SupermanZW
Well-known member
עם זאת, ישראל נמצאת , מבחינה רשמית, במצב חירום מה19 במאי 1948, מצב החירום הארוך ביותר בהיסטוריה האנושית. משמעות הדבר היא שמצב החירום אינו חוקי וממשיך לחול בניגוד לחוק.
למה לך לכתוב דברים שאתה לא מתמצא בהם? זה מצב חרום, על פי פקודה בריטית, שמקורה בדברי המלך במועצתו מ 1939. קרא, זה מתורגם לעברית. וראה הבדל, תעשה מחקר השוואתי. תוצי מאמר ותפרסם, יהיה מעניין לקרואעם זאת, ישראל נמצאת , מבחינה רשמית, במצב חירום מה19 במאי 1948, מצב החירום הארוך ביותר בהיסטוריה האנושית. משמעות הדבר היא שמצב החירום אינו חוקי וממשיך לחול בניגוד לחוק.
לא הוא לא. הוא עוסק בנושא אחר לחלוטין ולא מדבר כלל על מצב חירום במדינה.סעיף 9 לחוק יסוד הממשלה קובע שמצב חירום לא ימשך יותר מ3 חודשים
"במצב חירום רשאית הממשלה להתקין תקנות שעת חירום כדי להגן על המדינה, ביטחון הציבור וקיום האספקה והשירותים החיוניים; תקנות שעת חירום יונחו על שולחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן. ראה ראש הממשלה כי לא ניתן לכנס את הממשלה וכי קיים צורך דחוף וחיוני להתקין תקנות שעת חירום, רשאי הוא להתקינן או להסמיך שר להתקינן. תקנות שעת חירום כוחן יפה לשנות כל חוק, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים, וכן להטיל או להגדיל מסים או תשלומי חובה אחרים, והכל זולת אם אין הוראה אחרת בחוק. אין בכוחן של תקנות שעת חירום למנוע פניה לערכאות, לקבוע ענישה למפרע או להתיר פגיעה בכבוד האדם. תוקפן של תקנות שעת חירום יפקע כעבור שלושה חודשים מיום התקנתן"לא הוא לא. הוא עוסק בנושא אחר לחלוטין ולא מדבר כלל על מצב חירום במדינה.
ציטוט יפה. רק לא מהיכן שציינת כאמור (אגב די לקרוא את הנוסח שהבאת כדי להבין שזה לא מתוך חוק יסוד)."במצב חירום רשאית הממשלה להתקין תקנות שעת חירום כדי להגן על המדינה, ביטחון הציבור וקיום האספקה והשירותים החיוניים; תקנות שעת חירום יונחו על שולחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן. ראה ראש הממשלה כי לא ניתן לכנס את הממשלה וכי קיים צורך דחוף וחיוני להתקין תקנות שעת חירום, רשאי הוא להתקינן או להסמיך שר להתקינן. תקנות שעת חירום כוחן יפה לשנות כל חוק, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים, וכן להטיל או להגדיל מסים או תשלומי חובה אחרים, והכל זולת אם אין הוראה אחרת בחוק. אין בכוחן של תקנות שעת חירום למנוע פניה לערכאות, לקבוע ענישה למפרע או להתיר פגיעה בכבוד האדם. תוקפן של תקנות שעת חירום יפקע כעבור שלושה חודשים מיום התקנתן"
זה לא חשוב אם זה מחוק יסוד או לא. חבל בכלל להיכנס לכל מני חוקים ותקנות. המצב הוא כדלקמן:ציטוט יפה. רק לא מהיכן שציינת כאמור (אגב די לקרוא את הנוסח שהבאת כדי להבין שזה לא מתוך חוק יסוד).
אין מחלוקת. הטענה והנושא מעניינים מבחינתי גם כשטועים בקטעים האלה. אבל יש לזה חשיבות, כאשר המקור הנורמטיבי של העניין (למשל הסמכות להכריז על מצב חירום מיוחד) יכול להשפיע על כוחן ועוד דברים. לא דומה חוק לתקנות ושונה חוק יסוד מפקודות למשל.זה לא חשוב אם זה מחוק יסוד או לא. חבל בכלל להיכנס לכל מני חוקים ותקנות.
הבדל בין חוק לפקודה: פקודה היא חוק לכל דבר ועניין, אלא שלא הכנסת חוקקה אלא פקודה מנדטורית. החוק הראשון שהכנסת קיבלה, זה חוק סדרי שלטון ומשפט, האומר שכל הפקודות של השלטון הבריטי חוקק, תקפות, אלא אם הן נוגדות את קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית (זה מזכרון, אבל די מדוייק). אתה ואני בכל יום מתנהגים לפי פקודות מנדטוריות, למשל פקודת התעבורה, פקודת מס הכנסה, פקודת גביה - מיסים (חוק דרקוני). לא בכדי ציינתי מעלה, סעיף שמירת דינים בכל חוקי היסוד. השלטון לא היה מוכן לוותר על הכח שיש לו. בפקודות המסים יש בהחלט הרבה סעיפים שלא היו עומדים תחת חוקי היסוד. אבל לבג"צ אין סמכות לבטלם.לא דומה חוק לתקנות ושונה חוק יסוד מפקודות למשל
אתה חושב שלחינם בציטוט שלך את דברי ההשוואה היא דווקא בין חוק יסוד לפקודה ולא חוק רגיל ?הבדל בין חוק לפקודה: פקודה היא חוק לכל דבר ועניין, אלא שלא הכנסת חוקקה אלא פקודה מנדטורית. החוק הראשון שהכנסת קיבלה, זה חוק סדרי שלטון ומשפט, האומר שכל הפקודות של השלטון הבריטי חוקק, תקפות, אלא אם הן נוגדות את קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית (זה מזכרון, אבל די מדוייק). אתה ואני בכל יום מתנהגים לפי פקודות מנדטוריות, למשל פקודת התעבורה, פקודת מס הכנסה, פקודת גביה - מיסים (חוק דרקוני). לא בכדי ציינתי מעלה, סעיף שמירת דינים בכל חוקי היסוד. השלטון לא היה מוכן לוותר על הכח שיש לו. בפקודות המסים יש בהחלט הרבה סעיפים שלא היו עומדים תחת חוקי היסוד. אבל לבג"צ אין סמכות לבטלם.
במהלך השנים הרבה פקודות בוטלו, במקומם באו חוקים, למשל חוק החברות, חוק המקרקעין.
זה ציטות לא מחוק ולא מתקנות. איזה נייר עמדה"במצב חירום רשאית הממשלה להתקין תקנות שעת חירום כדי להגן על המדינה, ביטחון הציבור וקיום האספקה והשירותים החיוניים; תקנות שעת חירום יונחו על שולחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן. ראה ראש הממשלה כי לא ניתן לכנס את הממשלה וכי קיים צורך דחוף וחיוני להתקין תקנות שעת חירום, רשאי הוא להתקינן או להסמיך שר להתקינן. תקנות שעת חירום כוחן יפה לשנות כל חוק, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים, וכן להטיל או להגדיל מסים או תשלומי חובה אחרים, והכל זולת אם אין הוראה אחרת בחוק. אין בכוחן של תקנות שעת חירום למנוע פניה לערכאות, לקבוע ענישה למפרע או להתיר פגיעה בכבוד האדם. תוקפן של תקנות שעת חירום יפקע כעבור שלושה חודשים מיום התקנתן"
זה ציטוט מחוק יסוד הממשלה.זה ציטות לא מחוק ולא מתקנות. איזה נייר עמדה
אין לי מושג מהיכן הבאת את הציטוט. מביאה קישור לעדכון של חוק יסוד הממשלה משנת 2023:"במצב חירום רשאית הממשלה להתקין תקנות שעת חירום כדי להגן על המדינה, ביטחון הציבור וקיום האספקה והשירותים החיוניים; תקנות שעת חירום יונחו על שולחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סמוך ככל האפשר לאחר התקנתן. ראה ראש הממשלה כי לא ניתן לכנס את הממשלה וכי קיים צורך דחוף וחיוני להתקין תקנות שעת חירום, רשאי הוא להתקינן או להסמיך שר להתקינן. תקנות שעת חירום כוחן יפה לשנות כל חוק, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים, וכן להטיל או להגדיל מסים או תשלומי חובה אחרים, והכל זולת אם אין הוראה אחרת בחוק. אין בכוחן של תקנות שעת חירום למנוע פניה לערכאות, לקבוע ענישה למפרע או להתיר פגיעה בכבוד האדם. תוקפן של תקנות שעת חירום יפקע כעבור שלושה חודשים מיום התקנתן"
סעיפים 38-39 לאותו חוק וגם אז באופן מבולבל ולא ברור (ע"י הכנסת סדרה של סעיפים לתצורת סיפור).אין לי מושג מהיכן הבאת את הציטוט. מביאה קישור לעדכון של חוק יסוד הממשלה משנת 2023:
סעיף 9 בחוק הזה דן בכלל בהרכבת ממשלה ע"י ח"כ, ומה קורה אם זה שהוטל עליו להרכיב ממשלה לא הצליח.
כן, במקור זה היה סעיף 9, בשנת 2001 הוא הפך לסעיף 39.אין לי מושג מהיכן הבאת את הציטוט. מביאה קישור לעדכון של חוק יסוד הממשלה משנת 2023:
סעיף 9 בחוק הזה דן בכלל בהרכבת ממשלה ע"י ח"כ, ומה קורה אם זה שהוטל עליו להרכיב ממשלה לא הצליח.
לא. במקור זה היה סעיף 9 במקור נורמטיבי אחר לחלוטין. זה לא "הפך" לסעיף 39. הנושא פשוט הוכנס לחוק יסוד: הממשלה באיזשהו שלב. משהו אחר לחלוטין.כן, במקור זה היה סעיף 9, בשנת 2001 הוא הפך לסעיף 39.
אין לי מושג מהיכן הבאת את הציטוט. מביאה קישור לעדכון של חוק יסוד הממשלה משנת 2023:
סעיף 9 בחוק הזה דן בכלל בהרכבת ממשלה ע"י ח"כ, ומה קורה אם זה שהוטל עליו להרכיב ממשלה לא הצליח.
המקור הכי "אמין" באינטרנט, ויקיפדיה. לא הייתי מאמינה שאתה תיפול בפח הזה.מצב חירום (ישראל) – ויקיפדיה
he.m.wikipedia.org
"מצב חירום על פי סעיף 9 לפקודת סדרי השלטון והמשפט (ומאוחר יותר חוק יסוד: הממשלה) מתקיים בישראל ללא הפסקה מיום הכרזתו, 19 במאי 1948 ועד היום."
מצב מלחמה, לא מצב חרום.
אלא ש... אין כל קשר בין "מראה המקום המדויק" ש"סופרמן (אכן) הביא", לציטוט שאותו סופרמן מייחס למראה המקום הזה . אגב גם לא בדרך של ציטוט לא מדויק. הדברים פשוט כלל לא נאמרים שם ואותו "מראה מקום מדויק" עוסק בסוגיה אחרת לחלוטין.סופרמן הביא לך את מראה המקום המדויק
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.