סיפור בדיוני מבצע "LEPRECHAUN

hamesaperet

New member
סיפור בדיוני מבצע "LEPRECHAUN

שלום לכולם הנה סיפור חדש שכתבתי . סליחה על שגיאות כתיב יש לי ליקוי למידה. הצד השני של הירח היה מואר באור קלוש מאחורב הציץ כדור הארץ בזהר תכלת חיוור. דוממנו את המנועים. הרחבתי את החופה והזזתי את המגנים. רכב חלל היה קטן בגודל מטוס סילון. היו לו שני מושבים מקדימה לטייס ניסוי ומאחורה לטכנאי. בדקתי את כל הנתונים הרשומים על לוח דמוי הלוגרמה ועידכנתי את הטכנאי. עברו בדיוק שנתיים מאז שהתקבלתי לצוות של טייסי נסוי הבנלאומי. לפני כן הטסתי צעצועים פחות משוכללים באנגליה. הטכנאי מאחורה היה מוכר כבר טסתי איתו כמה טיסות, אך לא הצלחתי לזכור את שמו. הטכנאי אישר שכל הבדיקות תקינות. והעביר לי נתונים. נתתי לעצמי עוד כמה דקות להנות מהנוף המרחיב. זאת הפעמ ה עשרים שאני חונה בצדו האחר של הירח ועדיין לא מפסיק להיתפאל מהנוף המדהים. הרגשתי התעלות רגעית אין סופית. הטכנאי כיחכך בגרונו מזכיר לי שאלינו לשוב. הפעלתי את המנועים רעש מוזר מהצד תפס את תשומת ליבי. הבטטי הצידה וראיתי כלי ענק דמוי אסטרואיד בעל כיפה שקופה. בתוך הכיפה התרוצצו יצורים שונים. חלקם המונואידים חלקם לא במרכז ראיתי דמויות נוספות כ 5 דמויות אנושיות . שלושה דמויות היו מוכרים לי. אני ראיתי אותם ,אני זוכר אך מאיפו. לפתע ראיתי הבזק ליזר. ניסיתי להתחמק הרגשתי חום וראיתי את עצמי במטוס מלמעלה עולה באש. ניסיתי לצעוק למחשב הגוסס. אני סר אנדרו בראונינג שנת 1947 מיקום ירח אחורי נצ A43 מימד אקו.אלפא.בראבו.23 נפגעתי מנשק לא מזוהה פשששששששששששש. ****** התעוררתי במקום ארפלי. ריח טחב היה חזק. הארפל והעופל הסתירו את השמים. (אם היו כאלו). הצמחיה הנמוחה ,ועצים אם אנפים מסועפים סרטו את גופי. הבטטי על ידי שהיו אם כוויות קשות. הבד נקרע בכמה מקומות. ניסיתי לפלס לי דרך בחשכה, ואז שמעתי רעש של אלפי קולות. הם היו מכל הצדדים קטנים מלוכלכים בעלי גוף דק וראש גדול יחסית לגוף כ מטר ו שלושים. אם ידיים ארוכות וצפורניים חדות . לפתע נזכרתי הם הזכירו לי את שדוני היער מהאגדות האיריות. קראו להם לאפריקאנס. היצורים קראו לי לאפריקאן, לאפריקאן.... הם ניסו לצוות אותי , לגעת בי. הרעש היה אדיר. מעדתי וגלשתי על האדמה הדבקה. כמה מטרים ממני ראיתי אור חלוש. פלסתי את הדרך באיטיאות ואז ראיתי את המטוס שלי שוכב מרוסק מכוסה צמחיה סבוכה. לאפריקאן ,לאפריקאן , צעקו היצורים ואני נעמדתי והבטטי לאור המטוס הם עמדו באלפים קוראים לי לאפריקאן ,לאפריקאן... יצורים כה מוזרים ,הם קוראים לי לאפריקאן, אך בעצם הלאפראקן זה הם, ואולי אני בעיינהם מפלצת, כמו שהם מפלצות בעייני?......... זהו עד כאן
 

Yuli Gama

New member
שלום ../images/Emo140.gif

ליקוי למידה זה לא תירוץ. זה לא הפריע לך לכתוב, נכון :)? אז איך זה יכול להפריע לך לתקן שגיות כתיב? 1) יש את הכתבן של וורד (הוא לא הפתרון המיטבי, אבל אפילו הוא היה מסנן לך לא מעט מהשגיות) 2) הדרך הטובה ביותר היא לעביר דרך הגהה אנושית. לתת למישהו לקרוא ולתקן שגיות כתיב. בקשר לסיפור עצמו. התחלה חמודה, למרות שלא לחלוטין מובן לי איך הצד האחורי של הירח יכול להיות מואר. סיום חמוד, "מפלצות" שרואות את האדם "כמפלצת" אבל מה בדיוק מתרחש באמצע? זה אמורה להיות התחלה של סיפור? פרק ראשון? את מתחילה משהוא (אדם שחוזר ממסע, כנרא מסע בזמן. תוקפים אותו חיזרים, הבמובלים עלידי מישהו מוכר) ואז נוטשת באמצע ומתחילה משהו נוסף כדה"א, לאפריקונים? איך הגיע לשם? מה בדיוק מתרחש? יש תחושה חזקה של חוסר מיקוד. הערות על הכתיבה למרות טעויות הכתיב, המשפטים עצמם בנויים בצורה ממש לא רעה. אבל כדי לא להפריז בשימוש במוסגים לועזיים. אם יש אפשרות להחליפם במושג עברי, אז עדיף להחליף. זה יהפוך את הקריאה לחלקה יותר. למשל : "המונואידים" עדיף להחליף ל "דמויי אנוש".
 

hamesaperet

New member
תודה על התייחסות

תןדה לך שקראתה ומיקדתה אותי. הסיפור הוא התחלה. אני קראתי את הפורום והחלטטי לכתוב משהוא כשאני כותבת אז זורם הסיפור לפעמים אני יודעת את הסוף רק כשאני כותבת דף אחרון. ורק אחרי זה אני בודקת ומארגנת. הפעם נתתי לסיפור לזרום. ולא הכנסתי את הפרטים הנוספים כמו למה הירח מואר בצד השני. הירח לא מואר בצד השני המטוס עומד בזווית הוא ראוה את כדור הארץ בחלקו הכוונה עצם היותו בחלל גורמת לו התרגשות. ואם אתה כל כך מתעקש אפשר להכניס מתקנים שמאירים באור חלוש את הירח הרי זה מדע בדיוני:) אני חושבת שלא כתבתי ספור קצר אחרת באמת הפתעה קטנה בו הייתה מספיקה. אך כשכותבים סיפור יותר גדול יש להחזיק את הקורא קצת במטח. ולפעמים "להחריח אותו" לקרוא בחזרה כמה עמודים בכדי להבין את הפרק הנוסף שקרא. כי מהתחלה קוראים וחושבים שזה נוסע בזמן שהותקף על ידי בחיזרים ומגיעה למקום מוזר. חלק יחשבו שהטייס חולם ,חלק יחשבו שזה כוכב חייזרי נוסף חלק יחשבו שזה מימד אחר או עולם הבא ורק בהמשך יבינו מה היה המקום ויצתרכו לחזור ולקרוא על מפגש אם השדונים. מה דעתך? (אני עדיין בעצמי לא יודעת את ההמשך) לגבי שמות לועזיים לפעמים יש להם צליל יפה כמו לאפראקאן הכתיבה היא לא רק צרוף מילים אלא צליל ואוסוציאציות של תאם ריח הסופרים הם קוסמים שצריכים להפוך דו מימד של מילים ל רב מימד של תחושות הרגשות הבנות וויאליזציה(איזו מילה יכולה להחליף את זו). אך אתה צודק כי יש הרבי קוראים שלא יודעים את המילים הללו וזה גורם להם תיסכול. אשמךלשמוע מה דעתך
 

Yuli Gama

New member
ממוש :)

יש לך מושג איזה אחוז מהכותבים בארץ סובל מדיסלקציה? תתפלאי. אבל אני כן דואגת שהסיפורים שלי יעברו הגהה. עלידי מחשב, ועלידי מספר אנשים. ולכן תעירי על שגיות כתיב רק לאחר שתמצאי אותם בסיפורים שלי. תודה
 

מָמוש

New member
לצערי לא ידעתי

שמדובר בדיסלקציה. מה שבאמת הכעיס אותי זה הנחרצות בה את קוטלת את הסיפורים, בלי לדעת מה הרקע של הכותבים, ומה הנזק שאת יכולה לגרום להם. יצירה ספרותית ויצירה אומנותית בכלל, היא דבר מאוד שברירי, בניגוד לתרגיל מתמטיקה שאפשר להוכיח, ולהגן עליו. הביקורת צריכה להיות בנויה על הדברים הטובים שמצאו חן בעינייך, בצירוף כמה טיפים אם יש לך, ומתוך זה אפשר גם להבין מה לא מצא חן בעינייך, אך לא בצורה בוטה והורסת.
 

Yuli Gama

New member
הכעיס אותך?

מה קשור הרקע של הכותבים? בין אם הכותב ילד בן עשר ובין אם הוא אדם בין חמישים, אם הוא בא לפורום, סימן שהוא הגיע כדי לקבל ביקורת. לא מחיאות כפיים כמו אוהבים לתת בפורומים של כתיבה יוצרת. לא חיבוקים ועידודים שהוא יכול לקבל מהמשפחה ומהחבר'ה אם כותב לא יודע לקבל ביקורת שיכתוב למגירה, כי אחרת אין לו טעם להציג את יצירותיו מול קוראים. כתיבה זה דבר רציני. שדורש ביטחון עצמי, ניסיון, ויכולת ללמוד מביקורת שניתנת. ביטחון עצמי אינו שווה אגו מנופח ממחמאות ריקות, ביטחון עצמי זה להאמין ביכולות שלך וביצירה שאתה מפרסם. אם בן אדם לא מאמין במה שהוא כותב, אין טעם שיכתוב. וכל בן אדם שמאמין ביצירתו, ידע להגן על מה שכתב, ולקבל ביקורת. ממוש, במקום להעביר ביקורת עלי, אולי תגיבי לסיפורים של אחרים? שנראה איך את מגיבה לאנשים? נ.ב תני לי דוגמא אחת, רק אחת, שקטלתי מישהו.
 

מָמוש

New member
לא קוטלת?! קחי שלוש!

1. 2. 3. מי אמר שכותב צריך להיות עם ביטחון עצמי גבוה, אולי להפך? לא עדיף שיהיה רגיש, ספקן, מתלבט? לא נראה לי שלקאפקא היה ביטחון עצמי רב. אם היה נתקל בביקורות שליליות אולי היה שורף את כתביו בעצמו, ולא היה מטיל זאת על מכס ברוד...
 

goshdarnit

New member
ממוש,

יולי אמרה שכותב צריך בטחון בשביל לכתוב. אבל לפי דעתי היא התכוונה שכותב צריך בטחון כדי להביא את הדברים שלו לביקורת. וזה נכון. אם אתה מביא את הסיפור שלך לאנשים אחרים, אתה מביא אותם כדי לשמוע איפה מה שאתה עושה עובד ואיפה לא. אני די משוכנע שאף אחד כאן לא חושב שהוא עדיין גאון הכתיבה הכי גדול של המאה, וכל אחד משוכנע שיש לו עוד מקום להשתפר. כדי להשתפר צריך לשמוע מה *לא* עובד. צריך בטן מספיק חזקה כדי לעמוד בביקורת, בין אם מסכימים איתה ובין אם לא. בנוסף, כל הביקורות של יולי הן ביקורות בונות, שמראות איפה לדעתה הנקודות החלשות של הסיפור ואיפה כדאי לשפר. ביקורות לא בונות הן הביקורות המיותרות (לדוגמה: "הסיפור שלך זבל", "עזוב את הכתיבה, זה לא בשבילך", וכן הלאה). אתה יכול להסכים עם הביקורות שלה, אתה יכול לא להסכים. אתה יכול לחשוב שהיא הייתה יכולה לנסח דברים אחרת, או לחשוב שהניסוח שלה מצויין. אבל כל הביקורות שלה, באופן מובהק, נועדו כדי לעזור. לא רוצה לשמוע ביקורת? לא רוצה להשתפר? אל תפרסם בפורום כתיבה. אגב, אתה מוזמן לתת דוגמה של איך ביקורת אמיתית ומושלמת צריכה להיות, ולבקר כמה סיפורים בעצמך. ואם קפקא באמת היה רוצה שלא יקראו את הסיפורים שלו, הוא היה משמיד אותם בעצמו.
 

Rivendell

New member
ביקורת וקפקא

קודם כל - צר לי. אנחנו לא כלבי ים מאולפים. כתוצאה, אנחנו לא מוחאים כפיים כשאומרים לנו לעשות זאת. אין שום דבר לא תקין או לא בונה בביקורות של יולי. אולי הן פחות מפרגנות משהיית רוצה, אבל זה עוד לא עושה אותן לא בסדר או "קוטלות". טעות לערב אמוציות כאן. כל מי שכותב כאן, כותב כדי להשתפר. המטרה שלי ושל יולי היא באופן חד משמעי - לעזור. אמרו וצדקו גם יולי וגם gosh - מי שלא מוכן לשמוע ביקורת, שיכתוב למגירה ולחבריו הקרובים. כשאתה מוציא יצירה אל העולם, היא תקבל כל מיני תגובות, ומי שאין לו את הבגרות, היכולת והרצון להתמודד עם זה, אולי באמת עדיף שלא יפרסם. לגבי קפקא - לקפקא לא היו היכולת והרצון האלה. כתביו פורסמו אחרי מותו ובניגוד לצוואתו ע"י מכס ברוד. קפקא הורה שהם יישרפו. למזלינו, ברוד החליט להוציא אותם למרות הכל.
 

מָמוש

New member
נו

ומה הלקח שלנו ממקרה קפקא? מי יודע כמה קפקא איבדנו בעטיים של ביקורות דורסות. למה שלא תאמץ את הסגנון שלך?
 

Rivendell

New member
הלקח?

שזו לא דוגמא מתאימה. פירטתי על זה למטה. ואם לא אכפת לך, בפעם האחרונה שבדקתי הייתי עדיין בת.
 

Rivendell

New member
ואגב

אני משוכנעת במידה סבירה שגם כתביו של קפקא עברו עריכה כלשהי לפני שיצאו לאור. קפקא עצמו, בתור בן אדם, לא היה מספיק בטוח בעצמו כדי להוציא אותם לאור. וכאן נכנסת האבחנה בין הספרים והסופר. העובדה שקפקא האדם לא היה מסוגל להתמודד עם ביקורת עוד לא אומרת שהספרים שלו לא קיבלו אותה. אבל כשהביקורת, העריכה וכל השאר הגיעו - הוא כבר היה בקברו, למרבה הצער.
 

מָמוש

New member
אתה צודק בהחלט

אם קפקא היה בטוח בצוואה שלו, היה משמיד אותם בעצמו. עד כדי כך היה חסר בטחון... תאר לך שהיה בא לפורום שלנו ומביא את גלגולו של גרגור סאמסה לתחרות "מעברים" ויולי הייתה מתחילה עם הנטפוקים שלה? "זה לא אמין" "עומס של מידע" וכדומה, לא היה רץ ליישם את צוואתו במו ידיו?... על סמך מה היא קובעת מה טוב ומה לא טוב, מה עובד ומה לא עובד, מי שם אותה? "לזרוק הכל הכל" את מה את האמבטיה עם התינוק? או "פשוט אי אפשר להגיב כאן על העלילה. זה סיפור של אז, ואז, ואז, ואז כלום" זה כל מה שראתה בסיפור? שום דבר טוב? רעיון קטע משפט, משהו. אולי תגלה לי מה יולי מנסה לבנות בביקורת הזאת?
 

goshdarnit

New member
יולי היא בן אדם אחד.

הביקורת שלה נובעת ממנה. אני די משוכנע שאף אחד לא חושב שהיא השופט האבסולוטי של ספרות, ממש כשם שדעתי היא שלי בלבד ודעתך היא שלך בלבד. זכותך לקבל. זכותך לא. על מה הרעש? ואם את לא רואה מה בונה במה שיולי אמרה, זכותך מכאן והלאה לא לקרוא הודעות שלה. יש אנשים שסביר שסביר שלעולם לא אתייחס לדעתם בביקורת על סיפורים שלי (ולכן גם לא אתן להם לקרוא). ויש אנשים שתמיד אשמח לשמוע את דעתם, גם אם לא תמיד אני אסכים. אני את ההודעות של יולי אמשיך לקרוא. ובנוגע לקפקא: את יודעת, מה שאנשים אומרים ומה שהם באמת רוצים, זה לא תמיד אותו דבר. צוואה-שמוואה. הוא היה יכול להשמיד ולא השמיד? המעשים מדברים בעד עצמם.
 

מָמוש

New member
אין לי ספק

שכוונתה של יולי טובה, ויש לה הרבה מה לתת כפי שאתה מעיד עליה. אולי בסך הכל מושפעת מהמקומנים שם הסגנון הזה מאוד מקובל. השאלה מה תורם הסגנון הזה, האם הוא עוזר לאנשים לכתוב יותר טוב?
 

Rivendell

New member
הדוגמא של קפקא לא מתאימה

ואני אסביר גם למה. קפקא, כזכור, לא רצה לפרסם את היצירות שלו. אני לא יודעת למה, כי לא הכרתי אותו באופן אישי, אבל עובדה שהוא לא היה מסוגל להתמודד עם זה מסיבותיו הוא. אבל כשאדם עושה בחירה מודעת לפרסם סיפור בפורום כתיבה, הרי ברור שהוא רוצה תגובות עליו. לי, בכל אופן, זה ברור. אז אם התגובות היחידות שאותו אדם רוצה הן מחיאות כפיים וטפיחות על השכם - שיכתוב מראש "נא לא לבקר", ואני לא אטרח להשקיע זמן ומרץ בלכתוב ביקורת על אותו סיפור. על סמך מה קובעים? על סמך טעם אישי וידע. כל אחד מוזמן לבוא לפורום ולכתוב ביקורת על סיפור. זה עוד לא אומר שהכותב של הסיפור צריך לרוץ בצורה עיוורת וליישם אותה. אדם שמסוגל לכתוב סיפור, מסוגל בהחלט גם לשמוע ביקורת ולהחליט לבד איזה חלק בה מתאים לו ואיזה לא. הרי ברור שכל אדם רואה את הדברים בצורה אחרת. אני ויולי משקיעות הרבה זמן ומרץ כאן בפורום. וזה לא כי יש לנו אמביציה להרוס סופרים עתידיים. כמו שאמרתי - אנחנו רק מנסות לעזור.
 

N Y

New member
Rivendell צודקת, ואני אדגיש:

מי שכותב "נא לא לבקר", או שמתנהג באופן הרומז כי זוהי גישתו לעניין, יכול להיות סמוך ובטוח כי לא רק שלא אטרח להגיב לסיפוריו - לא אבזבז את זמני היקר בקריאתם. ואני לא היחיד שינהג כך. באשר לקפקא: כמעט כל טענה שתנתן כאן, בכל עניין נתון, ניתן "לסתור", כביכול, בעזרת סיפורו של סופר מפורסם זה או אחר שנהג בדיוק להיפך. אבל כל הסתירות האלה, מה לעשות, לא שוות כלום. שום דבר. בכלל. אפילו לא קצת. מדוע? כי אף אחד מהכותבים כאן הוא לא קפקא. או דיקנס. או טולקין. או מי שלא יהיה. הכותבים שנמצאים כאן עושים זאת כדי *לקבל* ביקורת וכדי להשתפר, לא כדי להראות לכולם כמה הם טובים. ומי שרוצה לנהוג כקפקא - מוזמן. שילך וימות קודם, ואז נראה מי יטרח לפתוח את כתבי היד הגנוזים שלו. ומי שחושב שהוא כה מוכשר ומושלם עד שביקורת אינה יאה לו, יתכבד וישלח את סיפוריו להוצאה לאור. נראה גם מה יגידו לו שם, בהנחה האופטימית שמישהו יטרח להשיב לו.
 

Rivendell

New member
../images/Emo45.gifצודק. ../images/Emo6.gif הרגת אותי עכשיו ../images/Emo6.gif

 

מָמוש

New member
אתה מתפרץ לדלת פתוחה

אני נגד ביקורת? אבל יש ביקורת ויש ביקורת. אני מצפה ממי שמעבירה ביקורת שגם היא תשמע ביקורת זה הכל. שאלתי כיצד ניתן להשתפר עם משפט כמו "לזרוק הכל הכל" ועוד כמה פנינים, ותשובה לא קיבלתי.
 
למעלה