המנועים מפצים בהרבה על החיכוך שהם
יוצרים כמובן... אחרת כל המערכת הייתה לא יעילה. הדבר השני שאמרת, והוא הנכון, שבדיווש רגלי במישור ללא עזרת המנועים, מורגש בהחלט ההתנגדות עקב החיכוך. מבחינה אנרגתית, אמנם המנועים נוסעים עצמאית במישור (ואין צורך לדווש), אבל רוב האנרגיה החשמלית המושקעת במישור נועדה כדי להתגבר על החיכוך בתמסורת. (הרוח כאן פחות משמעותית) לכן, במישור, 4 מנועים אינם יעילים, ו- 2 מספיקים בהחלט. לעומת זאת, בעלייה, התועלת ב- 4 מנועים גדולה מאשר רק ב- 2, מאחר ובעלייה יש מאמצים הרבה יותר גדולים, ו-4 מנועים כמובן יעשו זאת טוב יותר, ובנצילות חשמלית טובה יותר מאשר רק 2. (עדיין לא ניתן "להסתלבט" ולתת לאופניים לטפס לבד, אבל העזרה שצריך לתת בפידול לעומת רק עם 2 מנועים קטנה יותר) מה שאני מתכנן עכשיו, הוא מנגנון קל, שיאפשר לי לנתק/לחבר את המנועים האחוריים בהתאם לצורך, ובכך לפתור את בעיית החיכוך המוגבר במישור.