אדני מסוטים יכולים להיות אדני עץ, בטון מזויין ואפילו ברזל
לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות והשימוש גם תלוי בעלויות החומר, אדני בטון לדוגמא הם כבדים ולכן מסוטים שנבנים איתם הם מאוד יציבים, עלויות החומר נמוכות יחסית אך היצור שלהם מורכב יותר משל מסוטי עץ ובמקרה של שימוט נגרם להם נזק רב שדורש החלפה - באירופה השימוש בהם התחיל כבר בשנות השמונים במסילות חדשות שנבנו(כולל מסילות מהירות). אדני עץ פחות מורכבים לייצור וגם פחות פגיעים במקרה של שימוט לכן יש העדפה להשתמש בהם במקומות עם פעילות עיתוק או בתחנות.
מכיוון שמסוט הוא אלמנט שמיוצר לפי מידות ספציפיות בכל שימוש שלו, ומכיוון שבארץ כמות המוסוטים הנדרשת היא קטנה אין כדאיות למפעל יצור מיועד, לכן ר"י משתמשת באדני עץ בהווה.
אדני מסוטים יכולים להיות אדני עץ, בטון מזויין ואפילו ברזללמה בעצם במסוטים יש אדני עץ?
לכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות והשימוש גם תלוי בעלויות החומר, אדני בטון לדוגמא הם כבדים ולכן מסוטים שנבנים איתם הם מאוד יציבים, עלויות החומר נמוכות יחסית אך היצור שלהם מורכב יותר משל מסוטי עץ ובמקרה של שימוט נגרם להם נזק רב שדורש החלפה - באירופה השימוש בהם התחיל כבר בשנות השמונים במסילות חדשות שנבנו(כולל מסילות מהירות). אדני עץ פחות מורכבים לייצור וגם פחות פגיעים במקרה של שימוט לכן יש העדפה להשתמש בהם במקומות עם פעילות עיתוק או בתחנות.
מכיוון שמסוט הוא אלמנט שמיוצר לפי מידות ספציפיות בכל שימוש שלו, ומכיוון שבארץ כמות המוסוטים הנדרשת היא קטנה אין כדאיות למפעל יצור מיועד, לכן ר"י משתמשת באדני עץ בהווה.