ספאם באס אמס

מיייירב

New member
ספאם באס אמס

שלום
למעלה משבוע אני מוטרדת מהודעה אחת ביום של אס אמס שמציע לי קרקע\הלבנת שיניים\כלמיני דברים וכתוב שאם אני רוצה לשמוע פרטים נוספים לרשום פרטים נוספים ואם לא אז "הסר"
בפעם הראשונה כתבתי להם הסר אותי או שאתבע אתכם.
פנו אלי מפלאפון אחר (2 ספרות אחרות בסיומת) עם עוד הצעה. שלחתי רק את המילה "הסר".
ומאז כל יום ממשיך כל יום הודעת אס אמס ממספרים דומים שמתחילים ב- 055-970....
ביררתי ויש את חוק הספאם אבל אין לי מושג את מי לתבוע כי הם לא כותבים מי הם.
וכל פעם מפלאפון אחר מתקבלת הודעה
כמה פלאפונים יש להם??
מה ניתן לעשות בעניין?
 

John the Savage

New member
החוק אמנם מאפשר לך לתבוע

אבל החוק עצמו לא מתמודד עם השאלה איך למצוא את מי לתבוע.

על פי חוק התקשורת, מגדירים כמפרסם:
"מפרסם" - מי ששמו או מענו מופיעים בדבר הפרסומת כמען להתקשרות לשם רכישתו של נושא דבר הפרסומת, מי שתוכנו של דבר הפרסומת עשוי לפרסם את עסקיו או לקדם את מטרותיו, או מי שמשווק את נושא דבר הפרסומת בעבור אחר; לעניין זה, לא יראו כמפרסם מי שביצע, בעבור אחר, פעולת שיגור של דבר פרסומת כשירות בזק לפי רישיון כללי, רישיון מיוחד או מכוח היתר כללי, שניתנו לפי חוק זה.

כלומר, ניתן לתבוע את מי ששלח את המסרון, את מי ששמו וכתובתו מופיעים ואת מי שתוכנו של דבר הפרסומת מפרסם בכל דרך אחרת. מכיוון שהמסרון מפרסם עסק מסויים, מן הסתם הם משאירים לך דרך ליצירת קשר שיכולה לשמש לזהות את העסק. לפעמים ההודעה לא מפרסמת את שם העסק ישירות אלא כותבים משהו בסגנון "השאירו פרטים ונחזור אליכם". מובן שלא תרצי להשאיר פרטים בידי ספאמרים אבל לפעמים זו הדרך היחידה לחשוף את זהות המפרסם.
 
ספאם במסרון

צריך לבחון את המסרונים, האם הם עומדים במבחן של הגדרת החוק, אחרת את עלולה לבזבז זמן וכסף . אם כן:
2. אחרי זה, צריך לאתר את השולח או השולחים. השאלה איך מאתרים שולח חורגת מתחום המשפט והיא בעצם שייכת למקצוע החקירות הפרטיות ו/או איסוף המידע.
3. מכיוון ששאלת בפורום משפטי, לא אוכל לענות על השאלה איך מבררים זהותו ומענו של שולח מסרון, או של בעל מספר טלפון. יש כלים שעומדים מעבר לגבולות החוקיות ואני מעדיף ולשאיר את זה לאנשים שעיסוקם בכך.
4. עקרונית קיים גם כלי משפטי, ניתן לפנות לבית משפט ב"הליך פלוני אלמוני" בבקשה לחייב את הספק הסלולרי לחשוף את זהות בעל המנוי, אבל לא בטוח שזה יצליח ולא בטוח שעלותו כדאית.
5. בתאוריה, ניתן להגיש תלונה למשטרה, כי משלוח ספאם הוא גם עבירה פלילית, ספק אם המשטרה תחקור או אפילו תסכים לרשום תלונה.
 

John the Savage

New member
בנוגע להליך פלוני אלמוני

אם אני לא טועה, בית המשפט העליון קבע בפרשת פרמייר ליג שאין כיום תשתית חוקית מתאימה שתאפשר לחייב צד ג' לחשוף פרטים בהליך אזרחי. ויכול להיות שאני לא מעודכן, אבל ככל הידוע לי לא התבצעה מאז ועד היום חקיקה שתשנה את המצב. מכיוון שהסיכוי שהמשטרה תחקור בעניין הוא פחות או יותר אפס, והאפיק הריאלי היחיד הוא הליך אזרחי, נראה לי שהליך "פלוני אלמוני" הוא גם לא ריאלי.
 
נוכח ריבוי הדעות

ומיהות בעלי הדעות, לא הייתי ממנהר לזרוק מארגז הכלים שלי את "הליך פלוני אלמוני". הכוונה לכך שהטופט עמית, שנתן את פסק הדין במחוזי, יושב היום בבית המשפט העליון, והוא מסתמן כמזמן כשופט בולט לטובה מכל הבחינות, ובעל עתיד ארוך מאד בבית המשפט בעליון.
ראה לעניין פרמייר ליג, את מאמרו של חברי, עו"ד אדי מאירי.[URL]http://bit.ly/1FNMQJZ[/URL]
 
למעלה