סיפורי גולשים על ניתוחי בקע מפשעתי

סיפורי גולשים על ניתוחי בקע מפשעתי

קל לראות את העולם שהוא או שחור או לבן. אבל כולנו יודעים שהאמת היא לא כך. קח לדוגמא שתי הגישות לתקן בקע במפשעה, "הישן", דרך חתך, שיטה פתוחה. וה"חדש", דרך חורים קטנים, שיטה הלפרסקופית. אני רגיל לשמוע ממבקרים במרפאה שהם בטוחים ששיטה הלפרסקופית עוברת בלי כאבים כלל ושיטה הפתוחה היא כרוכה בהחלמה (הרבה) יותר קשה. אין ספק שיש בזה משהו. חשבתי לכתוב על זה מאמר ובע"ה נעשה, אבל קודם אני מזמין את הגולשים שכבר עברו ניתוח בקע מפשעתי לספר לנו על החויות שלהם. באיזה שיטה הניתוח נעשה ואיך הרגישו בימים הראשונים. כמה זמן לקח להתאושש כדי לחזור לתפקוד, לעבודה ולשיגרה. לפורום יש כח הרבים. אני מעוניין לשמוע.
 
מהוא זמן ההחלמה לאחר תיקון בקע?

יעזור לאחרים לשמוע כמה זמן לקח אותך לחזור לשיגרה לאחר ניתוח ולציין אם היה בשיטה פתוחה או בלפרסקופיה. לפורום יש כח.
 
זמן החלמה לאחר ניתוח פתוח

אפשר שגולשים מתביישים לספר ולכן אני אתחיל. לפני כ 20 שנה עברתי תיקון פתוח בצד ימין בידיים של אחד מהכירורגים המפורסמים בקנדה וגם ממנו למדתי. סוג הניתוח לא כלל שימוש ברשת אלא תפירה בשיטה מיוחדת. הכאבים בימים הראשונים היו די חזקים אבל הצלחתי להסתדר עם אקמול בלבד וטיילתי שתי קילומטרים ביום הראשון. למדתי להזהיר את המנותחים שלי לא לדבר עם חברים שאוהבים לספר בדיחות בימים הראשונים. פשוט הצחוק מביא לדמעות. תוך שבוע כבר חזרתי לשיגרה בזהירות. לא נורא.
 
כאבים תשע חדשים לאחר ניתוח בקע

עוד דבר שקרה לי. כ 9 חדשים לאחר הניתוח שהכל היה כבר טוב, קיבלתי בחורף שיעול שגרם לכאבים חזקים כמו בשבוע של הניתוח. נשארו כמה ימים וחלפו. המסר--כאב לאחר ניתוח לא אומר שהבקע חזר. כירורגיה היא רפואה פולשנית והגוף כבר לא במצב הקדום והטהור. לע"ד ניתוח לפרסקופי אמור להגיב אחרת...פחות מתעסקים עם שרירי הבטן.
 

liron50

New member
עברתי את שני הניתוחים

עברתי ניתוח בשיטה הישנה לפני כשנתיים, והבקע חזר. בפעם השניה המליצו לי על השיטה הלפרוסקופית.
&nbsp
&nbsp
אכן בשיטה הישנה אורך החלמה ארוך יותר. בערך שבוע, כולל 2-3 ימים ראשונים של כאבים די חזקים.
&nbsp
בשיטה הלפרוסקופית, עדיין מומלץ על 7 ימי מנוחה, אבל בפועל חוזרים לתפקוד אחרי 1-2 ימים. בימים הראשונים יש
מעט כאב בזמן שעוברים ממצב שכיבה\ישיבה\עמידה, חוץ מזה אין כ"כ כאבים.
&nbsp
גם החתכים בשיטה הלפרוסקופית קטנים הרבה יותר, ולכן נעלמים מאד מהר.
 
למעלה