אני חושב שלכל מלחין טוב,
ומלחין טוב הכוונה היא למלחין שיודע להעביר למוזיקה את מה שעובר במודע ובתת מודע שלו, יש רגעים אירוטים כמו גם רגעים שמביעים את שאר הרגשות. וזה לא משנה בין אם זה פלסטרינה או סטרווינסקי. לתקופה אין פה שום קשר. כל המלחינים מכל התקופות באים מרקע רגשי אנושי מעצם היותם בני אדם מן הסתם. ההבדל הוא שלכל תקופה יש "שפה מוזיקלית" משלה. וכאן המאזין בעצם צריך להחליט איזו שפה מוזיקלית יותר מדברת אליו. אבל אין לזה שום קשר לרגשות, ובטח שאין להוסיף חטא על פשע ולהגיד "בברוק ובקלאסי לא הביעו רגשות כמו שהביעו בתקופה הרומנטית והלאה". זאת טעות מרה. מכאן יוצא שלא רק במוזיקה של מוצרט ורדי ושופן (המלחינים שצויינו בראש השרשור) יש ביטוי לרגשות אירוטים, אלה גם למלחינים מתקופות הרבה יותר מוקדמות. נוסף על כך, אני לא חושב שמישהו יכול לתת לך המלצות למוזיקה "ארוטית". מוזיקה, אחרי הכל, אפילו אם היא תוכניתית, מומרת במוח כמשהו אבסטרקטי שכל אוזן מפרשת אחרת. אני מכיר אנשים שאמרו שפולחן האביב של סטרוינסקי עורר אותם מינית ואני מכיר אנשים שהמיסות של פלסטרינה מעוררות אותם מינית. כל שכל אחד בוחר לעצמו "שפה מוזיקלית" (או שמא תקופה במוזיקה) שיותר מדברת אליו.