סיור בכפרים של הצפון הישן בתל תל אביב

אחרי שניסע לסעודיה לקברי היהודים

שנהרגו לפני הכיבוש הערבי נלך לכפרי הכובשים.
 

tapuzo1

New member
למה ללכת רחוק להיכן נעלמו יהודי שפרעם ופקיעין

 

ש מים

New member
זה לא המקום כל כך

אנחנו "קצת" נגררים לתחומים שלא שייכים לפורום (האמת שהגבול מטושטש, כי מדובר בגיאופוליטיקה ובשינויים של המרחב).
לכן אעצור מבעד עצמי מלהוסיף על כיבושים נוספים במרחב חיינו.
 

tapuzo1

New member
דבר אחד ברור: הערבים תוקפים, היהודים מתגוננים

מעצם העובדה שעכשיו כל שלט במדינה היהודית צריך להיות בערבית..
אנחנו נמצאים כל הזמן במגננה בארץ היחידה דוברת עברית..
אנחנו כל הזמן צריכים להדוף מתקפות של טרור משפטי, תקשורתי הערבי האלים ותומכיהם הגיס החמישי בקרבנו
היום לכולם ברור פרצופו של השמאל הקיצוני - לא "מחנה שלום" אלא "מחנה הסתה"
 
למדינת ישראל שתי שפות רשמיות: עברית וערבית

חבל שנגררתי להתייחסויות שהם על גבול הפוליטיקה.
אבל קשה להתאפק לנוכח המסרים המכוונים מטרה, אפיל שאינם עוסקים בפיתוח אורבני מובהק
 

ש מים

New member


 
איך הפסדתי את כל הכיף?!

ועברו רק יומיים!
אני לא יודעת מהי השתייכותו הפוליטית של יעקבסון, וגם לא כ"כ אכפת לי מכיוון שרשימותיו מרתקות, ובייחוד הפוסטים על הבניה בשטחי יו"ש.

א. מה טוחנים? את ההיסטוריה של פרנקפורט פראג וקראקוב בהחלט טוחנים, אבל רובנו הישראלים לא מעוניינים לדעת על מה שיש לנו מתחת לקצה האף, ביפו, בגבעת רם בירושלים (שייח באדר) ובכל מקום באדמות הקודש.
יש הרבה שמתעניינים בעיר דוד, בהרודיון ובחרבת קיאפה (ראו מה קורא שם בשנה וחצי האחרונות!) אבל גם התעניינות תחומה לתקופות מסוימות - ז"א מקרא, בית ראשון, שני, חשמונאים, בר כוכבא והופ!- שיבת ציון של המאה ה-20 ומלחמת העצמאות. זה שבכל מקום גם היו עממים שונים אחרים, אשורים, נוצרים, פרסים, מוסלמים וגויי הים- לא ממש מעניין אותנו, ולמעשה מאיים על מציאותנו כאן.
תראו אותנו- אפילו שלט בערבית (שפת הרמב"ם וגם שפת סבי וסבתי...
) מאיים עלינו...

ב. כן, חייבים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור, זו לפחות דעתי, אחרת אין לנו הצדקה קיומית במקום הזה. והלו, לא מדובר על 'זכות השיבה', אלא על זכות הזיכרון!

ג. ולמה כן להתעניין במה שהיה פה?
1. כי אפשר ללמוד מזה הרבה, לקבל פרופורציה, להבין מול מי אנחנו עומדים, כאויבים או אולי כפרטנר אי פעם בעתיד.
2. כי איך אפשר להבין מה היה פה ב48 או ב67 בלי זה? אם לא תדע איפה היתה עיבדיס או עיראק סוידאן מה אתה מבין מהחיים שלך?!
3. גם אם לא מעניין אותך גורל הפליטים ולאן הגיעו בארץ ובעולם, חיים פה לידך (או שמא רק לידי?) ערבים שהמקומות האלה הם חלק מההיסטוריה ומהזהות שלהם, ממש כמו ששפייר ווורמס הם חלק מהזהות שלי כיהודיה. כל עוד אתה לא רואה את זה אתה מתעלם גם מהם, מהקיום העכשווי שלהם ולא רק מההיסטוריה.

ובשוליים אעיר כי פקיעין לא מקופחת, אפשר להגיע לסיור בבית זינאתי ואפילו להצגה, בתיאום מראש...


בברכת בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים,
ובבניין ציון ננוחם
 

ש מים

New member
פליטי 48'

"פליטי 48'" קיימים משני צידי המתרס. אצלנו ואצלם. שלנו ושלהם. תוצאות של גורמים שונים. בשורה התחתונה, השאלה היא "לאן לוקחים את זה?".
כל מי שעיניו בראשו יכול לראות ולשפוט. אני לא צריך שילעסו עבורי. כל אחד לועס עבור עצמו ומעלה את גרתו.
לאחר כ-10 שנים של עבודה אינטנסיבית עם ומול המגזר, אני יכול להבין אותם הרבה יותר, אבל הפכתי למבולבל לפחות כמותם (אבל הודות לעבודה עצמית קשה אני מצליח לחזור ולהתחבר לעצמי. לאני האמיתי שלי. לפעמים).
כל עוד לא ישונה הדיסק, ב-2 הצדדים, לא נתקדם לפתרון בר-קיימא.
אני לא פסימי, אבל גם רחוק מלהיות מסומם. העבודה קשה והפתרון כנראה לא יבוא בימינו.
 

ש מים

New member
ומעט ביקורת ועמדה מקצועית

בהתבסס על נסיוני (ואני מדבר על תחום התכנון בלבד!), הגורמים המתסיסים ביותר, שמונעים כל "פגישה בין האינטרסים" הם בעיקר היהודים שבאים "לעזור לצד השני".
 

אבישי ק

New member
את מבלבלת כמה נושאים ביחד

יצרת סימביוזה בין כמה נושאים לא קשורים כדי ליצור איזו שהיא הצדקה
והוספת שתי שורות בסוף שאין להם שום קשר לנושא

בברכת בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים,
הכוונה שלא נשכח את יציאת מצריים ומאיפה באנו(שהיינו כולנו עבדים)
ובבניין ציון ננוחם - לא קשור אלא אם אולי את נכנסת לגימטריה וכו...

איזה זיכרון?
עד שהבריטים כבשו את המקום חוץ מירושלים וצפת הארץ לא הייתה מיושבת.
עם המנדט הבריטי הגיעו לארץ המון מהגרים שהקימו הרבה מאד נקודות התיישבות
האזור לא היה יציב הרבה מאד זמן ואוכלוסיות שלמות היגרו כל כמה זמן
ב48 עם הקמת מדינת ישראל נטשו הרבה מהמקומיים את הישובים שלהם
גם ישובים יהודים ננטשו מאותם הסיבות ולאחר המלחמה חזרו אליהם.
אני יודע שבכמה עשורים אחרונים הייתה יציבות
אבל כמו שניתן לראות באוקראינה שום דבר לא בטוח.
את מנסה אולי להבין את העתיד לבוא על סמך העבר אבל תנסי קצת לראות את ההווה.
גם היום הכל משתנה מתחת לאף שלך ואת פשוט לא רואה את.
המהגרים הסודנים בדרום ת"א זה רק קצה הקרחון ממה שקורה באמת בארץ.
 
לצערי אתה טועה בגדול

יש רצף התיישבותי בארץ לאורך כל התקופות, ממש לא רק ירושלים וצפת.

אם אתה באמת רוצה להרחיב ידיעות, ממליץ לקרוא את ספרו של הגיאוגרף דוד גרוסמן "הכפר הערבי ובנותיו" על תהליכים התיישבותיים בארץ בתקופה העות'מאנית, הקמתם של כפרים אל מול נטישתם של אחרים בסכסוכי חמולות, ועוד.

כמובן שעצם השתמרותם של שמות עבריים קדומים במפת הארץ עד ימינו - התאפשרה רק כי שמות אלו נשמרו ע"י האוכלוסייה המקומית (ובאזורים בהם כמעט ולא נשמרו השמות, אלו האזורים העיקריים בהם הייתה תחלופה דרמטית של האוכלוסייה במהלך ההיסטוריה).
 

tapuzo1

New member
השמאל משכיח את ההיסטוריה היהודית כמעט במכוון.

אצלם זה מתחיל ב"עליות" כאילו לפני כן לא היה כלום מאז התנ"ך..

גם כשלומדים היסטוריה של עם ישראל הם כמעט לא מלמדים את ההיסטוריה היהודית בישראל של ימי הביניים

תקופת האמוראים וכו' ? הרי אין תיכוניסט אחד שיידע להגיד לך משהו עליה

יש פה מערכת חינוך שעושה הכל להזניח את המקורות היהודיים לקיומנו כעם וכמדינה
 

ש מים

New member
לא מכיר את הספר של גרוסמן

ותודה לך (אחפש אותו
).
אבל נראה לי שיש צדק בדבריך. לא חקרתי את הנושא עד היום וכשאני חושב על הנתונים שאני רואה, נראה שזה המצב.
ובדיוק כפי שכתבת: יש "רצף התיישבותי" בארץ (כמו בכל מקום על-פני כדור הארץ), אבל - בניגוד לגורמים מסויימים - אני לא חושב שיש להשתמש בטיעון זה להצדקת קיום מדינת ישראל (ואעצור כאן, כי ברגע זה אנו עוברים לזירה הפוליטית ונוטשים את התכנונית).
 

אבישי ק

New member
אז מה, יש גם רצף התיישבותי יהודי

מה אתה מנסה להגיד
אני אומר שיש חשיבות יותר גדולה לישובים ערביים מכל הישובים שהיו בארץ?
 
אתה מציג דברים לא נכונים כעובדות

ולכן הרגשתי "חייב" להגיב, גם אם כנראה שבמישור הפוליטי דעותיי קרובות יותר לאלו שלך מאשר לדעותיו של מיכאל יעקבסון בגללו החל כל השרשור הזה...
 

אבישי ק

New member
אתה לוקח את זה לדיון פוליטי

אני שואל שאלה פשוטה
למה לטחון את אותו הנושא כלכך הרבה פעמים
 

ש מים

New member
"זכות הזיכרון"

אני בעד.
מבריאת האדם הראשון.
ללא סינון. עובדות בלבד. מדעי.
 

ש מים

New member
אגב, אני לא רואה בזה איום

ב-"זכות הזיכרון".
כל עוד אתה מחובר למציאות ולעצמך.
וואלה האממי.
 

tapuzo1

New member
השמאל הקיצוני מתכחש לחברון שכם ובית אל...

שיתחילו בלזכור שהעיר הקדושה ליהודים היא חברון, לא תל אביב
וגם בעזה חיו יהודים בג'בל יהוד
וגם עזה הייתה מקום קדוש חלופי לירושלים כשהאיסלם העומתני אפילו סרב לתת ליהודים לעלות לרגל
בואו לא נשכח את ההיסטוריה באמת...
 
למעלה