ספרות מתמטיקה אזרחות, והיסטוריה...

nutmeg

New member
הגזמת!

טבלא לכל שאלה??? את כל הספר "בין שתי מלחמות" אתה אמור להכניס לטבלא הזו
ובקשר להשמטת הפרטים והסגנון - Mנטה כבר ענתה...
 

בנגלה

New member
דוגמא...

באחת מהשאלות שהופיעו במבחן היה לכתוב ביטויי דחייה של היהודים.. אני אתייחס לביטויי דחייה בתחום התרבות והרוח. התשובה שהמורה נתן היא: "החל מסוף המאה ה-19 החלו להתפרסם חיבורים, ספרים וקריקטורות כנגד היהודים. היהודי הוצג בהם כרודף בצע בעל תכונות שטניות במסכן את הגזע הנוצרי אירופאי. הספרים החלו להתפרסם בכל אירופה, במזרח ובמערב יחדיו. פילוסופים ואנשי רוח ניסו להסביר בצורה מדעית את "בעיית היהודים". בגרמניה למשל דוהרינג ווילהלן מאר כתבו חיבורים, שם הם מתארים את הסכנה הטמונה לעם הגרמני מידי הגזע היהודי. בצרפת פירסם עיתונאי בשם אדוארד דרימון ספר בשם "הדיבור החופשי" ובו טען שהיהודים אשמים בכל צרותיה של צרפת. לסיכום ניתן לומר שפרץ האנטישמיות לווה על ידי אנשי רוח ותרבות שחלקם ייסד את האנטישמיות המודרנית וחלקם המשיך את האנטישמיות המסורתית דתית." כמו ששמתם לב התשובה כולה מורכבת מנושא אחד.. אין אפילו צורך לחלק את זה בנקודות.. וכמובן שידעתי את החומר הזה.. הבעיה שלי הייתה הניסוח ושלא כתבתי מספיק.. כלומר, התשובה שלי הייתה נכונה אבל לא מבוטאת טוב! בתשובה שלי כתבתי: "עקב האנטישמיות המודרנית החלו להוציא לאור הרבה עיתונים ,ספרים קריקטורות וכד' הבאים להשמיץ את הגזע היהודי ולבטא תכונות שליליות ושטניות אצל היהודים. כך לדוגמא הוציא סופר צרפתי ספר אשר מפיל את כל צרותיה של צרפת על היהודים. " כמו שאתם רואים לא זכרתי את רוב הדוגמאות שניתנו, לא תיארתי מספיק טוב את הביטויים ולא ניסחתי את התשובה בצורה טובה... אני מקווה שעכשיו יותר קל לכם לעזור לי!
 

Mנטה

New member
זה באמת לא קל ../images/Emo13.gif

הבדל אחד שאני רואה בין התשובה שלך לבין זאת של המורה הוא שהמורה דיבר גם על גרמניה וגם על צרפת, ואתה רק על צרפת. הבדל שני - המורה השתמש בשמות, אתה לא טרחת לזכור שמות. הבדל אחרון, המורה ציין שמדובר בתנועה של אינטלקטואלים שזה שונה מהאנטישמיות המסורתית שהיתה מבוססת על נבערות. כאן פתאום היו צידוקים שגם שכבות העם הגבוהות הזדהו אתם או הובילו אותם. זה פריט מידע שחמק ממך. אפשר לומר, שיש לך יכולת טובה ללמוד את הדברים בכללית, אבל הפרטים נשכחים לך. עכשיו תשאל את עצמך: האם כשאתה לומד הפרטים נראים לך מיותרים ? בתור אחת שיש לה בדיוק את אותו סוג חשיבה
אני יכולה להגיד לך, כשאני לומדת הפרטים נראים לי לא חשובים. וזאת בעיה. אז תשתמש ביכולת שלך לראות את הכללי, ותלמד לפי זה. ואחרי שכל החומר מוטמע לך בראש בסכימות כאלה (כמו הטבלאות שאגוזית הציעה לך) תשב ותנסה לעבור שוב, הפעם על הפרטים. זה נראה כאילו זה טונות של עבודה, אבל ברגע שתתרגל לשגרת עבודה מסוימת זה דוקא יקח לך -פחות זמן ויהיה יותר יעיל.
 

בנגלה

New member
תודה..

אני אשתדל.. זה היה המבחן הראשון השנה ועוד שבועיים/שלוש יהיה לנו עוד אחד.. למבחן הקודם לא היה לי זמן להתכונן.. התכוננתי יום וחצי לפני.. אני אשתדל להתכונן למבחן הבא שבוע לפני וכל יום אלמד כמה שאלות, ככה שירד לי מהעומד.. למרות שאני יודע שזה לא ילך.. אין לי אופי בדברים האלה.. בסוף הכל נשאר לסוף...
 

Mנטה

New member
תראה, דוקא אם אתה נוטה לדחות

דברים לסוף, כדאי לך לאמץ טכניקה יעילה. כי אז צריך פחות זמן. אבל בהתחלה אין אפס, לוקח יותר זמן להתרגל למשו חדש.
 

Mנטה

New member
אוקי, נשמע לי שהקושי שלך הוא בעצם

לזכור את הסיפורים. אם זה משפט אתה תזכור אבל אם זה סיפור - פחות. אולי במקרה שלך יהיה לך כדאי לנסות לתרגם את כ-ל הסיפור לנקודות. זה ייראה כך:
נקודה מרכזית ___
נקודת משנה ___
נקודת משנה ______
תת נקודת משנה דבר נוסף שתצטרך להתאמן עליו זה באמת בלנסח. כך שאולי כדאי לך במהלך הלימודים למבחן, לנסות לא רק לשנן את החומר אלא גם לענות על שאלות. יהיה לך יותר קל בע"פ, כך שאם תלמד עם מישהו תוכלו לבחון זה את זה, אבל גם בכתב, נסח לעצמך שאלות על החומר (או קח מאיזה ספר) ונסה לענות עליהן לבד, בלי הספר. כך תתאמן גם בניסוח וגם בשליפה.
 
למעלה