סקר צרכנים מקדים חסוי - האם פוגע בפטנט?

sipko

New member
סקר צרכנים מקדים חסוי - האם פוגע בפטנט?

אודה חוות דעתם של מומחי פטנטים לסוגיה המפורטת להלן. יש לי רעיון לפיתוח מוצר מסוים. לפני שאני מתחיל להשקיע כספים בפיתוחו, חשבתי לפנות למכרים בהם אני בוטח, ולהעביר ביניהם סקר הבוחן את רשמיהם מהמוצר, את הצורך שהם חשים לגביו, ואת המחיר שהיו מוכנים לשלם בעבורו. בכוונתי לפנות לכ-30 חברים ובני משפחה, ולבקש מכל אחד מהם להעביר את שאלון הסקר ל-3 מכרים שלהם בהם הם בוטחים (סה"כ כ-100 אנשים). בראשית השאלון אבקש כמובן מהקורא לשמור את המידע בסוד. בהנחה שאף אחד מאלה שאלהם מגיע השאלון לא פוגע בסודיות המידע ולא מפרסם את דבר הרעיון ברבים, האם עצם פעולת הסקר בפני עצמה מסכנת את יכולתי לרשום פטנט בשלב מאוחר יותר? תודה!
 
דעתי הסובייקטיבית - פרסום פומבי

העברה לציבור מסוים ואישור העברה מיד שנייה, לדעתי, צריך להיחשב כפרסום פומבי ועל כן לשלול את החדשנות הנדרשת. ראה סעיף 6 לחוק הפטנטים. עדיף קודם כל להגיש בקשה לפטנט ורק אח"כ לפעול. בברכה,
 

אדנדום

New member
דעה שונה

במידה ובשאלון לא נחשפים הפרטים הטכניים של המוצר אלא רק הפונקציונליות המתוכננת שלו - ייתכן והדבר לא ייחשב ל"פרסום". צריך כמובן לבדוק את הנושא עם עו"ד או עו"פ. לדוגמה: אם אני מפיץ שאלונים בהם אני שואל "האם תהיה מוכן לקנות מכונית המונעת במים", כנראה שאין בכך חשיפה של המצאתי, כי לא פירטתי כיצד בדיוק המכונית תוכל לנסוע על מים...
 
אני מסכים

אני יוצא מנק' הנחה שיחשפו מספיק פרטים כדי לסכן את הפטנט (ומניסיוני, זה קורה ברובם המכריע של המקרים). בברכה,
 
למעלה