סיד בארט, דייויד גילמור ו-LSD

דדאלוס

New member
A legend of mind

על רגשות החרטה והגעגועים הם פיצו עוד כשהפיקו לסיד את אלבומיו הראשונים The madcap laughes ו-Syd Barett. נדמה לי גם שסיד הופיע באולפני אבי-רואד לא בזמן הקלטות "החומה" (שהוקלטו שם בכלל?) אלא בזמן הקלטות Shine on you crazy diamond, והם כולם מספרים על הצמרמורת והרעד שאחזו בהם כשהופיע בדיוק אז (בתחילה הם לא כ"כ זיהו אותו). במספר ראיונות שקראתי מספר דיוויד גילמור על ההרגשה הנוראית, לדבריו, על סכומי הכסף העצומים שהוא מרוויח, ולכן הוא תורם המון לצדקה, ובשנים האחרונות הנמיך טונים וחזר למופעים אקוסטים ואינטימיים. ולגבי הסם - מסכים איתך, אבל למטבע יש שני צדדים, כי הסם גם תרם המון ליצירה הפסיכדלית בכלל, ושל בארט בפרט.
 

דדאלוס

New member
לא, ממש לא

רייט תרם המון לתקליט Barrett מ-1970 ושותף להפקתו יחד עם גילמור ווטרס ניגן ב-The Madcap Laughs מ-1974 ואף הפיק אותו יחד עם גילמור ווטרס וגילמור הפיקו יחדיו את Opel מ-1989
 

דדאלוס

New member
ועוד קוריוז

בשני האלבומים האחרונים שהזכרתי, The Madcap Laughs ו-Opel המתופף הוא רוברט וויאט. וויאט, היה המתופף של להקת soft machine, אבל קריירת התיפוף שלו נקטעה בתחילת שנות השיבעים, לאחר שבמהלך טריפ LSD הוא סבר שהוא ציפור, וקפץ דרך החלון לבדוק את הסברה הזו. מאז הוא משותק בפלג גופו התחתון, והתקליט שהוציא ב-1974 לאחר שמצבו הנפשי הגיע לשפל המדרגה (Rock bottom) נחשב לאחד מהאלבומים הגדולים בכל הזמנים. ומי הפיק את האלבום הזה? נכון, ידידנו ניק מייסון...
 
פשוט חבל.

חבל לאבד כאלה מוזיקאים מדהימים, כשהרשימה שלך עוד יכולה להתארך בהרבה (ג´ניס ג´ופלין, לין סטאלי...) ואני חושבת שהעובדה שוויש יו ור היר נכתב לחבר, ולא כשיר רומנטי, היא אחד הדברים היותר מיוחדים ויפים בשיר הזה.
 

malolds

New member
נכון

רשמתי שהדעה המקולבת בהדיוטות(אנשים שלא מכירים את פינק פלויד) היא שזה שיר אהבה אבל זה לא
 
זה לא שיר רומנטי

לפינק פלויד היו קצת שירים רומנטיים רציניים.. רק בחומה, אבל הכל נועד למטרה מסויימת.. זה מה שמבדיל בינה לבין הרבה להקות (גם פרוג) אחרות. הלהקה (ווטרס) כותבת (כותב) על נושאים עמוקים וחשובים... בחומה יש את dont leave me now שהוא כמובן נועד להיות שיר כחלק מהחומה, ולא שיר רומנטי.. שוב, התכוונתי לתקופה היותר רצינית של פינק פלויד.. ולא התקופה של בארט (שירים כמו see emily play)
 

CaerBannog

New member
אממ לפי הידוע לי..

וויש (השיר) נכתב על הקונפליקט הפנימי של ווטרס בין הילד הכועס לאידיאליסט שבו (בערך ההבדל בין אנימלס לחומה) ותוך הדיסק הזה רק שיין נכתב על בארט,ובמהלך הקלטתו הוא "הופיע" באולפן, לא במהלך הקלטות החומה מעבר לזה, סיפור עצוב, ונוראי... אבל, כואב להגיד, עדיף ככה.. המוזיקה של הפלויד לא הייתה מתפתחת והולכת לאן שהיא הגיעה... השאלה עם הטירוף (ובעצם החיים) של בארט שווה את ההנאה המוזיקלית שלי, כנראה שלא.
 
לא מסכים

זו הייתה עדיין התקופה בה כולם עבדו ביחד. ואפילו אם זה כן על ווטרס, למה כתוב בקרדיטס לשיר הזה gilmour\waters למה שגילמור יכתוב משהו על ווטרס. או יותר נורא, למה שווטרס יתן לגילמור שיר שכל כך קשור לעצמו..
 

CaerBannog

New member
כי הוא היה צרוד...

וחוץ מזה ווטרס תמיד כתב את כל המילים, וגילמור גם הלחין... הכול כתוב בפלוידאוזרוס...
 
מה הכוונה כי הוא היה צרוד

אני לא מסכים. לדעתי שניהם חיברו את השיר ביחד.. שומעים את הרגש מהקול של גילמור
 

CaerBannog

New member
למיטב ידעתי

כל המילים, תמיד, חוץ מהקטע של גילמור באומהגומה, חוברו ע"י ווטרסתקרא בפלוידאוזרוס בחור וחוץ מזה, מה עם ההחלפת בוטלגים שלנו?
 
כמה דברים

בקשר לבוטלגים: דבר איתי באי סי קיו 17016293 או באי מייל [email protected] דווקא נראה לי שגם פט אולד סאן נכתב ע"י גילמור. ולמה להסתמך על מקור מידע אחד רק?
 

Jam Head

New member
ככה........

קודם כל כתבת , יפה , כל הכבוד לך על זה ! יש לך כמה טעויות - סיד הגיע בזמן הכנת האלבום Meddle ולא וויש . הדבר השני , זה שויש מחולק חצי בחצי : מצד אחד זה אלבום געגוע והגדשה לסיד - Wish You Were Here ו Shine On You Crazy Diamond ומצד שני , האלבום יוצא נגד תעשיית המוסיקה המודרנית , על איך שלוקחים להקות ואומרים להם מה לנגן , או ממסחרים אותם רק עבור הרבה כסף . זה הכי קיצוני בשיר - Have a Cigar , זה מה שגרם לרון הרפר לשיר אותו ולא גילמור , הוא פחד שחברת התקליטים שלהם תבטל את החוזה בגלל הקיצוניות של השיר.
 
למעלה