סיימתי את TNG

subatoi

New member
חוצמזה, שכן, הוא קטן מאוד.

אבל לאחרונה יש פה כל מיני שמות חדשים שרק מתחילים לראות TNG, DS9, ENT ואפילו, אלוהים ישמור, TOS. עובדה. חומר למחשבה לחברי פורום ותיקים ולמנהלים.
 

Bajoran Priest

New member
../images/Emo45.gif זאת ועוד -

המצב האידיאלי מבחינתי הוא כזה שבו כל אחד (חדשים וישנים) יוכל להיכנס לפורום כאשר תהיה ברשותו היכולת המלאה לבחור לאיזה מידע ולהיחשף על מנת לא להיות מספוילר. במציאות אידיאלית כזו כל הודעה תכלול מידע מקדים לגבי פרקים\סרטים שלגביהם מופיע מידע. באותו עולם אידיאלי לא חייב סימן ספוילר מגושם, זה יכול לבוא לידי ביטוי למשל ברשימה בתחילת ההודעה של התכנים הרלוונטיים, ואפשר לקבוע כלל שאסור לכתוב ספוילרים מפורטים בכותרת בכלל. הרעיון הוא שהכותרת, מעצם היותה כותרת, אמורה לרמוז על התוכן ולא להוות את התוכן. הקורא יכול לקרוא את הכותרת (או את הפתיח המורחב שתיארתי לעיל) ולהחליט בעצמו אם לקרוא את ההודעה או לא. כמובן - כרגע זה לא המצב. אנשים שטרם כל אחת מהסדרות, העונות או הסרטים לא יכולים כרגע להיכנס לפורום מבלי להיחשף לספוילרים - וחבל. אותם "בתולים" או "אלרגיים" (כפי שבחר לקרוא להם מנהל הפורום) מסתובבים בינינו, אם מכיוון שרק עכשיו נחשפו לטרק מסיבה כזו או אחרת, או כי היו צעירים מדי בעבר, או מאלף סיבות אפשריות אחרות - אבל, כרגע, הפורום לא מתחשב בהם ובצרכים שלהם. אז נכון, כדי ליצור מציאות אידיאלית כזאת שתאפשר גם לניוביז להצטרף בלא חשש לפורום יש צורך בהרבה מאמץ, וכנראה שאין כאן מי שירים את הכפפה ויצור את המציאות הזו הלכה למעשה. יחד עם זאת, לעניות דעתי, אם מישהו, מדי פעם, מרצונו החופשי וללא התערבות ההנהלה, בוחר להזהיר מפני ספוילרים, אפשר לתת לו לעשות זאת ולא להשתלח בו. תודה.
 

n i v1

New member
טוב אז תשמע

קודם כל, כמו שאמרת, אתה מדבר על מציאות אידאלית. זו המציאות האידאלית שלך. המציאות האידאלית מצידי היא שיהיו הרבה יותר מעריצי טרק שישתתפו בפורום הזה, למשל. אז אידאה היא דבר סובייקטיבי. שנית, לי למשל אף פעם לא הפריעו ספוילרים ולא לכולם מפריעים ספויילרים. שלישית, יש היום פרקים של סטארטרק שאפשר לראות בסטרימינג או לשלם מחיר מגוחך בשביל להוריד אותם (אני מדבר על 10-15 דולר בחודש), זה לא כאילו יש פה חוסר זמינות. רביעית, אנחנו מדברים פה במחזוריות על ספויילריזם מאז שהפורום הזה קם, אחת לכמה חודשים, אז עם כל זה שיש פה ניוביז, גם ללכת לקרא אחורה זה משהו שבא בחשבון. חמישית, אני באמת אודה לכם אם לא תעשו לי פה אקט של דמוניזציה, זה לא אני, אתם יודעים.
חיים ארוכים ושגשוג !
 

Bajoran Priest

New member
תודה על ההתייחסות המנומסת.

1+2. כמובן שהמציאות האידיאלית שלי לא בהכרח משותפת לאנשים אחרים, ויש אנשים שספויילרים לא מפריעים להם. אבל המציאות האידיאלית שאתה תיארת (שיהיו הרבה יותר מעריצי טרק בפורום) לא מנוגדת למציאות שאני תיארתי אלא משלימה אותה. אם הפורום יהיה בית גידול מתאים לניוביז, יהיה יותר סיכוי שיהיו בו גם יותר חברים. הרבה אנשים נמנעים מהצטרפות לפורומים בדיוק מהסיבה שאותם פורומים אינם בטוחים וניתן להתספיילר בהם. 3. חוסר זמינות הוא לא העניין. לא כולם רואים באותו הקצב. אתה בעצם אומר שאתה מצפה מבנאדם קודם לראות את כל הסדרות והסרטים של סטאר-טרק ורק לאחר מכן להצטרף לפורום (במידה והוא נמנע מספוילרים, כמובן)?... זה נשמע לי לא סביר. 4.לא הבנתי מה פירוש "ללכת לקרוא אחורה". 5. בתור מנהל הפורום יש לך אחריות מסויימת על הפורום ועל המדיניות שנקוטה בו. יתר על כן, אתה נקטת עמדה בוטה בשרשור הזה ולכן הפכת את עצמך לצד בדיון, שאני מקווה שימשיך להיות דיון מנומס, מנומק ואינטליגנטי.
 

robotrik1

New member
MadManIII כתב :

> אז מה בעצם קורא בעתיד עם הקליגונים ורומיולנים ? אני אנסה לענות ללא ספויילרים . בעונה הרביעית של DS9 הקלינגונים נכנסים חזק לתמונה ולמעשה מקבלים יותר "זמן מסך" מכל הסדרות גם יחד . גם הרומולנים מצטרפים לחגיגה בעונה השישית (אם אני זוכר נכון את העונה)ן , אבל עם הרבה פחות "זמן מסך" , ועם הרבה פחות התפתחות משמעותית . הצטרפות הקלינגונים בעונה הרביעית נותנת ל-DS9 את תמריץ / כנפיים שהבורג נתנו ל-TNG בעונה השלישית של TNG , והסדרה פשוט ממריאה !
ב- DS9 יש גם מגוון דמויות משניות כמו קוורק הפרנגי או גראק הקרדסי שנותנים המון פיתוח וגיוון לשני הגזעים הללו , ועיי זה מהווים תוספת משמעותית לאיך שאנחנו הצופים רואים ומכירים את הפדרציה של המאה ה-24 והגזעים הסובבים אותה . וספוילר קטן ולא משמעותי במיוחד : . . . . . . . . . . . . בעונה כלשהיא DS9 מקבלים חללית רצינית ככה שלא הכל אבוד מהבחינה הזו
 

Moshe972

New member
פתרון אפשרי לבעיית הספויילר אחת ולתמיד

בפורומים של מחשבים תמיד רושמים בחתימה איזה מחשב יש לכל אחד אם כולנו נדע אחת ולתמיד מה כל אחד ראה או לא ראה אולי נהיה יותר רגישים לספויילרים. אפשר שכל אחד ישים חתימה של הסדרות בהן הוא צפה צופה עתיד לצפות בסגנון של: TOS - הכל TNG - הכל VOY - עונה 1-3 בלבד DS9 - לא ראיתי בכלל ENT - עונה 4 בלבד
 

Moshe972

New member
זו רק דוגמא - אין דבר שקשור לטרק שלא ראיתי

לפחות פעמיים ובמקרה של DS9 אולי 200 פעם רציתי להדגיש שכך צריכה להראות חתימה של אדם שמפחד מספויילרים
 

Bajoran Priest

New member
רעיון מעניין

ואני שמח לראות שיש התקדמות חיובית בחשיבה. אבל נדמה לי שהרעיון הזה לא פרקטי. אי אפשר להתאים כל דיון לזהות של כל המשתתפים בו או של המשתתפים הפוטנציאלים בו. הכיוון האידיאלי צריך להיות הפוך - לקורא תהיה האפשרות להחליט מראש לאיזה דיון ולאיזה מידע הוא מעוניין להיחשף. לשם כך דרוש מידע לגבי התוכן של הדיון (או ההודעה) - האם כולל ספוילרים או לא? ולאיזה תוכן? לשם כך המציאו את סימן הספוילר ו\או פתרונות אחרים.
 

EBow

New member
על ספויילרים

אני חייב לתרום את 1.89 ש"ח ו-19 מאיות האגורה שלי לדיון הזה. לדעתי, החשש מספוילרים קצת מופרז. מעולם לא נתקלתי בספויילר (אלא אם כן מדובר בתקציר מקיף של כל העלילה) שהרס לי כליל את חווית הצפיה ולמעשה, מעולם לא נתקלתי בבנאדם ששמע או קרא כמה פרטים אקראיים על סרט או פרק, ראה את אותו סרט או פרק ואמר "וואו, המידע הזה ממש הרס לי את חווית הצפיה. אני משוכנע שאם לא הייתי יודע את הפרטים האלו התוכן הזה היה הרבה יותר טוב". הסיבה לכך היא שסרט או פרק טוב הוא בדרך כלל יותר מאוסף של פרטים. זהו האופן שבו הפרטים האלו מוגשים, הרקע שלהם והאיכות שבה הם מתחברים האחד לשני בהגיון (או בחוסר הגיון). עשיתי פעם ניסוי שבמסגרתו לקחתי כמה פרקים אקראיים ממגוון של סדרות (בעיקר מד"ב), על חלקם קראתי טרם הצפיה ועל חלקם לא (כמובן שהקריאה לא הייתה של כל התקציר אלא של כמה משפטיים על הפרק, מההתחלה, האמצע והסוף). ברוב המקרים בכלל לא זכרתי את הפרטים שקראתי בזמן שהם באו לידי ביטוי על המסך ובחלק אחר של המקרים חוויתי מחדש את אותו הפרט בצורה שלא הייתי מסוגל לתאר לעצמי בזמן הקריאה. בשורה התחתונה, חווית הצפיה שלי לא נפגמה ובמקרים מסוימים אפילו התעלתה על חוויה של צפיה ללא ידע מראש, שכן הסתקרנתי לדעת איך ההפקה הולכת לממש פרט כזה או אחר שקראתי עליו. עם כל זאת, אני נוטה להסכים שעלילות פתלתלות במיוחד שיש בהם טוויסטים שכמעט בלתי-אפשרי היה לחזות מראש (עולים לי בראש מיד שני פרקים של DS9 שעונים על ההגדרה הזו באופן קלאסי), רצוי שתישארנה חסויות ולכן הייתי מציע את הפשרה הבאה: מי שכותב בפורום על פרק מסוים שברור שעונה להגדרה כזו, שיימנע מלהכניס בלא אזהרה תיאור או השלכה של הטוויסט. אני לא חושב שקשה למי שרואה את הסדרה באופן קבוע להבין לאילו טוויסטים הכוונה. בנוסף, שיימנע מלכתוב במפורש את עיקרי העלילה. במידה והוא כן רוצה לכתוב או לדון על הנושא - ישים אז את סימן הספויילר וכל ההודעות שתיכתבנה אחריו תיחשבנה כהודעות מספיילרות בפוטנציה (כדי ששאר המשתתפים לא יצטרכו לשים את הסימן בכל הודעה מחדש). מי שמעוניין להשתתף בדיון יטריח את עצמו ויראה את הפרק. לא יכול או לא רוצה לראות את הפרק? שלא יפתח את השרשור. חבל לקלקל לכל השאר. ההבדל העיקרי בין מה שאני מציע למה שקורה בפועל הוא שכותבים רבים מרגישים מחויבים לציין ספויילר על כל פרט שמגלה משהו על הפרק/סרט וזה לדעתי, פוגם בזרימת הדיונים ולא צריך להיות ככה. למעשה, אני ארחיק לכת עוד יותר ואגיד שאני מאמין שהרבה אנשים נמנעים מלכתחילה מלדון על פרקים רק בגלל שהם חוששים שהדיון ייסחף לנושא הספויילרים. לכן, חשוב ששני הצדדים ינסו להיפגש באמצע.
 

subatoi

New member
העניין הוא שזה, כמובן, עניין

סובייקטיבי לחלוטין. ומה שנראה כמו ספוילר לאחד, נראה מטופש לאחר. ולהיפך, כמובן. חוצמזה, שיש דוגמאות אחרות לגמרי. ראיתי שלשום פרק מסדרה רפואית כלשהי (חבל להרוס), שבה אחת הדמויות הקבועות מתה בהפתעה גמורה בתחילת הפרק. בניגוד לפרקים של מב"כ, בהם הדמויות המתות מתות בסוף הפרק ולרוב זה ידוע מראש לחובבים, כאן הדמות מתה בהתחלה, כך שלו הפרט הזה היה ידוע לי, כל האפקט של הפרק היה מתקלקל. כמובן שההפתעה היא בגלל שלא קראתי פרטי עלילה כלשהם באינטרנט (מה שלא היה קורה עם מב"כ, לדוגמה). והאפקט הורגש. אם הייתי יודע על זה מראש, לפעמים דברים כאלה אפילו נודעים בתחילת העונה, שלא לדבר על צופים באיחור שרואים את הסדרה באיחור של שנים וסביר להניח שישמעו על זה, האפקט כולו עלול לההרס. כך שיש דוגמאות לכל הצדדים, כמו תמיד.
 

EBow

New member
כפי שכתבתי

גם אני הייתי ממליץ על להימנע לחלוטין מספויילרים חסרי אזהרה לטוויסטים בעלילה, כמו הדוגמה שהעלית. ההבדל הוא שאני לא חושב שיש טעם להגדיר כל פרט בעלילה כרלוונטי לציון ספויילרים, כפי שאנשים מסוימים בפורום היו מצפים משאר הכותבים לעשות.
 
למעלה