סיפור שכתבתי

avivs

New member
סיפור שכתבתי

הוא הלך באיטיות, הוא נשען על המקל שלו, מקל עשוי מתכת, מתכת שנחצבה ממרגלות ער ברולין, מקום משכנן של הטרולים. הוא המשיך ללכת באותה הדרך במשך שלוש שעות, הוא לא ידע בוודאות לאן היא מובילה או האם היא בטוחה למעבר אבל הוא ידע שחלומו לא שיקר לו, הוא ידע שבמשך שבעה ימים בכל לילה הוא ראה את אותה הדרך, את אותם העצים, את אותה האדמה ואפילו את אותם העורבים שעומדים על העצים, וכמו נשרים מחכים לטרפם שיפול על הרצפה ללא רוח חיים ואז יתחילו החגיגות בשבילהם, אבל מורגן הזקן לא התכוון לתת לעורבים המקוללים האלה או לאף אחד אחר את הסיפוק של חיסולו, הוא עבר מספיק בחייו, מלחמות, מחלות, אסונות טבע למיניהם, ועכשיו הוא היה בטוח, הוא היה בטוח שאחרי כל זה הדבר היחיד שיצליח להעביר אותו לעולם הבא הוא לא אחר מהוא עצמו, כשהוא ירגיש שזהו! נמאס! הדרך הסתיימה בשבילי, רק אז הוא ימשיך הלאה ויעזוב את העולם המקולל הזה, עולם שמעולם לא היה הוגן אליו או אל משפחתו, אותו עולם שהצמיח כל כך הרבה אסונות ולקח כל כך הבה חיים כאילו הם היו נמלים שהאלים ראו בהם מטרד ולכן החליטו לדרוך עליהם לשם שעשוע. מורגן לא ידע בדיוק כמה זמן הוא הלך, הוא רק יכל להרגיש את רגליו הזקנות כשהם מתחילות לכאוב יותר ויותר עם כל צעד שהוא לוקח, הוא בקושי יכל לראות את מה שנמצא לפניו, הערפל היה סמיך ולכן טווח הראיה כמעט ולא היה קיים. לפתע הוא שמע רעשים, הוא ישר עמד במקומו והחזיק את המקל שלו כאילו מוכן להתקיף כל אחד שירצה לפגעו, אבל אחרי דקה קצרה הוא הבין שהקל החשוד הוא בעצם כמה קולות, קולות צחוק, הוא החליט להתקדם לכיוון הקולות בעודו מחזיק את המקל, עדיין דרוך להתמודד עם כל מה שיבוא, אבל אחרי כמה צעדים בודדים הוא הבחין באור, עוד כמה צעדים והוא הבחין בבית, כמה צעדים אחר כך הוא הבחין בפונדק, על השלט היה כתוב "פונדק צומת הזאב" השם נראה הגיוני לחלוטין למורגן מפני שבזמן הליכתו הארוכה הוא יכל לשמוע באופן קבוע את יללות הזאבים, למרות שמעולם הם לא התקרבו מספיק בשבילו לראות אותם, "הם יודעים כנראה את התוצאות של התמודדות חזיתית איתי" אמר לעצבו מורגן בחיוך מרושע. הוא נכנס אל הפונדק, באופן מידי הוא הרגיש את החום הנעים שהיה שם ואת ריח האלכוהול שבא מכל פינה, היה נראה כאילו אף אחד לא שם לב לאדם הזקן שכרגע נכנס לפונדק, כולם היו עסוקים בשתייה ודיבורים ומורגן ממש לא היה בראש מעיינם, מורגן הבחין בדלפק בקצה הקומה והחל פוסע לשם, בדרך הוא שמע שוב את גלי הצחוק שיצאו מפיותיהם של קבוצה של שיכורים בקצה החדר "אוי קורן, אתה פשוט הורג אותי, ספר לנו עוד, עוד..." כשמורגן הגיע לדלפק הוא צלצל בפעמון ותוך שניה הופיע שם אדם קטן בערך בגובה מטר שרק ראשו בצבץ מעל הדלפק, "שלום לאדוני, שמי מר פוק, אני בעל הפונדק , איך אוכל לעזור לך בלילה אפל זה?" "אכן אפל הלילה, ומבסר רעות, אבל אין זה לעניין". הייתי מעוניין לשכור חדר ללילה, לא משהו מפוער מדי, רק חדר שיאפשר לי לצבור כוחות ולתת לרגליי העייפות קצת מנוכה לפני שאני אמשיך במסעי" האדם הקטן אחרי הדלפק נראה מתאפק לא לשאול את מורגן על מסעו אבל לבסוף ויתר עך הרעיון והחליט לשמור את שאלותיו לאורחים אחרים שנראים פחות מאיימים ויותר מוכנים לנהל שיחה הוא נתן לו את המפתח לחדר 14, החדר שכן בקומה השלישית של הפונדק, מה שהיה מוזר מאוד בעיני מורגן, מפני שהוא יכל להישבע שישנם רק שתי קומות בבניין הזה. כשהוא הגיע לחדר הוא ישר נפל על המיטה, ממש לא הזיז לו שהקירות מתקלפים וחרקים רצים להם בכל פינה כאילו זוממים מזימות, כל מה שהיה חשוב לו באותו הרגע היה התנומה הארוכה שלפניו, תנומה שבסופה הוא יקום, אדם חדש שמוכן להמשיך במסעו (יהיה מה שיהיה). תוך מספר דקות מורגן נרדם ושוב הוא מצא את עצבו באותו השביל שבו הוא הלך כבר מספר ימים, שוב הוא ראה את העצים, העורבים ושוב נראה היה שמדובר על דרך ללא סוף, אך לפתע הוא שמע קולות, את אותם קולות הצחוק בפונדק, הוא נכנס לפונדק וישר עלה לחדרו, אפילו לא לקח מפתח מבעל הפונדק , אך לפתע הוא הבחין שקולות הצחוק נאלמו והמקום השתתק, לפני שמורגן יכול היה להבין את הסיבה לשקט הפתאומי התחילו גלי צרחות מחרידות, מורגן ניסה להבין מה הם אומרים אבל כל מה שהוא שמע היה חלקי מילים כמו "בבקשה לא...""אני לא רוצה למות..!!" מפלצות שכמותכם... לא עשינו לכם כלום!" מורגן הבין שמשהו נורא קורה למטה והחליט לעזור אך כשהוא ניסה לפתוח את הדלק הוא גילה שהיא נעולה, הוא ניסה לפתוח אותה בחוזקה אך ללא הצלחה, הוא החל צועק, "תפתחו לי, תפתחו!" אך לפתע הוא התעורר מחלומו, זיעה נוטפת ממצחו, זה היה חלום הוא אמר לעצמו, רק חלום. כשהוא הסתכל מהחלון הוא ראה שהיום כבר הגיע ושהערפל נעלם וממנו נשארו רק שרידים שכנראה ייעלמו במהלך היום. הוא אסף את חפציו, עדיין מזועזע מהסיוט שתקף אותו. הוא ירד במדרגות וכשהוא הגיע לקומה התחתונה הוא הפיל את ציודו ומקלו בבת אחת ונשאר שם מתבונן פעור פה והמום כפי שלא היה כבר זמן רב, לפניו היו עשרות מהאנשים שרק אתמול צחקו ושתו כשהוא נכנס, אבל עכשיו הם היו מתים, דם היה בכל מקום, עברי גוף היו בכל פינה, על השולחנות, הכיסאות, הרצפה ואפילו בתוך המנורה. מורגן ההמום רצה לחפש מישהו שעדיין בחיים, מישהו שיכול להסביר לו מה קרה ומי אחראי למעשה, אבל לא נראה כאילו ישנו מישהו שעדיין בין החיים ויכול להעיר אור על הפרשה. הוא הסתכל הצידה , אל הדלפק ושם הוא ראה אל ראשו של בעל הפונדק הקטן מבצבץ מעל הדלפק, "אוי, הנה מישהו שבין החיים" חשב לעצמו מורגן ומיהר אל האיש הקטן, אך כשהוא התקרב הוא הבין שלא מדובר פה על האדם הקטן שראשו בקושי הגיע מעל הדלפק, אלא על ראשו של האדם בלבד שהוצב על מקל וגופו היה זרוק בצד נוטף דם. אני עובד על המשך...
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

דבר ראשון, זה עוד לא סיפור
זו התחלה של סיפור. לכן אני אגיב פחות על נושא העלילה ויותר על נושאים טכניים - כי בינתייםן בעצם עוד אין לי מה להגיב מבחינה עלילתית. אז מבחינת הכתיבה - קודם כל, יש לך דיי הרבה שגיאות כתיב. זה לא נורא, כי זה משהו שעריכה פשוטה יכולה לתקן. אבל להבא, רצוי לעשות את זה לפני שמעלים משהו לפורום, כי זה צורם מאוד בעין. למשל - "מפוער" צ"ל "מפואר" "ער" צ"ל "הר" "מבסר" צ"ל "מבשר" ויש עוד כמה. כמו שאמרתי - קל מאוד לפתור את זה. חוץ מזה יש עוד שלוש בעיות- הראשונה היא שאתה לא שולט בזכר/נקבה: "מפני שהוא יכל להישבע שישנם רק שתי קומות בבניין הזה." קומה אחת. כלומר - קומה זה נקבה. לפיכך צ"ל "ישנן" ולא "ישנם". יש עוד כמה כאלה בסיפור. בעיה שנייה - הפיסוק. יש לך משפטים באורך הגלות
אתה לא נותן לקורא לנשום בזמן הקריאה. הדרך הכי טובה לטפל בזה היא פשוט לחשוב איך היית אומר את המשפט - איפה היית עוצר בדיבור, ואז לפסק. למשל - כל הדבר הענק הזה זה משפט אחד: "הוא המשיך ללכת באותה הדרך במשך שלוש שעות, הוא לא ידע בוודאות לאן היא מובילה או האם היא בטוחה למעבר אבל הוא ידע שחלומו לא שיקר לו, הוא ידע שבמשך שבעה ימים בכל לילה הוא ראה את אותה הדרך, את אותם העצים, את אותה האדמה ואפילו את אותם העורבים שעומדים על העצים, וכמו נשרים מחכים לטרפם שיפול על הרצפה ללא רוח חיים ואז יתחילו החגיגות בשבילהם, אבל מורגן הזקן לא התכוון לתת לעורבים המקוללים האלה או לאף אחד אחר את הסיפוק של חיסולו, הוא עבר מספיק בחייו, מלחמות, מחלות, אסונות טבע למיניהם, ועכשיו הוא היה בטוח, הוא היה בטוח שאחרי כל זה הדבר היחיד שיצליח להעביר אותו לעולם הבא הוא לא אחר מהוא עצמו, כשהוא ירגיש שזהו!" ועכשיו, איך זה צריך להיראות, כך שאפשר יהיה לקרוא את זה: הוא המשיך ללכת באותה הדרך במשך שלוש שעות. הוא לא ידע בוודאות לאן היא מובילה או האם היא בטוחה למעבר אבל הוא ידע שחלומו לא שיקר לו. הוא ידע שבמשך שבעה ימים בכל לילה הוא ראה את אותה הדרך, את אותם העצים, את אותה האדמה ואפילו את אותם העורבים שעומדים על העצים, וכמו נשרים מחכים לטרפם שיפול על הרצפה ללא רוח חיים ואז יתחילו החגיגות בשבילם. אבל מורגן הזקן לא התכוון לתת לעורבים המקוללים האלה או לאף אחד אחר את הסיפוק של חיסולו. הוא עבר מספיק בחייו, מלחמות, מחלות, אסונות טבע למיניהם, ועכשיו הוא היה בטוח, הוא היה בטוח שאחרי כל זה הדבר היחיד שיצליח להעביר אותו לעולם הבא הוא לא אחר מהוא עצמו, כשהוא ירגיש שזהו! והבעיה השלישית - אתה משתמש הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מדי במילה "הוא" ובשם "מורגן". הקורא מבין על מי אתה מדבר. לא צריך כל פעם מחדש להדגיש שזה "הוא". למשל: "מה שהיה מוזר מאוד בעיני מורגן, מפני שהוא יכל להישבע שישנם רק שתי קומות בבניין הזה. כשהוא הגיע לחדר הוא ישר נפל על המיטה, ממש לא הזיז לו שהקירות מתקלפים וחרקים רצים להם בכל פינה כאילו זוממים מזימות, כל מה שהיה חשוב לו באותו הרגע היה התנומה הארוכה שלפניו, תנומה שבסופה הוא יקום, אדם חדש שמוכן להמשיך במסעו (יהיה מה שיהיה). תוך מספר דקות מורגן נרדם ושוב הוא מצא את עצבו באותו השביל שבו הוא הלך כבר מספר ימים, שוב הוא ראה את העצים, העורבים ושוב נראה היה שמדובר על דרך ללא סוף, אך לפתע הוא שמע קולות, את אותם קולות הצחוק בפונדק, הוא נכנס לפונדק וישר עלה לחדרו, אפילו לא לקח מפתח מבעל הפונדק , אך לפתע הוא הבחין שקולות הצחוק נאלמו והמקום השתתק, לפני שמורגן יכול היה להבין את הסיבה לשקט הפתאומי התחילו גלי צרחות מחרידות, מורגן ניסה להבין מה הם אומרים " ומתוקן: "מה שהיה מוזר מאוד בעיני מורגן, מפני שיכול היה להישבע שישנן רק שתי קומות בבניין הזה. כשהגיע לחדר הוא ישר נפל על המיטה, וממש לא הזיז (הייתי מחליפה ל"הפריע") לו שהקירות מתקלפים וחרקים רצים להם בכל פינה כאילו זוממים מזימות. כל מה שהיה חשוב לו באותו הרגע היה התנומה הארוכה שלפניו, תנומה שבסופה יקום אדם חדש, שמוכן להמשיך במסעו (יהיה מה שיהיה). תוך מספר דקות נרדם, ושוב מצא את עצבו באותו השביל שבו הלך כבר מספר ימים, שוב ראה את העצים, העורבים ושוב נראה היה שמדובר על דרך ללא סוף. אך לפתע שמע קולות, את אותם קולות הצחוק בפונדק. הוא נכנס לפונדק וישר עלה לחדרו, אפילו לא לקח מפתח מבעל הפונדק , אך לפתע הבחין שקולות הצחוק נאלמו והמקום השתתק, לפני שמורגן יכול היה להבין את הסיבה לשקט הפתאומי התחילו גלי צרחות מחרידות. מורגן ניסה להבין מה הם אומרים " שהו. כמו שאמרתי לגבי העלילה אני עוד לא מגיבה, כי זה לא ממש התחיל עדיין
אז אני אחכה לראות לאן הרעיון מתפתח.
 

Yuli Gama

New member
תגובה

כיוון שריוונדל כיסתה את הכתיבה אני אגיב לעלילה יש לי חשד לאן זה מתפתח, ורק רוצה לציין שאם הזקן שלנו יתגלה כמפלצת, או כאדם זאב, זה לא יהיה טוויסט מגניב. ואם הוא מכשף, כדי שתגיד זאת, ולא תגרור זאת למשך כמה פרקים. אם לטפל בבעיות שציינה ריונדל, נישארת לך תחילה לא רעה לסיפור. יש בה כמה סטירות לוגיות, אבל לא דברים קריטיים למשל: הוא זקן, אבל כולם פוחדים ממנו. זקן, אבל נושא מקל מתכת. ברמן סקרן זמן המדוד בשעות עוד משהו קטן: "הוא הלך באיטיות, הוא נשען על המקל שלו, מקל עשוי מתכת, מתכת שנחצבה ממרגלות ער ברולין, מקום משכנן של הטרולים" הוא זקן ונשען על המקל? איך יתכן
מקל ממתכת? מתכת שנחצבה למרגלות ברולין? (איפה שזה לא יהיה) אתה מוסר פרטים לא ממש חשובים, בסדר שלא ממש מדבר אל הקורא. אני מבינה שהמקל חשוב לעלילה? (מקל או מטה(מקל גדול)?) אז עדיף שתחלק את זה לשני חלקים. תחילה תכתוב שהוא זקן ונתמך במקלו, ואז תציין (תראה, אל תספר) את המתכת של המקל. למשל: "הוא הלך לאיטו, נשען על מטה לשם יציבות. המטה נקש באדמה בקול מתכתי אמום עם כל צעד. מקווה לראות את ההמשך
 
(.......)

הפרט עם המתכת לא אומר לנו כלום באותו רגע, אבל אם יש משמעות שחשוב שנדע, היא תגיע, והשם ייזכר. גם אם הוא מכשף או לא- למה צריך לדעת די בהתחלה? זה תלוי לגמרי בסיפור.
 

Yuli Gama

New member
איך להסביר

קודם כל, אתה מוזמן להגיב על הסיפור. מה הטעם אם תעביר ביקורת על ביקורת של מישהו אחר? הבחור בא לשמוע דעות של אנשים אחרים (לכן הוא פירסם את הסיפור בפורום) וזה מה שהוא מקבל. עכשיו בקשר לפריט המתכת.יש פתגם של צ'יכוב "אם יש רובה מעל האח במערכה הראשונה, הוא ירה באחרונה" אז זה בערך הסיבה. הכותב שם דגש רב על המטה, לכך צריכה להיות הצדקה. אם הוא מושך תשומת לב רבה לפריט מיותר, הוא מושך את עין הקורא החוצה מהעלילה, גורם לקורא לעבד את קו העלילה האמיתי, ובדרך זו גם את העניין בסיפור. עכשיו למה חשוב להגיד שהו מכשף. הסיפור היינו סיפור פנטזיה, רוב הסיכויים בהשראת ספרי פנטזיה.אם הכל מדבר על כך שהזקן הוא מכשף, זה די מיותר להסתיר זאת מהקורא. (יוצר הרגשה, שהכותב חושב שהקורא מספיק טיפש כדי לא להבין זאת עד עכשיו, וממשיך למשוך זאת עוד ועוד). אז או לא ליצור את הרושם המטעה, או לא לרמוז בצורה כל כך גלויה. מקווה שהסברתי ברור.
 

avivs

New member
המשך

מורגן המזועזע הבין שאת מה שקרה פה בלילה הקודם אף אחד מבני המקום לא יוכל לספר מהסיבה הפשוטה שלא היה שם אחד בין החיים. הוא החל ללכת לכיוון הדלת ולפתע הוא ראה פתק מחובר לדלת באמצעות סכין, הוא הוציא את החרב שנראתה נוצצת ומאיימת, הוא פתח את הפתק והחל לקרוא את המילים שעליו, "מורגן היקר, שלום. אינך יודע מי אני ואין זה חשוב עכשיו, אני מניחה ומקווה שבקרוב תדע, כל מה שאתה צריך לדעת עכשיו זה שחלומותיך הם אינם סתם חלומות ומסעך אינו סתם מסע, עליך להמשיך בו ללא שום הפסקות מיותרות, מה שקרה הלילה היה רק הזהרה, האנשים החפים מפשע האלה לא היו חייבים למות בדרך זו אבל זה מה שקורה כשאתה מחליט לקחת הפסקה ולנוח, אם אתה רוצה מנוחה קלה אתה יכול לעשות זאת אך ורק בחוץ, לבדך עם המקל שלך ללא אנשים שיכולים לשאול אותך שאלות ולקחת את רכושך. אני מאחלת לך דרך צלחה ומקווה שלא תגרום לעוד מצבים מצערים כאלה כמו בלילה שעבר". מורגן לא ידע מה לחשוב, איך יכול להיות שמישהו ידע בדיוק איכן הוא נמצא, ועוד יותר מוזר ידע על מסעו, אחרי קריאה נוספת של הפתק מורגן החליט שלא משנה מי כותב הפתק או מה פשר מסעו, אסור לו לגרום לכך שעוד חיים חפים מפשע יילקחו ללא סיבה, כשהוא יגיע לסוף מסעו ואל האנשים שעוללו את הטבח הנורא הזה, אז הוא ינקום את מותם של החפים מפשע" מורגן יצא החוצה באיטיות, עדיין מנסה לעכל את מה שעיניו ראו, הוא המשיך במסעו, אחרי בערך שעה של הליכה ביום הקריר הוא שמע לפתע קולות של דהירה של סוסים, מורגן הסתכל אחורנית והנה באמת הגיעו שני סוסים. אחד חום ואחד לבן. הסוסים נעצרו והסתכלו על מורגן בזמן שהוא הסתכל עליהם בתמיהה. מורגן החליט לנסות להתקרב אל הסוסים מתוך כוונה לגרום להם או לפחות לאחד מהם להתלות אליו למסע ובכל להקל עליו ממלכת ההליכה. הוא התקרב את הסוס החום ולפתע נראה שהסוס מתחיל לברוח, אבל לא היה כך הדבר, הסוס ירד על רגליו כמעין קידה ובעצם אפשר למורגן לטפס עליו, מורגן הנדהם אך גם המאושר טיפס על הסוס והסוס התרומם. ללא צורך בזירוז מצד מורגן החלו שני הסוסים דוהרים לאורך השביל, לא חלפו שעתיים והסוסים החלו מעטים את הליכתם, לפתע נשמעו יללות זאבים ושני זאבים קפצו לפני הסוסים מוכנים לתקוף. הסוסים שכצפוי אמורים היו להיבהל ולברוח לא זזו ונראו אפילו די אדישים למצב. מורגן לא ידע מה עליו לעשות, לרדת מן הסוסים ולהלחם עם הזאבים המאיימים או להישאר על הסוסים ולחכות למה שיקרה אחר כך. מורגן לא היה צריך לחשוב הרבה זמן, לפתע פתח הסוס שעליו ישב מורגן את הפה ואז להבה של אש יצאה מפיו לכיוון הזאבים, הלהבה לא הייתה להבה רגילה, היא הייתה להבה סגולה שמשום מה גרמה לקור עז באזור. הזאבים נמלטו ביללות מהאזור ומורגן נשאר המום מהסוסים המופלאים שאיתו. אחרי דקה של ארגון המחשבות שלו החבורה המשיכה במסעה , "רק חבל שאני לא יודע לאן אנחנו הולכים" חשב לעצמו מורגן, "אולי הסוסים האלה נשלחו אליי מסיבה מסוימת?". אחרי יומיים של הליכה באותו השביל מורגן הרגיש שכוחו מתחיל לעזוב אותו, הסוסים היו עדיין חזקים למרות שמאז שהוא ראה אותם לראשונה הם לא אכלו, שתו או ישנו, "הלוואי והיה לי רבע מהכוח שלכם", צחק מורגן. בזמן ההליכה על השביל נתקל מורגן בעגלה, ולא סתם עגלה, עגלה של תיאטרון בובות, מורגן והסוסים התקרבו ואז ראה מורגן שגלגל אחד של העגלה נשבר ואין סיכוי שללא תיקונו העגלה תוכל להמשיך. ואז בדיוק כשהוא רצה לשאול ם יש מישהו בפנים, יצא ראש מתוך העגלה והביט היישר אל מורגן, "שלום לך אדוני היקר" אמר בחיוך הבחור אל מורגן. "שמי הוא פיפ ואני המנהל של תיאטרון הבובות המפורסם של פיפ", הוא אמר את זה כשהוא מדגיש מילה מילה, כאילו הוא מנסה לשכנע את מורגן לקנות כרטיסים. אה.. נעים מאוד" אמר מורגן. פיפ יצא מן העגלה ונעמד על רגליו, גובהו היה בערך מטר וחצי, הוא היה רזה עם חיוך מרוצה על פניו, הוא נראה כמו בחור צעיר וחביב, מורגן לא יכול היה להתעלם מבגדיו של פיפ: בגדים ירוקים בצבע זית וכובע עם נוצה על ראשו. "ועם מי יש לי הכבוד?" שאל פיפ בחביבות. "אה... מורגן, כן מורגן" "נעים מאוד מורגן, כמו שאמרתי אני פיפ וכפי שאתה רואה יש לי בעיה קטנה" פיפ הצביעה על הגלגל השבור של העגלה. מורגן יקד מהסוס והסתכל על העגלה מקרוב, "אולי יש משהו שאני יכול לעשות", אמר מורדן בעודו מסתכל על הגלגל השבור. "באמת?, אוי זה יהיה נהדר" "יש לך אולי כלי עבודה?" שאל פיפ. "לא" השיב מורגן. פיפ נראה מבולבל, איך אדם זקן יוכל לתקן גלגל עץ שבוא אם אין לו אפילו כלים מתאימים? אך לפתע מורגן לקח את מקלו והניח אותו על הגלגל השבור. "רודנה פורדן מקדן מרמי" מלמל בשקט מורגן. פיפ לא הבין מה מורגן עושה ולרגע הוא אפילו חשב שיש לו עסק עם איש זקן ומשוגע, תוך שניות אחדות החלו לצאת חוטים זוהרים בצבע צהוב ממקלו של מורגן, הם כיסו את הגלגל ותוך שנייה נעלמו, ועכשיו איפה שמקודם היה גלגל שבור, ניצב עכשיו גלגל שלב וחזק. פיפ עמד שם, פעור פה, "אתה, אתה קוסם?" "חחח, אם אתה רוצה להדביק תוויות ידידי הקטן אז אפשר להגיד שיש בי מעט קסם עתיק, אבל לא יותר מדי, הרוב זה עבודתו של המקל שאיתי, לו מגיע הקרדיט". פיפ הסתכל על המקל ביראת כבוד, כאילו תוך שנייה הוא הולך לבצע עוד קסם או משהו. "אין לי מספיק מילים בשביל להודות לך, באמת, הצלת אותי" "אוי, זה היה סתם שטויות, העונג היה כולו שלי" מורגן התרומם והסתכל אל פיפ, שהיה עדיין די המום. "לאן מועדות פניך ידידי היקר?" "נראה לי שאני הלך לעיר קרותא, היא נמצאת כעשרים קילומטר בהמשך השביל". "מממ, מעניין" מלמל מורגן. "מה מעניין?" שאל פיפ. מורגן לא שם לב לשאלתו של פיפ מכיוון שיותר מדי מחשבות רצו בראשו, "אוקיי, אז ככה, אם לא אכפת לך פיפ אני וסוסי נצטרף אלייך" "אוי, כמובן, זה יהיה נהדר לנסוע עם קצת חברה" חייך פיפ. "אני יודע שכבר עשית הרבה בשבילי, אבל אפשר אולי להשתמש בסוס אחד מסוסיך?" "פשוט הסוס שלי הוא זקן ואני מפחד לעכב אותך" "אין בעיה" מורגן הביא לפיפ את סוסו השני ורתם אותו לעגלה. וכך יצאו להם מורגן, פיפ ושני הסוסים היישר אל עיר קרותא, מורגן חשב שעדיף לא לספר לפיפ על כך שהסוסים יכולים לירות אש סגולה מפיהם "כשיגיע הרגע המתאים הוא ידע" חשב לעצמו מורגן תודה על התגובות וההתייחסויות, זה פעם ראשונה שאני כותב משהו כזה ואני עדיין לומד.
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

בגדול - אותן הערות מהתגובה הקודמת שלי
באופן ספציפי:
פיסוק - המשפטים ארוכים עד מוות. תלמד איפה לשים נקודה ואיפה פסיק, כי לקורא אין אוויר. למשל כאן: אינך יודע מי אני ואין זה חשוב עכשיו, אני מניחה ומקווה שבקרוב תדע, כל מה שאתה צריך לדעת עכשיו זה שחלומותיך הם אינם סתם חלומות ומסעך אינו סתם מסע, עליך להמשיך בו ללא שום הפסקות מיותרות, מה שקרה הלילה היה רק הזהרה, האנשים החפים מפשע האלה לא היו חייבים למות בדרך זו אבל זה מה שקורה כשאתה מחליט לקחת הפסקה ולנוח, אם אתה רוצה מנוחה קלה אתה יכול לעשות זאת אך ורק בחוץ, לבדך עם המקל שלך ללא אנשים שיכולים לשאול אותך שאלות ולקחת את רכושך. זה משפט ענקי. צ"ל: אינך יודע מי אני ואין זה חשוב עכשיו. אני מניחה ומקווה שבקרוב תדע. כל מה שאתה צריך לדעת עכשיו זה שחלומותיך הם אינם סתם חלומות ומסעך אינו סתם מסע. עליך להמשיך בו ללא שום הפסקות מיותרות. מה שקרה הלילה היה רק אזהרה, האנשים החפים מפשע האלה לא היו חייבים למות בדרך זו אבל זה מה שקורה כשאתה מחליט לקחת הפסקה ולנוח. אם אתה רוצה מנוחה קלה אתה יכול לעשות זאת אך ורק בחוץ, לבדך עם המקל שלך, ללא אנשים שיכולים לשאול אותך שאלות ולקחת את רכושך. בסיידר? הלאה - השימוש המוגזם בשם הדמות וב"הוא". הקוראים מבינים על מי אתה מדבר - תאמין לי
תן להם קרדיט. כאן למשל: מורגן יצא החוצה באיטיות, עדיין מנסה לעכל את מה שעיניו ראו, הוא המשיך במסעו, אחרי בערך שעה של הליכה ביום הקריר הוא שמע לפתע קולות של דהירה של סוסים, מורגן הסתכל אחורנית והנה באמת הגיעו שני סוסים. אחד חום ואחד לבן. צ"ל: מורגן יצא החוצה באיטיות, עדיין מנסה לעכל את מה שעיניו ראו. הוא המשיך במסעו, ןאחרי בערך שעה של הליכה ביום הקריר שמע לפתע קולות של דהירה של סוסים, מורגן הסתכל אחורנית והנה באמת הגיעו שני סוסים. אחד חום ואחד לבן. הופ, קיצצנו ב"הוא" אחד. זו רק דוגמא קטנה - הבעי הזו חוזרת על עצמה לאורך כל הסיפור. ויש בעיות נוספות: להקל עליו ממלכת ההליכה. קודם כל זה "מלאכת". דבא שני, אני לא בטוחה שהצימוד הזה נעים לי לעין. יש לי הרגשה שמספיק לכתוב "להקל עליו בהליכה". יש גם בעיה לוגית קלה. אתה אומר שהוא מוצא את הסוסים, ורוכב עליהם, ואז אתה כותב: יודע לאן אנחנו הולכים" חשב לעצמו מורגן, "אולי הסוסים האלה נשלחו אליי מסיבה מסוימת?". אחרי יומיים של הליכה באותו השביל מורגן הרגיש שכוחו מתחיל לעזוב אותו, הסוסים היו עדיין חזקים למרות שמאז שהוא ראה אותם לראשונה הם לא אכלו, שתו או ישנו, "הלוואי והיה לי רבע מהכוח שלכם", צחק מורגן. אז מה קורה עם מורגן? הוא אמור לרכב על הסוסים, לא ללכת. זה לא הגיוני, ואתה בתור הסופר צריך לדעת את זה
אז לתקן אי דיוקים כאלה להבא. זו אחת הסיבות שרצוי לקרוא סיפור כמה פעמים לפני הפרסום. זה שטעית זה אנושי והגיוני, כולנו טועים. אבל זו טעות שאתה לא צריך אותי בשביל שאגיד לך עליה, אתה יכול לראות את זה לבד, ולכן אתה צריך לערוך את הסיפור שלך כמה וכמה פעמים. ולבסוף - השפה... יש שני מקומות בהם זה גלש לכיוון הסלנג בצורה שמאוד לא נראית לי אישית- "חחח" "פיפ הסתכל על המקל ביראת כבוד, כאילו תוך שנייה הוא הולך לבצע עוד קסם או משהו" אז קודם כל, חחחח הוא ביטוי מחריד בעיני, גם כשמשתמשים בו בצ'טים וכאלה. מה הבעיה עם "מורגן גיחך, ואמר... "?
ולגבי ה"או משהו" - לא. זה יותר מדי סלנגי לטעמי, וזה לא הולך טוב עם השפה בה אתה משתמש בהמשך הסיפור. זה תלוי נסיבות: אם היית כותב על זוג בנות 13 שמדברות על החברים שלהן, זה יכול היה ללכת. בסיפור הזה, זה גם לא מתאים לאווירה וגם פוגע באחדות הלשונית (שהיא מאוד חשובה בעיני). זייהו
אני כן הייתי שמחה אם היית קורא את ההערות ומגיב עליהן (מותר ורצוי להתווכח איתי על זה
) ובעיקר - הייתי שמחה לראות את זה אחרי תיקונים (כי יהיו לי הערות חדשות
)
 

avivs

New member
רצית ויכוח...

על הקטע הזה של הנקודה או הפסיק זה טוב ויפה.. אבל זה לא משנה כלום. אם אני רוצה לנשום באמצע משפט אני אנשום. אני לא צריך נקודה שתיתן לי אישור לכך. פסיק מספיק בהרבה מאוד מקרים.
 

Rivendell

New member
זה משנה המון. המון המון.

ואני אסביר גם למה, כמובן.
פיסוק נכון הוא חלק מבנייה נכונה של הסיפור. ההבדל בין פסיק ונקודה נראה לי דיי ברור, אז אני לא אפרט ממש, רק שפסיק הוא הפסקה "קטנה" ונקודה היא ממש הפוגה, בה עוברים מנושא לנושא, או מרעיון לרעיון, או ממשפט למשפט. זו תורה שלמה, אבל כמו שאמרתי אני בעד שיטת הדיבור. כמו שהיית מדבר - תכתוב. אני גם אציין שפיסוק נכון חשוב כי הוא עוזר לקורא להבין את מה שהולך בסיפור. בלי פיסוק טוב - אתה יכול לבלבל את הקורא בין רעיונות, הוא לא יהיה בטוח מי אמר מה, וכו'. למשל...... אם אני אכתוב לך משפט אחד אבל בלי סימני פיסוק שאורכו ארוך מאוד נגיד שלוש שורות בערך בשלב כלשהו זה יתחיל לשגע לך את העין ואת הראש אני חושבת לפחות ויהיה לך קשה לעקוס אחרי הרצף הסיפורי שלי זה חלק מהענין בכתיבה יכול להיות שלך אישית זה לא הפריע. אבל לי זה מפריע, אפילו מאוד, ואני בטוחה שגם לעוד אנשים (לאור העובדה שרוב הספרים שאני מכירה מפוסקים בצורה סבירה, וזה כי הם עוברים תהליכי עריכה ארוכים). כנראה שזו לא סטייה אישית שלי. *אתה* הסופר. אתה במקרה הזה כל-יודע. אבל מה עם הקוראים שלך? גם הם רוצים להבין
וחוץ מזה, אני לא רוצה להתווכח - אני רק אומרת שאם אתה לא מסכים עם משהו שאני אומרת, אפשר לדבר על זה. משום מה נדמה לי שיש טון של עלבון או כעס בהודעה שלך, אבל יכול להיות שאני טועה. בכל מקרה אם כן - אין סיבה. אני מנסה לעזור, לא חלילה לפגוע. המטרה של לפרסם סיפור היא כדי לשפר אותו ואת הכתיבה שלך.
 

Yuli Gama

New member
המממ..

אוקי, אני בהחלט שמחה שהמכשף אינו איש זאב
והגילו של מהותו מגיע מספיק מוקדם כדי לא להציק יותר מדי. יש יותר מדי תיאורי זמן קטנים. תוך חצי שעה, כעבור חצי שעה, כמה דקות וכו'. מצד אחד אתה מספר סיפור שמתרחש לאורך זמן, מצד שני אתה מתמקד בקטנות. זה לא שהם לא במקום, פשוט יש יותר מדי מהם. קצת בעית אמינות. אני לא קניתי את הסוסים. חום ,לבן, נושף אש סגולה- לא יוצר לי תיאור של יותר מסרט ילדים מצוייר. ויזואלית זה לא מספיק בנוי כדי להישמע אמין. אם אתה רוצה להשאיר את אלו, כדאי שתבנה להם תיאור אמין יותר. (תגיד אם ההערה הזאת לא מספיק ברורה) הזקן עדיין מהווה בעיה. הוא לא עקבי. תחילה הוא על סף שבירה, ואז הוא מסוגל להפוך עולמות, לנקום ולחצות דרכים. אם אתה עדיין לא מתכוון לשכתב את הקטעים שפרסמת (למרות שבאמת מומלץ, כי אז נוכל למקד אותך על בעיות, שלא ניתן להצביע עליהם, כאשר מדובר בטקסט שלם) אז תנסה לישם את הדברים אל תוך החליקם שאתה עוד לא פרסמת. תוכל בהדרגה לשפר את הכתיבה, ואז יהיה לך יותר קל להבין על מה יש לעבוד בחלקים הראשונים. יש המשך
?
 

avivs

New member
המשך..

במהלך המסע לעיר, מורגן ופיפ התחברו, פיפ סיפר למורגן על מוצאו מכפר בדרנים בדרום, בשם בבונה. הוא סיפר על מספר המבקרים העצום שהיה בא מדי שבוע לראות את כל המופעים, את כל התלבושות, התסרוקות, השירים... אבל יום אחד פיפ החליט שנמאס לו מהחיים בכפר, הוא אמר לעצמו, "פיפ, לא נמאס לך כבר מהחיים בכפר?" ופיפ הגיע למסקנה שעליו להמשיך הלאה, לקחת את המופע שלו למקום אחר שם הוא יוכל לבלוט ולא להיות סתם עוד בדרן מכפר בדרנים. אז הוא הכין לעצמו עגלה עם כל הבובות שלו ויצא לדרכו. בדרך הוא שמע על העיר קרותא והחליט לנסות את מזלו שם. "או, או, שמעת על מה שקרה בפונדק צומת הזאב?" שאל פיפ במהרה במהלך סיפורו. "אה..אה... פונדק צומת הזאב?" "לא, לא, מה קרה שם?" פניו של פיפ עברו למצב של אימה, "נרצחו, כל מי שהיה במקום, עשרים אנשים כך שמעתי, כולם עד האחרון שבהם, לא יודעים מי עשה את זה. אבל אני אומר לך, המישהו הזה לא משחק, הוא עשה את זה בשביל משהו, זה לא היה סתם בשביל להעביר את הזמן". מורגן בלע את רוקן ומיהר להחליף נושא. אחרי מסע של יום וחצי עמדה הקבוצה מול העיר קרותא, אי אפשר היה שלא להתרשם מהמבנים המבריקים ומכמות האנשים העצומה. כולם נראו מאושרים ולכל אורך שער העיר הוקמו דוכנים ששם נמכרו דברי מאכל, קישוטים, מזכרות ואפילו חפצים שונים ומוזרים שלפי טענת המוכרים היה טמון בהם קסם. מורגן לא האמין כמובן לשטויות האלה, לפחות עד שהוא ראה קופסא קטנה שבתוכה אבקה זהובה. לפי המוכר האבקה נותנת בריאות למי שמריח אותה, אבל מורגן שהיה אחד מהשלושה שהכין את האבקה לפני כ60 שנה ידע שברגע ששותים את האבקה עם מיץ אננס גובהים בכ10 סנטימטר בתוך 13 יום, כששותים את האבקה עם מיץ תפוחים מנמיכים בכ13 סנטימטר, הכול תלוי בהעדפה או במיץ שיש בבית. החבורה נשארה עוד זמן קצר בשוק ואז המשיכה בדרכה למה שלפי פיפ היא האכסניה הטובה והזולה ביותר בעיר. הם הגיעו לאכסניה ומורגן ישר הבין למה האכסניה זולה אבל הוא לא הבין למה פיפ התייחס אליה כטובה ביותר בעיר, החלונות היו שבורים, הצבע ירד מהקירות והגינה הייתה ממש לא מטופחת. אבל מחוסר זמן וחוסר כסף, החליט מורגן להעביר שם את הלילה. האכסניה נראתה נורא מבפנים כמו שהיא נראתה מבחוץ, חשב מורגן. בקושי היו אורות והקירות התחלו להתפורר. קבוצה של כחמישה אנשים ישבה בצד ונראתה שיכורה לחלוטין, "הם בטח מנסים להיזכר מי הם ומה הם עושים פה" צחק פיפ. פקידת קבלה נמוכה עם שיער פרוע הראתה לו את חדרו ועם קול מחוספס אמרה "תשמור על החדר הזה הבנת?" "גם ככה הבניין הולך ליפול מעצמו עוד שנה שנתיים, אני לא צריכה שהאורחים יקדימו את היום". מורגן הנהן בראשו וחשב לעצמו "אם המבנה הזה הולך ליפול עדיף שעה אחת קודם". הלינה באכסניה גרמה לו להיזכר במה שקרה לו לפני כמה לילות, באכסניה האחרונה שבה הוא שהה, הוא חשב על הסיוט שהתברר כמציאות, על כל החיים החפים מפשע שנלקחו ועל המכתב שהושאר לו על הדלת, מכתב שהזהיר אותו מעצירות מיותרות בדרך. מורגן לא היה יכול להפסיק לחשוב על האפשרות שמה שקרה אז יקרה גם עכשיו, "אבל זה רק עצירה קטנה, אין לי שום כוונה להתעכב כאן יותר מן הראוי" הרגיע עצמו מורגן. מורגן נרדם זמן קצר אחר כך. לפני זה פיפ נכנס לחדרו ואיחל לו לילה טוב וחלומות פז, "אני מקווה ידידי, אני מקווה" נאנח מורגן ודאגה נראתה על פניו. פיפ העדיף שלא לחקור את העניין, "ענייניו של קוסם הם ענייניו" חשב לעצמו פיפ. וחוץ מזה, למרות נחמדותו ואדיבותו של מורגן, פיפ עדיין לא היה מוכן להיות זה שיעצבן אותו בכל דרך. עד עכשיו הוא ראה את כוחותיו של מורגן שעזרו לו, הוא ממש לא רצה לראות את אלה שיפגעו בו. הפעם ההרדמות לא הייתה קלה למורגן, אחרי שעה של התהפכויות במיטה הוא נרדם. בבת אחת הוא התעורר, נוטף זיעה, למטה נשמעו צעקות ורעש של שולחנות נשברים. מורגן קם ישר מהמיטה ורץ למטה, הוא התפלל שהדלת לא תהיה נעולה כמו בפעם הקודמת, ושהוא יוכל להגיע בזמן כדי להתמודד עם אלה שעוקבים אחריו ופוגעים באנשים החפים מפשע. לשמחתו הדלת לא הייתה נעולה והוא ירד למטה הכי מהר שהוא יכל. מורגן לא ציפה לראות את מה שהוא ראה כשהוא הסתכל למטה ממעלה גרם המדרגות, פקידת הקבלה הקטנה זרקה דברים על מישהו שנראה מפוחד לגמרי, היא זרקה כסאות, צלחות, כוסות ואפילו חלק מהקיר שגם ככה עמד ליפול. "בשביל אחת כה קטנה יש לה הרבה כוח" חשב לעצמו מורגן. מורגן התקרב קצת והקשיב לדברים שנאמרו למטה, "תשלם לי! תשלם ינבלה!" "מרגינה, אמרתי לך, אין לי פה את הכסף, אשתי לקחה הכול, היא אמרה שאני בטח יבזבז אותו על אלכוהול" "נו.... וזה בדיוק מה שעשית!" צעקה עליו מי שהתגלתה כמרגינה. "כן ולכן אין לי פה את הכסף, אני מבטיח לך שאני יביא לך אותו מחר", האיש ממש התחנן עכשיו. מרגינה נראתה עצבנית אפילו יותר ממקודם, היא הרימה שולחן גדול במיוחד במטרה לזרוק אותו על לעבר האיש השני, אבל השולחן היה כבד מדי, אפילו בשבילה. היא ניסתה להחזיק אותו עוד כמה שניות אבל אז השולחן פשוט נפל, נפל לה על הראש. בום גדול נשמע ומרגינה הייתה על הרצפה חסרת הכרה. שתי שניות אחר כך האיש השני היה מחוץ לדרך בטח מודה לאלים על טיפשותה של מרגינה. מורגן שבכל מצב אחר היה ניגש לעזור העדיף הפעם לחזור לישון, "זה מה שקורה שמתנהגים כמו טיפשים, נפגעים!" חשב לעצמו מורגן כשהוא מתחיל לתפס במדרגות. "בבקשה תגיד לי שזה נגמר" "אני לא יכולה לסבול את הצעקות של האישה הזאת עוד רגע אחד!" מורגן הסתכל אל הכיוון שממנו בא הקול, לפניו עמדה אישה נאה, עם שיער אדום אש ופנים לבנות, היא לבשה חלוק אבל מורגן יכל לזהות שמדובר פה בלוחמת משבט האמזונות. הסרט בשיער והסכין שבלט בצד החלוק היו כל הסימנים שהוא היה צריך בשביל לזהות אחת מבנות השבט. במהלך השנים היו לו כמה היתקלויות עם אמזונות שונות, עם חלקם הוא הסתדר ועם חלקם הוא הסתדר פחות. "כן, כן, הכול הסתדר לבסוף, את יכולה לחזור לישון". אבל האמזונה לא הלכה לישון ולא זזה בכלל. היא נשארה שם מסתכלת ישר על פניו של מורגן. מורגן לא הצליח להבין את הבעת הפנים שלה, זה היה ערבוב בין הפתעה, הלם ואפילו קצת פחד. לפני שהוא הספיק לשאול אותה מה הבעיה היא החלה לדבר. "אדוני, אממ, זה אולי ישמע לך קצת מוזר, ואתה עלול לחשוב שאני משוגעת, אבל... אתה הסיבה שאני פה, בגללך באתי לפה ועזבתי את השבט שלי". תודה על על העזרה שלכם. בהודעה הקודמת זה היה הומור ולא כעס. הקטע הוא שאת ההתחלה של הסיפור כתבתי איזה חודש וחצי לפי שהמשכתי אותו, לצערי לא שמתי לב כל כך להתחלה לפני שהמשכתי, לכן יצאה קצת סתירה בין מורגן של ההתחלה לזה בהמשך. אבל אני מתכוון לשנות את ההתחלה ולהתאים אותו להמשך.
 

Yuli Gama

New member
מתקדם :)

מקווה שיש לך את הסיפור עד הסוף, ולא תשאיר אותנו באוויר אחרי כמה פרקים
ההתמקדות הרבה בסכסוך בין הפקידה לאיש, היא בא לשמש איזשהי מטרה? כי אם לא, היא מיותרת לחלוטין. לא אמין הקטע שיש פקידת קבלה באכסניה. לא מסתדר עולם ימי הביינים עם פקידות קבלה. אם איני טועה, רוב האכסניות באותה תקופה היו פונדקים עם חדרי מגורים. אל תשכח שזה סיפור אחד, תשמור על רצף. לאיפה נעלמו הסוסים?
 

avivs

New member
חכו

זה ממש לא הסוף. אני לא הולך פה על סיפור קצר. אני מתכוון לפתח את זה ולכן אני חושב שהקטע עם הפקידה היה נחמד, לא כל דבר חייב להוסיף לעלילה. בתור מעריץ של הארי פוטר קראתי הרבה מאוד קטעים בספקים שסתם היו נחמדים אבל לא היה להם קשר ישיר לעלילה. והקטע של ימי הביינים זה לא ממש מדויק. לא התייחסתי לתקופה מסוימת או למקום מסוים. זה יכול להיות עולם אחר בכלל. וממה שאני יודע כן יש פקידות באכסניות, גם בימים עברו היו צריכים לרשום אנשים ולנקות את החדרים.
 

Yuli Gama

New member
אם זה לא הולך להיות קצר

אז תאיט. אתה מתכוון גם להקשיב לתגובות או סתם לפרסם את הכל כדי שאנשים יקראו? אם זה השני, אז בבקשה תודיע , ורבים מאילו שכן טרחו לקרוא את מה שפרסמתה עד עכשיו (ואני ביניהם) נפסיק להגיב. למה להשקיע את אתה לא משקיע בתמורה? אם באמת אכפת לך מאיך שיראה הסיפור, ובמיוחד אם הוא ארוך, תתחיל להשקיע בשיפוץ הפרקים לפני פרסום(ואולי גם בפרסום חוזר של חלקים שהעירו לך עליהם). שנירא שאנחנו לא מגיבים סתם. כרגע ניראה, שמעניין אותך יותר שיקראו את מה שכתבת, מאשר באמת להבין את המקומות בהם צריך לשפר (ולא חסר מהם). אל תיקח את הארי פוטר בתור ספר דוגמא לכתיבה. גם אני נהניתי לקרוא את הספרים, אבל זה לא אומרת שדרך הכתיבה בהם היינה תורה מסיני, רחוק מכך. לכל חלק שנכתב, לכל פרק, פיסקה, משפט או מילה (וגם פסיק או נקודה :) צריכה להיות משמעות ומטרה. אחרת הם סתם מצויים בפנים מושכים את העיין, מבלבלים את הקורא, ומפריעם לקריאה. (אנלוגיה : זה כמו לנפנף את היד באוויר, כדי שנסתכל עליה ולא נירא שאין עלילה אמיתית בסיפור אצמו). הקטע של ימי הביינים חשוב, במיוחד כי לפי תשובתך רואים שאין לך תמונה ברורה של העולם בו מתרחש הסיפור. זה שלך אין מושג איך הוא אמור להיראות, היא אולי הסיבה העיקרית למה אחרי שלושה פרקים עדיין אין לי תחושה של עולם יציב. אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר, זה מורגש לקורא. תשב קצת, תרכיב מבנה עולם. האם זו פנטזיה? עולם עתידני? כוכב אחר? מימד אחר? לפחות תחליט לגבי עצמך דברים בסיסיים כמו : רמת טכנולוגיה שפה גזעים לא פקידות. נערות שעבדו. בדרך כלל היו אלו בת/אשתו של בעל הפונדק. או נשים סכורות מהאזור ש"עשו" עוד כמה דברים שימושיים כדי למשוך לקוחות. פקידה, זה בכלל מושג שלא מתקשר לאווירת הסיפור (כמו שפת סלנג). מצד שני, אם מדובר על עולם עתידני, אז הכל אפשר. לאיזה מהם התכוונת?
 

avivs

New member
אוקיי

אני שמח מאוד לקבל תגובות וגם שיניתי מאוד את כל הקטעים שפרסמתי, אם זה ניקוד ואם זו דרך הכתיבה. הוספתי דיאלוגים ותאורים שונים. וגם יש חשיבות רבה למקל וחשיבות רבה גם לאישה בפונדק, אם הכול ילך לפי התכנון אתם תדעו לקראת סוף הסיפור. ובקשר לעולם הוא לא עולם של זמן. בעקרון אני עובד פה על עולם שונה שלא פועל לפני החוקים של תקופה מסוימת. אבל אני מעדיף שפרטים על העולם יתגלו בהמשך ולא בבת אחת בהתחלה. וחוץ מזה, מה אתם חושבים עד עכשיו? לא על הכתיבה, על הסיפור שמתפתח.
 

Rivendell

New member
מסכימה עם יולי ../images/Emo13.gif ועוד כמה דברים

קודם כל, בעקבות ההערות של יולי העליתי מאמר חדש לפורום - "לפני שמתחילים לכתוב". הערות והארות - אני אשמח לשמוע ולתקן/להוסיף למאמר מה שלדעתכם חשוב. מעבר לזה, לגבי החלק החדש - אין ספק שרואים שיפור טכני, ואני שמחה. הבעיה היא שעכשיו אני כבר מאוד מחכה שתגיע לחלק העלילתי יותר, ואתה מתמהמה קצת יותר מדי לטעמי. בשלב הזה דברים צריכים להתחיל לקרות, אתה חייב להזיז עניינים כדי לשמור על הקורא עירני וסקרן. לי יש כל הזמן תחושה, בתור קוראת, שגם אתה לא משוכנע לאן אתה הולך עם זה. מה גם שבאמת נעלמים לי פרטים (הסוסים למשל) וזה מאוד מבלבל. אני מציעה שתחליט לאן אתה הולך עם זה, ומשם כל מה שתעשה בסיפור צריך להיות מיועד כדי להגיע לשם. זו אמורה להיות המטרה שלך.
 
המממ....

קודם כל, אני מצטרפת לריווינדל וליולי [כמדומני]. סימני פיסוק הם מאוד חשובים. אני אתן למשל את הספר "על העיוורון" של פאולו קואלו. הוא לא פנטזיה ולא מדע בידיוני, אבל מי שקרא אותו יודע שזה קצת קשה, כי הכל מגובב ביחד. הסיפור נהדר, העלילה מעולה, אבל קשה לקרוא כי אין גרשיים, אין כמעט הבדלה בין המשפטים של הדמויות השונות, וסימן הניקוד שמשתמשים בו הכי הרבה הוא פסיק. וזה לא מספיק, ממש לא. קשה מאוד לקרוא בלי סימני פיסוק, וזה הרבה יותר מהנה כשהם נמצאים שם. דבר שני, העלילה מוצאת חן בעיני בנתיים. אני לא אגיד את מה שאחרים כבר אמרו לפני, אבל חוץ מהעיקביות הרופפת מעט, זה נחמד. אני מחכה להמשך ולהבהרה של הדברים. ~דימדומי שחר
 

avivs

New member
המשך

מורגן לא ידע איך להגיב לזה, הנה לפניו עומדת אמזונה שטוענת שהוא הסיבה שהיא פה, מורגן ניסה להיזכר אבל הוא היה בטוח שמעולם הוא לא נפגש עם האמזונה הזו. "אני...אני לא ממש מבין יקירתי", "מעולם לא פגשתי בך, איך יתכן שאת פה בגללי?" "זה מסובך, אפשר אולי לשבת איפושהו ולדבר?" "כן, כן, בואי לחדרי, שם לא יפריעו לנו" מורגן העדיף לשבת למטה איפה שיש מקומות לשבת אבל הוא פחד שמרגינה המעולפת תתעורר פתאום ותפריע להם. הם נכנסו אל החדר, מורגן סגר את הדלת והתיישב על המיטה. "אני מעדיפה לעמוד אם לא אכפת לך" היא אמרה והסתובבה בעצבנות בחדר. "אין שום בעיה, העיקר שתוכלי להסביר לי למה התכוונת" כן, כן, אני אסביר, אז ככה, קוראים לי סרינה ואני אמזונה, אני משבט בנות הזאב, השבט שלי נמצא במזרח, ליד האגם האדום (האגדה מספרת שאחרי מלחמה שהתקיימה על גדות האגם זרמו כמויות רבות של דם לתוכו ומאז הצבע של האגם הוא כצבע הדם), אני לוחמת בשבט, וקצינה ראשית." סרינה לקחה נשימה עמוקה והמשיכה עם הסיפור, "הכול היה בסדר, החיים היו שלבים, היינו חזקים ומוגנים. לילה אחד היה לי חלום, בחלום ראיתי דרך ארוכה ואין סופית שנמשכת ונמשכת ללא סוף, לפתע שמעתי קול צרוד ומפחיד של אישה, היא אמרה לי, לכי אליו, תגני עליו, תשמרי עליו, אחרי זה התעוררתי, החלום לא היה מפחיד אבל הקול של האישה גרם לי לצמרמורות כל פעם שנזכרתי בו" היא הפסיקה לדקה ארוכה שבמהלכה היא הסתובבה בחדר ומלמלה לעצמה דברים, לאחר מכן היא המשיכה, "החלום הזה לא ממש הפריע לי, לא ייחסתי לו יותר מדי חשיבות, אבל אצלנו בשבט יש אמונה שהחלומות הם בעצם מסרים ושככל שהחלום חוזר על עצמו יותר כך יש לו יותר משמעות, החלום הזה חזר שוב אחרי יומיים, הפעם ראיתי שוב את אותה הדרך, שמעתי את אותו הקול אבל הפעם גם ראיתי דמות, דמות שלא יכולתי לזהות או להבין בדיוק מי היא או בת כמה היא, כל מה שיכולתי לזהות זה מקל הליכה, משהו שראיתי בעבר פעמים אחדות ונראה לי כמו מקל של קוסמים" מורגן זז בחוסר נוחיות במקומו וקירב אליו את מקלו. "לאחר מכן החלומות חזרו, כל פעם ראיתי את הדמות יותר ויותר ברור, התחלתי להבין שמדובר על איש מבוגר, הקול הצרוד של האישה חזר שוב ושוב, לכי אליו, תגני עליו, תשמרי עליו, באותו השלב כבר הבנתי שהדמות הזאת, האדם הזה הוא מישהו שאני צריכה לעזור לו, השביל הארוך והאין סופי רמז לי שמדובר בעזרה בהשלמת מסע מסוים, אחרי יומיים בערך כששוב חלמתי את החלום, סוף, סוף הצלחתי לראות את הפנים של הדמות המסתורית, ראיתי אותך" סרינה הסתכלה על מורגן בחצי חיוך וכשראתה שהוא לא מגיב היא הבינה שהוא רוצה לשמוע את המשך הסיפור. "אחרי שהתחלתי לראות אותך בבירור בחלומות, האישה עם הקול הצרוד התחילה להגיד דברים שונים, היא אמרה לי לצאת מיד לעיר קרותא, היא אמרה לי לחכות לך שם ולהצטרף אלייך למסע, בהתחלה לא הייתי מוכנה לעזוב את השבט שלי וללכת למסע שבנוי על החלומות שלי, אבל זקנות השבט אמרו לי שהחלום הזה הוא רציני ובעל משמעות, ושאני חייבת לעשות את מה שנאמר לי" סרינה התיישבה ליד מורגן והיתסכלה על המקל שלו, "עבר מאז שבוע, לקח לי שלושה וחצי ימים של דהירה משוגעת להגיע לפה, מאז אני מסתובבת בעיר מדי יום מחכה לראות אותך". סרינה הפסיקה את הדיבור ולקחה נשימה עמוקה. מורגן הבין שזה סוף הסיפור שלה, הוא קם ממיטתו ועכשיו זה היה תורו ללכת בחדר בסיבובים, היו לו כל כך הרבה מחשבות בראש, "מה הקשר שלו לאמזונה הזאת?" "למה דווקא היא?" "איך היא יכולה לעזור ולהגן עליו?" "ולמה בכלל הוא צריך הגנה, הוא הרי קוסם מנוסה, האם הדרך באמת כל כך מסוכנת?" "אתה יודע על מה אני מדברת נכון?" "בבקשה אל תגיד לי שאין מסע ואין דרך". מורגן הסתכל עליה שנייה ארוכה ואז אמר "כן, כן יקירתי, לצערי יש מסע, רק חבל שאני לא יודע לאן ומה מטרתו". סרינה יכלה לשמוע את העצבות בקולו וגם את התשישות, ממה שהיא שיארה היה שנים של מסעות ומלחמות, היא ידעה שחייהם של הקוסמים מעולם לא היו קלים, מלחמה רדפה מלחמה, קוסמים רעים כל הזמן ניסו להשתלט על העולם, אפילו היו אלה שקסמיהם השתבשו והרגו את יקיריהם. "אז מה עכשיו? לאן הולכים?" "בהמשך הדרך אני מניח, אין לנו עוד אפשרויות" "טוב, אז אני אתן לך לחזור לישון, זה היה לילה ארוך לשנינו" מורגן ליוה אותה לדלת וכשהיא הלכה הוא יכול היה לשמוע את מרגינה מלמטה מסדרת את הבלגן ומדברת לעצמה "כשאני אתפוס אותו זה יהיה הסוף שלו! גם לא משלם וגם זורק עליי שולחנות, בשם כל האלים!" לבסוף מורגן הצליח להירדם, הפעם לא היו לו שום חלומות. אחרי מספר שעות של שינה מורגן קם למשמע דפיקות בדלת. כשהוא פתח את הדלת הוא ראה את פיפ מסתכל עליו עם חיוך על פניו "בוקר טוב ידידי, ישנת טוב" "בסופו של דבר" חייך מורגן, הוא ישר נזכר בפגישה עם בסרינה האמזונה אתמול ובזה שמעכשיו גם היא תצטרף עליו במסעו. פיפ הזמין את מורגן לראות את מופע הבובות שלו בכיכר העיר, מורגן הסכים אבל רק אחרי שהשניים יוכלו ארוחת בוקר טובה. כשהם ירדו למטה מורגן יכל עדיין לראות שברים של כסאות וצלחות מאתמול. השניים יצאו החוצה וקנו לעצמם כריך עסיסי עם בשר חזיר. אחרי זה הם הלכו לכיכר העיר שם העגלה של פיפ חיכתה. מורגן מצא לו מקום אחרי קבוצה של ילדים שנראו מאוד להוטים לראות את המופע. בין הבובות היה אפשר לראות בובה של סוס סגול, ילדה קטנה עם צמות ושמלה ירוקה וחיה מוזרה שמורגן לא הבין אם היא דרקון או לטאה מוזרה. פיפ הציג את עצמו והמופע עמד להתחיל, אך לפתע נשמעה צעקה חזקה "תיזהרו! השור ברח! כולם לתפוס מחסה!" לפני שהם הספיקו להתרחק מהאזור, שור ענק ושחור דהר לכיוונם, כולם ברחו אחורה וגם פיפ הספיק לזוז בדיוק שנייה לפני שהשור נכנס בעגלה שלו וניפץ אותה לרסיסים. בתוך דקות אחדות נתפס השור אבל העגלה הייתה הרוסה לחלוטין. פיפ התקרב לאזור ונפל על ברכיו, "מה עכשיו? מה אני יעשה עכשיו" "אני כל כך מצטער אדון יקר, אין לי מושג מה קרה פתאום לשור, הוא חיה רגועה בדרך כלל, זה נראה אולי כאילו משהו גרם לו לברוח לכיוון שלך" פיפ לא הגיב ובעל השור הלך מהאזור עם ראשו מורכן מבושה וצער. "הכול הלך, הכול" מורגן ניגש אל פיפ ושם את ידו על כתפו, "אל תדאג פיפ, לא הכול עבוד, אולי זה סימן בשבילך לנסות לעשות משהו אחר, לחפש עבודה שונה" "עבודה שונה? איזו עבודה שונה? כל מה שאני יודע זה להכין בובות ולקיים הצגות, חוץ מזה אני לא יוצלח" דמעות התחילו לרדת מעייניו של פיפ. "טוב די פיפ, אל תדאג, עד שתמצא עיסוק אחר אתה מוזמן להצטרף למסע שלי, אני בטוח שהאמזונה לא תתנגד".
 
מה שמאוד הפריע לי,

זה הסוגריים שמספרים על האגם. תקועים באמצע! הוריסים את הזרימה לגמרי. זה כל כך מיותר, שם לפחות. יכולת להגיד למשל "כן, כן, אני אסביר, אז ככה, קוראים לי סרינה ואני אמזונה, אני משבט בנות הזאב, השבט שלי נמצא במזרח, ליד האגם האדום" מורגן נזכר באגדה המספרת שאחרי מלחמה שהתקיימה על גדות האגם הזה, זרמו כמויות רבות של דם לתוכו ומאז הצבע של האגם הוא כצבע הדם. או משהו דומה. הסוגריים הורסים את הרצף לגמרי. ניחשתי שהאמזונה באה להגן עליו.. אהבתי את ההמשך, ומחכה למה שיבוא אחר כך.
 

Yuli Gama

New member
לא סוגריים! ../images/Emo13.gif

מסכימה עם דימדומי שחר אם לא ניתן לכתוב את מה שמצוי בסוגריים בתוך הטקסט עצמו, זה אומר רק שהחלק בסוגריים מיותר מהתחילה. מתכיל להיות מעניין. הכתיבה עדיין מסורבלת, אבל הולך ומשתפר. בעיות עקביות: * הוא חושב על כך שהוא קוסם מנוסה, ואינו זקוק להגנה, ובפרקים הקודמים הוא חשב על עצמו כעל חסר כוח. הדמות שלו מתפתחת ממש יפה, אבל אולי כדאי להסוות את הביטחון העצמי שלו. כלומר לומר שהוא לא פוחד, לא כי הוא קוסם מנוסה, אלא כי "הוא יודע שלו, אין ממה לפחד". כלומר להראות שהוא בטוח בעצמו, ולא רק במשהו שהוא יודע לעשות. אם תקנתנת את הפרקים הראשונים, אז למה שלא תפרסם אותם? נוכל להגיב ותוכל לראות אם יש עוד דברים לשנות. צופים מהצד מבחינים הרבה פעמים בדברים שהכותב עצמו לא רואה, בגלל שהינו קרוב מדי. (אם אתה מפרסם אותם, תציין בכותרת פרק___, תיקון" שלא נבלבל בן החלקים.) ( וכדאי שתתן מספרים לחלקים. יש תגובות מסביב לפרקים, וקשה לעקוב איזה מהם בא קודם.) המשך!
 
למעלה