פרבולי=קארבינג
שיהיה ברור כל המגלשיים בהם גולשים היום הם פאראבולים ונקראים בד"כ קארבינג, קרי רחבים בקצוות (יותר מלפנים מאשר מאחור) וצרים במרכז (במותניים שמתחת לנעל). כאשר יש סוגי סקי בעלי פרופיל מתון יותר (פער קטן בין המרכז לקצוות) כגון מגלשי Race ל- Doun Hill (הם המהירים ביותר במדרונות) לעומת פרופיל קיצוני המצוי במגלשי סלאלום (הדורשים פניות חדות ומהירות תוך שינוי כיוון מהיר ביותר בשל המרחקים הקצרים בין השערים). אני משוכנע ליאור שאם גלשת בארבע שנים האחרונות הרי שהשכירו לך מגלשי קארבינג כי פשוט כבר אין בנמצא את הסוג הישן. הפערים כאמור הם בין השימושים השונים כאשר בד"כ רוב הגולשים שוכרים/רוכשים מגלשיים רב שימושיים (מתאימים בעיקר למסלולים אך גם לOff Piste). שני הפרמטרים העיקריים במבנה מגלשיים הם רוחב המותניים (ככל שיותר רחב מתאים יותר ל- Off Piste) וקיצוניות הפרופיל כפי שהוסבר לעיל. אלון
שיהיה ברור כל המגלשיים בהם גולשים היום הם פאראבולים ונקראים בד"כ קארבינג, קרי רחבים בקצוות (יותר מלפנים מאשר מאחור) וצרים במרכז (במותניים שמתחת לנעל). כאשר יש סוגי סקי בעלי פרופיל מתון יותר (פער קטן בין המרכז לקצוות) כגון מגלשי Race ל- Doun Hill (הם המהירים ביותר במדרונות) לעומת פרופיל קיצוני המצוי במגלשי סלאלום (הדורשים פניות חדות ומהירות תוך שינוי כיוון מהיר ביותר בשל המרחקים הקצרים בין השערים). אני משוכנע ליאור שאם גלשת בארבע שנים האחרונות הרי שהשכירו לך מגלשי קארבינג כי פשוט כבר אין בנמצא את הסוג הישן. הפערים כאמור הם בין השימושים השונים כאשר בד"כ רוב הגולשים שוכרים/רוכשים מגלשיים רב שימושיים (מתאימים בעיקר למסלולים אך גם לOff Piste). שני הפרמטרים העיקריים במבנה מגלשיים הם רוחב המותניים (ככל שיותר רחב מתאים יותר ל- Off Piste) וקיצוניות הפרופיל כפי שהוסבר לעיל. אלון