סקר, או יותר נכון שאלה לדיון

holo

New member
סקר, או יותר נכון שאלה לדיון

מה האלבום ומה השיר שבו בולטים הכי הרבה או במיוחד כלי הנגינה של כל אחד מחברי הלהקה? זאת אומרת- איפה מורגש כל חבר להקה במיוחד באלבום מסויים, ובשיר מסויים. אפשר גם להסביר למה.. הנה שלי: דיוויד גילמור(גיטרה)- החומה לדעתי הוא האלבום שבו הכי בולטת הגיטרה החשמלית של גילמור ריצ'ארד רייט- כמובן שהלוואי והיית כאן, איך אפשר להתעלם מהקלידים שלו ומהתרומה שלו לכל האלבום ובמיוחד בקטע הפותח! ניק מייסון- בדומה לגילמור גם בחומה התופים העוצמתיים של מייסון הכי בולטים באלבום ומכניסים בו קצב רוג'ר ווטרס- סתם אפס, לא תרם כלום. עכשיו באמת, התרומה של רוג'ר עם הבס לא הייתה כזאת גדולה ואין ממש אלבום שבכולו אפשר להרגיש בבס של ווטרס, עם זאת, יש מספר שירים שהוא מפתיע ומפציץ אותה בבס, כמו: אחד מן הימים האלה -one of these days הימים המאושרים של חיינו- the happiest day of our lives ובקטע מתוך shine on pt.2 שאני מאוד אוהב, הקטע אחרי השירה יש קטע מגניב עם בס.. טוב יאללה חברה, אני את שלי אמרתי ב 3:51 לפנות בוקר.. תגיבו.
 

One Echoe

New member
אוקי...שלי...

אני לא מכיר את כל אלבומי הלהקה...אז רק ממה שאני מכיר, ואני מכיר די הרבה. דיוויד גילמור-WYWH, הגיטרות של גילמור נשמעות שם כמו מיליון דולר. הן פשוט מתנוססות וצועקות... אחד האלבומים שגדושים במלודיות הגיטרה שאני הכי אוהב... גילמור בהחלט שולט שם. ניק מייסון-החומה, התופים שם פשוט עוצמתיים ומעובדים בצורה מושלמת לדעתי. ריצ'ארד רייט-הדויז'אן באל...הקלידים שם מאוד דומיננטים. במיוחד בקטע-marooned, יש שם דיאלוג בין מיתר וקליד, בין רייט לגילמור, פשוט מושלם, אותו דבר בשיין און יו קרייזי דיימונד. ווטארס-ווטארס אחד הבסיסטים הכי מיוחדים שאני מכיר... אמנם הוא לא כזה תותח, אבל יש לו קטעים שהוא פשוט מוסיף כ"כ הרבה עם הבס והופך קטעי בס לחלקים אינטגרליים מהשיר. למשל-אקוס, הליין בס שם כ"כ יפה... שייאון און יו קרייזי דיימונד-במיוחד בשינוי קצב. היי יו מהחומה. וכו' סיד...אני לא מכיר יותר מדי שירים מהחלילן. אבל השיר הכי יפה ששמעתי משם בינתיים הוא ארנולד ליין סיד שר שם כ"כ יפה...
 

NIR Y

New member
בקשר לתופים

אני גם מאד אוהב את התופים של החומה, אבל דווקא את זה לא ממש עשה מייסון, מייסון לא הצליח לספק את ווטרס בחומ, וזאת אחת הסיבות שמייסון הוא לא זה שמתופף (לפחות ברוב) באלבום.
 

One Echoe

New member
רגע, אני מבולבל לגמרי כבר...

את מי העיפו מההקלטות? את רייט, או מייסון? או את שניהם? \:
 

MellowShip

New member
זה היה רייט..

אבל אולי היו לווטרס גם רגשות שלילים על מייסון החביב? (קונטרול פריק, מי יודע?). בכל אופן.. ווטרס זה לא איש נחמד.. עם או בלי מייסון.. בוקר נפלא!
 

NIR Y

New member
המצאתי

פעם מישהו אמר את זה פה בפורום, נדמה לי ציףציף (מישהו אמין).
 

holo

New member
לא שידוע לי

מייסון השתתף בכל הקלטות האלבום.. רייט לעומת זאת..
 

tziftzifit

New member
they used studio musicians

on The Wall, including a studio drummer on several tracks. I don't remember now which tracks. I think Mason still played on the majority of the album (he certainly played on ABITW2). On subsequent albums his contribution was smaller.​
 

weird dust

New member
בקשר לבס

דווקא בתור אחד שמנגן בבס אני יכול להגיד שאת הגיטרה לא שומעים בדרך כלל אבל ברגע שהיא לא תהיה יהיה חסר משהו וירגישו את זה. בקטעים שיש סולו של באס או בס מוגבר שם ניתן באמת לדעת מה טיבו האמיתי של הנגן (כי שם ממש שומעים אותו).
 
לגבי מייסון

CAREFUL WITH THAT AXE,EUGENE הוא קטע שאני מאוד אוהב,ובמיוחד בגלל התיפוף של מייסון על רקע הצרחות של ווטרס. התזמון שלו פשוט מושלם,נכנס בדיוק ברגע הנכון. זה השיא של השיר,אני פשוט מתרגש ונדהם כל פעם שאני שומע את זה.
 

brotos

New member
סחתיק עלייך יא-הולו.

דיוויד גילמור: אז מה הקטע הבאמת גדול שלו? הקלישאה אומרת שקומפרטבלי הוא הגדול מכולם, ואולי הוא באמת כזה. ומכיוון שאמת אחת ואבסולוטית זה לא אני, אז ניתן גם את התפקיד שלו בשיין און (ולא נסתכן במשהו רדיקלי יותר).
ריצ'ארד רייט: ההתחלה של אקוס. ולא מילה עוד. (בדיחה מסתתרת בתחילת הסעיף, מי יגלה?)
ניק מייסון: תצוגת תופים שלא תישכח באחד מיצירות המוזיקה הגדולות שפינק פלויד השכילו ליצור (
).
רוג'ר ווטרס: אם להגיד את האמת, ואני מעדיף בדרך כלל להגיד אותה (רק לא), אז במוזיקה אני לא מבין. ומי שלא מבין במוזיקה, רוב הזמן הוא גם לא ישמע את הבס הזה. אבל אני מאוד את הבס באם, שהוא שיר מרגש ונפלא בפני-עצמו.
 
למעלה