סיפור מהביקור פה - מצב המשק

Javali

New member
לא הפכת קצת את היוצרות?

המצב הנוכחי נראה לי נורמאלי לחלוטין. הטירוף היה המצב שבו כל בוגר קורס פיתוח אתרים במכללת נחליאל דרש (וקיבל) שכר כפול מהממוצע במשק. זה אולי קשה לבוגרים טריים, אבל היום חברות לא מרשות לעצמן להעסיק כל בוגר אוניברסיטה במשכורת של מנכ"ל. מהנדס חסר נסיון מהווה נטל על המעסיק, גם אם הוא לא מקבל שכר. הוא מתחיל להיות פרודוקטיבי תוך שנה, ואז הוא אינו חסר נסיון. איזו סיבה יש לשלם למהנדס מחשבים חסר נסיון משכורת יותר גבוהה משל מהנדס אווירונאוטיקה (או כימי, או מכונות) חסר נסיון? למה שאת קוראת "להתפשר" אנשים אחרים קוראים "להיות ריאלי".
 

Taliy

New member
ממש לא

מטורף לדרוש 5 שנים ניסיון לכל משרה, לא משנה באיזה תחום ... (ולזה התייחסתי כטירוף) אם לא יתנו נק' התחלה מאיפה הם יתחילו? החברות מנצלות כרגע את העודף שיש ומציבות תנאים לא קבילים. כמה בוגרי הנדסה יש עם ממוצע מעל 85? רמז - זה לא הרוב... ולי אין בעיה עם ההתפשרות, אני חושבת שמי שהתפשר עשה בשכל, למרות שחלקם חיפשו ומצאו הצעות יותר טובות. אבל משרה עם פחות ממשכורת של מתדלק שעובד לילות זה התפשרות. ואגב אם לא שמת לב לא דיברתי קודם על כסף, כי הם גם התפשרו בנושאים, לא כולם מצאו עבודה בתחום בו הם התמחו... לפני 3 שנים אני זוכרת חברים שלי מהאוניברסיטה (לא מכללת נחליאל), שעבדו בחברות שאליהן הם נכנסו לפני סיום הלימודים מקבלים משכורת של 14 וזה לא משכורת של מנכ"ל. אני לא אומרת שהמצב היה תקין כמו שהוא היה, אבל הוא גם רחוק מלהיות תקין היום. הכל עיניין של היצע וביקוש, ואם כרגע תחום האלקטרו-אופטיקה יהיה מבוקש אז מי שתמחה בו ירוויח טוב ואם הביו-טכנולוגיה רץ טוב הם ירויחו טוב. לא ככה? הרי אין איגוד שדואג למשכורות, זה שוק חופשי ופרוץ, ובו כמו שלך יש דרישות, גם למעסיק יש, ואם לא תספק את הסחורה ישבנך ימצא את עצמו בחוץ לפני שתמצמץ ואין הסתדרות או חוקים שימנעו את פיטוריך... ובקשר למהנדסי אוירונאוטיקה, העידן בו הם נהנו בארץ נגמר אחרי פרוייקט הלביא (אני מכירה אחד מקרוב קרוב
) אגב לא אמרתי מאיזה תחום אני, ואני לא מתחום המחשבים
הכל ברוח טובה
 

talzag

New member
מטורף לדרוש??

וכי למה ... אני בתור בעל עסק מעוניין למקסם את רווחי ,לכל השאר המדינה אמורה לדאוג....
 

Taliy

New member
אז אם המדינה

שאמורה לדאוג לכל השאר תציב גם היא רף לא נורמלי כדי שהיא תוכל לדאוג לאחרים, אתה תגיד אמן ?! בטח שחברה היא מעל לכל עסק שאמור ליצר רווח, אבל העסק מושתת על כח אדם. אם מצאת כח אדם טוב וזול שלא רוצה העלאות שכר גם אחרי 3 או 5 שנים ניסיון, הרווחת. ואם לא אז תוריד קצת את דרישות הותק שלך... כזה פשוט בעיני.
 

talzag

New member
ההבדל הגדול הוא

שמהמדינה אפשר לדרוש, בשביל זה יש מיסים. המעסיק תלוי בהיצע העובדים והחוקים המגבילים אותו. אם המדינה תיצור יותר מקומות עבודה (לדוגמא פטור ממיסים או עידוד השקעות) , גם המעסיק יצטרך למתן את דרישותיו בעקבות תנאי השוק החדשים.
 

Taliy

New member
צודק, ולכן ...

אמדוקס בשדרות שקיבלה הרבה הטבות ואמורה לעודד עבודה באיזור פשוט שמה רף גבוה. בהתחלה הם עשו הסבות ואח"כ עברו לקבלת אקדמאים בלבד בנושא התוכנה, אח"כ יצרו קשר עם מחלקות וביקשו רשימות תלמידים מצטיינים ואח"כ הודיעו שאין טעם לפנות אליהם, או להפנות במיקרה שלי, אם הממוצע הכולל הוא מתחת ל-85. צריך להיות איזשהו איזון, לי היה מזל, אני סיימתי בתקופה מצויינת, יצאתי לשוק עם ניסיון בכיס ולכן הדרישות שלי היו בהתאם, היום הסטודנטים שלי לא מוצאים אפילו עבודות סטודנט, וכאשר הם יוצאים אז רוב העבודות מציבות רף של ניסיון של 3 שנים ואלו שלא, שמות רף של 85. אז אם נלך בקו מחשבה שלך, אז כן חברות שנמצאות באיזורים שבהם הם מקבלות הטבות מיוחדות כמו אמדוקס וכמו אינטל, אני מצפה שתהיה איזושהיא השקעה חזרה, וזה לצורך העניין תוכניות סטודנטים (ולאינטל יש תוכנית יפה), או רף קבלה נורמלי בו הם יקבלו גם מסיימים חדשים.
 
למעלה