סרטון שמצאתי ברשת

wish i was here

New member
סרטון שמצאתי ברשת

סרטון נחמד של ביצוע לייב של ג'אגבנד בלוז,אולי האיכות לא משהו,אבל אפשר לראות כאן בבירור את הפלויד המוקדמים בהופעה מסוג ההופעות שעד היום אנחנו מדברים עליהם פה: http://video.google.com/videoplay?docid=7595627057236380267&q=pink+floyd שווה לראות,מדהים
 
זה הקליפ של Jugband Blues

שצולם בסוף דצמבר 1967. אני משאירה את הלינק משום שאני לא בטוחה שיש למאן דהוא זכויות משפטיות בסרטון הזה; אולי לפיטר ג'נר, שהפיק אותו? וגם הסיפור של הסרטון הזה הוא משונה מאוד.
 

wommer

New member
כמה שאלות לגבי הקליפ...

אמממ למה גילמור לא מופיע שם? הרי זהו השר האחרון שהוציא בארט עם הפלויד, לא? אז גילמור כבר הצטרף אליהם...לא? כלי הנשיפה שהם משתמשים בהם שם, זה סתם? או באמת הם ידעו להשתמש בכלי נשיפה מסויימים?? חוץ מזה קליפ נחמד דווקא...
 
כמה תשובות

הקליפ צולם בדצמבר 1967, ימים ספורים לפני שגילמור הצטרף ללהקה - ואולי אפילו באותו יום בו הלהקה פנתה אליו, מאחורי גבו של סיד (20 או 21 בדצמבר). כלי הנשיפה הם לא סתם. בהקלטה המקורית -הקלטת האולפן, שנמצאת ב-Saucerful - מנגנים בכלי הנשיפה נגנים של "צבע הישע", שסיד הזמין לאולפן. בגרסת ה-BBC - שהאודיו שלה הוצמד לקליפ - מנגנים הפלוידים בכלי הנשיפה. ריק רייט למד לנגן בכלי נשיפה לפני שעבר לקלידים. ווטרס כנראה יודע כיצד לנגן. זה גם מה שצולם לקליפ. שים לב שאין לנו את האודיו המקורי של הקליפ.
 

wommer

New member
אוקיי

אז זה לא אומר שבטוח הם ניגנו באותו הרגע בקליפ, נכון? ואממ האם יש איזהשהי עדות לגבי הרגשתו/תגובתו של סיד כלפי החלפתו עם גילמור? או הפעולה מאחורי גבו?
 
לקליפ היה אודיו

היינו, הפלוידים ניגנו בו באמת. הסאונד פשוט דהה במהלך השנים, ולכן כשהקליפ שוחזר, הוצמד לו אודיו מהקלטה אחרת, זו של ה-BBC. העדות היחידה שיש לנו על תגובתו של סיד נמצאת בספרו של ניק מייסון. כאן, לראשונה, מודה מייסון שסיד התנגד לצירופו של גילמור. הצירוף נכפה עליו. מייסון מזכיר "קשיים" באולפן וחוסר שיתוף פעולה מצד סיד, כאשר הם היו חמישיה. יש להניח שמייסון 'מחליק' את הדברים ולא מספר הכל. וכמובן, אנו יודעים שאחרי שהפלוידים הפסיקו לאסוף את סיד להופעות, במשך כמה זמן הוא היה מגיע להופעות שלהם - כי היה לו את סידור העבודה שלהם - ונועץ מבטים בגילמור המנגן על הבמה. גילמור אמר שזו היתה אחת החוויות הקשות בחייו. נדמה לי שמייסון הוא גם זה שסיפר לראשונה שסיד גם ניסה להצטרף אליהם על הבמה, ו-ווטרס אמר לו חד משמעית שהם אינם מעוניינים בו יותר.
 

One Echoe

New member
פאק...

הכישרון הכי גדול של הלהקה, ו-ווטארס אומר לו שהם לא מעוניינים בו.. איזה אפס הווטארס הזה.
 

vegetable man

New member
לא, תראה

זה לא היה להם קל, ולא לאף אחד. סיד עדיין היה חשוב להם, אבל ההתנהגות הפסיכוטית שלו לא היתה נסבלת. קשה לי לקרוא מה שציף תיארה, זה באמת מתאר מחזה קשה, כששמעתי עליו בעבר לראשונה זה מאוד העציב. אבל סיד לא התנתק מהם מבחינה חברתית ומוסיקלית לגמרי. רוג'ר וגילמור הפיקו לו חלק רב משירי אלבום הסולו שלו (שחובה להכיר, הוא מעולה). את האלבום השני גילמור ורייט הפיקו, כך שהעובדה שהם "ניפנפו" את סיד, היתה על רקע מקצועי, למרות שאצל ווטרס תמיד יש עניין של אגו.
 
שניכם צודקים

סיד הועף מהלהקה משום שהוא לא תפקד בהופעות, וללא הופעות הם לא יכלו להרוויח כסף. באותם ימים כבר היו כמה עשרות אנשים שהיו תלויים בלהקה למחייתם, ולכן הלחץ הכספי הכתיב את המהלכים. בנוסף - ואולי הכי קריטי - העפתו של סיד נעשתה על רקע של מאבקי כוח בין שלושת הפלוידים האחרים (ובעיקר ווטרס) ולבין מנהלי הלהקה, פיטר ג'נר ואנדרו קינג, שבעיניהם סיד היה הכשרון הגדול בלהקה. שלושת האחרים - ובמיוחד ווטרס - היו נחושים להוכיח למנהלים שהם טועים, ושהשלושה יכולים להסתדר גם בלי סיד. זה עולה מדברים שפיטר ג'נר עצמו סיפר בראיון, וכן אחד המבקרים היותר-רציניים, ג'ים דה-רוגטיס, כתב על כך בספרו, על סמך ראיונות שערך עם הפלוידים ומחקר נוסף. אבל בדיעבד, הצורה בה סיד הועף היתה מכוערת ולא-חברית. כפי שכתב המבקר של Q (בקטע שתרגמתי לא מזמן), אם סיטואציה כזו היתה קורית בלהקה כיום, סיד היה נשלח לבית חולים או למכון גמילה, וחוזר אחרי כמה חודשים ללהקה. אבל בנסיבות של אותו זמן, הפלוידים התנהגו כמו מה שהם היו: צעירים חסרי נסיון, אובדי-עצות, שאפתניים וחסרי-רחמים (ואלו רק הכינויים שמייסון וגילמור עצמם השתמשו בהם כדי לתאר את התנהגותם כלפי סיד). אגב, נזכרתי איפה קראתי את זה שסיד היה בא להופעות ורוצה לעלות על הבמה, ושווטרס היה דוחה אותו: זה היה בראיון עם פיטר ג'נר, שקראתי לא מזמן, לא אצל מייסון.
 

vegetable man

New member
מסכים

אני גם חושב שלמרות שהדרך שהוא הועף היתה בוטה ומכוערת, צריך לזכור שבמשך כמה חודשים טובים הם היו צריכים לסבול את המוזרויות שלו, שרק החריפו. היה חסר להם גם גיטרה בהופעות, כי הוא ניגן גרוע, אם בכלל הוא ניגן. כוונתם היתה בהתחלה טובה - שסיד רק יכתוב וגילמור יופיע, בדומה למה שנעשה עם בריאן ווילסון. כלומר - אין ספק שהיה פה מהלך מתבקש של הצלת הלהקה, שלא היתה שורדת אם ווטרס וחבריו לא היו עקשנים מספיק. צריך גם לזכור שלא ידעו הרבה אז על סמים הזייתיים, והשלכותהם. אף אחד לא חשב שהאישיות של סיד תשתנה באופן ניצחי, והוא יפסיק לבסוף להתעניין במוסיקה.
 

wommer

New member
הוא לא הפסיק להתעניין במוסיקה.

עובדה שהוא עוד איכשהו ביקש עזרה מחבריו להפיק את שני אלבומי הסולו שלו...
 
אגב פיטר ג'נר - אפשר לשמוע תוכנית

עליו ב-BBC. זוהי תוכנית בסדרה על Starmakers and Svengalis, היינו מנהלים ומפיקים 'אגדתיים'. למעוניינים, גשו לאתר של רדיו ה-BBC www.bbc.co.uk/radio בחרו את "רדיו 6" פיתחו את ה-radio player שלהם. בחרו בתכנית 6 Music Plays It Again Overnight ושם בחרו בתכנית של יום ראשון - SUN. התוכנית מתחילה עם השיר See Emily Play. אני מניחה שהתכנית תהיה בארכיון שלהם רק לעוד כמה ימים, עד שתוחלף. טוב, אז לטובת העצלנים, סיכמתי את התכנית: בתכנית, מספר ג'נר על איך הוא פגש לראשונה בפלויד, במקרה, ואיך הוא וידידו אנדרו קינג החליטו להיות המנהלים שלהם, בלי שהיה להם מושג איך לנהל. הוא מדגיש ששניהם רצו להתרחק מהתדמית ואורח החיים של המנהלים מהדור הקודם (לארי פארנס, רוברט סטיגווד), כי שניהם באו מהמעמד הבינוני, והיו בוגרי אוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג'. ניק מייסון מרואיין, ומספר שבשבילו גדולתם של שני המנהלים היתה שהם הפנו את הלהקה לכיוונים חדשים, וראו פוטנציאל בלהקה שהיתה, לדברי מייסון "פשוט גרועה, חובבנית", בתחילת דרכה. הם ראו את הפוטנציאל שמאחורי גרסאות הכיסוי לשירי R&B אמריקאי וחזו את הפסיכדליה. ג'נר מספר איך הם "שידכו" את הפלויד ל"מחתרת" הפסיכדלית. הטרנדיות, ההופעות עם התאורה, הם שהפכו את הפלויד לחזית התנועה, לדבריו. התקליטים היו רק מוצר נלווה, בסצינה. התכנית דנה גם בהעפתו של סיד. ג'נר מספר: [השלושה האחרים] באו אלינו ואמרו לי ולאנדרו "אתם לא מאמינים בנו בלי סיד, נכון?" וענינו "נו, כנראה שלא. אנחנו לא יכולים לראות איך תצליחו בלעדיו, בלי הבחור שכתב את כל השירים שלכם, שר אותם, ניגן גיטרה מובילה והיה חוט השדרה של הלהקה." זו היתה טעות בהערכה שלנו את האופי, והחוזק, של שאר הלהקה - וגם את חשיבות שם הלהקה. גם לא הערכנו נכונה את הבורות של הקהל - כי עבור הקהל, פינק פלויד היתה להקה, שם המותג "פינק פלויד". כך שגם אם האיש העיקרי כבר לא היה שם, אם האחרים מגיעים להופעה, תחת השם הזה, ונותנים משהו סביר, עבור הקהל זה היה עדיין "פינק פלויד". זו היתה טעות קלאסית. קינג וג'נר עברו לנהל את הקריירה של מארק בולאן, שנהיה אחד מכוכבי הפופ האנגליים הגדולים בתחילת שנות השבעים. אבל בולאן התחתן עם מי שהיתה המזכירה (ומנהלת בפועל) של פירמת הניהול של ג'נר וקינג, ג'ון צ'יילד, ולאחר שג'נר וקינג לא ראו בעין יפה את ההתמזמזויות של השניים במשרד - עזב אותם בטריקת דלת. ג'נר וקינג ניהלו גם את Edgar Broughton Band, להקה רדיקלית, ולוקח את האחריות לאי-הצלחתה, עקב היותו יותר מדי היפי. הוא גם ניהל את קווין איירס. איירס מספר על סיבובי הופעות מפרכים, בהם לא הרוויחו כלום. גם איירס וגם האדגרים מספרים איך קינג וג'נר היו אחלה בחורים, אבל לא ממש ידעו איך לנהל. ג'נר מצידו אומר שאיירס לא ממש עבד קשה כדי לקדם את האלבומים שלו. ג'נר היה גם מנהלו של רוי הארפר, והפיק חלק מאלבומיו. הארפר מספר, כמו קודמיו, שג'נר וקינג לא ממש ידעו מה הם עושים: הם פספסו את הפלויד, את בולאן... הם היו צעירים וחובבנים. הם העדיפו לעבוד עם אמנים יוצאי דופן, יצירתיים, אקסצנטריים ואינטליגנטיים יותר מהממוצע. ג'נר מצידו מחמיא מאוד להארפר, אותו הוא מעריך כאמן. הוא מודה שהוא לא שמר על אובייקטיביות, לא שמר מרחק מהאמנים אותם ניהל, ונהיה "מעודדת" שלהם במקום זה, מה שלא היה רעיון טוב, כי הוא לא הצליח לקדם אותם, מבחינה מסחרית. עם עליית הפאנק, גילה ג'נר את איאן דיורי, מאושיות התקופה (זוכרים את Sex and Drugs and Rock'n'roll שלו?). ג'נר טוען שדיורי הצליח כי השירים שלו היו קליטים, לא רועשים כאלו של שאר הפאנק. דיורי היה טיפוס מסובך, וגישתם של ג'נר וקינג לא עזרה: במקום להחזיק אותו קצר, הם טיפחו את האגו שלו, מה שסיבך אותו עוד יותר. השותפות בין ג'נר וקינג התפרקה בתחילת שנות השמונים. ג'נר עבד תקופת מה בצד השני של המתרס, עבור אחת מחברות התקליטים, ואז חזר לניהול, עם האנק וואנגפורד, זמר "קאנטרי" אנגלי ודמות צבעונית בפני עצמה (אגב, הוא חבר וותיק של הפלוידים. הוא היה יחד עם חברי הלהקה וחברותיהם, בחופשה הכפויה שלהם בפורמנטרה, באוגוסט 1967). וונגפורד מתאר את היחסים ביניהם כיחסים בין אב ובנו, עם ג'נר בתור האב, אף כי וונגפורד גדול מג'נר בשנה. וונגפורד גם מתאר את ג'נר כמי שיש לו טעם אקסצנטרי, ביזארי. באותה תקופה, גילה ג'נר את בילי בראג, מעין סינגר-סונגרייטר מחאתי שצמח מתוך הפוסט-פאנק האנגלי. (באותם ימים, בתחילת שנות השמונים, ניבאו לו עיתוני המוסיקה עתיד גדול. העתיד הזה לא התגשם, ובראג נשאר בשוליים, למרות הערכה כלפיו). ג'נר מאוד התלהב מבראג, אותו ראה כ"טרובדור מחאה" שישלהב את ההמונים, בניגוד לפופ-המצעדים של דוראן דוראן, וזאת בתקופה בה אנגליה עברה משברים חברתיים חמורים. בסה"כ התכנית מתארת את ג'נר כבחור טוב-לב, עם כוונות טובות, שנשאר בתחום ניהול האמנים אף כי היה יכול לבחור בכל קריירה אחרת: מדען, פוליטיקאי, מרצה (הוא היה מרצה לסוציולוגיה באמת) או כל דבר אחר. הוא בחר בדרך הזו מתוך אהבת האמנות ורצון לשנות את החברה, לא מתוך רצון להתעשר, ואף כי עד היום הוא לא ממש יודע כיצד לקדם את האמנים שהוא מנהל, הם נהנים מחברתו והוא, מצידו, הביא לנו כמה שמות אקסצטנריים ויצירתיים. פינק פלויד, למשל.
 

vegetable man

New member
הוא כן

הוא הוציא 2 דיסקים בשנת 70 - של שירים שהוקלטו ב-68 ו-69 בעיקר, בשנת 72 עשה כמה הופעות ממש גרועות, ומאז לא ניגן או כתב יותר - לפי מה שידוע.
 
שניכם צודקים - תלוי מאיפה מסתכלים

את שני אלבומי הסולו שלו הוא הקליט ב-69 ו-70, אחד אחרי השני ללא הפסקה (הם יצאו בהפרש של כמה חודשים אחד מהשני). על איך הפלוידים הגיעו להיות מעורבים באלבומים האלו, יש הרבה גרסאות. בעצם, לכל אחד מהמעורבים יש את הגרסה שלו, והן סותרות זו את זו. זה לא משנה, בעצם. נראה שגילמור היה הדמות העיקרית בהפקת האלבומים, משלב מסויים בכל אופן. באותה תקופה סיד מאוד רצה לחזור להופיע ולנגן. הוא דיבר על כך בראיונות המעטים שנתן. אבל לא היה לו הכוח או היכולת להקים הרכב חדש, ומלבד הופעה אחת בלונדון, שנפסקה לאחר 4 שירים, הוא לא היה מסוגל להזיז דבר. ביוזמת חברים, הוקם הרכב בשם Stars בשנת 1972. הם הופיעו בכמה ארועים בקיימברידג', ואז התקפלו, לאחר שסיד קרא ביקורות קוטלות על ההופעות והודיע לחבריו שהוא אינו מעוניין להמשיך. לאחר מכן הוא נעלם, עד שנת 1974. המאמר שעומד להתפרסם ב-Mojo ממש בשבועות הקרובים, אולי ישפוך אור על תקופה עלומה זו. בכל מקרה, סיד שוכנע לחזור להקליט בשנת 1974, בהפקתו של פיטר ג'נר. ההקלטות נזנחו לאחר מספר ימים, כאשר ג'נר הבין שסיד לא מסוגל לנגן. שנה אחר כך הוא הופיע פתאום באולפנים כאשר הפלויד עבדו על WYWH, והסיפור ידוע. זה באמת היה הקשר האחרון שלו עם עולם המוסיקה, לאחריו נטש אותו - בין מרצון או מאונס, או בין בעצת משפחתו או רופאיו - מי יודע.
 

vegetable man

New member
ציף תראי...

ה-MADCAP כולו הוקלט ב-68, 69. BARRETT הוקלט גם ב-70. OPEL הוא שאריות שלא שוחררו. העובדה היא שסיד איבד עניין במוסיקה כתהליך הדרגתי, בתחילת שנות השבעים. אני לא מאמין שזה בגלל עצות שהוא קיבל. מעניין אותי אם זה מסיבה נפשית - כלומר מוסיקה מזוהה איתו כדבר רע, שדרדר אותו, סמים וכו' או שמדובר בסיבה גופנית - הנזק המוחי שגרמו לו הסמים? או שניהם? ידוע שהוא הגביר את פעילותו בציור מאז, ואף כתב ספר להנאתו, כך שהוא לא איבד את החוש היצירתי כליל.
 
Madcap לא הוקלט ב-1968

פיטר ג'נר ניסה להקליט את סיד באותה שנה, אך ללא הצלחה. העבודה על האלבום החלה לאחר ש-EMI שלחו את מלקולם ג'ונס להפיק את האלבום, באביב 1969. זה מה שהספרות המקצועית המעודכנת אומרת - ואני מוכנה לפרט, אם תרצה. Opel כולל outtakes ושיר אחד לפחות שגילמור החביא מתחת לבלטות. האלבום יצא בסוף 1988 לאחר שתדלנות ארוכת שנים מצד אוהדים ובעיקר מצד מלקולם ג'ונס. אנחנו לא יודעים מדוע סיד הפסיק להקליט וליצור. ברור שלמצבו הנפשי היה קשר לכך. אבל "איבד עניין" זה רק אופציה אחת. אחותו אמרה לאחרונה שהוא מאזין למוסיקה, כך שלא נראה שהוא איבד עניין במוסיקה, ככזו.
 

vegetable man

New member
לא ע"פ העטיפה שברשותי

רשום בעטיפה ש Late Night למשל הוקלט ב-מאי 68. golden hair, טייק 5 הוקלט ביוני 68. מ-opel, השיר clown & Jugglers שזה בעצם octopus הוקלט ב-יולי 68. אני שואל למה הוא איבד עניין, כי זה מדהים אותי, שאדם כה יצירתי, עם כ"כ הרבה מקוריות ומסר, ששינה והשפיע על המוסיקה בתקופה כ"כ קצרה פשוט התרוקן, ונשאר בלי כלום לומר במשך 35 שנה. זה כ"כ עצוב - ולא עוצר אותי לחשוב מה לעזאזל גרם למצב להשתנות בצורה כה קיצונית.
 
אתה צודק לגבי הטייקים

הם אכן הוקלטו ב-1968, והיו השירים היחידים מההקלטות של שנת 1968 שהגיעו לאלבומים בסוף שנות השישים. אבל העבודה על האלבום Madcap החלה רק באפריל 1969, והעבודה על השירים האלו הושלמה ע"י מלקולם ג'ונס (ההקלטות ב-68 נעשו ע"י פיטר ג'נר). Opel כולל, כאמור outtakes מכל מיני הקלטות, כולל clowns and jugglers. יש עוד הקלטות רבות מ-1968, שעשה פיטר ג'נר, שלא יצאו רשמית מעולם. אלו לא הקלטות שלמות, אלא שירים חלקיים - בגלל זה הם נזנחו. כמו כן outtakes נוספים יצאו בקופסה Crazy Diamond בראשית שנות התשעים. התשובה לשאלה מדוע הוא הפסיק ליצור נמצאת אך ורק בידיו של סיד, נראה לי.
 

wommer

New member
הממ

האם תגובתו מראה על יחסו של סיד לחברו מילדות? או רצון להשאר כגיטריסט ראשי וכותב ראשי בלהקה? ולמנו איבוד מעמדו? מה אתם חושבים?
 
למעלה