ספרים שבאו מקיבוץ

שלומית95

New member
ספרים שבאו מקיבוץ

יש כאן קישור http://www.2all.co.il/Web/Sites/broom יש אתר יש ספרים יש קיבוץ, אפילו שהיום אומרים עליו שהוא קהילה
 
ולמה חשוב שבאו מקבוץ..?

כאילו הרצונות האנושיים של הקיבוצניקים שונים מאלה של העירוניים? כולללנו "קורצנו" מאותו חומר, מרצון לקבל הנאה ותענוג בכל מה שאנו עושים/חושבים, בין אם זה במודע, ובין אם זה לא במודע. פעם, היו כאלה שרצו לתרום לכלל, לכן הקיבוצים החזיקו מעמד. היום, לכל אחד אכפת יותר מעצמו מאשר מהחברה הרחבה, האגו האישי הולך ותופח באופן די בולט, גם בעיר גם בכפר.. לכן לקיבוצים לא קל להחזיק מעמד.
 

שלומית95

New member
מסכימה, מאשרת, מהנהנת לחיוב עם דבריך ברובם

יש לי השגות לגבי הסיבה ל"החזקת המעמד" של הקיבוצים. לי נראה שהסיבה היא השינוי שחל במדינה, בנוסף למיקוד תשומת הלב במימוש-הפרט. הספר "בין מטאטא לשוקת" שהוא מטאפורה צבעונית שהתמה המרכזית שלה היחד מול ההפרטה http://www.2all.co.il/Web/Sites/broom/ הוא ספר שנכתב על ידינו ישראל ושלומית כמתנה ליובל החמישים של קיבוץ בית ניר שבו אנו חברים מאז היווסדו. מצאתי לנחוץ לציין "ספרים שבאו מהקיבוץ", כי הספרים מתחילים ונגמרים בסוגיה הקיבוצית. ואולי יהיה מי שימצא בזה טעם לפגם. לא רציתי להונות איש/ה
 
כל האנושות השתנתה, לא רק הקיבוצים../images/Emo140.gif

השנוי שחל במדינה, נובע מהשנוי שחל בפרטים של המדינה, המרכיבים אותה. הדאגה לעצמי, לכבוד שלי, לאגו שלי, להנאות שלי , מאפיינים את כל האנושות היום. נצול הזולת, במודע או שלא במודע, קיים היום בכל שטח, ובכל העולם. זו הסיבה לפריצת המשבר בכלכלי, שכל העומדים בראש הכלכלה התעניינו רק באיך להגדיל את עשרם, ותמיד זה בא על חשבון האחר, כי הכסף לא בא יש מאיין. כל האנושות מחוברת בתוכה, בין מרכיביה. כולנו אף נבראנו מאותו מקור. כך שאם מישהו פוגע או מנצל מישהו אחר , זה גורם כ"אפקט הפרפר", לנזק לשאר חללקי האנושות. ראי המשבר הכלכלי: בנק אחד קרס באמריקה בגלל התנהלות של ניצול ע"י הבנקים, ישר זה השפיע על הכלכלה בכל העולם וגרם למשבר הכלכלי אפילו כאן.
 

שלומית95

New member
לא תמיד מה שעובדתית נכון חייב להרגיע אותי.

אני לא מתווכחת עם עובדות. אני מסכימה לדעתך, אך עדיין אני "בוכה " את אובדן התמימות האישי שלי. למרות שכבר מזמן אני לא ילדה קטנה.
 
לכל דבר יש מטרה..

גם להסתעבות הגדולה בחברה. קשה לנו לראות מה הטוב שיכול לצאת מזה, אבל שום דבר בטבע, בעולם, לא נברא סתם. (ראי הלינקים ששלחתי.. )
 
למעלה