"סידורים אחרונים" Final Arrangements

debby12

New member
מנהל
"סידורים אחרונים" Final Arrangements


בהיותי אדם פרקטי ומשעמם, גזרתי אומר לנצל את ימי מעצר הבית שלי, בין היתר, לצורך עשיית סידורים ומטלות שבחיים הרגילים לא מגיעים אליהם כי כל הזמן רצים - אבל רבצו אצלי ברשימה על המצפון....

פצחתי את הרשימה בהשלמה (סוף סוף) של רכישת ביטוחי חיים מסוג "טרם".

משם עברתי בדילוגים משמימים למחזר את המשכנתא (גם זה הושלם).

ועכשיו אנחנו בתחום הנפלא של צוואות ועזבונות - שמזמן כבר היינו צריכים לדאוג לו אבל זה תחום שתמיד מתחילים ובסוף מעדיפים לדחות-לאחר-כך.... (לפחות ככה זה אצלנו). לא שיש לי או לישן לצידי תכניות למות בזמן הקרוב, אבל בזמנים של חורונה עדיף להיות מוכנים, ובכלל, למלאך המוות תכניות משלו - ויש לנו ילדות קטינות....

רציתי לשמוע מנסיונכם/ן אם חשבתם על הקטע של קבורה/שריפה/ווטאבר, ואם למדתם משהו על התחום. אני זוכרת איך פעם בישראל הישן לצידי בילה יומיים מייגעים עם חבר שאימו נפטרה במפתיע וניסה לארגן את קבורתה, וזה כלל שלל פגישות מאוד לא נעימות עם אנשי חברה קדישא (שבואו נאמר שלא היו בדיוק "קדושים").

הבו סיפורים, אנקדוטות וכו' - כולל טקסי פרידה שבהם השתתפתם שהיו מוצלחים בעיניכם

הדבר היחיד שאני יודעת על התחום הזה הוא שיש בו רגולציה של הגנת הצרכן,כדי להפחית ניצול ציני של אנשים בשעת צערם, כונדמה לי אפילו שבימים אלה מרעננים את התקנות האלה
https://www.consumer.ftc.gov/articles/0300-ftc-funeral-rule

הדיון בחסות: סגולה לאריכות ימים


נ.ב. ואם מצאתם עוד מטלות משמימות לניצול ימי חורונה - יאללה, שתפו גם בזה.....
 

vinney

Well-known member
חשבת על תרומה למדע/תרומת איברים?

זה נראה לי יותר חשוב... השארתי לאחרים לדאוג מה יעשו עם מה שישאר, לא בעיה שלי.
 

debby12

New member
מנהל
כן. אצלנו תרומת איברים מסומנת על רשיון הנהיגה

שואלים אותך כשאתה מוציא/מחדש רשיון נהיגה, והבחירה שלך מסומנת עליו.

לתרום את כל גופי למדע - חשבתי, ואני לא מעוניינת.

לגבי השאר, הפוקוס שלי הוא בדיוק זה, רק בהפוך: הרצון שלא להשאיר לאחרים דאגות/מטלות/"תיקים", קל וחומר לא כשהם בצערם. זה לא שמעניין אותי להקים לעצמי מוזוליאום, אם כבר אז משהו אקולוגי אולי בסגנון משהו מפה
https://eluxemagazine.com/culture/articles/ecological-burial/ . לא הייתי רוצה לתפוס מקום באדמה שהולכת והופכת למשאב יקר על הכדור שלנו.
 

Boston Guy

New member
אל תבני גדולות ונצורות על הרגולצייה בתחום הזה

ציני או לא ציני - גם בתחום הזה, כמו בכל תחום, ספקי השירות גובים מחירי עושק על השרות שהם מספקים, ולוויה (שכוללת קבורה, ארון וכיוצ"ב) יכולה בקלות לעלות כמה עשרות אלפי דולארים.
דעתי האישית היא ש"טקסי פרידה" מפוארים ומצוייצים הם דבר משונה ומיותר.
לא עשיתי את הבחירה איך ולמה - כל בני הבית כרגע הם מעל גיל 18, ואם אתפגר בזמן הקרוב יש להם את היכולת להחליט מה לעשות. אולי ביציאה לפנסייה (אם אגיע לשם) אני אעשה סידורים מראש בכדי לחסוך ממשפחתי את הצורך להתרוצץ.
 

placid1

New member
אנחנו מסודרים בנושאי הביטוחים והצוואות, ענייני הלוויות לא

סודרו וגם לא חשוב לי לבזבז על זה אנרגיה. יש לנו, במסגרת הצוואות וה power of attorney התייחסות לגבי הארכת חיים, או יותר נכון קיצור חיים..... הילדים, ואנחנו כבני זוג, מודעים לרצוננו במקרה של מצב בריאותי שאינו מאפשר הבעת רצוננו לצוות המטפל ואני מקוה שהם יהיו מספיק חזקים להיפרד בזמן (אם אני לא אוכל לעשות את זה בכוחות עצמי). אחרי זה, לא אכפת לי מה הם יעשו, ממילא כל הטקסים האלה מיועדים למי שנשאר מאחור.
 

Midriff

New member
לא החלטה שלי

טקסי קבורה ופרידה וגם קברים פיזיים לעלות אליהם הם בשביל החיים.
החוויה שלנו עם החברה בארץ הייתה מעורבת. אבל הטקס היה נכון לנו ולמי שהוא היה.
בהלוויה של אבא שלי קרוב רחוק שהכיר אותו טוב שהוא עורך טקסים 'הנחה' את הטקס, כל אחד מאיתנו הקריא משהו, השמענו שיר, אנשים אחרים דיברו, הקדיש היה קדיש חילוני (תגגלי את זה יש כל מיני גרסאות). והבחור מהחברה ביקש שניתן לו רק לעשות את התפילה שלו, כי הוא צריך לבקש סליחה מהמת על זה שהוא היה צריך לשטוף אותו. כל עוד הוא לא התערב לנו בטקס אמרנו לו שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה בצד בשקט ואכן כך היה.
 

איי ל

New member
מנהל
בשנה שעברה עשינו סוף סוף צוואה.

צוואה זה משהו שקל לדחות, כי בינינו, מי מתכנן למות בקרוב?
אבל בשנה שעברה אישתי ואני הגענו למסקנה שאנחנו צריכים תוכנית לילדים במידה ויקרה לשנינו משהו.
אז היה מעניין לראות מה אנחנו חושבים על כל צד של המשפחה, מי יהיה מוצלח בניהול כספי הירושה לילדים ומי יהיה מוצלח בגידול הילדים. מצחיק שלא מצאנו אדם אחד שיהיה מוצלח בשני הסעיפים, אבל אולי מוטב כך. כמובן שביקשנו רשות מהאנשים לפני שנידבנו אותם לדאוג לילדים שלנו במידה ולא נהיה.
החלק הלא פחות חשוב היה לקבוע מה יקרה במידה ונהיה במצב רפואי בלתי הפיך.
(האם לנתק ממכונות הנשמה). מבחינתנו הנושא הזה היה מאד חשוב, כיוון שאנחנו לא רוצים להעמיד אף אחד במצב שהוא יצטרך לקחת החלטה ולחיות איתה לשארית חייו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Midriff

New member
דרך אגב

העורך דין שלנו דווקא הציע שבכוונה נפריד את האחריות על הכסף והאחריות על הילדים בכדי לא ליצור ניגוד אינטרסים. אז אולי דווקא טוב שכך
 
למעלה