סיפור פנטזיה...

Blablerius

New member
סיפור פנטזיה...

טוב לא ממש פנטזיה, יותר אימה אבל מספיק קרוב...בבקשה תקראו ותגידו לי מה דעתכם (זה מחולק לכמה הודעות...ההמשך בתגובות): המוות הזורם בעורקיך פרולוג הדרך הנקרעת לפניהם לא היוותה עבורם דבר זולת מטרד שיש לעוברו. ההרים הרמים שהתנשאו מעל עמקים ירוקים ופרחוניים ממזרח והשמש הנגנזת בתוך הים ממערב והתמונה הפסטורלית ככלל, שנראה היה שנקלחה מתוך עלון תיירות- מכונית משפחתית נוסעת כנגד הגבעות לתוך השקיעה- לא ליבתה אצליהם את תחושות ההתרגשות וההתפעלות שהגיוני היה שיתגרו לנוכחותה. שכן מה שהיה להם בתוך המכונית היה מלהיב ומשמח פי אלפי מונים מהנוף הנשקף מהחלונות. היה להם זה את זה. חיוך של ששון ניסח על פני כל אחד משלושת הפרצופים שנכחו במכונית הדוהרת קדימה, והדמיון שהיה בהם יצר אשליה כמו נמשחו הם האחד מהשני. המנוע המטרטר ושאון הרוח הנקרעת בין גלגליו של האוטו לא נשמעו כלל בתוכו, וכל שהדהד שוב ושוב בתוך מוחות שני ההורים, האב ליד ההגה ואילו האם לצידו היתה בת צחוקו המתגלגלת של ילדם. אכן, אחרי זמן כה רב של קשיים ומריבות ומרירות אינסופית, סוף סוף מצאו שלושת אלו את דרך הישר, את השביל המוביל אל האושר, והם התעגנו עליו, ושאבו ממנו ככל שיכלו. ואולי, אולי כיוון שהיו כה מקובעים על אושרם, וכה מסוגרים בינם לבין עצמם הם כלל לא השימו דעתם לרוע קדום אשר שכן בקרבם עוקב אחר כל תזוזה שלהם... ג'ון דיוויס הביט באהבה בבנו, מסיר את עיניו מהדרך, ומפנה אותן אל הוולד, עושה עווית מצחיקה וצחוק מאושר, עליצות שיש בה שלמות ממשית גועה מגרונו של הילד. אחר כן העביר מבטו לאישתו ובחן את תווי פניה העדינים, את שיערה האדמוני הנשפך על כתפיה ואת עיניה שמאז ומתמיד היו לו למסתורין. מחד הן היו כה שלוות, כה שקטות, כה בוטחות, מאידך הן אחזו בהן את עברה של לורה... עבר כה נורא עד שלא הגיוני היה שיוכל להקלט לתוך מבע כל תמים. העיניים הצטמקו וחיוך דק החושף שיניים צחורות ומתיז זיו עמום בחלל המכונית התפרש בשפתיה. ועוד הוא שבוי בעיניה הבחין ג'ון כי הם מתקרבים במהירות מסרחררת לעיקול בכביש ההררי...אך מנוע מלהוריד עיניו מאישתו, מהופנט במלוא מובן המילה לפתע, הוא גישש את דרכו לדוושת המעצורים והידקה לריצפה. אולם רק כעבור כמה רגעים, כאשר כבר היה מאוחר מדי והמכונית החלה שועטת מעטה לכיוון הים הוא הבין שדבר לא ארע... המעצורים לא פעלו... ועוד הים השחור הלכוד בתוך עיניה של אשתו חרוט במוחו, וברקע מצטלצלת צהלת בנו... הוא חש את המכונית ניתחת כנגד הגלים הסוערים ברוח...ורגע לאחר מכן הכרתו כבר לא הייתה עימו... ים...עלטה... עיניים ירוקות בורקות מתוך שכמיה שחורה...חיוך זדוני נמהל במים... דמות מטושטשת מתחילה לצחוק... "לורה...אנדי..." "זה בסדר אדוני, הכל יהיה בסדר" "איפה הבן שלי? איפה אישתי?" אך דבר לא הדהד אליו בחזרה...ולפתע הוא ידע שבועת אושרו, שהעולם הפרטי והמושלם שלו התנפץ, ואפילו רסיסיו נעלמו כלא היו... *** הדרך היחידה. זו הייתה חייבת להיות הדרך היחידה. ג'ון חשק את שפתיו עד כאב. הוא העביר את הסכין שהיה לכוד בידו על שפתיו וחש את המתיקות הקרירה של הפרורים הספוגים בסוכר שנותרו דבוקים במתכת לאחר שהזו פרסה עוגה שלמה לחתיכות. זה ארע בדיוק לפני שנה, ביום הולדתו החמישי של בנו. יום הולדתו האחרון. וכעת, באופן אירוני כמעט, הסכין שאז פרסה את העוגה כעת תבקיע את גרונו ותשים קץ לחייו. אך זו הייתה חייבת להיות הדרך היחידה! האחת שתובילהו אל הניצחון! אך עדיין מוקדם מדי היה לרקד עם הסכין על צוורו החשוף. יש עוד איברים רבים שיש לשסע לפני כן. ועוד המחשבה חולפת במוחו היד חיזקה אחיזתה בסכין, ונראה היה שידית הפלסטיק הקשיחה עומדת בכל רגע להתנפץ בין אצבעותיו. ואז הלהב התפרצה מטה והחלה מפלסת את דרכה בבשר ברכו והוא כרע שעה שזעקת כאב הצטלצלה מגרונו. אך לא היה די בכך. הוא חש שאשר עשה לא הספיק. הסכין נשלפה מתוך הרגל וננעצה ברגלו השנייה של ג'ון כיתד בליבו של ערפד. הפעם לא צעק. הפעם בלם את היבבה עוד לפני שהחלה להבנות והסימנים היחידים לכאב האדיר שרקע בו היו הדמעות שהבריקו בעיניו אך נשאבו פנימה מידית והרעד הקל שעבר בפניו. עדיין לא... יש להמשיך. הסכין נמשתה החוצה שוב והוחדרה חמש פעמים נוספות לתוך גופו בשתי ידיו, בגוו פעמיים ופעם אחת סמוך לליבו. ואז, כאשר היה יותר דם מסביב לג'ון מאשר בתוך גופו הוא חש שאפשר להרפות. החלף נשמט מידיו והוא מחא את הזיעה ממצחו, מטמא אותו בדם מזוהם. ומתי שדמו שלו מצא דרכו אל פיו והמרירות התפשטה בלועו הוא הרגיש כי כעת מותר לו לבכות. את אשר רצה השיג. מכאן כבר אין דרך חזרה. חייו החלו חולפים מול עיניו... (המשך בתגובה הראשונה)
 

Blablerius

New member
המשך...

*** הזיעה פרצה על מצחו כמו נהר לבה מתוך ההר הגעש, וגלשה על פניו כמו מפל מים. האקדח שוב התהפך בידיו והוא שקל בדעתו שוב האם לעשות זאת, אבל אז פתאום הכתה בו הידיעה שרק זאת יכל לעשות. הוא נעץ מבטו בעיניו העצומות של קורבנו להפעם. אף לא ידע את שמו. היה זה סתם המנקה הקשיש שנהג לעבוד במקום עבודתו הישן. מישהו שלא יחסר לאף אחד. מישהו שכנראה יש לו יותר קרובי משפחה ברקיע מאשר כאן על האדמה. אצבעותיו החלו מתאטמות על ההדק, ורגע לפני שהכדור נורה, כאשר הדף הירייה עצמו כבר רעם במוחו הוא שמע קול קורא אליו מאחור: "עצור. הנח לו" ג'ון הסב גופו לאחור, האקדח שלוח קדימה, רק בכדי לגלות ישיש בא בימים מביט בו במבטו החודר, הנשלח מעיניים מלוכסנות וקמוטות השקועות עמוק בתוך ארובותיהן. "מי אתה?" נהם ג'ון "איך נכנסת לכאן? הרי וידאתי שכל הדלתות נעולות" "השאלה מי אני לא משחקת תפקיד בסיפור, גם לא רצונך לדעת איך נכנסתי, מה שחשוב באמת זה איך הוא יצא" ובזאת הניף אצבעו אל המנקה המעולף שישב כפות לכיסא רעוע. "הנח לי" אמר ג'ון "אתה לא יודע על מה אתה מדבר" הוא העביר את האקדח על מצחו "אני יודע עליך די והותר. אני יודע על האסון הקטן שארע לך. אני יודע שאתה מחפש אותו, ואני יכול להגיד לך גם איך תמצא אם תשחרר את האדם חף הפשע הזה" "את מי? את מי אני מחפש?" שאל ג'ון והזעם הסתנן בערמומיות לקולו אך הזקן לא ענה, תחת זאת המשיך לנעוץ עיניו, שולח אותן עמוק לתוך אלו של ג'ון, והאחרון חש לפתע מחולל, כמו שמחשבותיו, רגשותיו, תחושותיו הפרטיות ביותר אינן רק שלו יותר "איך אתה מציע שאני אמצא אותו?" שאל לבסוף "תוכל למצוא אותו בהרבה דרכים, אך כולן ישכנו אותך בגיהנום ושם לא תמצא את יקירך, הדרך היחידה למצוא אותו ולהתאחד עם בנך ואישתך היא לתת לו למצוא אותך." "ומה איתו?" שאל ג'ון והפנה מבטו אל המנקה. לכשלא קיבל תשובה השיב את אחיזת עיניו למקום בו היה הזקן. אך הוא כבר לא עמד שם. הוא כבר לא היה בחדר. והדלתות, והחלונות נותרו סגורים. *** הביניין נראה רק במטושטש מעבר לעשן העולה מתוך הלהבות. "אני מוכרח להכנס לשם" הבזיקה מחשבה במוחו הלאה של ג'ון. הוא התקמר מתחת למחסומים והחל רץ לעבר הכניסה לבניין כלפתע חש ביד נועצת ציפורניה בכתפו. "אדוני" הוא שמע קול גברי מגיח מעבר לכתפו "אסור לך להיכנס לשם!!!" הוא הסתובב וראה כבאי משופם מביט בו. "אני מבין..." אמר שעה שידו החלה מפלסת את דרכה לעבר האקדח שהיה טמון בכיס הפנימי של מעילו. "אבל אני השארתי את אישתי שם...ו..." "אדוני אני מבטיח לך שנעשה את מירב..." הכבאי לא הספיק להשלים את משפטו שעה שנשמע רעש חלוש, מוסווה על ידי קול בעירת האש ועיניו הכחולות של הכבאי התרוקנו מחיים וחלל חסר חשיבות תפס בהן הפיקוד, בעוד הן מאבדות את המיקוד בג'ון ועוברות להביט בנקודה סתמית באופק. אך רגע לפני כל זאת, אלפית השנייה לפני שאחרונת הטיפות של נשמתו של הכבאי פרחה מגופו, ג'ון ראה אותו מבליח, למאייה ונעלם מיד. וג'ון ידע שפספס הזדמנות נוספת. שיניו התחכחו זו בזו בטירוף, ועיניו לא היו כתמול שלשום. הוא התייאש. הוא לפתע הבין, כי לעולם לא יוכל להתמודד עם מהירות כזאת, לעולם לא ישביע את תאוות הנקמה שלו. הוא השליח את גופת הכבאי מעליו, כשם שמשליחים נורה שרופה שלא יכולה עוד לבצע את המשימה לה יועדה ושחרר צווחה אל האוויר: "איפה אתה?" "בא הנה! בא והלחם!" ולשנייה היה נדמה לו שהד צעקתו שב אליו נישא על התשובה לשאלותיו: "אני כאן. בתוכך. לא תוכל להביסני" "את זה עוד נראה" לחש לעצמו ג'ון וזינק לתוך האש. *** "זה הוא?" היא שאלה מגלגלת אותו בעיניה, מנסה לבחון אותו מכל צד ועבר. "כן." הוא ענה "נחמד לא?" "לא, לא יותר מדי" היא השיבה, ונתנה לרגליה לסחוב אותה אליו. היא הייתה לבושה בשימלה שחורה צמודה, ורגליה נאטמו בזוג מגפיים גבוהות שהמרחק בינהן לבין קץ שמלתה היה לא יותר מסנטימטר. היא התיישבה לידו, מתמקמת על הכיסא הגבוה שליד הדלפק והפנתה ראשה לעברו: "היי" ג'ון לא הגיב "תזמין אותי למשקה?" ג'ון עדיין לא הגיב, הוא גמע את שארית הבירה מכוסו והפנה מבטו לכניסה לפאב. בזווית עינו קלט את חברו הטוב ביותר לשעבר דן ספנסר. ואף במוחו הוא הדגיש שהיה חברו הטוב ביותר לשעבר. שכן עתה לא היו לא חברים. עתה מטרתו היחידה, הסיבה לחייו היה הרצון העז שפעם בליבו מאיים לבקעו לשניים למצוא את רוצחם של אישתו ובנו ולהרגו. אזי יוכל להצטרף למשפחתו. מעבר להד מחשבותיו הוא יכל לשמוע את הבחורה שדן הביא ממלמלת משהו על ילדותה האומללה. הוא קם, מותיר אותה עוקבת אחריו בעיניה וניגש אל דן. "מה לכל הרוחות אתה חושב שאתה עושה?" הוא שאל אותו, ועם כל מילה שאמר התחדד התיגר בקולו "תרגע אחי." אמר דן ותפח על שכמו של ג'ון, אך כשחש איך גופו של האחרון מתקשח תוך כדי התפיחה הוא הסיר את ידו מהכתף והסווה את אי הנוחות שחש בגירוד בראשו הקרח. "בסך... הכל ניסיתי...להוציא אותך מהדיכאון הזה" הוא העיר, מגמגם. "בפעם הבאה אל תנסה" השיב ג'ון באיוושה אך בטון כה מלא חימה שדן נשבע לעצמו לא לנסות לשדך לחברו אף אחת. לעולם. "רק רציתי לעזור..." "אני לא צריך את העזרה שלך. אני לא צריך את עזרתו של אף אחד. פשוט תתרחק ממני." הוא פנה ללכת אך מילותיו של דן הקפיאו במקומו "כבר עברה כמעט שנה, ג'ון" הוא אמר "מתי כבר תרגע?" "מתי שאני אשיג את מבוקשי" ובאומרו זאת הוא יצא מהפאב, הדלת ניטרקת אחריו. דן נותר בוהה בדלת השחורה הסגורה. במעורפל הוא שמע את קול הבחורה שהביא עימו בניסיון נואש להחזיר את הג'ון שהכיר ואיבד. "טיפוס נחמד..." "כן..."הוא השיב עיניו עדיין מקובעות על הדלת, כאשר שמע את קולה בשנית "זה שלא הלך לי איתו זה לא אומר שאתה לא משלם לי, נכון?" בפעם הראשונה הוא העביר את מבטו לעברה, אך נראה היה שמחשבותיו עדיין נודדות למרחקים. "ג'ון הוא החרמן הכי גדול שהכרתי מימי אז ברור שזה אומר שלא תקבלי את כספך. זה גם אומר שאת סתם מכוערת חסרת כישורים, ושלא תוכלי לפתות אפילו הומלס אידיוט שלא קיים יחסי מין כבר 18 שנה, הייתי מציע על החלפת מיקצוע. אפשרי לנערת טלפון. עכשיו תתחפפי מכאן. תמסרי ד"ש לסידני. בהזדמנות תגידי לה לפטר אותך." מילה נוספת לא נאמרה. *** (המשך בתגובה הבאה)
 

Blablerius

New member
המשך...

ג'ון התגלגל מהספה אל ריצפת הסלון הצוננת, הבקבוק נטוע הידו. ברקע רעמה הטלוויזיה. התנגשות רכבות או משהו כזה. שישים או תשעים הרוגים, ג'ון לא הצליח לשמוע מעבר למעטה השיכרון. הוא נשכב על גבו, נותן לבקבוק לנחות על הרצפה ובהה בפיתולים בתיקרה. אך לא השיכרון, לא המבע האטום, ולא צרותיהם של אחרים לא הצליחו למלא את משימתם. לשכוח אותם. להעלים אותם מזכרונו. לפחות לרגע, למאייה, ליחידת זמן כלשהי. אך כל שהעלה בידו היה רק חרס. הצחוק אשר הוביל אותו אל תוך הים עדיין רעם בתוכו. העיניים של אישתו הצטיירו מתוך הפיתולים על הקיר, מתוך הטלוויזיה המרצדת ומתוך האש העולה מהמחבת... אש? ממחבת?! לכל הרוחות הוא שכח לגמרי את החביתה שהחליט לטגן לעצמו. לרגע הוא השתעשע במחשבה לתת לאש לאוכלו. אך מיד כשהופיע ההגיג במחשבתו הוא החיש להעלם. שליחותו על כדור הארץ לא תמה עדיין. הוא יהרוג את רוצח יקיריו. את הדבר שלקח את חייו. ואז, ג'ון סוף סוף יוכל לסיים את מה שהרוצח החל... *** "אני צריך אקדח" אמר ג'ון למוכר השמנמן והממושקף שעמד מאחורי הדלפק מעביר מטלית לחה על רובה צייד עתיק. "היי אחי" אמר המוכר והשמיט את המטלית על הדוכן "מי לא? הרי בימינו כל אחד צריך, עדיף אפילו כמה רימונים טובים..." הוא השמיע צחקוק קל אך הזה דעך כאשר הרוכל ראה שעמיתו לשיחה אף לא מנסה לגחך לשם נימוס. "תעודה מזהה ורשיונות בבקשה" הוא אמר וכחכך בגרונו. גו'ן שלף את המסמכים מכיסו. "באיזה אקדח אתה מעוניין" שאל המוכר תוך כדי כך שהוא מעיין בדפים שהוגשו לו. "עם משתיק קול" אמר ג'ון המוכר עלה בעיניו אל ג'ון ואמר: "אתה יודע שאני צריך לדווח למשטרה אם אני מוכר למישהו משתיק קול?" "יודע" השיב ג'ון "טוב...בעצם משתיק קול אפשר להוסיף לכל אקדח. איזה דגם אתה רוצה? איזו חברה?" "את הכי יקר שלכם" "אני לא חושב שאתה יכול להרשות לעצמך את ההכי יקר שלנו" "אני אסתדר" "בסדר" המוכר הביא אליו בידו את המחשבון "אקדח פלטיניום של אמסדה...פלוס משתיק קול...זה המחיר" סיכם הרוכל והראה לג'ון את צג המחשבון. אחרי כן הגיש לו שלושה טפסים ועט, ומלמל שעה שהוא הופך מדי פעם דף: "תחתום כאן...כאן וכאן..." ג'ון העביר את העט על המקומות המסומנים, בהפרש של שנייה כל פעם, נותן לדיו להיספג אל תוך הדף. "טוב...הנה...קח" המוכר התכופף אל מגירות הדלפק והגיח משם עם קופסא זהובה מהודרת. "תתחדש...ללמד אותך איך להשתמש בו?" "לא צריך" ענה ג'ון והניח ידיו על הקופסא, מלטף אותה כמו שערה של אישה. "אני כבר אגלה לבד בשיטת ה'ניסיון וטעייה'" הוא הניח צרור שטרות מקופל על הדלפק והותיר את המוכר להבין לבד למה התכוון בדבריו. הוא יצא אל הרחוב. השמש הכתה בפניו והוא הפנה אליה אל גבו. הוא פנה אל הסימטא... מתוך הרחובות הצרים התפרצה צרחה. ואחריה לא-כלום. *** פרנסיס גולדברג הביא אצבעותיו אלו לאלו, כאשר בינהן כלוא צרור המפתחות. הוא עמד שותק מול הדלת החומה הסגורה ובמוחו ברר את המילים שיגיד. "אני מצטער...זה היה חד פעמי" לא...זה נראה היה לו נדוש מדי "סליחה...זה לא יקרה לו שוב" אף זה לא התאים, כיוון שאף הוא ידע שזה יקרה שוב. ולא פעם אחת. וזה לא שהוא לא אהב אותה. הוא אהב. יותר מכל אחת אחרת. יותר מתמיד. וזה לא שהוא לא יכל לשלוט בעצמו, לא, הוא לא היה מאותם מכורים למין שהבגידה בשבילם הייתה להכרח. הבעייה, הייתה שעל אף שאהב את אשתו יותר מכל אישה אחרת על פני האדמה, העובדה הפשוטה הייתה שהוא פשוט לא אהב אותה מספיק. הוא פשוט לא הרגיש כי היא צריכה להיות האישה היחידה איתה יחלוק את המיטה. ועדיין, לחיות בלעדיה לא רצה. אך מה יגיד? ואז לפתע ידע: "אני מצטער. אני מתנצל. הייתי אידיוט, תמיד הסתכלתי עד כמה ירוק הגן של השכן, עד שלא ראיתי איזה פרח גדל בגן שלי". זה מושלם. זה אמין. זה החרא הזה שנשים כל כך אוהבות. האצבע התקמרה ונשלחה אל דלת העץ. ועוד היא קורעת את האוויר המבדיל בינה לבין מטרתה, ואלפית השנייה לפני שהנגיעה עם הדלת הושלמה פרנסיס חש במשהו. כובד אדיר הונחת עליו לפתע.משהו זינק עליו מלמעלה. ורגע נוסף עבר והידיעה הכתה בו, ואף שלא הייתה בה מכה של ממש פרנסיס היה בטוח שחש בהשלכותיה הפיזיות. הוא לעולם לא יזכה בהזדמנות לבקש מחילה מאישתו. כמה הפסיד? כמה דקות, כמה שעות, כמה ימים יכל לבלות עם רעייתו, עם ילדיו והוא שכב חולק מיטה עם אישה שבקושי ידע את שמה. הוא לא ניסה להתנגד. הוא לא נלחם, לא נאבק, לא צעק. לאשתו מגיע לפחות את המעט הזה. *** (המשך בתגובה הבאה)...
 

Blablerius

New member
המשך...

ג'ון לא זכר כמה פעמים חרץ את בשר קורבנו עם סכין הציידים הנטועה בידו. הוא בוודאי הפסיק כאשר שמע דלת מרוחקת, מסוף המסדרון, חורקת. הוא ראה אותו. ואף שזה היה לזמן קצר בלבד, לא היה ספק שזה היה הוא. רוצח משפחתו. אבל למרבה הצער, הוא לא הספיק לעשות דבר בנידון, תנועותיו של הרוצח היו זריזות וחמקמקות ולא עלה בידו של ג'ון ללכודו מספיק מהר. אך בהנחה שיש קרוב לשש מיליארד אנשים על כדור הארץ, ג'ון היה בטוח שההזדמנות עוד תיפול בחלקו... *** נשמת החיים החלה זונחת את קורבנו הנוכחי. הבל נשימותיו הפך רפה וחלש ואפילו זעקות השבר, האימה שמקודם שיחררו זעם רב ואחיזה חזקה ברגש החיים, עתה בישרו על לא כלום זולת הכניעה. "עוד רגע יגמר" לחש ג'ון והרים בעזרת ידו את הראש היזע שהיה שמוט אל צוורו של הקורבן בן ה-34 אשר היה כפות אל הכיסא. נוכחותו של הרוצח נראתה כבר היטב בעיניו של הגוסס. הדם החל לחלחל לתוך המבט והעורקים שלחו גרורות אדומות לתוך הלובן הצחור שמסביב לאישונים. "דקירה אחרונה ודי" סינן ג'ון מבין שיניו וירה את הלהב קדימה מבתק את הרקמות הפועמות האחרונות שנותרו בגופו של הגבר, וריח של גוויה חרוכה מילאה את החדר, נישא בגלים גועשים אל אפו של ג'ון. אך כל זאת לא מנע ממנו להעמיק עם הסכין לתוך הבשר, לפלס את דרכו בינות האיברים, לקרוע את הורידים ולתת לדם פרצה אל עורו הלח של הבר-מינן. שכן ג'ון כבר היה רגיל לריח הזה. זה הפך להיות כמעט ריחו שלו עצמו. *** ג'ון עמד בתוך מרתף המפעל, מחזיק בחבית הדלק האחרונה. הוא החליט לעשות זאת לאחר שהבין, כי צרו, זה שלקח את חייו והביא עליו את כפיתיות הנקמה מהיר מדי עבורו. הוא מוכרח להשאירו במקום אחד במשך זמן ממושך יותר בכדי שיוכל להכות. שוב געשו בו התהיות האם מה שהוא עושה שווה את מספר הנפשות שיגבו מעשיו. אך כמובן שהוא ידע שזה שווה. שכן, אם יצליח הרי 200 עובדי המפעל שיכלו בלהבות יהיו בני התמותה האחרונים. אלמוות ישטוף את העולם בזכותו. ואושרם של אחרים מעולם לא יקטע בפתאומיות כזאת, כמו שנקטע אושרו שלו. הוא החל מתיז את תוכנה של החבית בכל רחבי המרתף ולאחר מכן השליכה הצידה. לאחר כמה דקות של דומיה, הוא שלף מהכיס הפנימי של מעילו קופסת גפרורים והצית גפרור יחידי. הלהבה ריצדה בחשכה, משתקפת בדלק הזורם מתחתיה. פיסת עץ עלובה הולכת להכריע חייהן של מאות משפחות. ואז כאשר ג'ון כבר היה בטוח שאויבו השתכן במפעל, מוכן לרצות את תשוקתו לחיי חפים מפשע, הוא שמט את הגפרור על הרצפה, וברגע שזה החל נוסק מטה ג'ון כבר פרץ לעבר המדרגות המובילות ליציאה. אש לוהטת זינקה מתוך הרצפות, מתפשטת לאורכו ולרוחבו של החדר, ניזונה מהנוזל השמנוני שכבר היה דבוק לרצפה. האש טיפסה מעלה, כמו רודפת אחר ג'ון הנס על נפשו הדועכת, מבקשת לאספו בשובלה הלוהט. כדור אש החל לקבל צורה מתוך החומה האדומה שכבר שלטה במרתף, והוא מכוון אל קומת הקרקע. וכאשר הלז התפרץ מתוך המדרגות נישא אל האנשים ההמומים שהיו עסוקים בשקדנות בעבודתם, אך עצרו פעולותיהם כאשר ראו את קיצם דוהר לעברם, אז ג'ון כבר ניתר אל עבר היציאה והותיר את קולות הפיצוצים לרעום מאחוריו. הוא יחכה כמה דקות. ואז יזנק בחזרה לתוך הלהבות להתעמת עם מה שהפך להיות כבר שמו השני... *** "נו כבר...נו...נו" נהם ג'ון לעבר שבויו, אשר מעד לפניו, מתרפס ומייבב לנוכח האקדח שהיה צמוד לרקתו. "יותר מהר" אמר ג'ון והצמיד את האקדח עוד יותר. הם פסעו בחיפזון, תועים בסמטאות המתפתלות של ניורק. גו'ן צלע. תוצאה של כדור אקדחו של שוטר שמצא את דרכו אל רגלו של ג'ון, אך נעצר בעצם ובכך סתם את המפלט לדם מגופו של ג'ון שהוא עצמו יצר. מרחוק נישאו אליהם קולות סירנת המשטרה, כמו מזמרים שיר ניצחון לנוכח תבוסתו וחוסר האונים של ג'ון. לבסוף הגיע לדרך ללא מוצא. "לכל הרוחות!" פלט ג'ון והדף את קורבנו אל פינת הסימטא. "נישאר כאן. הם לא יעזו להרוג אותי. לא כשאתה כאן." הקרבן, גבר מקריח בשנות החמישים לחייו יבב חרישית, ופניו שקועות בתוך ידיו. הקולות המבשרים על כוחות הביטחון המתקרבים גברו עד אשר נעצרו באחת וטריקת דלת מכונית נשמעה. אחריה התפרצו לסימטא חמישה שוטרים חמושים. בראשם עמד האדם ששילח בו את הכדור. דן ספנסר. גו'ן לא איבד את אשתונותיו ודילג אל עבר הגבר הממרר בבכי והאקדח שוב הודק לרקתו של האומלל. "עזוב אותו ג'ון" אמר דן, האקדח לפני גופו. "עזוב אותו. הוא לא עשה לך דבר. לא מגיע לו למות" מבט הטרוף, שבעבע בכל עת בה ג'ון החליט ליטול חיים של מישהו אחר החל מחלחל פעם נוספת לעיניו. "אה... ולאשתי זה הגיע...ולבני זה הגיע" הוא אמר, קולו רוטט "אני לא אעצור עד שאהרוג את רוצח משפחתי" "ומה זה קשור אליו?" זעק דן "מה הוא קשור למשפחתך. אף אחד לא רצח את משפחתך. זו הייתה תאונה. אם יש מישהו שאתה צריך להאשים, הוא צריך להיות אתה" "זו לא הייתה תאונה" צווח ג'ון קולו כקולו של תן. "זו לא יכלה להיות תאונה. הטבע לא מרושע כל כך. הטבע לא היה לוקח בכזאת ברוטליות את יקירי. לא היה מנפץ כך את עולמי, את בועת האושר. לא היה רוצח בדם קר ילד בן ארבע שלא עשה שום דבר לאף אחד. היה בזה משהו אנושי. משהו ששמח שהאדם המאושר היחיד בעולם הולך לאבד הכל. משהו שעלי לחסל!!" "אז מי ג'ון. הא? אז מי? מי רצח את משפחתך? הוא?" ובזאת הצביע אל עבר ההלך השקוע בבכיו "הוא לקח אותם? הוא הרג אותם? או שמא היו אלו 34 הנפשות החפות מפשע שאת חייהן נטלת כבר?" "לא, דן...לא הוא..." ועוד ג'ון להוט בדבריו לחש דן אל השוטר העומד לימינו, מוכן לסגור אצבעותיו בכל רגע על ההדק. "אני אנסה להעסיק אותו. תירא מתי שהוא יהיה לא מוכן" "אלא הדבר שהולך לקחת גם את חייו" הוא שמע את ג'ון אומר "ומי הוא אותו דבר? הרי אתה הולך לירות בו!!!" "אני אולי אלחץ על ההדק" אמר גו'ן, הפעם בלחש, במין קינה חולנית "אבל הוא, הוא ולא אחר ליפף את אצבעותי על הקת" "ומי הוא?" שאג דן "מי? זהו תפקידה של המשטרה להביאו לדין!" "הו לא," השיב ג'ון ואת פניו שטפה הבעת נחמה, כאילו הדברים של דן נותנים הצדקה למעשיו עד עתה "אותו לא תוכל להביא לדין" "אחרי מי אתה רודף. אמור כבר!!!" צעק דן "אחריו!!!" השיב ג'ון "אחרי המוות!!!" "עכשיו!!!" שמע דן את הצווחה שנבראה לפני זמן רב בבטנו פורצת מפיו, ואף שלא התכוון לכך קול היריות הנשלחות מהרובים אל עבר חברו הטוב ביותר מילא את מוחו. הוא נפל על ברכיו והדמעות עלו בעיניו, והוא התעלף עוד לפני שהספיק להבין שלא ג'ון הולך למות היום, אלא הוא עצמו. ברגע שנורה מטר היריות על ג'ון הוא זינק אל עבר האדם שהוא עצמו השליח אל הפינה והביא את גופתו לפני גופו. היריות התנפצו על הגופה, ממלאות אותה בחורים אשר מיידית אודם המוות הציף גדותיהם . עתה היה תורו של ג'ון לירות, הוא הישיר את אקדחו והחל ממטיר את תכולתו על צבר השוטרים שלפניו. כעבור דקה דממת אבדון שבה והשתלטה על הסמטא. ג'ון הוציא את הגופה מעמו, וקרב אל דן המתבוסס בדמו. "אתה בחיים לא תנצח אותו" איווש דן "אני רואה אותו עכשיו. אין לך כל סיכוי להביסו." ורגע לפני שג'ון שילח בו כדור נוסף, שסיים את ייסוריו הוא שמע אותו לוחש משפט נוסף: "הבאת את האסון שנפל עליך על יותר מדי אנשים. הרסת יותר מדי משפחות. ארור תהייה, שהמתת את האסון גם על המשפחה שלי.ארור תהייה, על זה שנטלת ממני את חברי הטוב ביותר. בנקל תמצא את המוות. הוא זורם בעורקיך" *** (המשך בתגובה הבאה)
 

Blablerius

New member
המשך...

ג'ון חש באש המטפסת בגופו, וריח של בשר חרוך, דומה לריח העולה מתוך תנור שבו נטגנה ירך של עוף יתר על המידה עלה באפו. אך זה לא הפריע לו. הוא היה קרוב מדי להשיג את מטרתו, מכדי לתת לכמה ניצוצות להפריע לו. אף לא מרגיש בכאב, שבוודאי היה מייסר מישהו אחר למוות, הוא פסע לאמצע הרחבה הראשית של המפעל, שהוא עצמו הצית לפני כמה דקות. הזעקות של העובדים לא עברו את המחסום שנוצר בראשו. ג'ון חש בישותו של צרו משוטטת בכל. המוות היה עסוק עד מאד בללקט את הזרעונים שהותיר אחריו ג'ון. והפעם לא היה זה הבזק רגעי, כמו זה שהבליח בעיניהם של קורבנותיו הרבים של ג'ון. הפעם הוא יהיה שם להרבה זמן. ג'ון שלף את אקדחו וטען אותו. "אז מצאת אותי" הוא שמע קול לוחש לעברו, לחישה כה חלושה עד נדמה היה שהיא בוקעת מהלהבות עצמן. "אני אהרוג אותך" זעק ג'ון, קולו מנסה לגבור על זה של הבעירה. "אני אחסל אותך!!!" "זה בסדר מצידי" השיב לו הקול הלוחש "כבר יש לי מחליף והוא טוב בהרבה ממה שאני הייתי אי פעם" "למה אתה מתכוון?" שאל ג'ון, אך הטון בו אמר זאת הסגיר כי הוא כבר קרוב לדעת מה תהייה התשובה. "הסתכל סביבך" אמר המוות, הפעם לא בלחישה אך גם לא בצעקה "הסתכל היטב. הבט למה הפכת. אין יותר צורך בקיומי. אתה הפכת להיות אני. עבור אנשים רבים מספור אתה הוא המוות" ולפתע ג'ון ידע שהמוות צודק. מה עשה? ופני המתים, בניצוחו של צחוק בנו, החלו חגים סביבו. האנשים שרצח, תחינותיהם, זעקותיהם, חרחורי גסיסתם החלו שבים אליו והחומה שנבנתה במוחו התפרקה בהדרגתיות. פועל מפעל בוער, ידו מפעפעת באש, עורה מתקלף ובשרה נחשף מתחתיו עבר למולו. וג'ון הביט וידע שהוא עצמו רצח את אשתו וילדו. הוא לא ידע איך, אבל זה היה כל כך ברור לו עד כי ברגע של יאוש תהומי הוא החל פוסע לתוך הלהבות. הכאב החל לצרוב בגופו, אך למרות שהוא ידע על עצם קיומו, הוא לא הפריע לו. שכן כאב זה חיפה על כאב נפשי חזק הרבה יותר. אבל אז אשתונותיו חזרו אליו. לרגע הוא נתן למוות לבלבל אותו, אך לא עוד. לא, לא הוא המוות. הוא זה שיביא את המוות לקיצו. הוא זה שיביא את חיי הנצח לעולם. המחיר שהאנושות תשלם יהיה נמוך בהרבה מהתמורה שתקבל. הוא ראה את אויבו חג מעליו. זעקות המתים החלו מטשטשות שוב, פניהם החלו מתעמעמים ובת הצחוק של בנו נעלמה כליל. רק המוות שב ובהק מול עיניו. ובטירוף חושים ידו העולה בלהבות נשטפה מעלה והחלה נהדקת שוב ושוב על ההדק. אך הכדורים חלפו דרך המוות, כאילו אף לא היה שם. ורק צחוקו הדהד בראשו של ג'ון. זמן כה רב ג'ון ביקש אותו. נפשות כה רבות הוא תבע בכדי למצוא אותו. ועתה, כאשר סוף סוף היה למולו לג'ון לא היה מושג מה הוא אמור לעשות. אולי היה זה כיוון שמעולם לא באמת האמין כי יוכל לתפוסו. אולי כל שרצה היה משמעות לחייו, לאחר שכל אחרת ניטלה ממנו. ועכשיו אף זאת לא הייתה קיימת עוד. היד שיחררה את אחיזתה בנשק, והזה השמיע קול נפילה חלול עם התנגחותו ברצפה. בראש מושפל, בליווי רעם צחוקו הבלתי מתפשר של מביסו ג'ון עבר דרך האש ליציאה. לידיו נפל שאריות הגופה של הפועל. וג'ון הביט בחריצים שנותרו לאחר שהעייניים נצלו באש, וראה בהם את עצמו. הפועל הזה לא יחייה בגללו. בנו או אשתו או כל אדם אחר הקרוב לו יאבדו את משמעות חייהם בדיוק כשם שג'ון איבד את שלו. אבל הפעם זה לא יהיה בגלל תאונה. הפעם זה לא יהיה בגלל איזה רוצח חסר-שם הנגזר מתוך ידיעה בעיתון. הפעם זה יהיה בגללו, בגלל ג'ון. והוא חיבק אליו את הגופה, מתעלם מהשלהבת העוברת מהגופה חסרת החיים, לגופו חסר הנשמה. והוא בכה. אבל לא בגלל שהוא אבד את בנו. ולא בגלל שהוא אבד את אשתו. אלא בגלל שהוא אבד את עצמו. *** הוא נכנס למיטה ונתן לשינה לכרוך סביבו את חבליה. ולהדקם. אך השינה לא הביאה עימה דבר זולת סיוטים. לכן הוא שכב במיטתו דומם בוהה בתיקרה, ממצמץ מדי פעם. הוא ניסה להעלות ממוחו את פני אשתו. את פני בנו. אך לא צלח. הכיצד? הכיצד הצליח לשכוחם? הוא ניסה להיזכר בשמם, בקולם בתווי- פניהם אך לא העלה דבר בחכתו. הוא ניסה לבכות אך לא הצליח. כל שעשה זה רק לעורר את זעמו שלו. הוא רצה בכל ליבו להרוג את רוצח יקיריו, אך משום מה לא חש שבכך יכפר על מותם. כל שיעשה בכך זה להשביע את תאוות ההרס שלו. המוות הפך להיות הדבר היחיד שהיווה משמעות בשבילו. הוא אפילו כבר לא רצה למות, שכן לא ראה בכך כל טעם. הוא בכלל לא רצה להצטרף אל משפחתו. אכן, קרירותו של האבדון התעטפה סביב ליבו כמו רשת דייגים. אט-אט שכח גם הזעם, והרצון להרוג את המוות היה ללא יותר מאינסטינקט. עתה ידע שבאמת הפך להיות למוות. עתה ידע שהפך להיות הוא כבר מזמן, כאשר בקלות כזו יתרה יכל לקחת חיים של מישהו אחר, בלי שבכלל יתענה בייסור מצפון. ומתוך הצללים שיצרה החשיכה, מתוך הפיתולים הכהים שריקדו בתוך שחור הלילה התבלטו אליו תווי המתאר של היריב הנצחי. והמוות פרץ בצחוק מתגלגל ומלגלג, ביודעו שידו יצאה על העליונה מול האדם היחיד שאי פעם ניסה להרגו. ואז, כשסוף סוף צהלת בנו, החלה מתממשת בתודעתו של ג'ון, בא קולו הלועג של המוות ושטפו, כמו נהר גועש העוקר אדמת סחף הנקרית בדרכו. אבל נהר-צחוקו שעתה הדהד במוחו של ג'ון הביא עימו משהו נוסף. את הדרך היחידה בה יוכל ג'ון להביסו. ולמרות שג'ון לא ראה בכך שום ניצחון, שום כפרה על מה שכבר אבד לו, הוא ידע שבכך שיביס את המוות לאחרים לא יקרה מה שקרה לו. וזה לא שהיה אכפת לו מהאחרים. אבל הוא ידע, שאם היה נותר בו זכר כלשהו לאדם שהיה לפני שחייו נלקחו ממנו, אז היה אכפת לו... *** (המשך בתגובה הבאה)
 

Blablerius

New member
הסוף...

ג'ון שכב מתבוסס בדמו, ממתין שהרגע יגיע. לפתע החדר החליף גווניו וצל החל חולש על הקירות, משנה את צבען מלבן לאפור בהיר. וכשג'ון אסף את כוחותיו האחרונים בשביל לפקוח את עיניו הוא ראה את אדון הכליה מתמר מעליו. "אתה..." פלט הוא חלושות ובמהרה, כמו בסרט נע, רצו הפרצופים שנחקקו כל חייו במוחו, וכאשר הגיע תורם של הפנים שעתה ריחפו ממעל הרצף נעצר. "לא יכול להיות שזה אתה..."הספיק ג'ון להגיד לפני שנסחף בחרחורי גסיסה אנושים. "זה אני ג'ון" אמר המוות "האויב הגדול שלך. מביסך. כן, הוא בסך הכל אדם זקן. הכנע ג'ון הכנע ובלה את שארית חייך בגהנום" "נשמע מאד מפתה" לעג ג'ון "אבל יש משהו שאני צריך לעשות לפני" ואז אצבעותיו התמקמו על הסכין, שמקודם חרכה את גופו, ובכוחות שלא ידע שטמונים בו, מתוך צור-עוז שהכיל מאומה זולת תאוות נקמה, ולמרות אוזלת הכוחות הפיזיים, ג'ון הצליח לזנק לעבר הזקן, הסכין מבהיקה בתוך ידו והוא חש בה נקברת בשומנו של הישיש, אך שנייה אחר כן הוא היה מודע לכך שהתער עברה דרכו, וכאב ההתחבטות של הסכין ברצפה, והדחסותה לתוך ידו של ג'ון הצטרף לשאר המכאובים שפעמו בו. "זה חסר טעם ג'ון. היית צריך לדעת שזה יהיה קצת מגוחך אם היה באפשרותך להרוג את המוות, אבי כל ההריגות בכבודו ובעצמו." "אתה לא רוצה" סנן ג'ון, ראשו מוטה אך מעט מעל הרצפה "אתה רוצח. לרצוח בדם קר ילד בן ארבע, שאפילו עוד היה מסוגל להבין משמעותו של מוות מהו, זה הריגה?" "אני לא רוצה להכנס לזה עכשיו!" זעם המוות "למה לא? פוחד לגלות משהו על עצמך שלא תאהב" "אני אגלה משהו שאני לא אוהב?" קרא האבדון בתיגר "מה איתך? אם אני אומר לך עכשיו שאם תמות תוכל להתאחד עם יקירך, היית מסכים?" "לא לפני שהייתי הורג אותך" "כמובן!" צעק המוות ועל פניו התנוסס מבט ניצחון "כי לא אכפת לך שהרסתי את חייהם של בנך ואשתך. אכפת לך שהרסתי את חייך שלך! ובכן נחש מה? אני הולך לכפר על זה, אני הולך לקחת את החיים שכל כך קילקלתי לך" עשן החל לצאת ממכנסיו וגופו עלה מעט מעלה והחל מרחף לעברו של ג'ון. ג'ון ידע כי נותרו עבורו שניות מעטות בלבד להריח את ניחוח הקיום. והוא לא התכוון להעביר שוב את חייו מול עיניו. הפעם השלישית כבר בטח תהייה משעממת. וברגעיו האחרונים הוא ניסה שוב לחפור בקברי זכרונו, לנסות להמחיש בתודעתו את מראה או קול או ריח משפחתו. ואז ידע שהצליח. תחושה חלשה, עדינה, כה עדינה עד כי בתחילה חשב כי אינה אמיתית קלחה בקצות אצבעותיו, בציפורניו, בעפעפיו, באיבריו הקטנים ביותר. ילדו חי שם. אשתו חיה שם. רצון לחיים עדיין היה קיים שם. הוא לא רוצה למות. הוא רוצה לחיות, ולזכור את משפחתו, רוצה שיחיו בזכרונותיו, אחרת מוות אמיתי ותמים יכפה עליהם. איך לא הבין זאת קודם? עד כמה טפש היה? וכאשר המוות החל סוגר עליו,ידיו מתהדקות סביב פניו והוא נושף אל אוזנו את משב האבדון שלו, אז ג'ון שמע בפעם הראשונה מזה זמן רב את צהלת בנו, ומפרש שפתיה של אשתו כמו הוצג במחזה הנפלא ביותר בעולם בעיני רוחו. "שעתך הגיעה" הוא שמע קול רך אך עם זאת נורא יותר מכל מה שג'ון שמע מימיו מלחך את אוזנו. וג'ון נענע בקצות אצבעותיו, מנסה לשמר בעצמו את אותה שמחת-חיים מהססת שלפתע כמו קמה לתחייה בו, וכאשר הוא מנופף באצבעותיו, כשם שהיה עושה אילו ניגן בפסנתר, התחושה הענוגה החלה מתפשטת בכל גופו. המוות עצר באחת. לא יכול להיות, הוא חשב. פתע חש ברצון לחיים כה חזק מציף אותו שהוא נרתע לאחור, ושנייה אחר כן, כמו נסחף בים, הוא הועף למרחקים ע"י נחשול האהבה שפרץ מהאדם השוכב מתחתיו. "לא" הוא זעק "לא תוכל להביסני...אתה מוכרח לדעת זאת...המוות בא יבוא". ונמחה. ג'ון נעמד על רגליו כאילו לא ארע לו דבר, וידע כי מצא את הדרך היחידה לנצח את המוות. והיא פשוט להמשיך לחיות. אבל למרות האופטימיות, התיקווה שפלשה אל מבטו, והרצון לשקם ולבנות מחדש את כל מה שהרס, ג'ון ידע שהמוות לא נוצח סופית. היה עוד מקום שאחד שבו הוא עדיין פעם, חי, נשם. מורדם, אמנם, אך מודע למצבו ומוכן לתקוף כל אימת שירגיש פרצה במעטה האושר שג'ון עטף את עצמו... המוות עדיין זרם בעורקיו...
 

Blablerius

New member
חחחח אני יודע שזה קצת ארוך אבל זה

סיפור נחמד. תשתדלו לא למות תוך כדי קריאתו
 

Boojie

New member
טוב, קראתי את החלק הראשון,

ולפי החלק הראשון אני לא יכולה להגיב על הרעיון, כמובן, אבל אני כן יכולה להגיב על הכתיבה. ובכתיבה יש הרבה בעיות.
ראשית, ברמה הטכנית הפשוטה ביותר - חוץ מהעובדה שהסיפור דורש הגהה רצינית ושיפוץ של השימוש בשפה (אפילו במקומות שהשימוש בשפה לא ממש שגוי, הוא נוטה להיות תמוה. "חיוך של ששון", האב ש"מפנה את עיניו אל הוולד", וכדומה.
שנית, עוד ברמה הטכנית: בכתיבת סיפור לא משתמשים בסימני קריאה אלא אם ממש, ממש, ממש אין ברירה. סימני קריאה מעידים על זה שאתה לא סומך על הקורא שלך שיבין כמה שהסיטואציה דרמטית, ולכן אתה חייב "לאלץ" אותו להבין את זה. אל תעשה את זה. אל תודיע לקורא שהסיטואציה דרמטית באמצעות סימני קריאה, פשוט תן לו להרגיש את זה מהקטע הכתוב.
אחרון, מה שיש לי לומר כרגע - אתה אומר דברים שצריך להראות. לדוגמה, אתה מספר, ויותר מפעם אחת, את הרעיון "המשפחה מלאת אהבה". זה דבר שממש אסור לעשות. רוצה שהקורא שלך יידע שהמשפחה מלאת אהבה? תראה לו את זה, ותן לו להבין את הרגש לבד. באופן עקרוני, כל דבר שאתה אומר לקורא במקום להראות לו, מנתק אותו רגשית מהסיפור, מוציא אותו מתוכו אל מעמד של מתבונן מבחוץ. למשל: "...לורה החזיקה בידה את הפרח שג'ון קטף לה לצד הדרך וחייכה. ידה השניה היתה מונחת על ברכו של ג'ון, וג'ון חש את החום המתפשט ממנה אל כל גופו, ממלא את לבו. מאחור, שיחק אנדי עם בובות הדינוזאורים שלו, משמיע שאגות ילדותיות. ג'ון בחן אותו בשעשוע דרך הראי וחייך למראה ילדו השקוע במשחק. לורה קלטה את החיוך שלו ואמרה, 'ואתה הטי-רקס שלי'..." וכן הלאה, וכן הלאה. הקורא יודע טוב מאד שמדובר במשפחה אוהבת, למרות שלא נאלצתי לשעמם אותו באמירה, "המשפחה היתה משפחה אוהבת מאד".
אה, כן, עוד דבר אחד, התלונה הרגילה שלי - למה אנדי, לורה וג'ון? למה לא עדי, סיגל ושגיב? מה יש, ישראלים לא יכולים להשתתף בסיפורי פנטזיה? אחרי שאני אקרא עוד, אני אגיב גם על הרעיון.
 

Boojie

New member
עכשיו קראתי את השאר,

וקודם כל אני צריכה לציין שהיו שם חלקים שבלבלו אותי - לא הבנתי מה בא לפני או אחרי מה. אני מניחה שרצית להגיד משהו בסגנון הזה, אבל זה מבלבל. ולגבי הרעיון - הוא לא רעיון רע, בהחלט לא, ויש לו פוטנציאל מצוין, אבל הביצוע שלך מאבד הרבה מהפוטנציאל הדרמטי שלו. אתה חייב לשפר את הכתיבה שלך, ואם תמשיך לכתוב ולקרוא (ולעבוד על זה), זה מן הסתם יקרה. דבר אחרון ונקודתי: שים לב לדיאלוגים שלך. הם כתובים בשפה לא טבעית, ונראים כאילו אתה מצטט טקסטים שאתה מכיר מהספרות. למה אני מתכוונת? "אפשר להזמין אותך למשקה?", למשל. (הניסוח לא מדויק - לא זוכרת בדיוק איך זה היה מנוסח). מתי בפעם האחרונה שמעת את המילה "משקה" בהקשר הזה? אתה יכול לדמיין לעצמך אותך מציע למישהו בפאב "משקה"? זה אומר לי שאתה לא ממש מדמיין את הסצינה הזו, אלא כותב טקסטים כמו שנדמה לך, מקריאה, שזה צריך להישמע. אבל אם היית באמת מדמיין את הסצינה, היית שומע משהו כמו "אפשר לקנות לך משהו לשתות?", "אפשר להזמין לך כוס של משהו?", "רוצה משהו לשתות? על חשבוני" וכדומה. תעבור על הדיאלוגים שלך ותשים לב שיש לך הרבה כאלה ניסוחים לא טבעיים. תנסה להקשיב לדמויות שלך, באמת להקשיב להן. אם אתה מדמיין אותן כמו שצריך, הן אמורות להתחיל לדבר באמת.
 

Blablerius

New member
אוקיי...תודה על ההערות הבונות...אני

אשתדל לתקן מה שאני אפשר. ובקשר לשמות באנגלית בניגוד ליצחק בינה וששון, יש להם משמעות, היית מאמינה?
 

Rivendell

New member
ולשמות בעברית אין משמעות?

או שלא הבנתי אותך? כי למיטב ידיעתי דווקא לרוב השמות בעברית יש משמעות ואפילו יפה מאוד. שלא לדבר על המוני שמות באנגלית שנגזרים משמות עבריים-תנכיים. אבל אם התכוונת לזה שבסיפור שלך ספציפית יש לזה משמעות - אז ראה את ההערה שלי כבטלה
 

cwen

New member
אני חוששת שהנקודה הזו לא עברה

כמו שצריך אל הקוראים. אני לא הצלחתי לעלות על המשמעות של השמות. אם אתה רוצה שתהיה משמעות לשמות שלהם, אתה צריך לתת לה רמזים בסיפור.
 

Rivendell

New member
גם אני קראתי את החלק הראשון

ויש שם משפטים שפשוט לא הבנתי. אתה משתמש בשפה מאוד גבוהה, שזה בסדר אם זה מה שאתה אוהב, אבל אם אתה עושה את זה תוודא שאתה יודע בדיוק *איך*. יש כמה טעויות שמאוד מקשות על ההבנה. אני אישית אוהבת שפה פשוטה ומדוברת, אבל זה באמת עניין של סגנון. אני אנסה להדגים כמה מהבעיות שבלטו לי: למשל המשפט הזה: וכל שהדהד שוב ושוב בתוך מוחות שני ההורים, האב ליד ההגה ואילו האם לצידו היתה בת צחוקו המתגלגלת של ילדם. מה פשר ה"ואילו" שם? זה לא שייך. הייתי שמה "והאם". לא צריך שם אילו בכלל. אילו נותן לזה משמעות כאילו הוא משהו, והיא לא. למשל - האב שמח ואילו האם עצובה. מבין? אני גם לא הייתי קוראת לילד וולד, שזו המילה בד"כ לתינוקות שממש זה עתה נולדו. מה רע ב"פעוט"? ועוד הערה טכנית - מעבר לסימני קריאה, גם שלוש הנקודות הן אוייב גדול של הכותב. אתה יכול להראות שהדמות שלך תקועה גם בלי זה, זה מתיד את העין של הקורא. וכאן: מאידך הן אחזו בהן את עברה של לורה... הייתי משתמשת ב"הכילו" ולא אחזו. זה יותר מתאים לדעתי. ולמה שלוש נקודות שוב?!
זהו לכרגע. זה קצת ארוך, אז ייקח לי זמן לקרוא את הכל. אבל אני מבטיחה להגיע לזה!
 

cwen

New member
דרוש שכתוב כבד

כמו שציינו לפני, הרעיון מאוד יפה, אבל הכתיבה מאוד מסורבלת. יש לך הרבה יותר מדי תיאורים. הלכתי לאיבוד בכל התיאורים. במהלך שלושת החלקים הראשונים ממש הייתי צריכה להכריח את עצמי לקרוא. אחר כך זה השתפר. יש גם בלאגן נורא בזמנים. אתה קופץ מנקודת זמן אחת לאחרת, חוזר בחזרה ולא נותן רמזים מה קורה מתי. לך זה ברור בתור הכותב, אבל זה לא עובר לקורא. הנה דוגמה לעודף תיאורים ששלפתי מאחד החלקים: "היריות התנפצו על הגופה, ממלאות אותה בחורים אשר מיידית אודם המוות הציף גדותיהם . עתה היה תורו של ג'ון לירות, הוא הישיר את אקדחו והחל ממטיר את תכולתו על צבר השוטרים שלפניו." תסתכל רגע על המשפט הראשון. "היריות התנפצו על הגופה, ממלאות אותה בחורים אשר מיידית אודם המוות הציף גדותיהם." מה זה? הלכתי לאיבוד באמצא המשפט. מה שניסית להגיד זה שהגופה ספגה את כל הכדורים והחורים דממו. נכון? דרך אגב, אם הוא כבר היה מת כמה דקות (אם הבנתי נכון, זה היה קצת מבולבל) אז החורים החדשים לא כל כך אמורים לדמם, כי הלב כבר לא מזרים דם. את מה שאתה כתבת הייתי צריכה לקרוא פעמיים כדי להבין מה אתה רוצה לספר לי. זה רע מאוד לכתוב משפטים שהקוראים צריכים לחזור אליהם כי הם לא הבינו מה כתוב בהם (להבדיל ממשפטים שהקוראים חוזרים אליהם כדי להתפעל מהם). המשפט השני דרך אגב עוד יותר בעייתי: "עתה היה תורו של ג'ון לירות, הוא הישיר את אקדחו והחל ממטיר את תכולתו על צבר השוטרים שלפניו." מה זה היה תורו של ג'ון לירות? כאילו כל השוטרים ירו בבת אחת את כל הכדורים שלהם על הגופה ואחר כך חיכו כמו גלמים כדי שג'ון יוכל לרוקן עליהם את המחסניות. לא רק שהמשפט הזה מבולבל, אלא הוא גם לא מציאותי. דרך אגב, לעתים יש מצב בו יורים במישהו, הכדור יוצא מהגוף שלו ופוגע במישהו אחר שעומד מאחוריו. הייתי מצפה שזה יקרה עם כזו כמות של אש שתיארת. הסרט זיכרון גורלי לא היה כל כך אמין בנקודה הזו. היתה לי הרגשה כאן שניסית לתאר מה אתה רואה בסרט. זה לא מתקבל טוב. יש עוד הרבה מקומות כאלה במהלך הסיפור. שני המשפטים האלה פשוט תפסו לי את העיניים, אבל הם ממש לא היחידים. הרעיון של הסיפור יפה, ובחלק האחרון שלו הוא גם תופס קצב טוב ונהיה ממש מעניין. אבל אתה חייב לשכתב אותו. וכשאתה עושה את זה, אל תנסה להשתמש בשפה גבוהה או מתוחכמת. כתוב בצורה שתזרום לך טבעי. זה לא יבטיח תוצאה טובה, אבל לפחות זה יבטיח איזושהי קריאות. אין מה לעשות, שימוש בשפה זה דבר שצריך לתרגל אותו. עוד המלצה: כשאתה מסיים את השכתוב, תן לטקסט שלך לנוח לפחות שבוע, ואז קרא אותו שוב, תוך ניסיון להתעלם ממה שאתה יודע עליו ומהעובדה שכתבת אותו. חשוב האם היית מרוצה לקרוא דבר כזה בספר. אם התשובה תהיה חיובית, חזור אלינו עם הסיפור. בהצלחה!
 

Blablerius

New member
אגב...

השפה המסורבלת והבלבול בין הזמנים נועדו להשיג דבר אחד: שהקוראים יתעמקו בסיפור ולא יעברו עליו כלאחר יד...
 

N Y

New member
נסיון נאה, אך אין סיגר.

הסרבול גורם רק - אך ורק - לדבר אחד: חוסר רצון של הקורא להמשיך בקריאת הסיפור. לא זו התוצאה אליה אתה שואף, נכון? יש להבדיל בין שפה מורכבת ועשירה לבין שפה מסורבלת. זו שלך, כפי שהודגם על ידי המבקרים למעלה, נמנית על הסוג האחרון. אני מציע לך לנסות לשכתב את הסיפור תוך שימוש בשפה נמוכה יותר, פשוטה יותר, ללא הסתבכויות מיותרות. רק לאחר שתדע כיצד להעביר את כוונתך באופן מדויק לחלוטין בשפה פשוטה תוכל לנסות לעשות זאת באופן מורכב יותר. לא לפני כן.
 

cwen

New member
זה מה שרציתי להגיד

אילו זה היה פורום רגיל ולא פורום סיפורים לא הייתי ממשיכה אל החלק השני, וזה בגלל השפה המסורבלת. אני פשוט לא נהנית לקרוא שפה מסורבלת. וחבל נורא, כי זה סיפור עם המון פוטנציאל.
 

Blablerius

New member
אני כמובן לא כל כך אובייקטיבי בנושא

אבל אני לא חושב שהכתיבה שלי כל כך מסורבלת... בכל אופן אני אף פעם לא משכתב סיפורים אחרי שהם כבר גמורים לפי דעתי. אני אשתדל ליישם את מה שכתבתם לגבי סיפורי הבאים :)
 

N Y

New member
נכון.

"השפה המסורבלת והבלבול בין הזמנים נועדו להשיג דבר אחד: שהקוראים יתעמקו בסיפור ולא יעברו עליו כלאחר יד..." מי אמר ומתי? .I rest my case
 
למעלה