סיפור עלייה מזעזע של בחורה שעלתה בגיל 3 מסנקט פטרבורג

beatman

Member


 

SupermanZW

Well-known member
הסיפור שפתח את השרשור לא עשה עלי רושם, לעומתו סיפור אחר

באותה קבוצה של מהגר שאולץ לעבור ברית מילה בגיל 11 היה לי עצוב לקרוא.
 

Astroo

New member
נראה שהסבל העיקרי שלה היה

מאמא מתעללת. זה לא אופייני כלל. ההורים שלי לא היו מתעללים וכך של רב העולים האחרים. דווקא לרוב ה"רוסים" יש קשר חם מאוד עם הוריהם.
 

oren399

New member
אמא מתעללת מצד אחד

וחוסר אכפתיות של המדינה מצד שני. כל ילד שגדל במשפחה לא מבוססת מספיק ובעייתית יכול להיכלא למצב שההורים שלו לא יכולים לקחת עליו אחריות. כל ילד יכול להיכלא למצב שההורים שלו מתו לפני היותו בן 18. איך קורה מצב שהמורים לא מתעניינים מה קרה לילדה ולמה היא לא מגיעה יותר לכיתה? להרים טלפון זה הבסיס. אני חושב שאם הייתה לה האפשרות לפנות לעזרה למחנכת שלה ולספר מה קורה אצלה בבית, היא הייתה עושה זאת. מבוגר היה יכול להפנות אותה לשירותי רווחה ולמצוא לה מסגרת.
 
בלי קשר לכתבה המצורפת שלא קראתי אותה כי היא לא זמינה,

להיות ילד-מהגר או ילד של מהגרים זה ממש לא פשוט. החיים מורכבים מידי כשהאדם עוד לא פיתח חוסן נפשי ואינטלקטואלי לעשות למורכבות הזו רציונליזציות וגם לא יכול לשנות שום דבר בחייו מיוזמתו, כך שבעצם נכפה עליו בעל כורחו לחיות במצב בין פטיש לסדן.
 

SupermanZW

Well-known member
בפן אחד לילד קשה יותר, בשאר למבוגר קשה יותר

הפן בו לילד קשה יותר הוא שעליו ההגירה נכפתה, לעומתו, הוריו בחרו, לעומת זאת, בכל השאר למבוגר קשה יותר כי ככל שמתבגרים הופכים לפחות גמישים, פחות סתגלנים ויותר מקובעים. יש לכך ראיות חזקות מאוד בכל התחומים, הבולט ביותר הוא התעסוקתי. אלה שהיגרו כמבוגרים (מעל גיל 40) ברוב המקרים נתקעו לשארית חייהם בעבודות שאינן הולמות את כישוריהם וחיים ב"גטו" של אנשים הדומים להם מבחירה, אלה שהיגרו כצעירים (בין גיל 20 ל40) נאלצו להיאבק שנים רבות כדי להשיג דברים שמובנים מאליהם עבור ילידי המקום, חלקם מצליחים מתישהו לסגור את הפער וחלקם לא. אלה שהיגרו בין גיל 5 ל20 ברוב המקרים מצליחים לא פחות (וברוב המקרים יותר) מבני המקום מכיוון שהם חשים צורך עז להוכיח את עצמם, הם שאפתנים יותר, תחרותיים יותר וחשוב להם יותר להצליח, ברוב המקרים בבגרותם הם מגיעים להיות אמידים. אלה שהיגרו בין גיל 0 ל5, על פי רוב לא ניתן למצוא שום הבדל בין אורחות חייהם לבין אורחות חיי ילידי המקום ולצערם המוטיבציה שלהם להצליח נמוכה משל אלה שהיגרו בין גיל 5 ל20, הם בדרך כלל חיים חיים בינוניים, לא בולטים לטוב או לרע. למרות הנ"ל, ככל שהמהגר צעיר יותר יותר קל לו. לבן שנה יותר קל מלבן 5, לבן 5 יותר קל מלבן 10, לבן 10 יותר קל מלבן 20, לבן 20 יותר קל מלבן 40, ומי שמהגר בגיל 60 ומעלה לעולם לא יצליח להסתגל, תמיד יחוש זר.
 
עם אימא שכזאת גם ברוסיה היה יכול להתרחש תסריט דומה

למשל: תחילת שנות ה-90, אנשי הוראה מרוויחים גרושים, במקרר אין כלום חוץ מאטריות, ומשם הדרך לזנות קצרה אף היא.
&nbsp
הנה אוסף עדויות של יהודים שבילו את נעוריהם ברוסיה הפוסט-סובייטית
http://booknik.ru/today/stories/kak-ya-chuvstvoval-sebya-ochen-bednym-i-vse-ravno-vyzhil/
 

oren399

New member
אני לא מכיר את חוקי רוסיה

והאם יש להם שירותי רווחה. אני יודע שישראל לא הייתה בתמונה כשהבחורה הזאת הייתה צריכה עזרה, למרות שיש לנו שירותי רווחה שעליהם אנחנו משלמים.
 

SupermanZW

Well-known member
אל תהיה כל כך תמים

משלמים, לא מקבלים תמורה. ברוסיה היא הייתה מגיעה לאותו מצב בדיוק ושירותי הרווחה של ישראל אינם טובים משל רוסיה (יש דברים בישראל שיותר טובים מברוסיה, לא זה)
 

157cm

New member
שירותי רווחה בישראל טובים יותר

הם לא מושלמים. מי שרוצה שירותי רווחה מצויינים שיחייה בפינלנד, שם קונסים ומענישים הורים שאפילו נימת הקול שלהם כלפי הילד לא מכבדת.
 

SupermanZW

Well-known member
להגירה לא היה קשר לסבל שלה

היא גדלה עם אמא דפוקה, גם לו הייתה נשארת בסנקט פטרבורג חייה היו דפוקים.
 

oren399

New member
שירותי רווחה לא סייעו לה

על הנייר, בישראל שירותי רווחה מפותחים כמו באירופה המערבית. כולנו משלמים מיסים גבוהים בכדי ששירותי רווחה יפעלו. לא נתפס שמתבגרת מוצאת את עצמה ברחוב ולא בפנימייה או מסגרת חינוכית אחרת שתתאים לה. בישראל יש גם משפחות אומנות במצבים שבהם הילד לא יכול להמשיך לחיות במשפחתו.
 

SupermanZW

Well-known member
כפי שכתבת, על הנייר

בפועל, אתה יודע שזה לא מתבטא במציאות. ה"על הנייר" הזה לא שווה אפילו את עלות הדף.
 

Astroo

New member
היה קשר עקיף

אמה היתה כנראה במצב נפשי קשה עקב קשיי ההגירה, וזה התבטא בין היתר בחוסר תפקוד כלפי ילדיה.
 

157cm

New member
לדעתי היא מחפשת "צומי"

נשמע לא הגיוני שהיא כותבת שהיא עבדה בזנות ומעלה את התמונות שלה לקבוצה לא סגורה עם עשרות אלפי קוראים. זה נשמע כמו ווידוי שעושים בקבוצות סגורות ומיועדות ואפילו באנונימיות.
 

Astroo

New member
היא עושה את זה באנונימיות

שימי לב שמי שפירסם את זה זה לא האשה שכתבה את זה. והיא כרגע חיה בחו"ל וכנראה כבר בסביבות גיל 40 אז אף אחד לא יזהה אותה לפי תמונות בגיל 16.
 

157cm

New member
אין שום בעיה להקליק על הפרופיל שלה

למצוא תמונות עדכניות, זו לא אנונימיות. זה פשוט נשמע מוזר. אני נוטה להאמין לה, כי זה הגיוני שיקרה דבר כזה, אבל זה נשמע כמו משהו שמספרים רק לחברים קרובים או לבן זוג, לא לכל העולם.
 
למעלה