ספידפייט 2 2004 וקטנועי 50 סמ"ק

yuvalfra

New member
ספידפייט 2 2004 וקטנועי 50 סמ"ק

אני עושה רשיון על קטנוע 50 סמ"ק ורציתי לדעת קודם כל מה אתם חושבים על ספידפייט 2 החדש שמגיע. האם כדאי לקנות אותו אחרי שאני מוציא רשיון? (אני לא הולך לעבור לסמ"ק יותר גבוה, זה פשוט עד שאני אוכל לעשות מכונית) הצרכים שלי מהקטנוע זה נהיגה בתוך העיר, ובין ערים, ומעט כביש מהיר רק במקומות בו אין דרך אחרת. אני לא אשתמש בקטנוע ליותר מ 5-10 ק"מ לנסיעה. אני פשוט רוצה משהו שיחתוך לי את הפקקים, יסע חלק, לא יהיה איטי בטירוף, ויוכל לבלום טוב. השאלה היא איזה קטנוע 50 סמ"ק אני מחפש? אני יכול לקנות יד שניה ספידפייט 2 מודלים של שנת 2001 או 2002, אבל המחיר כבר מתקרב למחיר המחירון של ספידפייט 2 חדש אז אם אני הולך על ספידפייט אני חושב יותר על החדש. אבל אני לא יודע עם ספידפייט הוא בדיוק מה שאני מחפש? מקווה שתוכלו לעזור עם כל מידע על קטנועי 50 סמ"ק בעיקר ספידפייט שאני מאוד מעוניין בו, המלצות או הערות. תודה!
 

yuvalfra

New member
דרך אגב

אני לא בדיוק אשתמש פה עד שאני יעשה מכונית, אלא גם כאשר תהיה לי מכונית, אני ישתמש בו לסידורים קרובים וכאלה שיותר נוח עם הקטנוע. ודרך אגב אני גר באיזור הרצליה-רמת-השרון ומרבית הנסיעות שלי הם בתחומי הרצליה, הרצליה פיתוח והאיזור. תודה שוב על העזרה.
 

Shlomi TC

New member
כמה דברים

1-הוא קטנוע מעולה ויש עליו גם ביקורות ממש טובות, הוא יפהפה אבל לסוע איתו מעיר לעיר, לא מומלץ, בעיקר לא לכל קטנוע 50 סמ"ק. ככל שתסע איתו יותר, תגרום לבלאי מואץ יותר. 2-אסור לך לעלות על שום כביש מהיר, אופנועי/קטנועי 50 סמ"ק מוגבלים ל 5 קמ"ש בלבד (כמובן שנוסעים "קצת" יותר מהר). וגם אם היה אפשר לעלות על כביש מהיר, התחושה הכללית לא נעימה, אתה נוסע יחסית לאט (נגיד 70-80 קמ"ש) בעוד כל השאר על 100 ככה, זה לא הכי נעים אם אתה שואל אותי. 3-אני רואה לא מעט קטנועים ספורטיביים אצלי באיזור ירושלים ולפי דעתי הוא ישמש אותך יפה, הוא זריז מספיק וגם קל לתפעול, רק אל תשתולל איתו לפני שתלמד לשלוט בו היטב. ושתי נקודות אחרונה לסיום, נסה לא לסוע לעיתים תכופות מחוץ לעיר אולמרחקים אחרים, חבל על הקטנוע ואם אתה צעיר שרוצה בסה"כ להתלהב עם הקטנוע, קח כבר משומש שעבר את שלב ההרצה, הוא שלב קצת מעיק ולעיתים לא תהיה לך הסבלנות...
 

yuvalfra

New member
אני נראה לי מוותר על הספידפייט 2

טוב, לאחר עוד קצת קריאה בנושא וחשיבה החלטתי שאולי קטנוע כל כך ספורטיבי ויחסית מהיר כמו הספידפייט 2 יד ראשונה לא שווה השקעה כל כך גדולה. ביחוד כי זה הקטנוע הראשון שלי (בכלל הכלי תחבורה הראשון שאני קונה). בוא אני ירחיב קצת על מה אני צריך מקטנוע. אני צריך שהוא יהיה יפה חיצונית קודם כל שזה בשבילי מאוד חשוב, ולא משהו כמו הקימקו דיג'יי שהוא מכוער לאללה או וספה או משהו בסגנון. אני ויתר אוהב את הסגנון של פג'ו או סאן-יאנג שלפי מה שאני מבין הם גם המותגים המובילים בארץ בקטנועי 50 סמ"ק. אני צריך קטנוע שיאיץ טוב מספיק כדי שאני לא יעכב את התנועה ברמזורים, יסע 80 קמ"ש בלי מאמץ יתר מדי, ויבלום כמו שצריך כשצריך. גם חשוב שהקטנוע יהיה נוח לשבת עליו, למרות שהנסיעות שלי לא יהיה ארוכות יותר מ 10 דקות. גם כן נחמד אם יהיה עליו וו לתליית שקי(ו)ת או תא(ים) לאחסון דברים מסוימים כמו קסדה, קניות או תיק למשל. באמת הגעתי למסקנה שלא כדאי ללכת לכביש המהיר עם 50 סמ"ק ולכן אני ישתמש בקטנוע אך ורק בתחומי העיר ומעט מחוץ לעיר בכבישי 70 ק"מ רק באיזור. אני לא בקטע של פתיחות, או "כמה הוא סוגר", ככה שאני צריך פשוט מאוד קטנוע שיזיז אותי ממקום למקום, לא יעכב את התנועה, יהיה בטיחותי ומעל לכל יהיה מהנה ליסוע עליו. לכן חשבתי על הויוה סיטי או הסטריט בורד למשל במקום הספידפייט, כי הם נראה לי משרתים את הצרכים שלי קצת יותר... אם תוכל לעזור לי לבחור איזה 50 סמ"ק כדאי לי לקחת, לא בהכרח פג'ו, אני אשמח. תודה רבה על העזרה שוב! יובל
 

vilig

New member
קטנוע ראשון

ככלי ראשון שאתה קונה ועדיין לא יודע אם זה מה שאתה רוצה , לא הייתי מציע לך ללכת על חדש. ואם כבר כלי יד שניה ,הייתי שוקל בכובד ראש כלי שיהיה סחיר וקל יהיה למכור אותו בכל שלב ,גם אם מדובר על מכירה לצורך התקדמות לכלי גדול יותר או כי לא מתאים לך דו"ג בכלל. בנוסף, החלקה מכלי חדש כואבת הרבה יותר(בלב),אז כדאי ללמוד על כלי משומש ואז להיתקדם,לסיכום תבדוק סחירות של כלים משומשים 50 סמ"ק בשוק ולדעתי תגיע למסקנה של פיאג'ו טייפון 50 סמ"ק שבשלב מאוחר יותר תוכל גם לשפר אותו ותתפלא למה הוא מסוגל
 

macro

New member
לסיכום - לך על טייפון

אמין, מהיר, סחיר פשוט תענוג
 

yuvalfra

New member
בקשר לטייפון

כמה שאלות אם לא איכפת לכם :) האם דגם 2002 או 2003 יספיק? האם הוא יוכל ליסוע 80 קמ"ש בכיף בלי מאמץ יותר מדי? איזה שינויים או תוספות שכיחות צריך לעשות על הטייפון או שעדיף להשאיר אותו כמו שהוא בא? האם יש לו וו או משהו בסגנון בשביל שקיות וכדומה? ושאלה אחרונה...בלי קשר למחיר, האם עדיף בשביל הצרכים שלי טייפון או ויוה סיטי? הויוה סיטי נראה נחמד...אבל מה אני כבר יודע :) תודה רבה על העזרה אני מאוד מעריך את זה וזה פורום מצויין!
 

vilig

New member
כמה תשובות

אין שינוי בין טיפון 2002 או2003 ,בקשר למהירות אין קטנוע 50 סמ"ק שיסע 80 קמ"ש בלי מאמץ (ברובם זאת מהירות סופית) ההיתרון הוא שאם משהו כן קורה,ניתן למצוא חלפים משומשים יותר בקלות לטייפונים כי יש הרבה מהם בשוק. לגבי שינויים ותוספות,לדעתי קודם תתחיל אחר-כך תראה בדיוק מה אתה צריך.
 

guy0987

New member
אחי עזוב אותך פגו

הם כלים יפים מאד.. אבל האמינות שלהם איומה.. (ככה הבנתי) אז פשוט עזןב את זה
 
הבנת לא נכון, וחבל שאתה מטעה...

קטנועי פיג'ו אמינים לפחות כמו פיאג'ו, ויש שיגידו שאף יותר... חבל להשמיץ סתם...
 

yuvalfra

New member
טייפון נגד ויוה סיטי

אז בקיצור טייפון נגד ויוה סיטי של אותו שנה 2002\2003\2004 איזה מהם לוקח בתחום של נסיעות עירוניות, נוחות, וסך הכל הנאה מהנסיעה? מבחינת היופי הויוה סיטי לוקח בגדול, מבחינת הביצועים אין לי מושג... ועוד שאלה...האם זה הגיוני שמוכרים טייפון 2003 למשל, 2000 ק"מ במחיר מחירון (9,700 ש"ח), למה לי לקנות יד שניה (יד ראשונה אצלהם, יד שניה אצלי) במחיר מחירון ??? אני רואה שזה ככה עם הרבה אנשים... שלרוב לא מורידים מהמחירון ואם מורידים, אז אולי 200 שקל. או שאני לא מבין משהו?
 
תשובות...

להערכתי מחיר המחירון לטייפון 2003 הוא מחיר ליד שנייה. בדוק את מחיר המחירון לשנה הזו, לעמות מחיר היבואן לכלי חדש. אולי כאן תתגלה התשובה לעניין. זו דעתי. בין השניים אני הייתי בוחר בפג'ו... אבל ההבדלים מינוריים למדי בכדי שמישהו כאן יוכל לייעץ לך מתוך שיקולים נייטרלים לחלוטין. סע על שני הכלים ותחליט.
 

ixmix

New member
מחירון:

2003 = 9700 (לפי דבריך) חדש מהיבואן = 11078 לפי אתר הבית של עופר אבניר.
 

yuvalfra

New member
מחיר

אני לוקח מחירים ממוטו בייק. 9,700 - 2003 10,550 - 2004 אני מניח שהמחיר עבור 2003 הוא המחיר ששולם בחנויות כשהוא היה חדש ב 2003 אז למה אני צריך לשלם את המחיר המקורי של הקטנוע כאשר הוא כבר שומש? או שעדיין אני לא מבין...כי אני ממש חדש בעסק הזה של הקטנועים. ודרך אגב אשמח לקבל עוד דעות בקשר לטייפון והויוה סיטי, אחד מהם אני יקח.
 

vilig

New member
מחירון של חדש

מחיר של טייפון חדש מודל 2004 "על הכביש" הינו 11078 ש'ח למזומן מחיר של טייפון משומש מודל 2003 הינו 9700 ש'ח. הסכום 10550 הינו לפני אג' והוצאות רישוי שאותם קובעת ממשלת ישראל
 

yuvalfra

New member
תודה על ההסבר...

עכשיו אני מבין את המחירים. ותודה על הדעות על הטייפון. אני מתחיל להשתכנע אבל אני ישמח לעוד דעות\עצות כמובן
תודה שוב לכולם!!
 

vilig

New member
טייפון יד 2

את ההיגיון לא צריך לערב,טייפון נימכר היום (יד 2)הכי קרוב למחירון,בכל שנת ייצור!!! אם תיקח כמה מחירונים של מוטו ותיבדוק אותם תגלה כי הטייפון אפילו עלה מספר פעמים במחיר מחודש לחודש. כך בחשבון שמי שיסע בסופו של דבר בכלי שלך,זה אתה ולא מישהו אחר,אז אם הויוהסיטי ניראה לך ומתאים לך תתחדש!
 

yhayat1

New member
רק טייפון

כלי אמין מוכח וזול אם אתה הולך על 50 סמ"ק אתה חייב אמינות.
 

yuvalfra

New member
האם יש לטייפון וו + מקום אחסון?

יש לו וו לתליית שקיות? מקום אחסון גדול מספיק? אני מבין שהוא טוב מבחינת האמינות והמהירות אבל אצלו כל פרטי מיקרו חשובים =)
 

ixmix

New member
דווקא במהירות הוא לא מדהים...

יש לו וו בקדמת המושב - אבל לא מומלץ לתלות הרבה שקיות כי הוו, אפעס, הוא רק וו ולא ברזל בנין כמו שחלק כנראה חושבים (והורסים אותו תוך סיכון של עצמם עם תליית 10 שקיות סופר). יש לו מיכל בינוני עד גדול מתחת למושב - מספיק לשים קסדה XL ללא מאמץ. הכי טוב - שים ארגז גדול ואתה מסודר (זה מצריך סבל ייעודי שעולה עוד כמה מאות). אגב, דווקא במהירות הוא לא מדהים (לא עם המשקולות המקוריות ויחסי העברה שעמם מגיע) - ישנם קטנועי 50 הרבה יותר מהירים - אם כי הוא סביר (טיפה צפונה מאמצע הסקאלה של ה50).
 
למעלה