סקרואילאיטיס או דלקת חוליות מקשחת?

omer.ha

New member
שלום רב,
אשמח לעזרה -

אני סובל מכאבים כרוניים ופיברומיאלגיה מזה כעשור (מגיל 30). בשנים האחרונות הכאבים קבועים, ותמיד באותם מקומות (גב, אגן, פרקי ירכיים, ברכיים, כתפיים, בהונות), פרט לשאר הסימפטומים (קשיון בוקר ממושך, הפרעות שינה, עייפות, וכדומה).
לפני כשנה אובחן אצלי סקראואילאטיס; עפ״י תוצאות ה-MRI נצפו ארוזיות במפרקים (ומוקדי דלקת בכנפי האיליאום), בצקת לשד עצם ומרווח מפרקי צר. בנוסף אנטזיטיס (באספקט פוסטריורי של sij). האבחנה תואמת לספונדילוארטורפתיה אקסיאלית, עם מרכיב כרוני ואנקילוזיס.
שאלתי שני ראומטולוגים מומחים האם ייתכן שכאבי הפרקים בגוף (גב, ירכיים, ברכיים, כתפיים, בהונות, צלעות) קשורים לדלקת באגן (דבר המעיד על אנקילוזיס). שניהם התעקשו שמדובר בדלקת באגן המשפיעה על האגן ועל הגב, ושאר הכאבים מוסברים על ידי הפיברו \ תסמונת כאב (ושללו אנקילוזיס).
שאלתי היא - האם ניתן (ללא MRI עמוד שדרה) לאבחן אנקילוזיס (בדיקת HLA-B27 יצאה שלילית)? כיצד אפשר לדעת מתי הסקרואילאיטיס הוא תסמין מוקדם לאנקילוזיס ומתי הוא הבעיה עצמה (ואם כן, מה מקורה)? האם הפענוח המעיד על מרווח מפרקי צר (+ ספונדילוארטורפתיה אקסיאלית עם מרכיב אנקילוזיס) ביחד עם שאר התסמינים, לא מציע שמדובר באנקילוזיס?

תודה רבה על ההתייחסות
.
 
למעלה