סיבוב חפצים, מעקב אחרי סיבוב מאורר וכו,

dina199

New member
בעקבות הדיון התחלתי לחשוב

מה זה 'מקובל'?.
אומרים ש'מקובל' להסיע מכונית צעצוע. אבל ילד נ"ט הרי לא עושה את זה כי זה 'מקובל' אלא כי הוא רואה אוטו אמיתי נוסע ומחקה את הפעולה. הוא מחקה את הפעולה כי הוא רוצה , כי זה מעניין אותו ולא כי זה 'מקובל'
. מאיפה ילד קטן יידע מה 'מקובל' ?
ואם נניח למשפחה של אותו ילד יש מוסך שבו מתקנים מכוניות , מורידים גלגלים , מסובבים אותם, מגלגלים אותם על הרצפה, ובכלל מפרקים מכוניות לגורמים. האם הדברים האלה לא היו מתבטאים במשחק 'מקובל'? . אבל ילדים קטנים פשוט לא חשופים לפעולות במוסכים. הם רואים רק מכוניות נוסעות (והנסיעה מצליחה רק ע"י סיבוב הגלגלים
).
ואילו לא"ס יש סקרנות 'א"סית'
. אם המכונית נוסעת זה מאוד מעניין מה גורם לה לנסוע (אני לא אומרת שזה בכל המקרים , אבל לפחות בחלקם).ואם מכונית נוסעת בעזרת סיבוב גלגלים , אז באמת מאוד מעניין לסובב אותם .
 
הבן שלי גם סובב גלגלים כשהיה קטן

היה הופך את המכונית, מחזיק אותה, ומסובב באצבע את הגלגלים ומסתכל עליהם זמן ארוך עד שהפסיקו להסתובב.

אחר כך שוב.

ושוב.

אני הבנתי (או לפחות חשבתי שהבנתי) שהוא רוצה לחקור את המנגנון של הגלגל ואיך הגלגל מסתובב. אני חשבתי שזה ממש מקסים.

אחר כך הוא התחיל להסיע מכוניות.

ולא, הוא לא אוטיסט.
 

dina199

New member
אז לנ"טים מותר לסובב גלגלים.

ולא"סים אסור , כי זה 'לא תקין' עבור א"סים .
אני כותבת את זה בסרקאזם כי בזמן אחרון היו הרבה דיונים על דברים 'תקינים' ולא 'תקינים'
 
לא זו הייתה כוונתי. ציינתי שהוא לא אוטיסט,

רק כדי להבהיר שלדעתי זה אפילו לא קשור כל כך לאוטיזם.

ולדעתי, צריך קצת יותר פתיחות בשאלה איך משחקים. כל עוד לא פוגעים במישהו אחר, אני לא מבינה מה זה חשוב כל כך איך משחקים. כל אחד ישחק איך שבא לו, בלי קשר לשאלה אם הוא אוטיסט, נ"ט או חייזר.
 

dina199

New member
יש לנו הרבה סיבובים בחיים


רק שאלה נחשבים סיבובים 'תקינים' .
הרי לא סתם המציאו קרוסלות וסביבונים . וגלגל זו המצאה הכי גדולה של כל הזמנים .
אם הגלגל לא היה מסתובב , אף אוטו לא היה נוסע
.
אז לדעתי אין שום דבר רע בלהיות מוקסם מסיבוב מאוורר, זה באמת מושך את העין.
 

galitkm

New member
לא רק שאין בזה שום דבר רע

אני לא אתפלא אם יום אחד יגלו שזה אפילו תורם במשהו לתפקוד המוח שלנו.
ההתרשמות שלי היא שמרגע שאתה מאובחן כאוטיסט, שום דבר שאתה עושה לא יחשב ל"תקין". והאשם לדעתי הוא לא במשפחתו של האוטיסט או באדם הפשוט ברחוב אלא בעצם העובדה שאוטיזם מוגדר בספרות המקצועית ובקרב המומחים כ"הפרעה".
 

robiko1

New member
אולי לקות?

נכון הוא כל הזמן תחת זכוכית מגדלת....איך נקרא לאוטיזם?לקות למרות שזה מפריע לחיות חיים רגילים כמו רב האנשים
 

robiko1

New member
יש

יש הדרכת הורים אבל יש לי המון שאלות ורוצה לשמוע גם אנשים מהפורום.
 

MAG14

New member
שלום

לדעתי אין כאן כללים. לוקח זמן להעריך עד כמה המעון תורם לוף ואם זקוק לתופסת או השלמה אחה"צ - תהיו עם היד על הדופק.

לגבי שאלתך - ברור שלהצטרף אליו! זה יפתח את התקשורת ביניכם, יקרב ביניכם ושניכם תהנו מזה! לא לנסות להפסיק אלא אם כן זה מסוכן.
מצד שני, אם כבר שחקת איתו ואת עייפה או צריכה לעשות משהו אחר, תני לעצמך רשות לנוח. ואם העיסוק שלו בסיבובים משגע אותך, תנסי לתחום את זה לחדר מסוים בבית, וגם לגיטימי מידי פעם להגיד לו: סובבת כבר שעתיים, עכשיו די, עכשיו עוברים למשחק/פעילות אחרת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
סיבוב זה הבסיס של היקום
בהנחה שהוא עושה עוד משהו בחיים מלבד להסתובב ולסובב,
לא רואה בזה משהו בעייתי.

אם חושבים על זה, סיבוב הוא הרי הבסיס של הכל:
כדור הארץ מסתובב, אנשים אומרים "הזמן הוא כמו גלגל ענק",
לסיבוב יש כח רוחני- מכירה את ציורי המנדאלות?
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=612&MessageId=145072467
מכירה את הסופים?
http://www.youtube.com/watch?v=8MAOVedq85g&feature=related

אפשר לנסות להצטרף אליו (לא להדחף לו, אבל אם מרגישים שזה נעים לו, אז יופי
),
ובאמת להפתח, לנסות לחוות את הקסם שהוא חווה.
הילדים שלנו הם מורים גדולים, כולם, ואולי האוטיסטים בהם במיוחד
 

tutuyo

New member
שלום לך

אני לומדת את גישת רמי כץ, הגישה הנוירו התפתחותית תפקודית. הגישה מדברת בעיקר על וויסות חושי.
נראה כי לבנך יש חסר בגרויים חזותיים ולכן הוא נמשך לסיבובי המאוורר, ייתכן שגם לתוכניות טלויזיה עם גירוי חזותי גבוה( דמויות זזות מהר וצבעים עזים), זרם מים או מזרקה וכולי.
אם את רוצה לתקשר איתו, במיוחד לפי שיטת הDIR, מומלץ להצטרף אליו ולסובב יחד איתו .

ניתן לטפל בחסר גירוי חזותי ע״י יצירת גירויים מתוזמנים (בובה או משהו אטרקטיבי אחר) בתחילה באינטנסיביות שהוא נהנה ממנה ולט לאט להפחית את משך ורמת הגירוי.
בהצלחה
 

robiko1

New member
עוד פרטים

תודה!אשמח לשמוע עוד על הגישה.הוא מאד אוהב לראות סרטים מצוירים עם דמויות שרצות ,נופלות,מתגלגלות וכד ואז צוחק ומנפנף בידים.אני משתדלת לא לתת לו לראות הרבה טלביזיה אלא לשחק איתו כדי לתקשר איתו .להסתכל בטלביזיה לא נראה לי תקשורת.אני צודקת?אנסה שבשבות וגלגלים שמסובבים על ידי מים.תודה מראש
 

dina199

New member
לצחוק מדמויית מצויירות

שנופלות ומתגלגלות זה בדיוק מטרת הסרטים המצויירים .זה מספיק תקושרתי.
הבן שלי כשהיה קטן לא התעניין בסרטים המצויירים בכלל ללא קשר כמה זמן הטלוויזיה היתה פתוחה
 
אותי אישית סרטים מצוירים אף פעם לא הצחיקו.

לא הבנתי מה מצחיק באנשים או חיות שסובלות. מישהו מחליק על בננה וכולם צוחקים. לא התחברתי אז ולא מתחברת היום...

 

robiko1

New member
לדעתבם

או מנסיונכם כדאי לתת לילדון לראות טלביזיה למרות שלא נראה לי שיש תקשורת כשצופים?מאד מבולבלת:מצד אחד אומרים שצריך לפתח את התקשורת איתו ומצד שני לתת לו לשחק משחקים שחוזרים על עצמם?אולי זה וגם זה? מה עשית עם בנך כשחזר מהגן?שחקת איתו?הנחת לו לשחק כראות עיניו?
 

galitkm

New member
טלביזיה

כשאנחנו היינו בתחילת הדרך עם כל הלחץ לטפל ומהר אז אחת הגישות הטיפוליות שניסינו המליצו לנו להמנע מטלביזיה.
כשהחלפנו כעבור זמן לטיפול אחר ש"אישר" צפיה בטלביזיה הילד כאילו השלים את החסר. הוא נורא אוהב טלביזיה ומחשבים. המסקנה שלי שלא הייתי צריכה למנוע את זה ממנו.
אפשר ליצור תקשורת גם עם טלביזיה ומחשב אם זה מה שהוא אוהב וקשה להגיע אליו בדרכים אחרות. לדוגמא, אפשר לצפות איתו ביחד ולשוחח איתו על מה שראה. אפשר ללמוד שירים ותנועות מהתוכניות שהוא אוהב ולשיר לו אח"כ או ביחד איתו. אפשר ללמד אותו לשחק במחשב או לשחק איתו במחשב ביחד.
הבן שלי למד המון דברים מהטלביזיה והמחשב, אותם הדברים שהוא התקשה ללמוד מבני אדם "חיים" או מהטיפולים, הוא הצליח ללמוד יותר בקלות דווקא מהמסך. קריאה, חשבון, העשרת אוצר המילים והמושגים, חיקוי וגם מסרים שקיבל בתכניות הילדים החינוכיות סייעו לנו בהתמודדות עם מצבים שקשה לו כמו מקלחת או זהירות בדרכים. סרטון של זהירות בדרכים או צפיה בילד מצחצח שיניים בתשדיר בערוץ הופ עזרו לו להבין ולבצע יותר טוב מכל הסבר שקיבל או קלינאית.
 

tutuyo

New member
האינסטינקטים שלך טובים

לגבי הגישה הנוירולוגית התפתחותית תפקודית- כשורי למידה - אני מצרפת לך לינק http://www.kishurei-lemida.com/
הגישה יכולה להתאים מאוד לילדים על הספקטרום שמאופיינים בד״כ בקשיים של וויסות חושי.
ועוד משהו חשוב, מנסיון אישי:
כל ילד הוא עולם בפני עצמו, כך שחשוב להיות קשובים לילדנו ולצרכים האינדיבדואליים שלו , ולא לדבוק בצורה עיוורת בצורת טיפול זו או אחרת.
אני לא מאמינה בתוויות- צריך לפרק את הבעיה לגורמים ולבדוק מה מקורה האמיתי .
שיהיה המון בהצלחה:)
 

sonya357

New member
סיבוב חפצים, מעקב אחרי סיבוב מאורר וכו,

בני אובחן לפני 4 חודשים בחשד לאוטיזם והחל השנה לבקר במעון שיקומי (בן שנתיים וחצי) שם הוא מקבל 3 טיפולים שונים ביום.המקום עובד בשיטת DIR.האם יש לדעתכם צורך בטיפולים נוספים אחהצ? הוא מאד אוהב לסובב חפצים(גלגלים,חישוקים,סתם חפצים עושה זאת על הריצפה ולפעמים מתכופף לראות את הסיבוב מקרוב) ומוקסם מסיבוב מאוררי תקרה.מה לעשות?לנסות להפסיק את המשחק הזה(סיבוב)? לא להפעיל את מאורר התיקרה?להיצטרף אליו למשחק?הוא ילד חמוד ושמח,אוכל וישן היטב-חמסה חמסה... ויוצר קשר עם מבוגרים.לילדים אחרים-פרט לאחיו המבוגר ממנו-הוא כמעט לא מתיחס.הוא לא מצביע עם האצבע אלה עם כל היד,מבקש מים,מוצץ,עוגיה אבל לא קורה לי אמא.אם שואלים אותו איפה אמא? הוא מביט עלי.יודע לנפנף לשלום,לשלוח נשיקה אבל עושה זאת רק עם אומרים לו-הוא לא יוזם.אני מאד חרדה ומבולבלת למרות שהוא כבר במסגרת שנחשבת לטובה אבל אני חוששת שאני לא עושה את כל מה שאפשר ואולי צריך עוד לדחוף קדימה-מצד שני יש עוד ילד ויש חיים ואולי גם הוא צריך זמן אחהצ להפנים את מה שלמד.אשמח לשמוע מנסיונכם ואם יש אסים שסובבו חפצים ויודעים מה זה נותן להם אשמח לשמוע את דעתם.תודה לכולם
היי מעניין אך אתם היום שואלת בגלל שהקטן שלי בן שנה וחצי מסובב ?
 
למעלה