סיפור לתחרות

HotGod

New member
סיפור לתחרות

שוד הבנק הלבן הכנס השנתי ------------------------ זה עשרים שנה שהמאפיה של דון קרליונוב חולשת על תל אביב. דון קרליונוב החזיק בתשעים אחוז מבתי הקזינו, שמונים אחוז ממפעלי ההי-טק וכן נתח גדול מבתי הבושת. ידו של הדון היתה מצויה כמעט בכל תשלומי החסות שמשלמים העסקים הבינוניים עד הגדולים. היתה זו הפגישה השנתית של אנשי הדון. דון קרליונוב היה ישוב באולם הכינוסים של בית מלון דן. משני צידי השולחן הארוך, ישבו עשרות לובשי חליפות. עשרות בריונים שנראו כהעתקים מושלמים האחד של השני. במרכז השולחן נחו שתי מזוודות, האחת הכילה פרטים אודות שוד בנק שהדון תיכנן, השניה אבקה לבנה בשקיות. הפגישה השנתית נערכה לשם סיכום השנה החולפת וכן על הכרזת השוד הבא - שוד הבנק הלבן, הבנק השמור ביותר בתל אביב. הדון הביט באנשיו בחיוך וקם על רגליו. שקט השתרר בחדר. הדון ידע כי לא יאמינו לו אם יספר את הידוע לו אודות הבנק הלבן. הוא הידק את עניבתו ופתח את פיו, אך דלתות האולם נפרצו במוטות ברזל וברעש איום. בכל הדלתות עמדו שוטרים ובידם אקדחים שלופים. הדון נבהל מעט אך שמר על קור רוחו האופיני. כל לובשי החליפות נעמדו כאיש אחד וידיהם אוחזות אקדחים ומכונות יריה המכוונים לעבר השוטרים. דון ניגש לאחד מלובשי החליפות, פנה אל השוטרים ואמר כי הוא לא מתרגש, הוא שלף סכין, תפס את לובש החליפה שלידו, הצמיד את יד הבריון לשולחן והעביר את הסכין על אצבעותיו. לובש החליפה צרח ואחז בידו. הדון דחפו לאחור. שוטר ניגש אל לובש החליפה, הניח את האקדח על השולחן והגיש מטפחת לבנה ללובש החליפה. אחד מלובשי החליפות לא עמד בפיתוי, לקח את האקדח וירה בראשו של השוטר. כל השוטרים ולובשי החליפות החלו פותחים באש. רעש אימים. שקט. אחרון התרמילים פגע ברצפת השיש בקול מתכתי. דממה. מתחת לשולחן צצו שלושה אנשים נמוכי קומה: בוזגלו, פינחס ובבר. הם הביטו סביבם בתדהמה. אין אף נפש חיה מבין השוטרים ומבין הגנגסטרים. דם, נשקים וגופות על השולחן, על הכיסאות, בפתחים ועל רצפת השיש. בוזגלו ובבר התאוששו ראשונים ופנו אל פינחס. הם ניסו לדובב אותו לגבי שיחת הטלפון שהיה אמור לבצע. הוא אמור היה להתקשר לפקח כהן ולהודיע לו על הכנס, לאחר שהכנס נגמר. פקח כהן הוא דוד רחוק של הדון והם סיכמו כי לאחר הכנס תשאר במקום מזוודה מלאה קוקאין. הפקח כבר בגיל פרישה ולוקה בליבו. העיסקה היתה אמורה לספק לו שנתיים קלות ולעזור לו בתגמולי הפרישה. לפעולה זו תקדם את פקח כהן בסולם הדרגות, בתמורה יעלים הפקח את עיניו מפעילויות הדון וכל הצדדים יהיו מרוצים. פינחס גימגם והסביר כי התקשר לקו משטרתי לא נכון. בוזגלו ובבר הגבירו את הלחץ על פינחס. פינחס נשבר והחל לשפוך את ליבו. הוא סיפר כי לאחר הטעות הוא גם התקשר לפקח. פינחס החליט להסיט את הדיון אל המזוודות. הוא הסביר לשניים כי בעזרת המזוודות יוכלו להשתלט על העסק. כל שהם צריכים לעשות הוא לקחת את מזוודת הקוקאין ולמכור אותה בשוק. הוא ניגש למזוודה וחיבק אותה בחום כאילו היא הדבר שיציל את עורו. הוא עמד להגיד להם משהוא חשוב אודות הבנק הלבן כשסכין ארוכה ננעצה בגבו. פינחס עוד הספיק להביט בלהב המבצבץ מן המזוודה לפני שצנח על הרצפה. בבר הביט בבוזגלו ששלף את הסכין מפינחס וחיוך עלה על שפתיו. השניים הסכימו כי יש להיפטר מהחומר הלבן וללכת על השוד. לאחר ששרפו את מזוודת הסם, נטלו את המזוודה השנייה ועמדו ללכת. בפתח הופיע פקח כהן כשאקדחו שלוף. ידיו רועדות והוא עומד לירות. מה קרה פה, הוא שאל. השניים נלחצו והרימו ידיים. זה לא מה שאתה חושב, הסבירו. פקח כהן הבחין בגופות ובנחלי הדם. הוא ניגב את מצחו מאגלי הזיעה. הוא הביט בגופת הדון. משקפיו התכסו באדים. הוא ניגש אל הגופה וניגב את פניה מהדם. אחר, הסתובב אל השניים, אחז בצד חזהו, וניסה ליטול משהו מכיס חולצתו, כדור נפלט מאקדחו ולאחר כמה צעדים כושלים הוא נפל על הרצפה. עשרות גלולות התפזרו על הרצפה. דם ניגר מכתפו של בבר אך הוא קם ומתאושש. הקליע יצא. הוא חבש את הפצע והשניים יצאו את האולם. הבור ------------------------ בוזגלו ובבר היו עסוקים במלאכת החפירה בבור עמוק כשלפתע נפל אדם לבור, ממש ליד השנים. בוזגלו האיר את פני הנופל. הוא מבוהל. הם שאלו מי כבודו והוא הציג את עצמו כשלמה, עובר אורח שנפל לבור. בוזגלו הוריד לום על ראשו של שלמה וזה איבד את הכרתו. בבר קושר את ידיו של שלמה באזיקונים. שלמה הבחין בבבר מקרוב וצועק לשמו. בבר נסוג מעט אחורנית ושאל מהיכן הם מכירים. לאחר החלפת שאלות ומידע הסתבר כי השניים למדו יחדיו בתיכון. בבר חיבק את שלמה בחום וחתך את האזיקונים. שלמה שאל לשלומה של שירלי, אחותו של בבר. בוזגלו הביט במבט כועס בשניים והשלושה המשיכו בחפירות. הם חשפו קיר חיצוני ולאחר מאמץ והרבה כלים שלפו קוביית ברזל בקיר. שלמה נכנס מעט פנימה ומשך בקובייה. בוזגלו נכנס לכספת ולאחר כמה דקות חזר כשהוא אוחז תרמוס שקוף. במרכז התרמוס מבחנה עם נוזל לבן. השלושה הביטו בתרמוס בתדהמה. כיצד יתכן שכל מה שיש בכספת השמורה ביותר בבנק השמור ביותר הוא דגימת דייסה בתרמוס מקורר. בוזגלו דפק לעצמו עם הפנס במצח ושלמה טען שמדובר בדגימת זרע נדירה, בבר צחק בעצבנות, הם עברו את כל זה עבור דגימת זרע, שאל. בוזגלו התעשת והודיע כי עליהם לבדוק מהו הזרע הזה. שלמה טען כי מדובר כנראה בדגימה של מישהו מפורסם או אפילו בדגימה של מדען מפורסם שמת. בוזגלו החליט כי עליו לנסות את הדגימה על מישהי. הוא הצהיר כי הוא מוכן לחכות תשעה חודשים, פתע נופל לבור אדם במדים. זה פקח כהן. הוא כיוון בידיים רועדת תת מקלע לעבר השלושה ודרש את התרמוס היקר, השלושה הרימו ידיים ועמדו למסור את התרמוס כשבוזגלו שלף סכין ארוכה ונעץ אותה בפקח כהן. צרור יריות נפלט. שלמה ובבר צנחו ארצה. בוזגלו נטל את תת המקלע ונמלט מהבור כשהוא מחבק בידו השמאלית את התרמוס הקר.
 

HotGod

New member
המשך שוד הבנק הלבן

הזוג הטרי וההתעוררות ------------------------ בוזגלו התעורר ראשון. הוא הביט בשירלי שלידו וחייך, הוא המעביר את הסכין על פניה הענוגות. שירלי התעוררה ושיפשפה את עיניה. היא הביטה בבוזגלו וחייכה. מה שלום הנסיך שלה, שאלה. בוזגלו חייך. שירלי התיישבה וליטפה את ביטנה. מוזר, כך חשב, ביטנה מעט גדולה מהרגיל. מה עשית אתמול עם התרמוס בשעת הסקס, ממש לפני שנפלנו שדודים מעייפות, שאלה שירלי. בוזגלו הביט בשירלי וגימגם כי שם הוא שומר את הקונדומים שלו. שירלי משכה בכתפיה ועשתה את דרכה בכבדות לשירותים. אחר חזרה וניסתה להסביר לבוזגלו שהיא חושבת שהיא בהריון. היא הראתה לבוזגלו את הבטן החשופה שלה וטענה שהיא לא מבינה מה קורה. בוזגלו הביט בבטן הנפוחה. מחשבתו נדדה לחלומות אודות אי פרטי ועשרות בחורות בביקיני. דלת החדר נפרצה. ברכה, אימה של שירלי, עמדה בפתח מחזיקה מגש עם שוקו חם ועוגיות. השניים נרגעו וחייכו זה לזו. ברכה נפלה קדימה על פניה. המגש השמיע רעש מתכתי והעוגיות התפזרו בחדר. בגבה של ברכה היתה נעוצה חרב. בפתח עמד בבר כשהוא מדמם. בוזגלו נעמד לפני שירלי כשהוא מגן עליה בגופו. אל תערב את אחותך בסיפור, הוא אמר. בבר הסביר באיטיות כי לפי צורת הבטן שלה היא כבר מעורבת מעל לראשה. שירלי לא הפסיקה לצרוח. רעש להבי מסוק נשמע מעל הבית. דמות לבושת מדים פרצה דרך החלון והתגלגלה על רצפת חדר השינה. היה זה פקח כהן. הוא אחז בידיו שני עוזונים מוכספים, אחד הוא כיוון אל בבר ואת השני לעברו של בוזגלו. מה עשית עם התרמוס, שאל. בוזגלו הצביע על התרמוס שעל השידה. בבר חש בכאבים עזים, הוא התכופף והביט בגופה השרועה למרגלותי. ברכה התיישבה כשהיא מדממת. ברכה! הוא צעק. פקח כהן נבהל וריסס את בבר. בבר עמד כמה שניות וצנח על ברכה. שירלי חידשה ואף הגבירה את הצרחות. היא רצה אל אחיה ואימה. פקח כהן, ביד עצבנית עמד לירות שוב ובוזגלו שהבחין בכך זינק לפני שירלי, הוא חטף את צרור היריות ונפל בסמוך לשירלי. שירלי הסתובבה וצרחה. פקח כהן ניגש לתרמוס והבחין כי בתוכו נמצאת מבחנה ריקה. הוא כיוון את שני העוזונים אל שירלי וניסה להסביר כי אין לו מה לחפש פה יותר. שירלי צורחת. מאחורי שירלי זזה ברכה. שירלי הסתובבה ולהפתעתה גילתה כי בבר עדיין בחיים. בבר. הביט בשירלי ונשך את שפתיו. הוא ירה, תוך צרחה מקפיאת דם, בפקח כהן. הוא פיספס. פקח כהן הביט בגופו לוודא כי אין חורים וכיוון את העוזונים אל בבר. הוא סחט את ההדק אך העוזון הימני ללא כדורים. הוא השליך אותו על הרצפה וסחט את הדק העוזון השמאלי. רעש נקישה נשמע. מעצור בנשק. שירלי הפסיקה לצרוח ותפסה בביטנה המאיימת להתפוצץ. היא הודיעה שהיא צריכה ללדת והשניים עזבו את הנשקים וניגשו אל שירלי. היא התיישבה בעזרתם של השניים והביטה מפוחדת בבבר. מים חמים ומגבות! הורה פקח כהן ובבר רץ למטבח. הוא חזר עם קערת מים חמים ומגבות. זה בסדר, הרגיע פקח כהן, עשיתי את זה כבר בעבר, זה כמו נסיעה על אופניים, אתה לעולם לא... לעולם לא..., הוא ניסה להיזכר בהמשך המשפט. שירלי התחילה להתנשף. פקח כהן הפשיל את שמלתה של שירלי והושיט ידיים. הוא דיווח כי הוא אינו מרגיש במאומה כשלפתע קפא על מקומו. הוא הסביר כי משהו מאוד מוזר שם למטה. שירלי שאלה למה הוא מתכוון ופקח כהן לא הקשיב. הוא בהה באוויר עת הוא ממשש בתוך שירלי. רעש נגיסה וריסוק עצמות נשמע. פקח כהן נעצר, התחיל לרעוד מעט, אחר נפל אחורנית כשידיו כרותות. דם רב זרם והוא גסס לאיטו. לבסוף נעצמו עיניו. שירלי החלה לצרוח שוב ביתר שאת. בבר ניסה להרגיע אותה אך הוא בעצמו היה מפוחד עד מוות. בבר הרים תת מקלע מהרצפה ודרך אותו. ידיו רעדו. כוונת הלייזר של תת המקלע ריקדה על ביטנה החשופה והענקית של שירלי. אגלי זיעה כיסו את מצחו של בבר, שירלי התנשפה, הבטן שלה איימה להתפוצץ והיא נעצה ציפורניים בשטיח, הנקודה האדומה זזה בתזזית על ביטנה העולה והיורדת. מה לכל הרוחות קורה פה, צרחה שירלי. רעש ביקוע עור קטע את הצרחות. הבטן שלה נקרעה במרכזה. הקרע הלך וגדל לאיטו. גופה של שירלי התמלא אדרנלין שמנע ממנה לחוש בכאב. הצרחות נפסקו. שקט השתרר. השניים קפאו על מקומם. הנקודה האדומה הפסיקה את ריצודה ונבלעה בבקע הנפער. השניים עצרו את נשימתם והביטו באימה בבטן.
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

דבר ראשון שמאוד הפריע לי - דון קורליאני - בתל אביב?! עקביות היא מילת המפתח. ההערה הזו תחזור על עצמה, אגב. אם אתה מחליט שהסיפור לך קורה בארץ - מצויין. אבל אני לא מכירה הרבה ישראלים בשם דון קורליאני, או כל דבר אחר בסגנון. מעבר לזה, אם כבר בעקביות עסקנו, אז לא ממש ברור לי מה ניסית לכתוב כאן. זה נראה כמו תחילתו של סיפור מאפיה, שניסית לדחוף אליו גם אלמנט כלשהו של מד"ב. שאגב, לא סיימת. אין לי בד"כ התנגדות לסופים פתוחים, אבל זה קצת מוגזם. כלומר, כל העלילה סובבת סביב התרמוס הזה. אתה יכול לפחות לספר לנו מה ייצא משם. מעבר לזה, בכנות, הסיפור כולו דיי מייגע. אתה נותן המון תשומת לב לפרטים קטנים, ודיי חסרי חשיבות. כמו שכבר אמרתי בעבר - סיפור קצר פירושו חסכנות. לא קמצנות - אבל בהחלט צריך לחשוב על כל מילה, ועד כמה היא הכרחית לאפיון הדמויות שלך. בסיפור הזה למשל אין לדמויות אפיון. אני לא יודעת מה ההבדל בין בבר לשלמה לבוזגלו ולפקח. לא נתת לאף אחד מהדמויות אף אפיון - אפילו לא חיצוני (למשל - בבר הוא הנמוך, או בוזגלו הוא זה עם החיוך הרשע וכו'). תשקול טוב טוב מה כן צריך ומה לא צריך בסיפור, דווקא בגלל שהוא קצר. מעבר לזה הסיפור לא אמין וגובל במוזר בנקודות מסויימות. הם חופרים בור, פתאום נופל אדם לבור, פתאום הוא מצטרף אליהם לחפירה, וכל זאת בל יותר מדי שאלות או הסברים, ובעיקר בלי שהקורא יבין מה הקשר של כל זה לסיפור. ודבר אחרון - אני לא יודעת מתי בפעם האחרונה היית בהריון, אבל יום אחרי עוד לא צומחת בטן. וגם אם זה נועד לשרת את המטרה שלך - האלמנט המד"בי, עדיין אני בטוחה ששירלי מבינה שמשהו לא סביר קורה שם. ללדת אחרי 12 שעות? זה שיא עולמי. לא נראה לי סביר שאף אחד לא טורח לציין שמשהו מוזר קורה שם, כולם מתנהגים כאילו זה מאוד סביר שלשירלי תצמח בטן תוך מספר שעות. אז נכון שזה מד"ב, אבל גם מד"ב צריך להיות אמין. מעבר לזה אין לי הערות מיוחדות, הכתיבה נקייה, ואם תתקן את זה קצת זה יכול להיות מותק של סיפור. בהצלחה
 

Rivendell

New member
ותיקון עצמי - דון קרליונוב ../images/Emo6.gif

גם אני כנראה ראיתי יותר מדי סרטי מאפיה
 

HotGod

New member
תודה על ההע/ארות

אתקן ואחזור. לגבי השם, יש פה היפרקורקציה. פעם היו במד"ב רק שמות לועזיים. היום ישנו גל מאוד אחיד אצל הרבה חובבים של תיקון יתר לצד השני. כל שם שאינו ישראלי עכשוי ניתקל בגישה שלילית. היום, ניתן לזהות בהווי הישראלי את בוגי ככינוי לרמטכ"ל, ביבי כשר האוצר ומפק"ל משטרה עם שם יפאני. ממבט מהיר בספר הטלפונים ניתן למצוא די הרבה ששם משפחתם נגמר ביונוב. סתם הערה שולית שלי. את שאר ההערות לקחתי איתי למעבד התמלילים.
 

Rivendell

New member
אין לי בעיה שתכתוב גם על שמות

יפניים, אם זה מה שמתאים לסיפור שלך
אבל אם אתה מציין שהסיפור מתרחש בת"א, וכל שאר השמות ישראליים למהדרין, אז קצת חשוד לשים פתאום איזה קורליונוב אחד בלי להסביר לפחות שהוא במקרה כאן באיזה ביקור או משהו
ואני שמחה. אשמח לראות את זה אחרי תיקונים!
 

Yuli Gama

New member
תגובה לתרגיל הכתיבה

HotGod למה להתעצל? זה היה מצויין בתור תרגיל כתיבה. הצגת פה עלילה מלאת טוויסתים ומהפכים. כמו שגושהדרניט אמר לך, זה היה ממש טוב. אבל לתרגיל. בתור סיפור זה נירא כאילו לא הצלחתה להחליט לאיפה אתה רוצה ללכת. אתה פותח עלילות חדשות כל חצי שורה, אבל לא עושה איתם כלום. מהר מאוד מאבדים אותך בטקסת. יש לך פה מספיק עלילות לפחות לעשרים סיפורים, רק אחד מהם מד"ב. אל תתעצל, רואים שאתה יודע לכתוב. הכתיבה זורמת והמשפטים ברורים. עכשיו רק תבחר עלילה, ותסיים אותה, אפילו עם סוף פתוח, אבל בלי לברוח לאלף ואחד דברים לא קשורים.
 

HotGod

New member
תודה על הביקורת, אבל

בעצם אין אבל. אני מסכים עם כל מילה. לגבי העצלנות, אני נאלץ לתרצה בחוסר זמן. ושוב תודה.
 

HotGod

New member
המשך הניטפוק מצידי

כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב. מפכ"ל המשטרה שלנו הינו מר ארונישקי. אם היית קוראת סיפור לפני עשר שנים ומישהו היה רושם את השם הנ"ל אני בטוח שהיית מעירה לו כי זה שם יפני שאינו מתאים לסיפור ישראלי. מהו שם "ישראלי למהדרין"? חיים? יעקוב? מה עם גרישה? סאלים? ג'ון? מהו שם משפחה ישראלי טהור? כהן? לוי? מה עם אלינוב? סאן? גמזולטובה? (היתה לי פקידה כזו בצבא) ישראל היא מדינת הגירה, יש לנו מגוון של שמות אפשריים. השם שבחרתי דומה לכל כך הרבה שמות של ישראלים, עולים חדשים מחבר העמים אמנם אך עדיין ישראלים. מצטער שאני לא נמנה על אנשי-השמות-הישראלים-בלבד. האופנה הזו תחלוף, ההיפרקורציה תרגע ונקבל אוסף סיפורים המשלבים שמות ארצישראלים עם שמות שאינם ישראלים "טהודים". "וכל שאר השמות ישראליים למהדרין" בבר? בוזגלו? אלו שמות ישראלים טהורים? האם רק שם בעל אוריאנטציה של עולה חדש הפריעה? פעם, גם בבר ובוזגלו נחשבו שמות זרים והיום הם נחשבים כשמות ישראלים לכל דבר. מעניין.
 

Rivendell

New member
מסכנה ../images/Emo5.gif מה ההורים שלה חשבו?

(גמזולטובה) ונכון שאנחנו מדינת הגירה, ועוד יותר נכון שהיום לאור העובדה שהבינו, תודה לאל, ש"כור ההיתוך" היא לא מדיניות טובה (בלשון המעטה) ויתרו על העניין ואנשים שומרים על שמם. ואם אתה נורא מתעקש, אני בטח לא אכריח אותך לשנות. הצליל של הדון שונה, אולי בגלל ה"דון" יותר מהשם משפחה עצמו. מצד שני, זו היתה רק הערב אחת קטנה, ונראה לי שאתה מייחס לזה הרבה יותר מדי חשיבות. רוצה דון? שיהיה דון. ההערות האחרות היו הרבה יותר משמעותיות לסיפור הזה בעיני. אני מקווה שאתה מתייחס אליהן באותה רצינות
 

HotGod

New member
אני מתייחס לכל ההערות בכובד ראש

לגבי גמזולטובה, מדובר בשם משפחה כך שגם הוריה נשאו בנטל.
 

N Y

New member
לא נעים לי להעיר לך, אבל

מפכ"ל כותבים עם "כ", ושמו של המפכ"ל הוא *אהרונישקי*, שם שהוא ממש, אבל *ממש* לא יפני.
 

HotGod

New member
לא נעים לי להעיר לך, אבל

כפי שהעדות המצולמת מעידה אכן כתבתי מפכ"ל עם "כ". ונניח ולא, נניח שכן כתבתי מפכ"ל אחרת האם זו שגיאת הכטיב הראשונה שאתה רואה באינטרנט? לגבי ארונישקי, אכן כותבים *אהרונישקי* אך הוא נשמע כ - *ארונישקי* וזהו שם שהוא ממש, אבל *ממש* נשמע יפני. אם אתה לא מסכים אם דעותי, אמור זאת. זה יהיה הרבה יותר מכובד.
 

N Y

New member
גם דיעותיך לא משהו,

אבל ה"עובדות" שאתה מביא כדי לתמוך בהן מופרכות לחלוטין. כתבת "מפק"ל" בהודעה שכותרתה "תודה על ההע/ארות". אהרונישקי *לא* נשמע כ"ארונישקי", בדיוק כפי שאדם ששמו הפרטי "אהרון" לא יכונה בפי כל "ארון". אך גם לו היה המפכ"ל המכובד מכונה כך, הרי שצליל יפני אין לזה. במילים אחרות - זהו תירוץ ותו לא. עכשיו, אתה יכול להפריח תיאוריות מכאן ועד להודעה חדשה לגבי השמות השונים הנפוצים במדינתנו ובכלל, אבל אתה מתעלם מהצורה *הספרותית* של הדברים. כשאתה כותב ספרות אתה לא חייב להיות "צודק" או "נכון" במושגי העולם האמיתי, אבל אתה חייב להיות צודק ונכון במסגרת ההגיון הפנימי של הסיפור שלך. אם הסיפור מתרחש בתל אביב, חייבת להיות סיבה ממש, אבל ממש טובה לשמות זרים ומוזרים - לא רק סיבה פנימית/פרטית שלך, אלא גם כזו שתשכנע את הקוראים. אם לא שכנעת את הקוראים - הלך עליך. אתה יכול להיות צודק, יפה, חכם, עשיר, מה שתרצה - אף אחד לא ישים עליך. ובצדק.
 

HotGod

New member
גם דיעותיך לא משהו,

אני מכיר כמה אהונים שמציגים את אצמם כ*ארונים*. אז אדוני מנסה לשמר את העברית התקנית. יופי לו. הערת ה "מפק"ל" שלך לה היתה במקום ואני מתכוון שהיא לא שורשרה כהלכה ומכאן הבילבול. ושוב אני חוזר לשאלה המקורית "זה מה שמפריע לך? הרי אפילו הדף הזה מלא שגיעות כטיב." כנראה שנגעתי בעצב חשוף עם תאוריית השמות שלי. אתה כנראה מצדד בשמות עבריים ומצדד נלהב. זה יחלוף לך. קליונוב הוא עברי לא פחות מבוזגלו. מדוע שם בעל קונוטציות מזרחיות יותר לגיטימי לתושב תל אביב מאשר שם בעל קונוטציות מחבר העמים? "אבל אתה מתעלם מהצורה *הספרותית* של הדברים" נכון. נו אז? מי אתה ש*תכתיב* כיצד דברים אמורים להיכתב? אדוני מציק לי, לא תורם לכתיבה ה*ספרותית* ונטפל לדקויות אם אדוני חפץ להוסיךף משהו בתגובותב ולהיות מועיל לפורום, אנא יגיב לסיפור עצמו ולא על שגיעט כטיב זו או אחרת ולא לתגובות על התגובות של התגובות, זה מיותר ומאיר את אדוני באור שלילי.
 

N Y

New member
לך ולמד הבנת הנקרא.

לכשתבין את הודעתי שלמעלה, אתה מוזמן להגיב לה.
 

N Y

New member
בדיוק.

כותרת הודעתך אכן ממצה בדיוק את שיחתנו עד כה. אם למישהו יש כוח להסביר לך - שיהיה בריא. לי נמאס.
 

HotGod

New member
מצויין!

כותרת אי ההבנה שלי התייחסה להודעה שמעליה. כדאי שתשתדל להמעיט: 1. הערות על שגיאות כתיב (אז כתבתי מפק"ל פעם אחת. בשאר הפעמים כתוב מפכ"ל. דבר זה מעיד שזו טעות שלא שגורה בפי. אז נפלה טעות כתיב?! זה אפילו לא בסיפור אלא בתגובה על תגובה לתגובה. רד מזה נודניק) 2. הערות על הדרך בה הכותבים פה ניגשים לכתיבת סיפורם. זהו דבר אישי ושמתי לב שאתה מציק גם לאחרים. "לא השקעת בסיפור אז אני לא קורא" 3. במתן הערות על דברים שוליים (כמו כיצד נשמע השם *אהרון* בשפה העברית). זה גורר את הדיון לניטפוק קטנוני ולא מוסיף מאומה לשיפור הסיפורים עצמם וכדאי שתרבה: 1. הערות לגבי הסיפורים עצמם. הרי לשם כך נועד הפורום 2. בקריאת הסיפורים. גם בשירשורים אחרים ציינת כי אתה לא קורא את הסיפור מטעמים אלו או אחרים. אתה מגיב לכותב ולא לסיפור עצמו. זה מציק וגובל בגסות רוח אודע לך אם תתחיל להיות ענייני לגבי הסיפורים ולא לגבי הכותבים. אם לא, תתרחק ממני. אני לא מעוניין. תודה.
 

N Y

New member
ימים נאים הגיעו,

כשטירון שלא מסוגל לקבל ביקורת מספר לי (או למישהו בכלל) איך להגיב לסיפור. ובכן, בחורי - אני אגיב איך שארצה, כמה שארצה, ואתה - יפה תעשה אם תקשיב, וכשאין לך משהו חכם להגיד (כרגיל) - תסתום. אפילו מה"ציטוטים" שלי שהבאת כאן היית יכול ללמוד משהו, אבל אתה מעדיף ללהג ולהתווכח. נו, תהיה בריא. אני סיימתי אתך.
 
למעלה