סיגנון חופשי בדאל נט

סיגנון חופשי בדאל נט

אני משחקת בסיגנון חופשי בדאל נט (IRC). יש כל מיני ערוצי FFRP = Free Form Role Play בהם כל אחד ממציא לעצמו דמות עם אופי, תיאור, וכו´, והוא פשוט משחק את מה שהדמות עושה. כשנכנסתי לערוצים בשעות בהן אני בדרך כלל גולשת, נזכרתי מה הכי שנאתי בערוצי הסיגנון החופשי - כולם שם מארצות הברית (רק מיעוט קטן מאירופה), וככה יוצא שהשעות בהם הערוץ הכי פעיל זה מתי שאני כבר מתכוונת ללכת לישון... היום ממש הייתי משועממת (סוף סוך נגמר לוח הבחינות!) ועברתי בשיעמום גמור מערוץ ריק אחד לשני, בחיפוש אחר אנשים ערים שמוכנים לשחק. ואז עלה לי רעיון... אולי אני אפתח ערוץ סגנון חופשי ישראלי? כמובן שאין לי שום עניין בלפתוח ערוץ שומם. אני אפתח אותו רק אם אני אראה שאנשים מעוניינים בכך. במידה וכן, תשאירו כאן הודעות, או תשלחו לי מסר באיי סי קיו (המספר רשום בכרטיס האישי שלי). אני ממש צריכה שיתוף פעולה שלכם, אחרת זה לא ילך. ועכשיו אני רק רוצה להבהיר שהמשחק עצמו יהיה באנגלית, משום שה-IRC לא בנוי מספיק טוב בשביל עברית, חוץ מזה שזה נראה די מגוחך, חוץ משיחות מחוץ לדמות ושיחות פרטיות, שאין שום דבר שמונע מהם להיות בכל שפה שתבחרו. המטרה בערוץ ישראלי היא שפשוט יהיה ערוץ שפתוח בשעות שבהן אנשים ישראליים/אירופאיים נוהגים לגלוש. בבקשה תכתבו פידבק וכו´... חוץ מזה כל מי שחושב שהוא ירצה להשתתף בכזה ערוץ, שיכתוב, רק כדי שאני אדע אם יש לזה "שוק"
 

snift

New member
אני לא יודע עד כמה תהיה ../images/Emo11.gif

הענות לדבר כזה. אני אישית משחק בקבוצה בפגישות פיזיות של מספר אנשים באותו חדר
ניסיתי קצת MUD אבל ממש לא התחברתי לזה.
 

hsotrt

New member
לא ממש אהבתי פרי פורם!

גם לפני שחלטתי לנסות פרי-פורם לא אהבתי ואני עדיין לא אוהב. חסר לי הקטע של הסטיסטיקה...
 

Raistlin

New member
הממממממ.....

הבעיה היא לא פרי פורם הבעיה היא שאני לא מבין איך אפשר לשחק DND מול המחשב אההה ?, אחרי הכל יש יותר במשחק מאשר המשחק עצמו, לפעמים אני נפגש עם חברים למשחק ואנחנו לא משחקים.
 
ככה:

אני אסביר לכם טיפה, כי אני רואה שאתם משייכים לזה כל מיני דברים שלא קשורים... יש כל מיני סוגים של משחקי תפקידים באינטרנט, אבל אני אתמקד רק בסיגנון חופשי. יש כל מיני ערוצים, רוב הערוצים הם בעיקרון סוג של בר או פונדק דרכים, אליו נכנסות הדמויות השונות. לכל ערוץ יש מנהלים (אופים), המנהל שפתח את הערוץ הוא זה שקובע מה האווירה בערוץ כולו, וכל שאר הדמויות חייבות לציית לאווירה הזאת. למשל, אני יכולה לקבוע שהערוץ שלי נמצא במע´ אירופה של שנת 1700. זאת אומרת, שאצלי בערוץ אף אחד לא יודע מה זה טלוויזיה, מחשב, אין נשק מתוחכם וכו´. הדמויות בערוץ יאלצו להתלבש בהתאם, לדבר בהתאם (בלי סלנג מודרני), וגם להתנהג בהתאם לאווירה הכללית שיצרתי בערוץ. קביעת האווירה היא דבר אינדיבידואלי, וכל מנהל ערוץ יכול לקבוע כל מה שהוא רוצה. יש ערוצים שהם רק ללהקה ספציפית של זאבים, ויש ערוצים שבהם שום דבר לא קבוע מראש. עכשיו, לעניין הדמויות: אחרי שאני מסיימת לקבוע את האופי והרקע של הדמות, שזה נראה לי תהליך שהוא אותו דבר כמו בשאר משחקי התפקידים, אני צריכה לרשום עוד דבר אחד חשוב מאוד, את התיאור שלה, כלומר - כשהיא תיכנס לערוץ, מה שאר הדמויות יראו? צריך לכתוב בת כמה היא נראית מבחינה חיצונית, מה היא לובשת, ולציין פריטים חשובים במראה שלה, כדי ששאר השחקנים ידעו עם מי הם משחקים. כבר קרה לי כמה פעמים ששחקנים לא מנוסים שכחו לציין שהדמות שלהם היא ענק שמגיע עד לתקרת הבר, וזה די הורס את כל המשחק
עכשיו, הגיע הזמן להיכנס לערוץ. נכנסים לערוץ, נותנים את התיאור, ואז מה שעושים זה בעצם מתארים את הפעולות של הדמות (לאן היא הולכת, מה היא מזמינה לעצמה לשתות וכו´), ואומרים את מה שהיא מדברת. שאר הדמויות גם מדברות עם הדמות שלכם וכו´... בעצם, אפשר להגיד שזה כמו צ´אט, רק ששם השיחות הרבה יותר אינטליגנטיות, ואתם כמובן משחקים דמות אחרת... יש די הרבה קרבות בערוצים, אבל זה תלוי לאן הולכים. בכל ערוץ יש אווירה אחרת. אני לרוב משחקת בערוצים יותר נינוחים, בהם אסור לעשות קרבות בתוך הערוץ. זה קצת כמו לשחק באופרת סבון, אבל זה מרתק וממכר מאוד... כדי שהמשחק יהיה מעניין, הדמות צריכה להכיר כמה שיותר אנשים, וככל שההיכרות יותר עמוקה, המשחק עצמו יותר מעניין. אם יש לכם עוד שאלות, אני אשמח לענות.
 

דרגורן

New member
מעיין היקרה, לאחר ההסבר המפורט

שאלות: 1. מה המטרה במשחק? לפי מה שאת כתבת אין יותר מדי מטרה... 2. איך הדמות שלי מתפתחת? אני מחליט יום אחד שהיא יודעת שירה ופוף היא יודעת את זה? מה הקטע בזה? 3. איך קרבות מתבצעים? מי מחליט מי מנצח? 4. מי מתאר איך נראה הבר עצמו? האם כאשר המנהל אינו נמצא אפשר לשחק? 5. כל המשחק מתרחש באותו המקום? מה קורה אם אני מחליט ללכת למקום אחד ואת למקום אחר? 6. מה ההבדל במשחק אם אני אומר שהדמות שלי היא חזקה וטיפשה או חלשה וחכמה? האם הדברים האלו באים לידי ביטוי? 7. אם החלטתי שאני רוצה להרוס את הבר, ואני כותב שאני תופס שולחן וזורק על הדמות של מישהו אחר, מי אומר מה קורה הלאה? מי מחליט האם פגעתי או לא?
 
תשובות

1. אין מטרה מוגדרת. המטרה היא יותר הנאה מהמשחק, אבל יש הרבה שחקנים שקובעים לדמות שלהם מטרה (quest מסוים). זה ממש תלוי בשחקן (מכאן משמעות שם המשמחק - סיגנון חופשי). המשחק הוא שונה ממשחקי תפקידים אחרים, כי המטרה כאן היא פשוט לשחק ולהינות, בעוד שבשאר הסיגנונות יש מטרה יותר מוגדרת. 2. יש דברים שאתה קובע על הדמות לפני שאתה מתחיל לשחק. כל הקטע בסיגנון חופשי זה שאין חוקים, אבל בכל זאת אתה משחק עם שחקנים אחרים, ושחקנים אחרים לא אוהבים לשחק עם דמויות שהם "אלים", כלומר חזקים מאוד וכו´. ברוב הערוצים יש חוקים כלליים, כשאחד מהם זה איסור על דמויות שאי אפשר לפגוע בהן. אם נגיד אתה מחליט לפני תחילת המשחק שהדמות שלך לא יודעת לשיר, זה טיפשי שהיא תתחיל לשיר, אבל אפשרי, כי היחידי שיודע מה בדיוק הדמות שלך יכולה לעשות או לא יכולה לעשות, זה אתה. בעקרון אם נגיד היא ממש רוצה ללמוד לשיר, הדמות יכולה לפנות לדמות אחרת שתלמד אותה לשיר. ככה בעיקרון הדמויות מתפתחות, ע"י אינטראקציה עם דמויות אחרות. 3. יש דבר שנקרא - Auto Hit לדוגמא, נניח שמתבצע קרב בין הדמות אנג´ל לדמות נרגילה (לא היו לי רעיונות לשמות, קיל מי
) כל דמות בתור שלה מתארת מה היא עושה, אבל צריך להיזהר מפגיעה אוטומטית. דוגמא לפגיעה אוטומטית: השחקן של נרגילה כותב: נרגילה תופסת את הראש של אנג´ל, וחובטת אותו בקיר עד שהראש מתפוצץ. זאת פגיעה אוטומטית, אבל היא אסורה. במקרה הזה, נרגילה, כדי לשמור על החוקים צריך לכתוב: נרגילה שולחת את ידיה כדי לתפוס את ראשו של אנג´ל. עכשיו תור אנג´ל להגיב: אנג´ל מתחמק מהתפיסה של נרגילה, ע"י התכופפות לריצפה. מנצח מי שמת, או מי שנכנע. אם מישהו "בורח" באמצע שהוא מפסיד כדי להימנע מהמתת הדמות, מי שמפקח על המשחק קובע שהדמות הזאת מתה או שהיא פצועה קשה, וגם לרוב לא נותנים לאותו שחקן לחזור לשחק בערוץ, כי זאת נחשבת עבירה די חמורה. בדרך כלל קרבות לא מתקיימות בתוך הערוץ איפה של כל שאר הדמויות, אלא אם רצים לעשות קרב פותחים חדר חדש (ב IRC אפשר לפתוח אין סוף חדרים) וקוראים לאופ (אחד מהמנהלים) של החדר כדי שיפקח על הקרב, או קוראים למישהו אחר (לרוב יותר ממישהו אחד) שהוא נייטרלי כדי שיפקח על הקרב. 4. בדרך כלל לכל ערוץ יש גם אתר, שם מתואר הבר והחדרים הנלווים לבר. אבל בעיקרון זה לא כל כך משנה... לכל בר יש בדרך כלל את הבר עצמו, כל מיני שולחנות וכיסאות וכו´. אין להם ממש אפשקט מהותי על המשחק עצמו, זה רק רקע למשחק. בקשר למנהל הערוץ: לכל ערוץ יש את הפאונדר, מי שהקים את הערוץ, ויש גם מנהלים אחרים, אופים, שאחראים לסדר ולאכיפת החוקים, והם גם, כמובן, משחקים בעצמם. ממש אין צורך באף אחד מהם כדי לשחק. מספיק שיהיו 2 שחקנים בערוץ כדי שהם ישחקו. 5. כניראה שלא הבנת משהו... זה ממש לא כמו משחקי תפקידים רגילים. המשחק מתבצע ע"י שיחות בין השחקנים. אם, נניח, יש 10 דמויות בערוץ, אני לרוב אבחר דמות אחת או שתיים איתן הדמות שלי רוצה לדבר באותו זמן. הרי היא לא יכולה לנהל 10 שיחות במקביל. אם באמצע השיחה אחת הדמויות שאני מדברת איתן הולכות למקום אחר, אני יכולה ללכת איתן, או להישאר במקום שלי וללכת לדבר עם דמות אחרת. 6. ההבדל יהיה באופי של הדמות. שוב, זה שונה ממשחקי תפקידים אחרים - אין כאן נקודות שצריך להרוויח או משהו כזה. אתה פשוט נהנה מהמשחק. האמת היא, שיותר כייף לשחק דמות טיפשה, משום שהיא יותר מצחיקה, והיא תסתבך יותר עם דמויות אחרות. לעומת זאת, דמות חכמה תדע איך לצאת מבעיות בקלות, ואפילו להימנע מהן. לפעמים זה עושה את המשחק קצת יותר משעמם, תלוי מה אתה רוצה מהדמות - אם אתה רוצה דמות מנהיגה, אתה תבחר שהיא תהייה חכמה וכריזמטית. 7. ברוב הערוצים יש חוק שאומר שאי אפשר לפגוע ברכוש של הבר. אם אתה תופס שולחן וזורק על מישהו אחר, אז זה תלוי בדמות עליה אתה זורק את השולחן, כמו שתיארתי על הקרבות. אבל שים לב שהדמות לא יכולה לעשות דברים שהיא לא יכולה לעשות... אם אתה זורק שולחן על דמות בלי שהיא תשים לב (נניח היא עומדת עם הגב אליה) אז סביר להניח שתפגע בה. עם השחקן של הדמות הוא חוכמולוג והוא יחליט שהשולחן לא פגע בדמות שלו, לרוב שאר השחקנים יתעצבנו עליו, ואם יתערב אופ, הוא יורחק מהערוץ בגלל שהוא שיחק דמות יותר מדי חזקה.
 
הא! אז מי שמעוניין לבדוק איך זה,

מחר אני ארשום הוראות איך לומדים את כל העסק. בעיקרון נראה לי שמספיק ערב אחד לשבת מול ערוץ שבו אנשים משחקים כדי לקלוט את העניין, השאר בא פשוט מהניסיון.
 
../images/Emo41.gif עידכון! ../images/Emo41.gif

פתחתי ערוץ בדאל נט, בהתחלה הוא ישמש בשביל ללמוד איך לשחק בסיגנון חופשי ב-IRC. הנה פרטי הערוץ: #Celtic_Tree_Inn Server: irc.eu.dal.net Port: 6667 אפשר להשתמש בכל סרבר של דאל נט כדי להיכנס לערוץ. בגלל שאני המנהל היחידה של הערוץ, תשלחו לי מסר לאיי סי קיו במידה ואתם רוצים שאני אלמד אתכם לשחק ואני לא נמצאת בערוץ, או לא מגיבה אליכם בתוך הערוץ. הכינוי שלי בערוץ: Cyndel אם יש ביניכם אנשים שכבר יודעים איך לשחק, ורוצים לעזור לי ללמד, בבקשה תגידו לי - זה יעזור לי המון. אם נוכל לקבוע שעות ספצפיות בהם כל מי שמעוניין יכנס לערוץ, זה יהיה הרבה יותר נוח, כי יותר קל ללמוד כשיש הרבה אנשים ביחד. לאלה מבינכם שרוצים להיכנס לערוץ גם בלי תוכנת ה-MIRC, יכולים להיכנס דרך האתר הזה: http://www.mircx.com/cgi-bin/chat.cgi פשוט מלאו את הפרטים לפי הנתונים שנתתי בתחילת ההודעה הזאת.
 

hsotrt

New member
לצערי הרב מאוד...

הגישה לאינטרנט שלי נשללה מני ע"י הורי כי אני יורד בלימודים כך שאוכל ללמד ע"י כתיבת מדריכים!! אז עד אז...Long Live The Shmolik!!
 
למעלה