשונה עכשיו , ולפי מה שאני יכול להתרשם מהמערכת שלכם סגל המרצים שלימד אותנו הוא סגל המרצים שלימד אתכם . זה לא טריוויאלי כי למשל אנחנו למדנו אצל מרצה לכלכלה שחזר לחוג אחרי הפסקה של כמה שנים ולימד בצורה שונה ממה שנלמד בחוג בשנים האחרונות . קיצר מה שאני רוצה לומר זה שתרגישו חופשי לשאול שאלות הקשורות לכל דבר שנראה לכם הכי קטן , בנושאים מינהליים וגם אקדמיים , כאן בפורום . שאלות כמו באילו ספרים להשתמש , מה צריך לצלם ומה רלוונטי למבחן , מה המרצים אוהבים לשאול ומה הם סתם מלמדים כי זה בחומר וכו' . להתחיל שנה א' בכלכלה זה מפחיד , אבל לא יותר מפחיד בעצם מחוגים אחרים . כלכלה זה לא חוג יותר קשה , זה חוג שהרבה עברו בו טראומה של כשלונות בקורס כזה או אחר ויש הרבה סיפורי אימה על אחוז נכשלים גבוה ועוד כל מיני שאין לי כרגע כוח לכתוב . אני מציע לכם לכבות את הכפתור של הווליום כי לרוב אלו שלא מצליחים עושים הכי הרבה רעש - יש הרבה שמצליחים ועוד יותר כאלו שעוברים , ככה שזה בהחלט אפשרי . מה שכן , צריך להשקיע מהרגע הראשון . בכל אופן שאלות תרגישו חופשי , מה שאני יכול אני אענה , ושיהיה בהצלחה . יכול להיות שנתארגן כמה חבר'ה מהחוג ונפתח קומונה בהמשך . אלי
 
חדו"א

באיזו רמה רצוי להגיע? אף אחד לא ממש ענה לי עד כה. אני הולך ללמוד את אינפי' א'+ב', אבל השאלה שלי רלוונטית כמובן יותר לא'. אז מה הידע הבסיסי שאיתו צריך להגיע? האם אפשר לבוא טאבולה-ראסה ולקוות שנלמד הכל מ0, או שרצוי לעשות חזרה רצינית על חדו"א?
 

אליהו ד

New member
כמו שאתה זה בסדר

קודם כל זה לא חדוא אלא אינפי , חדוא זה בטכניון ובמתמטיקה . אינפי א זה המשך ישיר של מתמטיקת תיכון , בשיעור הראשון יעל עושה חזרה ולפי זה אתה תדע אם בכלל אתה תצטרך גם לחזור מעבר , בבית . אני לא מכיר מישהו שחזר ומדובר על 300 איש במחזור(כל המסלולים) . לגבי מורה - השנה נכנס המתרגל שוהם סבאח לעמדה של הרצאה , לצד יעל זפקוביץ . אם אני לא טועה שוהם אמור להיות המורה של מסלול כלכלה מינהל עסקים שהוא המרכזי בחוג , ויעל המורה של חשבונאות משפטים ודו חוגי . שוהם מתמצא כמו שד בחומר , הוא מסודר מאוד ונותן דוגמאות עשירות כמעט בכל נושא . אבל אם זה מסתדר לך מבחינת המערכת ולא אכפת לך להיות עוד יום באוניברסיטה אז אני ממליץ להגיע ליעל שמתקתקת את החומר המון שנים והיא זו שכותבת את המבחן . בכל אופן לא קריטי לאן תגיע כאן , עדיף ליעל .
 
שלום לך,

אני חושבת ללמוד כלכלה-מנהל עסקים בשנה הבאה באחת מהאוניברסיטות. גם אני שמעתי סיפורים על ממוצע ציונים נמוך ועל כך שהרבה עוזבים לאחר השנה הראשונה. מה אתה שומע על החוג הזה? איך המרצים\ החומר\ השיעורים?
 

אליהו ד

New member
אני לא שומע אלא אני פשוט בחוג הזה וזה ההבדל..

תראי תמיד יהיו נכשלים , בכל חוג , ותמיד יהיו סיפורי אימה על מבחנים בלתי עבירים ומרצים מזעזעים . אבל מה לעשות שהמציאות היא שונה והרוב עוברים , יש לא מעט שמוציאים ממוצע 80-85 ויש גם כאלו שמצטיינים מהרגע הראשון עד סוף התואר . העניין בחוג לכלכלה הוא שכמו כל חוג ריאלי לכל קורס יש קורס המשך , משמע שלכל קורס יש דרישת קדם . כך שמי שלא עובר קורס מסויים גם לא יכול להמשיך לבא ואז הוא כאילו נפרד מחבריו למחזור והולך לעשות קורסים חוזרים עד שהוא מדביק את הקצב וחוזר למסלול המקורי שלו , או שהוא נשאר שנה . אני מאוד מרוצה מהחוג . לדעתי הרמה היא רמה גבוהה ולא סתם החוג לכלכלה חבר בתוכנית ארסמוס האירופאית לתואר שני בכלכלה ומשפטים . המרצים מעולים אחד אחד , והמתרגלים יסודיים ולא חפיפניקים . אין שום הפתעה בשום מבחן , ומי שמתרגל את שיעורי הבית ואת המבחנים משנים עברו מצליח ובגדול . אני מציע לך פשוט לעקוב אחרי לוח ההודעות של החוג בתקופת המבחנים ואז תוכלי להיווכח שאין שחר לשמועות על אחוז נושרים זוועתי , פשוט אין שחר . מקסימום נכשלים בקורס פה קורס שם , סמסטר הבא יש קורס חוזר ולא קרה שום דבר . נהפוך הוא , דווקא אלו שנכשלים בקורס מבוא א' ועושים אותו שוב , מבינים טוב יותר את החומר וגם מוציאים ציון לא רע בכלל . אם את אוהבת את עולם העסקים , ויש כמובן המון צבעים והמון תחומים בעולם הזה אבל מספיק שאת אוהבת כמה נישות , תואר בציונים טובים בחוג לכלכלה באוניברסיטת חיפה (או תל אביב\עברית) הוא כרטיס כניסה מכובד מאוד . אין שום בעיה להצטיין אם מוכנים להשקיע , באמת להשקיע . אם באים במחשבה של לחפף , או לחילופין אם באים מפוחדים , אז לא מצליחים . אבל גישה רצינית והשקעה משיעור לשיעור יכולה להביא ללא מעט ציונים תלת סיפרתיים . אלי
 
תודה..המשך

הבנתי שיש כיתות לימוד גדולות (כ-250 איש בהרצאה) איך זה מסתדר? אני מתקשה להבין איך כל כך הרבה אנשים נכנסים לחדר ומסוגלים להתרכז ולשמוע משהו ממה שהמרצה אומר.. יש בכלל יחס בין המרצה לתלמידים?הוא מצליח לענות לשאלות, ולהתייחס ? איך אפשר לקבל עזרה כשמתקשים או כשלא מבינים משהו ואצל מי? איך אפשר לדעת גם אם התחום הזה יכול לעניין אותי לפני שאני אתחיל ללמוד? הרבה שאלות אבל גם וחששות יש אצלי .. מקווה שתוכל לענות לי..!
 

אליהו ד

New member
היי , תשובות

כיתות לימוד : כן מדובר על אולמות ה5000 (רבין) , 250 איש אבל כל אחד בא ללמוד ככה שיש אינטרס לשמור על השקט . אם יש כאלו שמרעישים אז או שמוציאים אותם או שהחברים משתיקים אותם . בכל אופן זה נראה בלתי אפשרי אבל זה רק נראה . מזה אין לך מה לחשוש . יש יחס מרצה תלמידים , אבל זה גם תלוי במרצה , ובקורס . בדרך כלל המרצה מעביר חומר רבע שעה 20 דקות , ואז יש שאלות כמה דקות , וזהו . את לא תצאי מהרצאות כשאת שולטת בחומר ב100 אחוז וזו גם לא המטרה , המטרה זה לצאת כשיש לך תפיסה נכונה לגבי עיקר החומר , ושהחומר כתוב טוב במחברת . את עיקר העבודה עושים בבית . העזרה הכי יעילה היא מחברים לכיתה , חברים משנים מתקדמות , ושעות קבלה של המתרגלים . מעבר לזה יש שיעורים פרטיים שעולים הון ואני לא רואה שום צורך ללכת כל כך רחוק . תראי , בחוג הזה צריך להשקיע המון בלימוד עצמי , ויש ספרים הרצאות ותרגילים פתורים על מנת לעשות את זה . אני מציע לך ליצור לעצמך קשרים עם כמה שיותר סטודנטים במחזור שלך , ככה תוכלו לעזור אחד לשני וזה מאוד אפקטיבי כי תמיד יש משהו שאת מבינה והחבר לא ולהפך ככה שמשלימים אחד את הידע של השני . וכמובן חברים משנים מתקדמות , ושעות קבלה(לא תמיד אפשר כי יש תור..) . איך אפשר לדעת שהתחום יעניין ? אי אפשר אף פעם לדעת בדיוק , אבל מושג כללי כן . עולם העסקים מעניין אותך ? ניהול ארגונים ? בורסה ? חשבונאות ? אולי עריכת דין בהתמחות בתאגידים ? זה עולם ענק אבל אם מרגש אותך העניין זה רק את תוכלי לדעת .
 

אליהו ד

New member
אגב אתר מעולה להתחיל להתעניין

באנגלית כמובן thestreet.com יש שם הכל מהכל
 
"כל אחד בא ללמוד..." לא מדוייק, כשאין נוכחות

חובה אז הקורסים הופכים דלילים ביותר לפעמים...תלוי בחשיבות ועניין בקורס. כבר שכחתי כמה אתה חנן חפראווי, אני רואה שכוחך במותניך...
 

ulapid1

New member
מרצים מעולים??מתרגלים לא חפיפניקים??

אחי, תגיע לשנה ב' ו ג' ואז תמליץ לאנשים על החוג. אחת המגרעות המובהקות של החוג לכלכלה היא מרצים ומתרגלים ברמה נמוכה מינוס..למעט מקרים בודדים.. ישנם מתרגלים שעד היום איני מבין כיצד הגיעו למעמדם...כמו גם חלק מהמרצים... אבל אם אתה מרוצה - אהלן וסאהלן..
 

אליהו ד

New member
ההבדל ביני לבין סטודנטים אחרים בחוג

זה שאני קודם כל מחפש איפה אני טועה , איפה אני אשם בזה שקשה לי , מה אני יכול לתרום להבנתי את החומר . ברוב המוחלט של המקרים , אני מגיע למסקנה שהייתי יכול להשקיע יותר , לפתור יותר , ואז הייתי מצליח . לא היה דבר וחצי דבר בכל מקצוע בכל מבחן , שלא הוסבר בכיתה . אני אולי סיימתי רק שנה א' , אבל ציונים כמו שלי תאמין לי שאין כמעט , ואני אומר את זה לא מתוך שחצנות , אלא מתוך זה שיש גיבוי למה שאני אומר .
 
ושאלה של ירוק פעור:

איך מתנהלת הרצאה ממוצעת? המרצה בא מחרטט משהו, רושם כמה נוסחאות על הלוח, מפתח אותם, ממלמל משהו לעצמו והולך. או שיש גם זמן לשאלת שאלות וכאלה? (קצת קשה להאמין שבהרצאות עם 200 ויותר סטודנטים באמת אפשר לעשות הרצאה 'אינטרקטיבית' אחרת זה לא יגמר אם אפילו רבע מהנוכחים ירצו לדבר או לשאול משהו) ואותה שאלה בנוגע לתרגולים. כמה אנשים בדר"כ יש בתרגול (כן, אני יודע שיש מתרגלים טובים יותר שיהיו להם יותר אנשים ולהפך, אבל באופן כללי)? ובאיזו מתכונת מתנהל תרגול? האם זה הסבר לדברי המרצה, וכולם יושבים ומקשיבים, או שבא מתרגל ומריץ תרגילים עד זוב דם? תודה.
 
אה, ומה הקטע עם

נרמול הציונים במבוא א'\ב'? האם מדובר במיתוס או שזה אכן כך? נאמר לנו ע"י סטודנט ותיק (מתחיל שנה ג') שיש נירמול של אחד המבואות (מבוא לכלכלה א', אא"ט), ז"א שיהיו 62% עוברים ו38% נכשלים. הם זה נכון? ואם כן, למה האונ' עושה את זה? האם באמת כדי להרוויח עוד כמה גרושים במהלך סמסטר קיץ?
 

אליהו ד

New member
מי שנמצא תמיד על תפר ה70 אז..

הוא מתעסק עם נרמולים ופאקטורים , ומודאג מכל שמועה , לכן לא הייתי מייחס יותר מדי משמעות לזה . נכון , יש נרמולים , ויש טריקים שמרכזי הקורסים עושים , אבל מכאן ועד לקונספירציה הדרך מאוד ארוכה ובדרך כלל שומעים על הקונספירציה מצד אותם אלו שמשום מה בכל קורס נמצאים על התפר של ה70..במקרה או שלא במקרה . אין שום סיבה לחשש . שיטה נפוצה לנרמול , היא שלא רושמים במבחן כמה נקודות יש על כל סעיף . למשל שאלה של 30 נקודות עם 15 סעיפים , זה לא אומר שכל סעיף הוא 2 נקודות . אם יש הרבה נכשלים , מעבר לרמה סבירה(וזו הנקודה - מעבר לרמה סבירה) אז יש חלוקת ניקוד שונה , המיטיבה עם הסטודנטים , למשל יותר ניקוד על סעיפים שהרוב הצליחו בהם , ולהפך . ויש גם פאקטור , שזה להוסיף נגיד 8 נקודות לכל ציון לכל אחד . בוא נגיד ככה - אם תלמד כמו שצריך , לא יעניין אותך כל המשחקים האלו .
 

אליהו ד

New member
תשובות

לגבי הרצאות כתבתי למעלה , אבל עיקרון מרכזי שחשוב לזכור , זה שלא כל השאלות הן שאלות שכדאי לבזבז עליהן זמן בהרצאה . בכלכלה מרכיב חשוב בהצלחה הוא לימוד עצמי בבית . בתרגולים יש כ30-40 איש , המתרגל פותר את שיעורי הבית ועונה ביסודיות לשאלות שנראות לו מרכזיות לחומר , במגבלת הזמן . אני לא זוכר שהיו דברים חשובים שלא הוסברו בשיעור , אבל היו הרבה דברים שלא התעכבו עליהם כי אפשר להבין בבית . העיקרון הוא ייעול העברת החומר , ועל מה שחשוב מתעכבים ביסודיות , על מה שלא אז רק מזכירים . התרגול מעצם הגדרתו הוא הסבר לדברי המרצה , יישום של התיאוריה . התרגולים הם האלמנט הכי חשוב בלימודים , ונאמר כבר המשפט המעניין הבא בהקשר לחוג לכלכלה - מי שבא לשיעורים ולא לתרגולים נכשל , מי שבא לתרגולים ולא לשיעורים עובר . הכי טוב לבוא להכל ולעבוד קשה .
 

amitk80

New member
עוד תוספת קטנה

יעל זפקוביץ היא אחת המרצות הכי אדירות לאינפי ב' (למדתי אינפי א' עם מרצה אחר) והיא מלמדת גם בסטטסיטקה. אם אתה רוצה לעשות חזרה, תחזור אולי בכלליות על נגזרות, קצת על גבולות ואולי קצת מינימום מקסימום. אל תסחף יותר מדי. חשוב מאד להגיע לתרגולים ושיעורים. התרגולים הם בסדר של גודל של עד 50 סטודנטים. מספר הסטודנטים קטן יותר מאשר בהרצאות. שוהם סבאח מלמד גם בסטטיסטיקה והוא מרצה את אינפי א'. עמית
 
../images/Emo13.gifתודה רבה על התשובות!

מה אתה לומד באוניברסיטה? איזה חוג? השנה הראשונה היא הכי קשה? ממה הקושי נובע בעצם? מה דעתך על הקורסים במאקרו ומיקרו? איך אתה הסתדרת בשנה הראשונה? היו קורסים שהייתה צריך לקחת שוב?
 

אליהו ד

New member
בבקשה בכיף

אני לומד כלכלה , מתחיל שנה שניה מסלול מנהל עסקים . כמו בכל חוג , בשנה הראשונה יש את קשיי ההסתגלות לצורת חשיבה חדשה ודרישות לימוד עצמי שונות מבעבר . מבחינת קושי החומר , אין לי בסיס להשוואה מאחר ואני סיימתי רק שנה ראשונה כאמור. כשאני אסיים את התואר , אני אדע איזו שנה הייתה לי הכי קשה . היו קורסים שהייתי צריך לקחת שוב , אבל לא כי נכשלתי אלא כי רציתי לשפר ציון ואכן שיפרתי , במיקרו ובמאקרו , ל100 בשניהם . הקורסים במיקרו ומאקרו (מבוא א ומבוא ב) נחשבים משום מה לבלתי עבירים או לכל הפחות מזעזעים , וכתבתי כבר בכל מיני מקומות שאני לא חושב כך . הסוד להצלחה בחוג לכלכלה , הוא לתרגל את כל התרגילים , כי המבחן פשוט מועתק מתוך ספרי התרגילים השונים . אלו שנכשלים , או על קו התפר , הם אלו שלא מתרגלים את כל התרגילים . אני יודע שזה לא קל , ולא תמיד יש זמן , אבל אי אפשר מצד שני לבוא ולומר שהמקצוע הוא בלתי עביר . אפשר לומר שאין רצון\כוח\זמן להשקיע , אבל בלתי עביר - ממש לא . כמו בכל דבר בחיים , זה פונקציה של השקעה . ועובדה , שאנשים שלקחו קורסים חוזרים פתאום רואים שהשד אינו נורא ובאמת מי שמתרגל מצליח . יש דוגמאות גם מהשנה ובייחוד אחת בולטת , בחור שאולי גם קורא כאן , נכשל בסמסטר א' במבוא א , ובקורס החוזר קיבל 100 , רק אז הוא הבין כמה פשוטה המשוואה : השקעה=הצלחה . כשבכל מבחן , בכל מקצוע , אפשר לראות שאלות שמועתקות מתוך ספרים זמינים , אין סיבה לאי הצלחה , אלא אם הסטודנט לא משקיע את כל כולו . לסיכום אל חשש מהרמה , זה לא רפואה בטכניון , ואני בטוח שכשתגיעי לגשר תדעי לחצות בהצלחה . מה שהיה לי קשה בשנה הזו , זה מאיפה לתרגל ובאילו ספרים להיעזר . כל אחד מצא לו משהו אחר ואף אחד לא באמת ידע מה צריך ומה אסור (יש קורסים שמלמדים אותם בחיפה שונה , כמו מאקרו..או חשבונאות ניהולית) , מה כדאי ומה סתם מסבך את המוח , והכל תוך כדי לחץ לא קל בלימודים ושביתה ועבודה ומה לא..מאוד הייתי שמח אם המרצים היו באים ומגלים לנו מראש מאילו ספרים כדאי ללמוד ואילו תרגילים כדאי לעשות . כשיש זמן מוגבל ללמוד למבחן , בחירה נכונה של ספרים כאלו ודחיה של אחרים יכולה להיות הבדל בין הצלחה מסחררת בכל הקורסים לבין כשלון אחד אחרי השני . היום אני יודע בדיוק מה צריך כדי להצליח , לפחות בשנה א' , ולכן החלטתי להיות לעזר לסטודנטים החדשים , גם בתרגילים שלא תמיד מסבירים בשיעורים , בכל הקורסים (תלוי איפה אני יותר חזק או יותר חלש כמובן..) , גם בנקודות קשות שאני זוכר שלקחו שבועות עד שהבנתי וכל מיני נושאים כאלו קטנים שהיום נראים מובנים מאליהם ואז היו בערפל (איזו חוברת מבחנים כדאי לעשות ? השאלה הזו בחומר ? לאיזה מרצה כדאי להגיע ומה חשוב לשאול את המרצה לגבי המבחן? ) אלי
 
למעלה