סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
רכבות בקינג'ס קרוס, ממפלס הרציפים

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
רכבות בקינג'ס קרוס, ממפלס הרציפים



 

Ccyclist

Well-known member
אולם הכרטיסים החדש בתחנת קינג'ס קרוס, כיפה גאומטרית מודרנית.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
אולם הכרטיסים החדש בתחנת קינג'ס קרוס, כיפה גאומטרית מודרנית.
לצורה המעגלית של האולם יש הגיון שיחזורי מסויים - האזור מתוחם ע"י בניין היסטורי בצורת קשת. קשה לראות את הכיפה הזו מדרך יוסטון, אך יהיו תמונות שלה מהצד הצפוני של המתחם. המבנה החדיש הזה איפשר את הסרת הסככה שחסמה את הכיכר בפוסט שעבר.





 

Ccyclist

Well-known member
רציפים פרבריים קצרים מחוץ לסככות העיקריות.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
רציפים פרבריים קצרים מחוץ לסככות העיקריות.
למעט המנהרות זה נראה די סתמי, אבל רמז די עבה לחובבי סדרת ספרים וסרטים מסויימת... מתקרב.





 

Ccyclist

Well-known member
על התלמידים להביא ינשוף ולרוץ לרציף 9 ושלושת-רבע

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
על התלמידים להביא ינשוף ולרוץ לרציף 9 ושלושת-רבע
לכבוד המנהל הרב פיינשטיין כבר נאמר שעל התלמידים להביא ינשופים, ואני מאד מקווה שהצטיידתם כנדרש מכל המגיעים לרציף 9 ו 3/4 בתחנת קינג'ס קרוס ממנה יוצאת כמובן רכבת האקספרס לבית הספר הוגוורטס בספרי וסרטי הארי פוטר. הנה כמה תמונות מהאטרקציה שבמקום, ובסוף - קטע העלייה לרכבת בסרט הראשון, שצלום דווקא באחת הקשתות בקיר התמך שבין רציפים 4 ו 5 בין שתי הסככות העיקריות.







 
איך הייתי שמח להמתין שם עם כל הקוראניות :)

על התלמידים להביא ינשוף ולרוץ לרציף 9 ושלושת-רבע
לכבוד המנהל הרב פיינשטיין כבר נאמר שעל התלמידים להביא ינשופים, ואני מאד מקווה שהצטיידתם כנדרש מכל המגיעים לרציף 9 ו 3/4 בתחנת קינג'ס קרוס ממנה יוצאת כמובן רכבת האקספרס לבית הספר הוגוורטס בספרי וסרטי הארי פוטר. הנה כמה תמונות מהאטרקציה שבמקום, ובסוף - קטע העלייה לרכבת בסרט הראשון, שצלום דווקא באחת הקשתות בקיר התמך שבין רציפים 4 ו 5 בין שתי הסככות העיקריות.
איך הייתי שמח להמתין שם עם כל הקוראניות :)
 

Ccyclist

Well-known member
עולים על הגשר וממשיכים לרמת הביניים בסככות הרכבות העיקריות

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
עולים על הגשר וממשיכים לרמת הביניים בסככות הרכבות העיקריות
למה תחנת טרמינל עם רחבת יציאה אחת מדרום לרציפים צריכה גשר שיחצה את כל הרציפים באמצע לא ברור לי, אולי מטעמים ארכאים של חלוקה למחלקות, אבל הגשר הזה קיים ואף עבר חידוש וכן התקנת מעליות. הנה הנופים הרכבתיים השונים בסככה, פוסט אחד מתוך 3.





 

Ccyclist

Well-known member
רכבות בסככות העיקריות 2

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
רכבות בסככות העיקריות 2





 

Ccyclist

Well-known member
רכבות בסככות העיקריות 3 - שתי הסככות דרך קיר התמך האמצעי

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
רכבות בסככות העיקריות 3 - שתי הסככות דרך קיר התמך האמצעי
ניסיון להראות כמה שיותר רכבות מנקודת מבט בסככה המזרחית. צולם מהגשר מעל לרציף מס 1, ככל שמתרחקים כך מספר הרציף גדל, 4 הוא לפני קיר התמך, 5 אחריו, ו8 הוא הרציף האחרון לפני הקיר הסגור בחלונות בצידה השני של הסככה המערבית.





 

Ccyclist

Well-known member
אזור פיתוח חדש בין התחנות, לשעבר אזור מסילות ומחסנים

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
אזור פיתוח חדש בין התחנות, לשעבר אזור מסילות ומחסנים
השיפוצים לתחנות שיחררו גם שטח בנייה חדש בעבר היה אזור תפעולי. בפוסטים הבאים אסייר קצת באזור ההתחדשות האורבנית הזה. בעבר היו באזור גם מחסנים ומיכלי גז.





 

Ccyclist

Well-known member
מגדל תצפית פתוח לציבור בן שתי מכולות.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
מגדל תצפית פתוח לציבור בן שתי מכולות.
בהשקעה צנועה יחסית ניתן לתת לציבור נקודת מבט ייחודית לאזור ההתחדשות העירונית באגן קינגס' קרוס. שתי מכולות, כמה פיגומים למדרגות, רצפת עץ בסיסית, על מיקום אסטרטגי בראש עלייה טופוגרפית קלה. יהיו כמה פוסטים מנקודת המבט הזו, ובעצם - כבר היו שתי תמונות של התעלה מכאן בשירשור שעבר - אלו עם השביל הצף.





 

Ccyclist

Well-known member
בראשית היתה התעלה.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
בראשית היתה התעלה.
שורשיו התחבורתיים של אזור קינגס' קרוס הם באגן על שפת התעלה ששימש לפריקת סחורות מהצפון בתחילת המאה ה18, לפני תחילת עידן הרכבות. אני יודע שכבר השתמשתי בביטוי הזה בשירשור הקודם אך היסטורית הוא נכון.



 

Ccyclist

Well-known member
שילטומניה בראש מגדל התצפית

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
שילטומניה בראש מגדל התצפית



 

Ccyclist

Well-known member
מבטים לתחנת קינגס' קרוס ומפלגיה, וכן לסנט פנקרס.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
מבטים לתחנת קינגס' קרוס ומפלגיה, וכן לסנט פנקרס.
מאותו מגדל תצפית אפשר לראות את הרכבות הבאות ויוצאות מקינגס' קרוס. לצערי אי אפשר לראות את המפלגים של סנט פנקרס מאותה הנקודה, אבל ניתן לקבל תחושה של אזור שתי התחנות.





 

Ccyclist

Well-known member
המבנה המרובע בצידה האחורי של סנט פנקרס שמאפשר את כל השימור.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
המבנה המרובע בצידה האחורי של סנט פנקרס שמאפשר את כל השימור.
שתי התחנות הביתיות מסתיימות בקצה הדרומי של המבנה המרובע הזה, רק היורוסטאר ממשיכה אל תוך הבניין ההיסטורי. זה מאפשר לשתי התחנות הביתיות "לזלוג" הצידה בהשוואה למבנה ההיסטורי ולהוסיף מסילות ורציפים לפרוייקט. אי אפשר היה לדחוס 13 מסילות לבניין ההיסטורי בלי להרחיב אותו באחוזים ניכרים. בשלבים הראשונים של העבודה על התחנה (וכן על תחנת הטמזלינק התת-קרקעית במתחם שתקבל סיקור בשירשור הבא) היא שימשה בין השאר לרכבות טמזלינק מוסטות מצפון שהסתיימו ברציפי המבנה המרובע (התחנה הביתית של איסט-מידלנד'ס). לכל שיקום מוצלח יש טריק כלשהו שמאפשר אותו וזהו הטריק מאחורי סנט פנקרס תרתי משמע.





 

alantan

New member
תודה רבה יקירי - סיור נהדר ומעניין! למדתי מספר דברים שלא

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תודה רבה יקירי - סיור נהדר ומעניין! למדתי מספר דברים שלא
ידעתי ועוד חשבתי שאני מכיר את כל ההיסטוריה של המקום.
 

Ccyclist

Well-known member
באותה מידה אני מצפה שתכיר את הטרמינל שלך ביוסטון יותר ממני.

תודה רבה יקירי - סיור נהדר ומעניין! למדתי מספר דברים שלא
ידעתי ועוד חשבתי שאני מכיר את כל ההיסטוריה של המקום.
באותה מידה אני מצפה שתכיר את הטרמינל שלך ביוסטון יותר ממני.
במשך למעלה מעשור קינגס' קרוס טמזלינק זצ"ל ואז סנט פנקרס היו תחנות הבית הבינעירוניות שלי, הגישה שלי למשפחתי המורחבת בברייטון, ואפילו היתה הבטחה לעתיד שאם לא הייתי עובר מהעיר הייתי יכול להגיע לרשת זו באופניי במסילה לשעבר של Parkland Walk - אחרי שישלימו את העברת הקווים הפרבריים מפינסברי פארק למנהרת המיינוריז. מהסיבה הזו ברור למה עקבתי על כל פרסום על התפתחות התחנה ולמה התעניינתי בהיסטוריה שלה. כמו כן - היא היתה על נתיב הרכיבה הכי רלוונטי לי למכון הכושר שהלכתי אליו באזור הולבורן. כשגרתי בעיר הייתי יכול לעשות את השירשור הספציפי הזה כמעט כל יום, איכשהו כשעוברים נראה יותר הגיוני לתעד.
&nbsp
אני מניח שכתושב בושי אתה מכיר את תחנת יוסטון ואת קו החוף המערבי בין צומת ווטפורד ליוסטון על כל התשתיות השונות שבה כמו שהכרתי את סנט פנקרס וקינגס' קרוס במהלך השנים.
 

alantan

New member
אכן, מכיר לא רע את שלושת הקווים המקבילים (לרוב)

באותה מידה אני מצפה שתכיר את הטרמינל שלך ביוסטון יותר ממני.
במשך למעלה מעשור קינגס' קרוס טמזלינק זצ"ל ואז סנט פנקרס היו תחנות הבית הבינעירוניות שלי, הגישה שלי למשפחתי המורחבת בברייטון, ואפילו היתה הבטחה לעתיד שאם לא הייתי עובר מהעיר הייתי יכול להגיע לרשת זו באופניי במסילה לשעבר של Parkland Walk - אחרי שישלימו את העברת הקווים הפרבריים מפינסברי פארק למנהרת המיינוריז. מהסיבה הזו ברור למה עקבתי על כל פרסום על התפתחות התחנה ולמה התעניינתי בהיסטוריה שלה. כמו כן - היא היתה על נתיב הרכיבה הכי רלוונטי לי למכון הכושר שהלכתי אליו באזור הולבורן. כשגרתי בעיר הייתי יכול לעשות את השירשור הספציפי הזה כמעט כל יום, איכשהו כשעוברים נראה יותר הגיוני לתעד.
&nbsp
אני מניח שכתושב בושי אתה מכיר את תחנת יוסטון ואת קו החוף המערבי בין צומת ווטפורד ליוסטון על כל התשתיות השונות שבה כמו שהכרתי את סנט פנקרס וקינגס' קרוס במהלך השנים.
אכן, מכיר לא רע את שלושת הקווים המקבילים (לרוב)
יש לא מעט תכונות מעניינות בתוואי הזה, ואולי אעשה שרשור עליו בבוא העת.
&nbsp
אני עוקב בחצי עניין אחר השדרוג של תחנת יוסטון. חבל שלא מחברים את התחנה ליוסטון סקוור במנהרה, למרות שכנראה מדובר בנושא מסובך יותר מהנראה לעין. בעוד מספר שנים יש סיכוי שהקו "שלי" יהפוך להיות זרוע של קרוסרייל ובושי תזכה להתחבר ישירות למרכז העיר, לסיטי ולדוקלנדס, דבר שיגביר מאוד את המשיכה של התחנה הזו. בינתיים אני לרוב חונה בסטנמור או אדג'וור ונוסע בתחתית לעיר.
 

Ccyclist

Well-known member
מעניין, חיבור בין צומת ויילסדן ל"נורת' פול" ?

אכן, מכיר לא רע את שלושת הקווים המקבילים (לרוב)
יש לא מעט תכונות מעניינות בתוואי הזה, ואולי אעשה שרשור עליו בבוא העת.
&nbsp
אני עוקב בחצי עניין אחר השדרוג של תחנת יוסטון. חבל שלא מחברים את התחנה ליוסטון סקוור במנהרה, למרות שכנראה מדובר בנושא מסובך יותר מהנראה לעין. בעוד מספר שנים יש סיכוי שהקו "שלי" יהפוך להיות זרוע של קרוסרייל ובושי תזכה להתחבר ישירות למרכז העיר, לסיטי ולדוקלנדס, דבר שיגביר מאוד את המשיכה של התחנה הזו. בינתיים אני לרוב חונה בסטנמור או אדג'וור ונוסע בתחתית לעיר.
מעניין, חיבור בין צומת ויילסדן ל"נורת' פול" ?
לגבי יוסטון סקוור - המנהרה תצטרך לחצות הרבה דברים תת קרקעיים בתא שטח מצומצם אז אינני יודע כמה זה מציאותי. זו לא מנהרת ה Smile בין הטמזלינק הישנה לקינגס קרוס שעברה מתחת לבניינים נמוכים בלבד. באזור יוסטון יש הרבה מגדלים.
 

alantan

New member
כן, משהו כזה, אבל גם שינויים מהותיים עד לוומבלי...

מעניין, חיבור בין צומת ויילסדן ל"נורת' פול" ?
לגבי יוסטון סקוור - המנהרה תצטרך לחצות הרבה דברים תת קרקעיים בתא שטח מצומצם אז אינני יודע כמה זה מציאותי. זו לא מנהרת ה Smile בין הטמזלינק הישנה לקינגס קרוס שעברה מתחת לבניינים נמוכים בלבד. באזור יוסטון יש הרבה מגדלים.
כן, משהו כזה, אבל גם שינויים מהותיים עד לוומבלי...
גיליתי את המסמך הזה - לא הייתי מודע לכך אבל הכיוון כיום הוא להשתלט על קו ה-DC שעוצר בכל התחנות עד לווטפורד ג'נקשן. קו איטי ומעצבן מאוד - רק לפדינגטון זמן הנסיעה הוא 25 ד' ומשהו כמו 45 ד' למרכז העיר בבייקרלו. כך שלא בטוח שתושבי בושי יהיו מרוצים מקרוסרייל.
&nbsp
http://www.networkrail.co.uk/browse...onsultation responses/s/spencer, philip 1.pdf
 

Ccyclist

Well-known member
ואחרון לשירשור זה: נקודת הגישה לתחנה באופניים מצפון (קמדן).

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
ואחרון לשירשור זה: נקודת הגישה לתחנה באופניים מצפון (קמדן).
ואסיים בנימה אישית, עם גישות אופניים בעייתיות מצפון (הכיוון בו גרתי) ומדרום. עם כל הכבוד לרכבת התחתית ולאוטובוסים בברייטון עדיין היה מהיר יותר לרכב לסנט פנקרס, לעלות על הטמזלינק לברייטון ולרכב שם לבתי קרובי בעיר. יצא לי לעשות את המסע בתח"צ והרכיבה חוסכת לפחות חצי שעה בכל כיוון. מאז שנות ה90 הפוליטיקאים תמיד מדברים על תיכנון למען אופניים ומדובר בתחנה שתוכננה ושופצה בעשור הראשון של המאה ה21 אז די חורה לי שלמרות שיש מצפון לתחנה שביל אופניים רציף בן 2 ק"מ שעוקף את מערכת הצמתים המסובכת של קמדן טאון אף אחד לא חשב לא על איך יגיעו אליו מהתחנה או על איך יגיעו לתחנה ממנו. בנוסף - הפנייה ימינה מכביש הטבעת הפנימי ממזרח למערב מכריחה את הרוכבים לנסוע בצד הימני-קיצוני של דרך יוסטון.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה