למה שלא תצטט מהספר **הוכחות**?
היות ואתה מכיר את הספר על בוריו, צטט נא קטע ממנו (או לכל הפחות הבא משהו מהזכרון) שמתאר
ממצא ארכיאולוגי מא"י שמוכיח שאי פעם התקיים כאן לוח בן 7 חודשים. ואני מדגיש...
ממצא ולא
ספקולציות הזויות של המחבר. הקישקושים האויליים של און זית על "החודש אשר בדה מליבו" ועל מצבת מישע הם לכל היותר בדיחה עלובה שמוכיחה על חוסר הכרה בסיסי של חקר המקרא והמזרח הקדום. הנה
מאמר ביקורת על ספרו, שממנו לומדים שמדובר בחוזר בשאלה שונא יהדות שמסתתר מאחורי שם עט. כמובן שמקצועו הוא האידיאלי לכתיבת ספר על חקר המקרא... מתכנת מחשבים. הנה כמה פיסקאות מסיום המאמר שמלמדות על הספר ועל האיש (הדגשתי קטעים מעניינים)... "הבעיה האחרת היא תוכנית:
מרגע שנולדה התיזה, ברר זית מתוך הטקסט המקראי את התואם; את הסותר שייך לגרסה המתחרה. שנאתו הניכרת ליהדות גם היא מקלקלת את השורה: מונחים כמבוזה, נתעב, עלוב, גורמים לקורא, בעיקר לקורא שגדל על תרבות יהודית, להרגיש מאוים, להסתייג. "העם הישראלי" הוא ספר חשוב. הקורא עומד נדהם מול חלק מן התובנות שהמחבר הגיע אליהן. אין בהן גם אחת שהמחבר איננו מתמודד איתה בכבוד ובכלים מקובלים.
האם הצליח און זית לערער על הלגיטימיות של היהדות? האם תפרוץ המהפכה הישראלית? על זה יצטרך להחליט כל קורא. אשר לאיש מאחורי הספר ולחבורת "סוד מוחלט בהחלט" שהקמנו כדי לחשוף אותו: אחרי חודשים אחדים קיבלנו מכתב תשובה מאון זית. הוא עבר לעיר אחרת, ובודק את הדואר רק לעתים רחוקות. לסקרנים כמונו:
און הוא מתכנת מחשבים במקצועו. ללימודיו, שאותם קטע בשל האודיסיאה בת שבע השנים, שב בשנה השלישית לאחר פרסום הספר וסיימם בהצטיינות. באחת מן ההשערות הפרועות שלנו בכל זאת צדקנו: הוא אכן בא מן העולם הדתי, שם התחנך בשמונה-עשרה שנותיו הראשונות."