סקופ
מה הלהיט הבא של יורם גלבוע

Nadav Fix

New member
סקופ../images/Emo70.gif מה הלהיט הבא של יורם גלבוע

לא סקוט בשטח, לא פינרלו לכביש. אופניים חשמליים. אולי ליורם נמאס לדווש בכבישים?
 

רֶשֶף

New member
פשששש... שני מנועים../images/Emo70.gif

אחד מלפנים ואחד מאחור. וכמות מצברים שתספיק להקיף את העולם. בטח שוקל איזה 40 קילו ה... "אופנוע" הזה. תגיד, יורם, התחרפנת?
 

roygl

New member
היי.. לפחות תרשום מי היוצר. אני!:))

קצת קרדיט לא מגיע לי? דרך אגב, אני כנראה מתכנן להסיר את המנוע האחורי, כי יש כבר חיכוך גדול מדי כשעובדים עם שני זוגות מנועים, למרות שעם 4 מקבלים עזרה משמעותית יותר בעליות... אבל עדיין יש תחושה של "גרירה"...
 

RockhopperJudy

New member
חבשתם קסדה ברכיבה האחרונה?

אולי זו סתם מכת שמש???.. תגידו, אתם רציניים??? יורם, כמה הפתעות עוד מצפות לנו???
 
טוב, זה צפוי.

ברגע שקו הנסיעה לא ישר לחלוטין, הגלגל הקדמי והאחורי, לא מסתובבים באותה מהירות בדיוק, בגלל שהם עוברים דרך שונה, ובגלל קוטר שונה שנגרם מלחץ שונה בצמיגים, או מחלוקת המשקל בין הקדמי לאחורי. מאחר והמנועים מסתובבים באותה מהירות, נוצר חוסר התאמה במהירויות, וזה יותר את תחושת הגרירה. (זו בדיוק הבעיה שכדי לפתור אותה מותקן דיפרנציאל אורכי ברכב 4X4 המיועד לכביש). אתה יכול לפתור את הבעיה בלי לאבד כח, אם תמצא מקום להתקין גם את שני המנועים האחוריים על הקדמי.
 

roygl

New member
זאת לא מהווה בעייה ברכב דו גלגלי

הדבר אינו מפריע. ללא קשר לזה, המנועים אינם מתואמים ביניהם לגמרי, וכל זוג מנועים נותן כוח בעוצמה שונה. (המנועים האחוריים חלשים במקצת בהספק מהקדמיים). הדבר אינו מורגש בנסיעה, סה"כ, כל מנוע תורם את חלקו בהתאם ליכולתו... מה שכן מורגש, הוא החיכוך המוגבר עקב סיבוב של 4 צירים של 4 מנועים שונים, ו- 4 גלילוני גומי שמעבירים את התמסורת לצמיגים. זהו דבר משמעותי, ומורגש מאוד במישורים.
 
לא הבנתי.

אני רואה שבמערכת שלך יש הרבה חיכוך, אבל עדיין כל מנוע תורם יותר כח ממה שהוא גורם לך לאבד ע"י חיכוך, לא ? או שהתכוונת שיש הרבה חיכוך כשאתה מנסה לדווש רגלית, והמנועים אינם מופעלים ?
 

roygl

New member
המנועים מפצים בהרבה על החיכוך שהם

יוצרים כמובן... אחרת כל המערכת הייתה לא יעילה. הדבר השני שאמרת, והוא הנכון, שבדיווש רגלי במישור ללא עזרת המנועים, מורגש בהחלט ההתנגדות עקב החיכוך. מבחינה אנרגתית, אמנם המנועים נוסעים עצמאית במישור (ואין צורך לדווש), אבל רוב האנרגיה החשמלית המושקעת במישור נועדה כדי להתגבר על החיכוך בתמסורת. (הרוח כאן פחות משמעותית) לכן, במישור, 4 מנועים אינם יעילים, ו- 2 מספיקים בהחלט. לעומת זאת, בעלייה, התועלת ב- 4 מנועים גדולה מאשר רק ב- 2, מאחר ובעלייה יש מאמצים הרבה יותר גדולים, ו-4 מנועים כמובן יעשו זאת טוב יותר, ובנצילות חשמלית טובה יותר מאשר רק 2. (עדיין לא ניתן "להסתלבט" ולתת לאופניים לטפס לבד, אבל העזרה שצריך לתת בפידול לעומת רק עם 2 מנועים קטנה יותר) מה שאני מתכנן עכשיו, הוא מנגנון קל, שיאפשר לי לנתק/לחבר את המנועים האחוריים בהתאם לצורך, ובכך לפתור את בעיית החיכוך המוגבר במישור.
 
אולי כדאי ..

להתקין מאוורר תקרה עם המנוע שלו..?? אפשר יהיה לנסות לעוף בירידות..בלי חיכוך בכלל..
 

roygl

New member
רעיון נחמד, פעם שמעתי על משהו דומה

מישהו שלקח מנוע בנזין, חיבר לו פרופלור של מאוורר גדול, הלביש את זה על הגב איכשהוא, והדבר הזה היה רץ בעליות ללא צורך בדיוושים... שלא לדבר על הרעש והמטרד הסביבתי שנוצר
 

roygl

New member
כן. ע"י הבקרה החשמלית ניתן לגרום

למנועים לבלום את האופניים בירידות (או במישורים לפני עצירה ברמזור) ולייצר חשמל. הנצילות לא גדולה במיוחד ולא מתקרבת לעומת מה שהשקעת בטיפוס, אבל מחזיקה את האופניים במהירות קבועה גם בירידות תלולות (כמו בהילוך נמוך של רכב), ומחזירה משהו ממה ששרפת בעלייה. כמו שניתן לברור את עוצמת הכוח בהתאם לתנאי השטח, ניתן גם לברור את עוצמת הבלימה החשמלית בהתאם לסוג הירידה.
 

roygl

New member
יש לי הרגשה שיורם "יתפתה" ויעשה גם

זוג אופניים כזה:)) סה"כ זה די נחמד במישורי גוש דן להסתובב בלי לדווש.... לא שזה כל כך קשה גם ככה לעומת מה שהולך פה בכרמל:) (שבגללו הרכבתי את האופניים האלה, בימים שהכושר והרצון שלי היה של פדלאה....)
 

roygl

New member
תמונה של "הגרסא" הקודמת...../images/Emo73.gif

הייתה פחות יעילה בגלל מרכז כובד יותר גבוה, ומסורבלת יותר, אבל איפשרה לי ניתוק טוטלי של כל המערכת, והשארת אופניים "ערומים" ללא כל המערכת החשמלית... ולמי שם לב... יש באופניים פנצ'ר
 

Nadav Fix

New member
היי רועי תבוא עם האופניים ../images/Emo26.gif

לסובב כנרת אתה גונב את ההצגה. כמובן הקרדיט כולו שלך. וברצוני להוסיף כשבאנו אליך יורם ואני פשוט נדהמנו מהאופניים החשמליים, ואני אישית חושב שבעצם בניית האופניים טמון בך פוטנציאל אדיר לעתיד. אולי עוד תמציא לנו משהו מעניין. ועוד מוצר מבית היוצר של רועי פנס לרכיבת לילה שטח/כביש ראה תמונה.
 
למעלה