אני חולקת עליך
אני התייחסתי לדבריך כפי שהבנתי אותם וכפי המשתמע מן הכתוב. אם דעתך אינה נוחה מכישורי הסקת המסקנות שלי, אודה לך אם תוכל לפרט היכן הוצאתי את דבריך מהקשרם ואיך פירשתי אותם בצורה מוטעית, כדי שאוכל להתייחס לכך.
הנורמות עליהן אני מדברת קיימות גם בעולם המתירני והמודרני. העובדה שיש זרמים שחולקים עליהן אינה משנה את העובדה שהנורמה קובעת את הגבר כראש המשפחה וכדומיננטי משני בני הזוג, למרות שלהלכה הדבר לא תמיד עומד במבחן המציאות. נורמות הן ה"ידיעה" שכולנו גדלנו איתה. מה שנחשב "מקובל". אבל גם נורמות שנראות מקובעות בסלע משתנות לאורך השנים, שהרי הן נקבעו בשלב מסויים בהתפתחות שלנו, על ידי החברה, והחברה היא יצור חי ונושם ומתפתח.
מעניין שאתה קובע מוכנית שאני פמיניסטית, בעוד אני מעולם לא הגדרתי את עצמי כך. אני מגדירה את עצמי כאדם חושב בעל אינטלקט, החופשי לתור אחר תחומי העניין שלו. מתוקף היותי פלורליסטית, אני מקבלת את העובדה שיהיו אנשים שרצונותיהם שונים משלי, ומאפשרת להם להחזיק בדעותיהם כל עוד הם אינם מנסים להכריח אותי לחשוב כמוהם. אני מתדיינת כדי להרחיב את דעותי. אני לא מרגישה צורך להוכיח את עצמי מול גבר, או להתעלות עליו כדי להיות טובה יותר ממנו. באופן כללי אני לא מודדת את עצמי על פי מדד ההצלחה או הכישלון של גבר. אני מודדת את עצמי לפי המטרות אותן הצבתי לעצמי ולפי ההתקדמות שלי אליהן. אם קורה ואני משווה את עצמי לאנשים אחרים, מינם לא ממש משנה לי. אני לא מנסה להתעלות עליהם בחדר המיטות, אני מנסה לעבוד יותר טוב, ללמוד יותר וכו'.
אני מעולם לא דיברתי על אפליה. דיברתי על היכולת של אישה לתור אחר כל תחום עניין שבו תרצה להתמיד, בין אם זה תואר אקדמי או אליפות העולם בלחימה בשריון מלא.
מקומם אותי שאתה אומר "יש לזה השפעה הרסנית ומנוונת על נשים, שבמקום לקחת אחריות לחייהן ולהתפתח בכיוון הרצוי להן שוקעות לשנאה והאשמות נגד המין הגברי." - מי שמך שליט, להחליט עבור אישה מה הכיוון הרצוי לה?
אתה זה שטוען שאישה לא יכולה להלחם או להיות אסרטיבית אם זה רצונה, לכן מה שמגביל אותה הוא לא היכולת שלה אלא אתה! מי אתה, שתמנע ממנה לנסות, ואם הדבר למעלה מיכולתה, להיכשל? אתה מונע ממנה את הזכות לבחור משום שהחלטת שזה אינו מקומה.
אני תוהה למה אתה מתכוון כשאתה אומר "תרבות חשוכה של ניצול ושעבוד גברים." עד לרגע זה, המקום היחיד בו נתקלתי במושג הזה היה בין דפיהם של מספר ספרי פנטזיה. אני לא מכירה מציאות כזו בישראל ואשמח אם תוכל לתת לי כמה דוגמאות כדי שאבין על מה מדובר. כמו כן, צר לי לומר שעד כה לא נתקלתי בטרנד של התרחקות מנשים ישראליות, מלבד מטעמים אנטישמיים, במקרה זה התרחקות היא גם מגברים. אשמח אם תאיר את עיני.
אתה ממשיך להתדיין איתי על "הבעיה הפמיניסטית" בעוד אני מעולם לא דנתי בה. אתה החלטת שנשים דומיננטיות בספר, או ספר שעוסק בעולם דמיוני בו נשים הן המין הדומיננטי הוא יצירה פמיניסטית שנובעת מתוך שנאת גברים. אני טוענת בתוקף שהדבר לא נכון ואין לו נגיעה ישירה לפמיניזם, כי אם לחקר מציאות אחרת משלנו. אתה מכניס פמיניזם לשדות לא לו.
האל הוא אכן חסר מין, וההתייחסות אליו כזכר פתחה פתח לכינון המין הגברי כמין השולט, מה שיצר את הנורמה בה אנו חיים. לו היינו מתייחסים לאל כאל נקבה, ייתכן והנשים היו הופכות למין השולט. אני טוענת שלגבר אין זכות מלידה לשלוט בדיוק כפי שלאישה אין זכות כזאת. לכן אני טוענת שהמקרה בו אישה מנשקת גבר הוא טבעי וזהה למקרה בו גבר מנשק אישה. אם אתה טוען שמין קיים רק בעולם הפיזי והאנושות מתקדמת לעולם בו גברים ונשים יהיו שווים ולא יחושו צורך לשלוט אחד בשני- הרי בעולם כזה גבר שמנשק אישה יהיה טבעי כמו אישה שמנשקת גבר. לקיחת יוזמה אינה זהה לשליטה. ואם לשם העולם מתקדם ואתה מזהה זאת כעתיד טוב יותר, מי אתה שתקבע את הקצב בו האנושות נעה לעבר היעד הזה?
זוגיות היא שלם שמורכב משני חלקים, שתי נשמות, שני טמפרמנטים. זה מארג של תגובה ותגובת נגד, של אינטראקציות בין שני אנשים שאינם זהים ולפעמים אינם שווים, אבל משלימים אחד את השני. אם אחד מהם דומיננטי יותר והשני פחות, הדבר משפיע על היחסים אבל לא בהכרח לרעה. ואם שני אנשים בוגרים מנהלים זוגיות מוצלחת, שלווה, שמוסכמת על שניהם, אבל במקרה האישה היא הדומיננטית ביחסים אלו, והגבר שמח להישאר ברקע כי זה טבעו, אם הם מאושרים יחד, מדוע אתה קורא ליחסים בינהם לא טבעיים? הם מאושרים? הם מתאימים אחד לשני? הוא מטפל בה והיא בו? אז למה זה דבר פסול?
היא לא פמיניסטית. היא לא שונאת גברים. היא לא שונאת אותו. היא אוהבת אותו, אבל הוא אדם רגיש ששמח להישאר ברקע ולהימנע מעימותים שהיא מוכנה לטפל בהם וממצבים בהם היא פורחת. אני מכירה כמה זוגות מוצלחים כאלה. מדוע זה פסול?