ספק אינטרנט , חיוב לאחר בקשה לביטול

jeblesh

New member
ספק אינטרנט , חיוב לאחר בקשה לביטול

לפנה מספר חודשים ביקשתי לבטל את המנוי אצל ספק האינטרנט שלי
לאחר מספר חודשים אני עדיין רואה חיובים , יצרתי קשר עם ספק האינטרנט
הנציגה אמרה שרואים שביקשתי לבטל אצלם במערכת (מתועדת שיחה במחשב) אבל מכיבן שלא דיברתי עם "נציג קשרי לקוחות" המנוי לא בוטל

החבילה שלי כללה ספק אינטרנט ותשתית ושילמתי לאותו ספק ומעולם לא דיברתי עם נציג של חברת התשתית ולא סיכמתי שום דבר מולו
הנציגה הסבירה שמכיבן שהם העבירו כספים בעבור התשתית כל לא ביקשתי לבטל גם שם הם יכולים לזכות אותי רק בעבור החלק היחסי של הספק בעסקה (כ50% מסכום העסקה)
אמרתי לא תודה והתעקשתי לקבל זיכוי מלא , כבר דיברתי עם מנהל שטען התייעץ עם המחלקה המשפטית שלהם בנושא ועמד על שלו

אני יכול לטבוע את ספק האינטרנט בבית משפט לטביעות כתנות ? , העם החוק לצידי במקרה זה ?
 

dani666

New member
לתבוע - תמיד אפשר. השאלה היא ...

.. האם יש בסיס.

אני מבין שאתה מדבר רק על התשלומים ששלמת אחרי שבקשת להתנתק לספק התשתית.
בעקרון, לא ידועה לי כל חובה על ספק הבאנדל להודיע לשותף השני בבאנדל שהלקוח רוצה להתנתק. מילא היית מבקש *במפורש* שינתקו אותך גם מהתשית, אז אולי, אולי. אבל אם רק בקשת ניתוק מבחינתם זה רק הם עצמם.

כך שלתבוע - אתה יכול. האם החוק לצדך ? יש לי ספק גדול.
 

dani666

New member
ועכשיו להערות בנושא :

1. ניתוק מבקשים רק *בכתב* ובצורה מתועדת (פקס עם אשור משלוח וקבלה, מכתב רשום). *לא* בשיחת טלפון.

2. מקפידים לעבור כל חודש על פירוטי חיוב האשראי ו/או הבנק. יש חיוב לא מובן - לטפל בו מיידית.

3. הספור של נציגת החברה שהמנוי לא בוטל כי לא דברת עם קשרי לקוחות הוא שווה לתחת. החוק מחייב אותם לנתק אותך תוך 3 ימים (או יום. תלוי היכן בודקים) מהודעת הנתוק *שלך* וזהו.
 

dani666

New member
ואחרון - אתה כמעט יכולת לתבוע מהם 10,000 ש'ח

- אם היית שולח את הודעת הנתוק בכתב, ומכיוון שחייבו אותך, יכולת לדרוש עד 10,000 ש'ח כ"פיצוי לדוגמא" לפי "חוק הגנת הצרכן".

- אם היית מקליט את הודעת הנציגה שמאשרת שבקשת הבטול שלך אצלם ושלא נותקת בגלל שלא דברת עם "קשרי לקוחות" הייתי ממליץ לך גם אז לתבוע אותם, כי יש הודעה שלהם שהודעת הבטול התקבלה ותוכל לדעתי לשכנע שופט שאין צורך (כפי שהחוק דורש) בהודעה בכתב במקרה שכזה.
 

jeblesh

New member
מדובר ב012

עם אני מבין אותך נכון החוק לא ברור במקרה כזה ושאני צריך לשכנע את השופת שעם היו מבטלים כחוק למעשה לא הייתי משלם בעבור הספק (HOT) ולכן הם אחראים לזכות אותי בסכום ?

עם מתועד אצלם במחשב שביקשתי לבטל זה לא שווה ערך לבקשה מסודרת לביטול ?
 

dani666

New member
החוק דווקא ברור - הוא לא קובע חובה עליהם ...

.. להודיע לספק התשתית על בטול ולכן לדעתי אין לך טעם בתביעה.

לגבי "פיצוי לדוגמא", החוק דורש כתנאי שהלקוח ישלח הודעה בכתב (ושיהיה חיוב על תקופה שאחרי מועד הנתוק כמובן). אם היית מקליט אותם מאשרים שהבטול הגיע אליהם, לא היית עומד עדין בדרישות החוק, אבל בתביעות קטנות השופט יכול "להתגמש" וייתכן שהיית מצליח לשכנע אותו לקבל את התביעה.
 

jeblesh

New member
לא ברור לי הקשר ביני לספק התשתית

העסקה עשיתי אחת בעבור 2 מוצרים אחד מוצר של החברה שקניתי מימנה ספק אינטרנט 012 השני תשתית של HOT , עד פה ברור לי
החשבונית הייתה אחת והפרוט בחשבונית היה על מוצר אחד בחוזה שבאלפה "מבצע בנדל כולל ספק ותשתית"
כלומר עשקה אחת על 2 מוצרים , דיי משתמע שכשה אני מעוניין לבטל את העסקה הזאת מין הסתם שאני מעוניין לבטל את כול מה שכלול בה אילה עם ציינתי אחרת

אני לא מבין מה החוק שקשור להודעה לספק התשתית קשור למקרה שלי אין לי שום תענה על חיובים מHOT אילה על חיובים מ012 בעבור עשקה מול 012 לHOT אני לא שילמתי שקל
מבחינתי HOT היו צד שלישי לא כך ?
 

dani666

New member
OK. אם 012 המשיכו לחייב אותך ...

.. לפי הבאנדל (לא הבנתי זאת עד כה) גם אחרי שבקשת ניתוק - שיתכבדו ויחזירו גם את חלק הספק.

יחד עם זאת, דאג שתהיה לך הוכחה שאכן בקשת את הנתוק. תקליט עובד שלהם מודה ששיש אצלם הודעת נתוק שלך מתאריך X. ולהבא - בקש ניתוק *רק* בכתב.
 

jeblesh

New member
בעקבות ההודעה בפורום חזרו אלי מ012

בערך 10 דקות של שיחה עם נציגה ""צוות מדייה" ועוד 10 דקות מול מנהל והוא זיכה אותי בכול הסכום המדובר
קצת מפריע לי כי דיי ברור שזה לא שלא הבינו אותי לא נכון מול השרות הרגיל בהתחלה או משהוא כזה
נהליי שרות וביטול שלהם פשוט לא בקב אחד עם החוק בנושא הזה ...

מקווה שהם ירדו מדרך "מצליח" הזאת ויישרו קב עם החוק בזבזו לי בערך 4 שעות בשביל הסיפור הזה
 

dani666

New member
על העדכון ושמח שעזרנו לך

 

Yehuda500

Member
ההמלצה לתבוע "פיצוי לדוגמא" היא המלצה

לבזבוז זמן, לפחות עפ"י נסיוני.
שלחתי הודעת ניתוק.
נותקתי לאחר 3 ימים.
חוייבתי עבור החודש הבא.
תבעתי עפ"י החוק.
השופט נתלה בהצעת הפשרה שהחברה נתנה רגע לפני הדיון (בצעה אותה לא קיבלתי) ופסק לטובתי את הסכום שהוצע, מבלי לרצות לשמוע על חוק, חיובים, שקרים וכו'.
הסכום היה נמוך מ-500 ש"ח. לא כיסה הוצאות.
 

dani666

New member
לכן אני מקפיד לאמר "עד 10,000 ש'ח". ...

.. יכולת לעשות את השיקול ולהסתפק בפשרה. בכל מקרה, יש גם שופטים שפסקו יותר ולזכרוני היה מקרה שאף מעבר.
 
שאלה אליך מנסיונך בתביעה מסוג זה:


האם החברה המתינה ממש ממש לרגע האחרון בכדי להציע לך פיצוי כלשהוא?

או שגם לפני עוד כשראו שאתה רק מתכנן לתבוע כבר הציעו?

כי אם זה ממש ממש כבר כשהלכת שילמת לבית משפט והכל - :/

אם זה לפני איום רק איום שאתה חושב לתבוע, אז יפה שלפחות מציעים משהו אם מראים להם שאתה רציני, ולא סתם משחק

אגב האם הפשרה שהציעו גם היא היתה 500?

אני מסוקרן כי מעולם לא שמעתי על מישהו שתבע בחוק הזה, יפה לך שתבעת ולא התעצלת אין לך מה להתבאס על הזמן העיקר הראת להם שיש גם אנשים כאלה שלא רק אומרים אלא גם עושים. אני אישית גאה בך
 
היי jeblesh,

במידה והאינטרנט בוטל אצלנו ולא בחברת התשתית, חשוב לציין כי זו אחריותך לפנות אליהם, שכן חברת התשתית היא זו שהתקינה אצלך את הציוד.

חשוב לציין שהתייחסותי היא לפי דבריך. אשמח לבדוק שבצד שלנו הכל תקין ושהמוצר אכן בוטל.

שלח פרטיך לכתובת המייל שלנו - [email protected] ונוכל לשוחח.

ליאור
 
למעלה