סמינר של ערכים-רציתי לשמוע את דעתכם

סמינר של ערכים-רציתי לשמוע את דעתכם

אני כפי שידוע לכם מן הסתם. לא עושה עברות מתוך שנמאס לי מהדוסים או מההתנהלות שלהם אלא פשוט אני כופרת בתורת משה. בזמן האחרון חדלתי להסתיר זאת בחברה אך בבית עדין זה מוסתר. כרגע אנשים מסוימים משגעים אותי ללכת לסמינר של ערכים אני מבחנתי טוענת שאין לי כח לשמוע שקרים אך הם טוענים שאני מפחדת מהאמת. אז רציתי לשאול אותכם מה דעתכם על זה? האם שווה ללכת? או שהם יעשו לי שטיפת מח ואני יחזור עם שאלים. ובכללית סתם לשמוע מה אתם חושבים על זה.
 
הייתי בשני סמינרים

זה שטיפת מוח מהסוג הנחות ביותר, אבל גם יכול להיות כיף. שימי לב שהם יכולים לשקר ביד גסה ואין להם בעיה עם זה (אפילו קיבלו היתר מרבנים 'לשנות מן האמת כדי לקרב יהודים לאמת'). יש להם, למשל, הרצאה על הצפנים בתנ"ך. הם מציגים את זה כאילו כל העולם עומד נפעם מול הצפנים המדהימים שהתגלו בתנ"ך, בשעה שבכל ספר בגודל דומה, כולל הברית החדשה, מתגלים צפנים 'מדהימים' לא פחות. ושלא תחשבי שמעולם לא עימתו אותם עם עובדה זאת - הם פשוט סומכים על כך שבכל סמינר יימצאו התמימים שייקנו את הסחורה ולא ישאלו שאלות מיותרות. אגב, אם תנסי לשאול שאלות בקול רם וח"ו 'לקלקל' את להט האמונה של האחרים, תמצאי את עצמך מסולקת או מוזהרת. שאלות מסוג 'איך אני מקבלת על עצמי צניעות' מתקבלות בברכה, שאלות מסוג 'במה ההתגלות בהר סיני שונה מהתגלויות 'ניסיות' אחרות' מתקבלות בעוינות ולא נסבלות לאורך זמן.
 

מתבי6

New member
שמעתי פעם

שאם יריצו חיפוש בעיתון יתד נאמן גם ימצאו כל מיני רמזים וצירופים.
 

לחוד

New member
שיטת הדילוגים

זכור לי שקראתי וכעת ראיתי כך בויקיפדיה, שיש מחלוקת בין כמה מתמטיקאים דגולים האם הדילוגים שמוצאים בתורה חורגים סטטיסטית מדילוגים שנמצאים בספרים אחרים (ותהרגי אותי, אין לי מושג איך קיימת מחלוקת בנושא אנליטי כל כך).
 

mister xy

New member
לא כדאי

יש להם שיטות פסיכולוגיות לעבוד על אנשים והם מפעילים את טובי המרצים שלהם עם כל הרטוריקה והדמגוגיה שלהם, עד שאדם נורמלי יכול לאבד את שפיותו. דיונים בנושאי דת ואמונה רצוי לנהל בכתב כי כך השפעות הללו קטנות ואפילו אפסיות.
 
שלא לדבר על זה שהם ימצאו תרוצים מעולים

למה את/ה לא מאמין/ה... ישבתי עם איש טוב בתחום, לשאול, לשמוע להקשות ולהענות, ולחשוב ביחד. שאלה ראשונה שלו היתה, ספרי לי קצת על עצמך. בקצרה גוללתי את קורותי. שאלה שניה, קשה לך? אמרתי לו היו תקופות קשות יותר, כעת הכל נפלא. תשובה לכל שאלותי: לפעמים כשקשה האמונה נחלשת.... רבאק.... בגלל משפט זה אכלתי סרטים לרוב, אולי באמת זה לא עת טובה למחשבות חדשות. אך אחר זמן אמר לי איש מקסים אחד שדווקא מתוך הכאב אנשים יצרו דברים נפלאים. היצירות המוזיקליות המופלאות, אמנים ויוצרים מתוך כאב - דווקא מנקודה כזו, נולדים הדברים הטובים.
 
לפני סימנרים ודומיהן הייתי ממליץ

לך לקרוא. לקרוא ספרות תורנית שנוגעת בדברים האלו, לקרוא ספרות מודרנית שנוגעת בדברים האלו. תוכלי להעמיק בדעתך ולחוש שאת מקבלת מסקנות לא מתוך תחושה נמהרת, אלא בצורה מושכלת. אם תרצי, אני יכול לערוך לך רשימת ספרים בסיסיים בנושא המומלצים לטעמי.
 

answers2

New member
סליחה שאני סתם דוחף את האף

אבל אם אין לך שום עניין לחזור בתשובה, סמינר חרדי להחזרה בתשובה הוא בדיוק המקום בשבילך. הדברים שנאמרים שם כל כך מטומטמים, שגם אדם שבאופן אישי עמד במעמד הר סיני, יצא מהסמינר הזה כופר מדופלם....
 

גבעון 1

New member
מה שאמרת נכון

אבל תשמעי חני, חלק גדול מהבנות , באות כדי להעביר את הזמן בכייף, קחי את זה כבילוי.... מה זה משנה בכלל מה הם מפנטזים שם.... אולי תמצאי שם עניין במשהוא שיגידו, ואם לא אז העברת את הזמן...
 
אני הייתי וכך גם זוגתי

אין מה לחפש שם, במידה ויידעו שאת חרדית לשעבר או בהווה, בכלל יעשו לך בעיות ויבקשו ממך לא לשאול בפומבי. אין שם דיון ענייני באמת, אלא במעניין. אין שם הרבה הרצאות על נושאים אמוניים באמת ואני עוד הייתי בסמינר "אקדמאי". אם את הולכת בשביל הכיף, תהני, זאת חוויה שלדעתי הרבה מהיוצאים בשאלה חווים, תכל'ס, זה רק מעצים לך את תחושת הבטחון בדרכך.
 
עוד משהו, המלצה שלי ומניסיון

כל אחד שמתחיל לומר לך ללכת לסמינר של ערכים או לרב זה או אחר, תציעי לו לבוא לשיחה עם אתאיסט זה או אחר, זה לא הוגן שהוא ינסה למשוך אותך לכיוון אחד בלי שיסכים להתנסות בצד השני. 99% לא יסכימו... עם ה-1% שיסכים אני מוכן להתמודד.
 
הבנתי מדברייך

שאת לא יכולה להתעלם מאותם אלו שלוחצים עלייך ללכת ,נכון ? יכול להיות שאם תלכי ולא תשתכנעי זה יתן לך יתרון כלפיהם .את יכולה ללכת ולא להכנס בכלל להרצאות ,לחתוך ישר לבילויים.בחיוחד אם אותם נשמות טובות גם יממנו את העניין . דיברתי בלי סוף עם המון רבנים ,היום במבט לאחור ,אני רואה עד כמה הם לא מתמודדים באמת עם שאלות ,אבל אז זה לא היה פשוט ,כי המח שלי עוד היה נעול .את כבר יצאת מהבועה של האמונה ,אז לא תהיה לך בעיה לראות שהם רק מורחים ומשקרים . אני לא ישכח איך ישבתי עם איזה רב עד 3 לפנות בוקר ,וכל הזמן הוא הסיט את השיחה לכל נושא בעולם ,רק לא להתמודד עם השאלות שלי.היו רבנים שהבינו שההגנה הכי טובה היא ההתקפה ,וזה מה שקיבלתי מהם -התקפות.
 
כן אה

והכי הכי אהבתי את הרב הזה: 'את חושבת שאת יותר חכמה מהרמב"ם? מהגאון מוילנה?' עכשיו יש 2 אפשרויות. אם תגידי שכן, את שחצנית וחצופה, ואם תגידי שלא, אז הם יותר חכמים - ואם הם חושבים שזה הגיוני, בודאי שגם את צריכה.
 

moshe010

New member
התשובה האמיתית היא

שהרמב"ם חי מוקדם מדי ולא ידע את כל הידע ההיסטורי, הארכיאולוגי, ההיסטורי, והסוציאולוגי, שאנחנו יודעים היום כך שאפילו ילד בן חמש היום יכול להגיע למסקנה יותר מושכלת ממדען בזמנו של הרמב"ם ואילו הגאון מוילנה היה חי בבועה ולא הכיר את העולם האמיתי הוא רק הכיר את התורה ובכלל אני לא מתרגש מהם יתכן שהם לא היו כ"כ חכמים? מאיפה לנו לדעת? בגלל ששטפו לנו את המוח שהם היו גאונים? בנוסף לזה יש גאונים בתחומים מסוימים שכזה מגיע לאמונה הם נהיים טיפשים אם כתוצאה מפחד או משטיפת מוח שעשו להם או מרצון לא לזעזע את עולמם העכשווי
 
ועוד תשובה טובה לזה היא

הרמב"ם היה יותר חכם מאיינשטיין? הגאון מוילנה היה יותר חכם משפינוזה? ואז הרב אומר 'כן, אבל הכופרים האלה טענו שהדת לא נכונה כי היו להם אינטרסים - הם לא רצו לוותר על הנאות החיים והיצר הרע הסית אותם' ואז אומרים 'בטח, ואם הרמב"ם/הגאון מוילנה ככה באמצע החיים היו יוצאים בהכרזה שהדת היא שקר, ממש לא היה להם מה להפסיד...'
 

moshe010

New member
הרבה יותר מזה

אילו הרמב"ם והגאון מווילנא היו יוצאים בהכרזה שהדת היא שקר כלל לא היית יודעת שהם היו גאונים במקרה הרע ובמקרה הטוב היו אומרים עליהם שהיה להם אינטרסים- הם לא רצו לוותר על הנאות החיים והיצר הרע הסית אותם' ז"א שהם מחליטים מי האדם החכם ןהגאון והאוביקטיבי לפי עמדותיו ואח"כ מביאים הוכחה ממנו, ממש בדיחה
 
למעלה