סקופ
מה הלהיט הבא של יורם גלבוע

u88

New member
אתה צודק.

וגם לא פורום של תחרויות אליפויות וגביעים.
 

the1best

New member
הלו מה זה כאן????

מה זה האופניים האלו עם הבטריות זה בכלל לא מתאים לטיולי אופניים. וגם מה זה הפנס הזה? בכלל לא מתאים לרכיבת שטח בלילה... גדי תגיד להם מה זה פה מה זה הפורום הפרטי שלהם?? כאן זה פורום רק לטיולי אופניים וזהו אסור לכתוב שום דבר חוץ מזה.
 

liorca

New member
גריך לחשוב איך מוסיפים קלאץ'

הקלאץ' ימנע חיכוך לא רצוי בזמן ירידות או דיווש במישור..
 

tiranm1

New member
הנה פיתרון 'מדף' לדוגמא ......

אני מבין את האתגר הטכני שבבניה אבל.... "זה כבר עשו" (במבטא צרפתי כבד). הנה כאן , מוצר של SRAM.
 

dan st

New member
ישנו מוצר זהה הנקרא BIKIT

מנוע חשמלי הניתן להתקנה והסרה בקלות יחסית על כל סוגי האופניים. החסרון היחידי - משקל כ-10ק"ג רכבתי על האופניים התחושה מוזרה מאד,צריך להתרגל. אפשר לרכב כ-15-20 ק"מ בין "תדלוק לתדלוק" והמנוע פועל בשני מצבים: עזרה כאשר מדוושים וכפתור טורבו - המאיץ את האופניים ללא צורך בפידול. ומי שהיה בארוע "העיר על אופניים" בטח ראה את האפוניים החשמליות המתקפלות בדוכן של תאב"א. מצ"ב הקישור
 

roygl

New member
קלעת בול....../images/Emo8.gif

כל המערכת התחילה בעצם מקיט של BIKIT שקניתי לפני כמעט 4 שנים, ומאז שידרגתי אותו מספר פעמים. הוספה של עוד סוללות, מעגל בקרה שונה, כבלים יותר עבים להתמודדות טובה יותר עם הזרם, עוד זוג מנועים, קירור ע"י מאווררים, מצבי מתח שונים נוספים...
בגדול, הדבר המקורי שנשאר מ- BIKIT, הוא המנועים והתמסורת שלהם ע"י גלילוני הגומי לצמיג. (שזה החלק הכי חשוב בעצם)
ולכן, לא אני המצאתי את המערכת, אלא הרעיון של המנועים והתמסורת הוא של BIKIT כמובן
 

Nadav Fix

New member
לדעתי יש חשיבות גדולה >>>

לקוטר הגלגל. ככל שהגלגל קטן יותר למנועים קל יותר? או שאני טועה..
 

roygl

New member
אין קשר לקוטר הגלגל והסיבה../images/Emo132.gif

המנוע דוחף את הצמיגים על ההיקף שלהם, ולא על הציר שלהם במרכז. כלומר, המנוע דוחף את הצמיגים על ההיקף, שהוא אותו יחס שהם מתקדמים על הכביש. (ההיקף הוא זה שנוגע בכביש) זה נכון שלגלגל קטן יותר, יהיה היקף קטן יותר, אבל אין זה משנה, מאחר וההיקף של הגלגל הוא מה שבסופו של דבר מעביר את התנועה הסיבובית לתנועה הקווית.
אם ההנעה הייתה על ציר הגלגל של האופניים, אז בהחלט הייתה משמעות לקוטר הגלגל. איך בכל זאת ניתן "להוריד" הילוך?
המנוע מתחבר להיקף הצמיג ודוחף אותו ע"י גלילוני גומי משני צדדיו. (גלילון לכל מנוע) ככל שקוטר הגלילון יהיה קטן יותר, כך על מהירות סל"ד מסוימת של המנוע, נקבל תנועה קווית קטנה יותר של הצמיג. (על ההיקף שלו) וכאן באמת ניתן לשנות את יחסי מהירות/כוח. ניסיתי פעם לעשות זאת, אבל מתחת לקוטר הגלילונים שבו אני עובד, פני השטח של הגלילון נהיים קטנים יותר, והמגע עם היקף הצמיג קטן, מה שגורם להחלקה "בניוטרל" של הגלילון על הצמיג בעומסים כבדים.
 
למעלה