סקירה של "דיפלומטיה"

האטי

New member
סקירה מרתקת

לא הכרתי את המשחק לפני כן ועוררת בי סקרנות לגביו. שלב הדיפלומטיה שקודם למתן הפקודות נשמע לי מעניין, למרות שאני חוששת שכמות האסטרטגיה הנדרשת היא רבה יחסית (מה גם שאני לא אוהבת שאנשים מפרים הסכמים שהם עורכים איתי ;) ).
 

backdoorslam

New member
החששות שלך מוצדקים

כמו שכבר אמרתי, האסטרטגיה בדיפלומטיה היא די מופשטת, אך בעזרת החוקים הפשוטים יחסית ניתן להרכיב מהלכים מבריקים ובלתי צפויים. דיפלומטיה הוא כמו באנג'י - אי-אפשר "לנסות" לשחק בו, אלא ניתן רק להתחייב להשתתף בחוויה המסעירה הזאת, מתחילתה ועד סופה. אפשר, מצד שני, לשחק את המשחק באופן רגוע באינטרנט, למרות שהמשחק האחרון שהנחתי ערך חצי שנה (!!!). חוקי המשחק על גבי pdf.
 

backdoorslam

New member
חוויות נוספות מהמשחק

באחד המשחקים הראשונים שלי באינטרנט השתתף שחקן בעל כישורים לאגויסטים מדהימים. ממש כמו במשחקי-תפקידים, חלק גדול מההנאה במשחק נגזר מהאינטראקציה, שלעיתים נתפסת כמדיה אומנותית לכל דבר. צירפתי כאן קובץ טקסט שדי מתמצת את כל נושא האנטראקציה במשחק. (שימו לב במיוחד לשיר הקינה שמופיע בסוף הקובץ).
 

ycyclop

New member
הערות וסיפור

בעבר יצא לי לשחק לא מעט דיפלומטיה ואנחנו גמרנו משחקים בפחות זמן. לפעמים הינו עושים משחק "בזק" של 3-4 שעות על ידי מגבלת זמן. מה שמענין בפחות זמן דיון שיש יותר מקום לטעויות והמשחק נעשה יותר דינמי ולא צפוי. יש יתרון בלשחק עם אנשים שאתה לא מכיר: אין משקעים מהעבר. די מרגיז לשחק כאשר מישהו מכריז עליך חרם כי משחק קודם ניצחת, המשחק מקבל נופך אישי וזה לא טוב במשחקים. אנקדותה אישית : לפי כמה שנים חבר שלי ואני פיתחנו משחק דומה לדיפלומטיה עם כמה שיפורים (לפי דעתינו), זכויות משחק המחשב נמכרו אבל החברה שקנתה אותם לא יצאה עם המוצר לשוק בגלל בעיות הסכמים עם המפיץ ואילו הזכויות למשחק לוח נשארו אצלינו (עם שני עותקים של המשחק)
 
למעלה