סיפור

אני חושב שלא הבחנתם בשינוי שעשיתי בסיפור. השינוי שעשיתי הוא שאחרי כל תת סיפור כתבתי משפט שמתאר איזה מצב רגשי הובע בו. זה הקשר, מצבים אנושיים שונים. אפשר גם לנסות את השיטה לקשר את כל העלילות לעלילה אחת, כמובן חשוב לשמור על כל העלילות אבל אולי יהיה כדאי אם תציעו לי הצעות מקוריות איך לקשר אותן לסיפור אחד מעניין.
 

SupermanZW

Well-known member
אני חושב שלא הבחנתם בשינוי שעשיתי בסיפור. השינוי שעשיתי הוא שאחרי כל תת סיפור כתבתי משפט שמתאר איזה מצב רגשי הובע בו. זה הקשר, מצבים אנושיים שונים.
זה לא קשר. צור קשר בין הדמויות ואל תסביר "מבחוץ" מצבים רגשיים, הפוך את אחת הדמויות למספר/ת או צור דמות חדשה של מספר/ת כדי לקשור בין הדמויות ולתאר את המצבים הרגשיים "מבפנים".
 

SupermanZW

Well-known member
אני חושב שלא הבחנתם בשינוי שעשיתי בסיפור. השינוי שעשיתי הוא שאחרי כל תת סיפור כתבתי משפט שמתאר איזה מצב רגשי הובע בו. זה הקשר, מצבים אנושיים שונים. אפשר גם לנסות את השיטה לקשר את כל העלילות לעלילה אחת, כמובן חשוב לשמור על כל העלילות אבל אולי יהיה כדאי אם תציעו לי הצעות מקוריות איך לקשר אותן לסיפור אחד מעניין.
יש לי עוד רעיון בשבילך, יותר מעניין לדעתי. הפוך את מילי למספרת והוסף בעלילה שהיא נפגשה עם כל שאר הדמויות, היא תתאר אותן ותספר את סיפורן.
 
ניסיון לקשר בין העלילות:


הראל עבר תאונת דרכים שהכאיבה לו מאוד במכה האדירה שנתנה והממה את מוחו, איבד את זיכרונו ושכח את אהובתו חנה. חנה אהובתו עזרה לו לשקם את זיכרונו בעזרת הרבה דיבורים אוהבים ודואגים. היא הייתה אישה בלונדית ויפהפייה, והיא אהבה אותו מאוד והוא אותה. הייתה קוראת לו בשמות חיבה מתקתקים ומצחיקים, והוא היה משיב לה בהמצאות מתוחכמות שהחמיאו לה. כשעזרה לו להשתקם, הייתה אומרת לו: "הראל, אל תדאג ואל תפחד. אתה בסדר. אתה בסדר", וגם הייתה חובשת את זרועו, מכינה לו תה בטעם גן עדן עם דבש וקינמון ומשכיבה אותו לישון במיטה גדולה ויפה עם כריות רקומות. כוח האהבה האמתית שיקם אותו. הוא כמעט לא דיבר, וגם אחרי שהבריא פחות זכר את אהובתו מאשר לפני התאונה והם פחות דיברו ביניהם. לכן הלכו לפסיכולוג, דן.

דן היה בעבר בשואה, טראומה נוראה נשארה לו לכל חייו אבל בזמן ההליכה למחנה ההשמדה נזכר בעבר היפה שהיה לו עם משפחתו, איך אביו היה מושיב אותו על הברכיים בילדותו ומספר לו סיפורים מופלאים, ואיך אמו הייתה משכיבה אותו לישון ומכסה אותו היטב, וזה נתן לו כוח להמשיך בלי לפחד ואיכשהו הצליח לברוח ולהינצל. כוח הזיכרון הטוב חיזק אותו. הטראומה מהשואה יצרה בו בעיה נפשית. הוא פגש ברחוב בערב נערה בשם דינה, ונוצרה ביניהם ידידות. אחר כך היא הפכה לזונה עלובה זרוקה ברחובות, והוא נגרר אחריה והפך בסתר לפושע. יחסי המדען והאמנית שטופלו אצלו התדרדרו כתוצאה מזה והתבססו על מין והם פחות הצליחו בעבודתם וביצירתם, רבו על שטויות וזרקו צלחות זה על זה.

דרור, חברו הכי טוב של דן הפסיכולוג, בלע אוכל מיוחד וטעים מאוד שנתן לו יכולת לקרוא מחשבות, וקרא את מחשבות דן שעליו תמיד סמך בעיניים עצומות ובאהבה שממלאת בנאמנות כנועה את הלבבות ואת האוויר החם שבין החזות. המחשבות שקרא היו שדן שונא אותו כדוד זפת רותחת בגיהינום ורוצה להרגו ומסתיר את זה בכל התחכומים המנוולים האפשריים, אז דרור נבהל ורעד בכל גופו ועצמותיו מרוב פחד וברח מדן, ניתק את הקשר והתחיל לפקפק בכל קשריו. הוא נעלב ונסגר בעדינות לתוך עצמו ממחשבה קודרת על האפשרות שכל חבריו דימו פני אוהבים ולמעשה שונאים אותו ורוצים ברעתו, לרדוף אחריו, כאילו הוא המסכן באדם. האמון בחברים ובאדם פחת בו.

מילי, אמו של דרור, הייתה עובדת סוציאלית בדיור והתאהבה במטופל שלה, והייתה מזילה דמעות גדולות וכבדות כבדולח לפני המראה כל בוקר בסתר בגלל זולות המצב. בעלה שהיה מלח בים ומנוסה בגעגועי אהבה וגלי מחשבה, התעלם באצילות ושתק ואחר כך חלה בסרטן ונאלצה לקרוא לו משירי המטופל ולשקר לו שהיא כתבה אותם, כדי לשמחו כדי שיקבל כוח ויבריא. לא אהבה לשקר, ומראה בעלה המכורכם ציער אותה ונטע בעומקי נשמתה כאב חד וצורב כאש מדממת. בנם דרור יצר רומן עם שרה, נערה חביבה ג'ינג'ית עם צמות ושובבה שאהבה לצחוק הרבה ולהתבדח. כשנודע לו שחברו דן רוצה לרצוח אותו, נכנס לדיכאון והפסיק להתעניין בה. הייתה תקופה ממושכת שאף לא אמר לה שלום. הוריה חשבו שרימה אותה ושבכלל לא אהב אותה והפסיקו לדבר אתו, והיו שולחים לעברו מבטים מנוכרים ומפנים אליו מהר את גבם. האב של דרור מת מהסרטן אחרי שצרח קשה כל הלילה בבית החולים כעובר שרק יצא מהרחם, והורי שרה הצטערו שעשו עוול ושהאשימו את דרור ונהיו עצובים מאוד, מכורכמים כגזר רקוב, ומדוכאים עוד יותר ממה שהוא היה לפני כן. הם חשבו לעצמם: "אנחנו סתם. סתם עוד שני אנשים בעולם הגדול". משמעות יפי האהבה עורערה אצלם.

צבי, סביה המת של דינה עם הזקן הארוך והמכוער קם מקברו מרוב עוצמת הידיעה על התדרדרותה לזנות ונזף בה בצורה שממש ירתה כלפיה את כעסו כברקים. מרוב פחד וגועל ממה שקרה לה ומהכיעור המתקשה והמתפתל בתוך חומרנות חייה, הפכה אחר כך לנזירה. שינויים נפשיים חזקים עברו עליה. היא הפסיקה לדבר עם דן הפסיכולוג ועם בני אדם בכלל, ודן התחיל להתעניין בספרי קבלה וחכמה והפך לדתי רוחני. היחסים בין הראל וחנה מטופליו השתפרו כתוצאה מזה והתבססו על אהבה, והם שרו וניגנו ביחד שירי אהבה בהשראה יוונית טהורה ומרובה ושיתפו זה את זה בהצלחותיהם ובעיסוקיהם, ובעזרת כוח הקשר והאהבה הגיעו ליצור ולגלות דברים מופלאים והתעשרו מהם. הם שמחו וצחקו ביחד עד הנצח שברקיעים הכי גבוהים, השמחה בערה בתוכם בהתרגשות מלבלבת ברטט אהבה אמתית כהמון פרחים קטנים צבעוניים נפרשים ועפים לשמיים באמצע נגינת האביב המתמשכת אינסופית וחזקה, והם התחתנו בטקס מפואר ומכובד ושבוע אחר כך מתו מדלקת בכליות, כי מכרו להם בבית המרקחת תרופות מקולקלות ומזויפות להרוויח כסף. אחרי שמתו עלו לשמיים כיונים, וכתבו לעולם ספרים ענקיים ומעניינים.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
ניסיון לקשר בין העלילות:


הראל עבר תאונת דרכים שהכאיבה לו מאוד במכה האדירה שנתנה והממה את מוחו, איבד את זיכרונו ושכח את אהובתו חנה. חנה אהובתו עזרה לו לשקם את זיכרונו בעזרת הרבה דיבורים אוהבים ודואגים. היא הייתה אישה בלונדית ויפהפייה, והיא אהבה אותו מאוד והוא אותה. הייתה קוראת לו בשמות חיבה מתקתקים ומצחיקים, והוא היה משיב לה בהמצאות מתוחכמות שהחמיאו לה. כשעזרה לו להשתקם, הייתה אומרת לו: "הראל, אל תדאג ואל תפחד. אתה בסדר. אתה בסדר", וגם הייתה חובשת את זרועו, מכינה לו תה בטעם גן עדן עם דבש וקינמון ומשכיבה אותו לישון במיטה גדולה ויפה עם כריות רקומות. כוח האהבה האמתית שיקם אותו. הוא כמעט לא דיבר, וגם אחרי שהבריא פחות זכר את אהובתו מאשר לפני התאונה והם פחות דיברו ביניהם. לכן הלכו לפסיכולוג, דן.

דן היה בעבר בשואה, טראומה נוראה נשארה לו לכל חייו אבל בזמן ההליכה למחנה ההשמדה נזכר בעבר היפה שהיה לו עם משפחתו, איך אביו היה מושיב אותו על הברכיים בילדותו ומספר לו סיפורים מופלאים, ואיך אמו הייתה משכיבה אותו לישון ומכסה אותו היטב, וזה נתן לו כוח להמשיך בלי לפחד ואיכשהו הצליח לברוח ולהינצל. כוח הזיכרון הטוב חיזק אותו. הטראומה מהשואה יצרה בו בעיה נפשית. הוא פגש ברחוב בערב נערה בשם דינה, ונוצרה ביניהם ידידות. אחר כך היא הפכה לזונה עלובה זרוקה ברחובות, והוא נגרר אחריה והפך בסתר לפושע. יחסי המדען והאמנית שטופלו אצלו התדרדרו כתוצאה מזה והתבססו על מין והם פחות הצליחו בעבודתם וביצירתם, רבו על שטויות וזרקו צלחות זה על זה.

דרור, חברו הכי טוב של דן הפסיכולוג, בלע אוכל מיוחד וטעים מאוד שנתן לו יכולת לקרוא מחשבות, וקרא את מחשבות דן שעליו תמיד סמך בעיניים עצומות ובאהבה שממלאת בנאמנות כנועה את הלבבות ואת האוויר החם שבין החזות. המחשבות שקרא היו שדן שונא אותו כדוד זפת רותחת בגיהינום ורוצה להרגו ומסתיר את זה בכל התחכומים המנוולים האפשריים, אז דרור נבהל ורעד בכל גופו ועצמותיו מרוב פחד וברח מדן, ניתק את הקשר והתחיל לפקפק בכל קשריו. הוא נעלב ונסגר בעדינות לתוך עצמו ממחשבה קודרת על האפשרות שכל חבריו דימו פני אוהבים ולמעשה שונאים אותו ורוצים ברעתו, לרדוף אחריו, כאילו הוא המסכן באדם. האמון בחברים ובאדם פחת בו.

מילי, אמו של דרור, הייתה עובדת סוציאלית בדיור והתאהבה במטופל שלה, והייתה מזילה דמעות גדולות וכבדות כבדולח לפני המראה כל בוקר בסתר בגלל זולות המצב. בעלה שהיה מלח בים ומנוסה בגעגועי אהבה וגלי מחשבה, התעלם באצילות ושתק ואחר כך חלה בסרטן ונאלצה לקרוא לו משירי המטופל ולשקר לו שהיא כתבה אותם, כדי לשמחו כדי שיקבל כוח ויבריא. לא אהבה לשקר, ומראה בעלה המכורכם ציער אותה ונטע בעומקי נשמתה כאב חד וצורב כאש מדממת. בנם דרור יצר רומן עם שרה, נערה חביבה ג'ינג'ית עם צמות ושובבה שאהבה לצחוק הרבה ולהתבדח. כשנודע לו שחברו דן רוצה לרצוח אותו, נכנס לדיכאון והפסיק להתעניין בה. הייתה תקופה ממושכת שאף לא אמר לה שלום. הוריה חשבו שרימה אותה ושבכלל לא אהב אותה והפסיקו לדבר אתו, והיו שולחים לעברו מבטים מנוכרים ומפנים אליו מהר את גבם. האב של עדי מת מהסרטן אחרי שצרח קשה כל הלילה בבית החולים כעובר שרק יצא מהרחם, והורי שרה הצטערו שעשו עוול ושהאשימו את עדי ונהיו עצובים מאוד, מכורכמים כגזר רקוב, ומדוכאים עוד יותר ממה שהוא היה לפני כן. הם חשבו לעצמם: "אנחנו סתם. סתם עוד שני אנשים בעולם הגדול". משמעות יפי האהבה עורערה אצלם.

צבי, סביה המת דינה של עם הזקן הארוך והמכוער קם מקברו מרוב עוצמת הידיעה על התדרדרותה לזנות ונזף בה בצורה שממש ירתה כלפיה את כעסו כברקים. מרוב פחד וגועל ממה שקרה לה ומהכיעור המתקשה והמתפתל בתוך חומרנות חייה, הפכה אחר כך לנזירה. שינויים נפשיים חזקים עברו עליה. היא הפסיקה לדבר עם דן הפסיכולוג ועם בני אדם בכלל, ודן התחיל להתעניין בספרי קבלה וחוכמה והפך לדתי רוחני. היחסים בין דינה וחנה מטופליו השתפרו והתבססו על אהבה, והם שרו וניגנו ביחד שירי אהבה בהשראה יוונית טהורה ומרובה ושיתפו זה את זה בהצלחותיהם ובעיסוקיהם, ובעזרת כוח הקשר והאהבה הגיעו ליצור ולגלות דברים מופלאים והתעשרו מהם. הם שמחו וצחקו ביחד עד הנצח שברקיעים הכי גבוהים, השמחה בערה בתוכם בהתרגשות מלבלבת ברטט אהבה אמתית כהמון פרחים קטנים צבעוניים נפרשים ועפים לשמיים באמצע נגינת האביב המתמשכת אינסופית וחזקה, והם התחתנו בטקס מפואר ומכובד ושבוע אחר כך מתו מדלקת בכליות, כי מכרו להם בבית המרקחת תרופות מקולקלות ומזויפות להרוויח כסף. אחרי שמתו עלו לשמיים כיונים, וכתבו לעולם ספרים ענקיים ומעניינים.
הרבה יותר טוב, נסה להפוך את אחת הדמויות למספר/ת, זה אתגר, אבל יפתח את הסיפור עוד יותר.
 
אולי כדאי לשלב ביחד עם השיפור הנוכחי, אפשרות שהסיפור יסופר כל פעם ע"י דמות אחרת. יש סיפורים כאלה.
 

SupermanZW

Well-known member
אולי כדאי לשלב ביחד עם השיפור הנוכחי, אפשרות שהסיפור יסופר כל פעם ע"י דמות אחרת. יש סיפורים כאלה.
אל תקפוץ מרמה 2 לרמה 10, שלב אחר שלב עובד יותר טוב. יהיה לך קשה מדי להחליף מספרים כאשר עדיין לא כתבת סיפור בו אחת הדמויות היא המספר/ת.
 

SupermanZW

Well-known member
זאת אפשרות, אבל זה עלול ליצור הרגשה של היזכרות בעבר, ויותר כדאי שהקורא ירגיש שהסיפור "חי", כאילו הוא מתרחש עכשיו אף שהלשון בו עבר.
זה כי הסיפור כולו מסופר בלשון עבר, אתה יכול לשנות את זה. זה כלל לא קשור להיות המספר/ת גיבור/ת הסיפור או לא.
 
תודה על המחמאה, גינאל. אני תמיד משתדל גם להקשיב לעצות אבל גם להחליט בעצמי על המידה והדרך ליישם אותן.
 
זה כן קשור. הסיפור בעבר כי מבחינה טכנית נוצר צורך לספר אותו בלשון עבר. אבל ההרגשה "חיה", כאילו הוא מתרחש במציאות כאן ועכשיו. לו היה מספר, היה נראה כאילו הוא נזכר במשהו מהעבר ומנסה לשחזר אותו בסיפור שכבר אינו מציאות.
 

SupermanZW

Well-known member
זה כן קשור. הסיפור בעבר כי מבחינה טכנית נוצר צורך לספר אותו בלשון עבר. אבל ההרגשה "חיה", כאילו הוא מתרחש במציאות כאן ועכשיו. לו היה מספר, היה נראה כאילו הוא נזכר במשהו מהעבר ומנסה לשחזר אותו בסיפור שכבר אינו מציאות.
לא נכון. קרא את הספר "גנבת הספרים", המספר אינו הגיבור וההרגשה חיה. הסיפור מסופר ברובו בלשון הווה.
 
אפשר לספר סיפור בהרבה מאוד דרכים, והמידה שזה מצליח תלויה בדרך שהוא מסופר ובנוי. השאלה אם זה טוב לסיפור שלי, שמבוסס על צירוף עלילות לעלילה אחת מורכבת ומעניינת. לדעתי דמות מספר עלולה להחליש את האופי הזה.
 

SupermanZW

Well-known member
אפשר לספר סיפור בהרבה מאוד דרכים, והמידה שזה מצליח תלויה בדרך שהוא מסופר ובנוי. השאלה אם זה טוב לסיפור שלי, שמבוסס על צירוף עלילות לעלילה אחת מורכבת ומעניינת. לדעתי דמות מספר עלולה להחליש את האופי הזה.
אתגר את עצמך, זה רק יפתח אותך כסופר.
 
אני כל הזמן מנסה לאתגר את עצמי, אולי יאתגר אותי יותר דווקא ליישם את העצה שלך בסיפורים אחרים, שלהם תתאים יותר. אני חושב שאנסה לכתוב סיפור שבו אלוהים מספר את זיכרונותיו מבריאת העולם והאנושות.
 
נערך לאחרונה ב:

משתפרת1

Well-known member
הנה סיפור אחר עם מספר:
תשמע משהו:
בסיפור הזה הניסוחים שלך הרבה יותר טובים וברמה גבוהה יותר מאשר בקודם. למשל משפט הפתיחה בסיפור הקודם מנוסח לא כל כך טוב, ואני די התפלאתי מכיוון שכל ההודעות שלך מנוסחות היטב. אולי הסיפור ההוא עדיין בשלבים הראשוניים, לפני ליטוש. בסיפור השני הכתיבה עצמה טובה בהרבה.
לגבי התוכן: וואו! רעיון מקורי. הנסיון להקיף את ההיסטוריה של היקום בצורה ספרותית. אי דיוקים פה ושם? אפשר ליחס אותם לחופש הסיפרותי של הכותב. הרבה מאד רעיונות וכיוונים למחשבה.
מאחר ואתה מחפש דרכים לחדש יצרת כאן משהו מקורי עם עלילה שמתפרשת על כל ההיסטוריה. בעיני (אינני אשת מקצוע, אני סתם אחת שכל הזמן קוראת ספרים) הוא טוב יותר מהסיפור הראשון.
 
תודה, למעשה לקחתי את הרעיון ממכם שהצעתם לי לכתוב סיפור עם מספר עליון, אז החלטתי לכתוב סיפור שאלוהים מספר אותו.
 
למעלה