סרטי השבוע

טראנס לדעתי היה הרבה יותר גרוע מזה

ההתחלה שלו היתה באמת מעולה, אבל הוא צלל אצלי לתהומות הרבה יותר מהר ממך עד שבשלב מסויים כבר היה לי מביך להסתכל עליו וכשהוא נגמר רציתי מקלחת כדי להתנקות ממנו.
דני בויל הגיע לשיא שלו ברטיינספוטינג וזה היה ונשאר הדבר היחידי הבאמת מדהים שהוא עשה, כל השאר או בינוני או גרוע (או שלא ראיתי). לא מבינה את ההתלהבות ממנו
 

black scar1

New member
לא ראיתי כל מה שדני בויל עשה

אני צריכה עוד להשלים סרטים ישנים שלו. טריינספוטינג הוא בין 10 הסרטים האהובים עלי לפחות, למרות שאני מתחילה לתהות לאחרונה אם יש בו משהו יותר מאשר "אוירה" ורצף קטעים כבירים, אבל שלא מתחברים לסיפור שלם. ואם הייתי מתלהבת מטריינספוטינג אם הייתי רואה אותו היום לראשונה (לא בטוח).
אני עדיין אוהבת את דני בויל, לא כל סרט שלו מושלם, אבל כולם מעניינים. אפילו החוף המושמץ, ואפילו אני יותר סלחנית לנער החידות שמואשם באמריקאיות יתר (ובצדק), אבל יש לי מלא הערכה לחלק הראשון שלו שמתאר חיים של ילדי אשפתות בהודו. וגם 127 שעות הנהדר.
 
את נער החידות לא הצלחתי לסיים אפילו

אני חושבת שהחזקתי חצי סרט בערך עד שפרשתי.
127 שעות הוא בעייתי נורא לדעתי, יש בו פוטנציאל אדיר שממש לא ממומש. על הפלשבקים וכל הזכרונות האלה שלו ולדמיין את האקסית שלו או לא יודעת מה, פשוט הורסים את הסרט. במאי טוב עם ביצים היה עושה את זה סרט על בנאדם אחד תקוע ולא היה צריך לברוח לכל המקומות האחרים האלה כדי למלא זמן. אכזב אותי נורא.
 

Thess1

New member
meh

הסרט היחיד שלו אחרי שנות האלפיים שבאמת נהניתי ממנו הוא סאנשיין. אני גם מחבב את 127 שעות, אבל אני מסכים עם אפרת שהסרט השקיע הרבה יותר מדי בלברוח מהסיטואציה שהיא מעניינת בפני עצמה.
 

מיכאל1411

New member
סאנשיין לא זכור לי כמרשים או טוב במיוחד

127 שעות סרט מצוין, יצא לי לראות בקולנוע בזמנו עם האקסית וישבנו ליד זוג אחר והבחורה שם לא הפסיקה לשאול שאלות ולהעיר
כל רגע, גאד כמה רציתי שיבוא חתול ויאכל לה את הלשון.

לא אהבת מיליונים? זה היה סרט ממש חמוד
 

Thess1

New member
אני מוכן לפצות אותך

תגידי לי על מה היית רוצה שאני אבזבז שעה וחצי מהחיים שלי ואני אעשה את זה.
 

black scar1

New member
באמת!! וואו..זה פותח מגוון כ"כ רחב של אופציות

אני חושבת לבחור איזה קומדיה רומנטית גרועה מאוד. מואה הא הא...
צריכה לחשוב על זה...
 

ערן1987

New member
פיליפס באמת מעולה! מה חשבת על המשחק

של טום הנקס ושל הקפטן הסומלי?

אני חושב שארגו באמת קלישאתי וכו׳ אבל הוא פשוט מבוצע בצורה סופר מקצועית, מותחת וקולחת.
 

black scar1

New member
שניהם (השמחק) נהדרים

כמובן. טום הנקס תמיד נהדר, אבל אני חייבת להגיד שכולם השתפכו כ"כ על המשחק שלו (ומחו על חוסר המועמדות שלו לאוסקר) שציפיתי ליותר. כלומר, זה טום הנקס הוא תמיד משחק מהמם, אבל התפקיד עצמו לא היה וואו ולא דרש ממנו איזו הופעה מחשמלת, לטעמי. אני כן מצטרפת לכל אלו שמשבחים את הסצנה האחרונה שלו בה הוא באמת נותן הופעה גדולה מהחיים (בשיא הרצינות, הסצנה הזאת הייתה כ"כ מרשימה שהיא גרמה לי לקבל התקף פאניקה). אבל האם סצנה אחת אומרת שכל התפקיד גדול? לא יודעת. בכל מקרה, אין לי משהו רע להגיד עליו.

הקפן הסומאלי אכן היה הפתעה מאוד טובה, וכן הוא שיחק מאוד טוב והצליח לרגש לא מעט.
 

ערן1987

New member
אני לא מסכים איתך לגבי טום

יש משהו במעין אדישות שלו, ביום-יומיות של הדמות שלו, שעושה את המשחק שלו לשונה מאיך שהוא משחק בד"כ. שימי לב שהרבה פעמים הוא משחק דמות קצת לא טיפוסית, קצת מוחצנת - ופה זה שונה, הוא עוד בחור שנתקע לסיטואציה לא נעימה.
 

black scar1

New member
אגב.. למי שראה עלובי החיים

נתקלתי בוידיאו- ביקורת אדיר של החברה מ- that guy with the glasses על עלובי החיים. זה דיי ארוך (50 דקות בערך) ולפעמים זה נמרח קצת יותר מדי, אבל ברובו זה פשוט אדיר. הביקורת עצמה היא במבנה של מחזמר כשהם עושים פרודיות על השירים. יש שם לא מעט קטעים אדירים. והם מציינים את כל הבעיות שהיו לי עם הסרט. ממש נהניתי לראות את זה (אבל אם אהבתם את הסרט, אולי זה יבאס אותכם, כי הם לרוב יורדים עליו).

במכל מקרה- http://blip.tv/nostalgiacritic/nc-les-miserables-musical-review-6631660
 

xoxo dreams

New member
סרטי השבוע שלי

כולם בסדר http://www.imdb.com/title/tt0780511/
למרות שאני מאוהבת ברוברט דה נירו אני אנסה להיות כמה שיותר אובייקטיבית.
הסרט ממש טוב לדעתי והוא העניק לי חווית צפייה מאוד נעימה ומרגשת. אומנם הסיפור מתיימר להיות דרמטי ונוגע ללב, אבל הסרט בגדול מאוד קליל ונוח.
העלילה מקסימה בעיניי, אבל הדיאלוגים לא ברמה גבוהה, לדעתי. גם הדמויות (חוץ מאלו של רוברט דה נירו ודרו ברימור) די שטחיות ולא מתפתחות לשום מקום, אבל למרות זאת הסרט קנה אותי.
אם מישהו רוצה להעביר זמן מיותר בצפייה בסרט קליל - עליו אני אמליץ.

בעלים ונשים http://www.imdb.com/title/tt0104466/
אני די אוהבת את העבודה של וודי אלן, אבל קשה לי לשים את האצבע על סרט אחד שלו שממש עשה לי את זה (המלצות יתקבלו בברכה).
הדיאלוגים מאוד ריאליסטים, שאני אוהבת, אבל הסרט עצמו כ"כ מעייף ומטרחן ולא מובן שפשוט כפיתי על עצמי לראות את הסרט (כמו עונש) רק כדי להתמקד בדיאלוגים.
הבנתי שהסרט קיבל המון ביקורות טובות, אין לי מושג על מה.

הלורקס http://www.imdb.com/title/tt1482459/
וואו איזה סרט גאוני! נפלא! צבעוני! פשוט רציתי לחיות שם! מעבר לצבעוניות ולהומור יש גם מסר שהוא מאוד חשוב וענייני בעיניי. אני אוהבת שסרטי אנימציה, שקהל היעד העיקרי שלהם הוא ילדים, מנסים
להעביר מסר חינוכי ולא משתמשים באנימציה עצמה לפיצוצים וקרבות לייזר.

הגולדברגים http://www.imdb.com/title/tt2712740/
הפרק הראשון נחמד. לא נפלתי מהכיסא אבל כן נהנתי לצפות בו עד הסוף. אני אוהבת את שנות ה80 וזה קצת גרם לי לגעגוע לסיטקומים הישנים של ערוץ הילדים (אריזה משפחתית, הנסיך המדליק וכו').
יש לה פוטנציאל ואני מקווה שהיא תמשיך לעלות ולהתפתח.
 
אני מאוד אוהבת את בעלים ונשים

ראיתי באמת שזה היה בyes אתמול, שמתי להקליט אז אולי אני אצפה שוב בקרוב. אני לא זוכרת הרבה אבל אני זוכרת שממש התרשמתי פעם אחרונה שראיתי אותו לפני כמה שנים. גם הדיאלוגים וגם עבודת המצלמה והעריכה היו ממש איכותיות. אבל שוב לא באמת זוכרת עלילתית אז לא יודעת טרחני או לא.
לגבי ההכי טובים שלו, זליג לדעתי האישית מעל כולם ומעבר לזה הרומן שלי עם אנני, מנהטן, פשעים ועבירות קלות, שושנת קהיר הסגולה, קח את הכסף וברח... כולם מעולים לדעתי, ויש עוד המון שהם ממש ממש ממש טובים.

הגולדברגים אומרים באמת שזה טוב ואני גם צריכה להשלים אותה
 

מיכאל1411

New member
12 שנים של עבדות, כוח משיכה ועוד ועוד

(2014) Devil's Due
פאונד פוטג'. זוג אמריקני חוזר מחופשה באסיה, הבחורה מגלה שהיא בהריון ואירועים מוזרים ומצמררים מתחילים להתרחש.
האמריקנים חולים על החרא של האנטיקרייסט ואני חייב לומר שהסרט ממש עובד. מקווה שהוא יאמיר למעמד ראוי בזמן הקרוב
ויוקרן בהפצה רחבה ולא ישאר יקיר פסטיבלים של אימה בלבד. זה לא 'תינוקה של רוזמרי' אבל לא רחוק מכך.
10/7

(2013) כוח המשיכה Gravity
האירוע המדובר של השנה מתנתק בקלילות מחבלי התסריט ומוצא אחיזה בטכניקות בימוי פורצות דרך, לוקח את
הקולנוע לחלל ולהיפך הכי קרוב שאפשר. אלפונסו קוארון תמיד ידע להבהיל ולמתוח את הציפיות עד הקצה, הפעם
הסתפק בשפה עשירה של עיצוב לפרטי פרטים וזה לבד מרשים. הדמות של בולוק נזקקת שלא לצורך לסימפטיה של
הצופים, הרי היא אבודה אי שם בקוסמוס האינסופי, בטח שנדאג ונרצה בטובתה. כל ניסיונות הריגוש הויזואלי באמת
מרעידים ועוצרי נשימה, לא משהו שאפשר לומר על הרגעים הקטנים המפונים עבור רקע אישי מיותר. סרט עם אפשרויות
בלתי מוגבלות של אקסטזה חושית נטולת עומק אנושי.
10/7

(2013) בתוך לואין דייוויס Inside Lleyn Davis
החדש של האחים כהן מתנגן על המסך כשירה צרופה על חייו של אמן פולק בסיקסטיז, השנים בהן הסצינה פרחה וליבלבה.
זה הסרט הכי מרגש ואינטימי של האחים, יש בעשייתו מגע נעים של הומור ושמחת חיים מתוקה-מרירה. יש גם מוזיקה טובה
וחתול חמקמק. אוסקר אייזק, קארי מוליגן (נפלאה ממש) וג'ון גודמן אמונים על שיפור מצב הרוח של המתגעגעים לתקופה בה
צלילים חדשים היו בחיתוליהם. בסופו תמצאו את עצמכם מזמזמים, עושים מיאו ועם פנים מרוחים בחיוך.
10/7

(2013) נברסקה Nebraska
באמת רציתי לאהוב את החדש של אלכסנדר פיין אבל הוא לא איפשר לי. היה בו משהו מאוד זחוח וסתמי, גלים של ריקנות.
יש בדיוק רגע אנושי טהור אחד בסרט, בעוד השאר נסחף לשומקום. התסריט לא מצליח להרחיב את גבולות המצב המתואר
ונשאר יבש. ברוס דרן, הפסקול, הצילום בשחור-לבן והבימוי גורמים לכך שיהיו איכשהו סיבות סבירות לראות סרט מאוד מינורי
וחסר תועלת. לו רק הסרט היה פחות זהיר ומהוסס ויותר שאפתני.
10/4

(2013) 12 שנים של עבדות Years A Slave 12
ככל הנראה, יזכה באוסקר לסרט הטוב, למרות שיש בו חולשות אינספור ועלילה שנעלמת אחרי כשליש. סטיב מקווין הציב
לעצמו רף גבוה אחרי 'רעב' ו'בושה', סרטים מצוינים עם רוח אמנותית מהפנטת וסגנון בימוי חסר פשרות. האלמנטים הללו
נזנחים הפעם לטובת דרמה לא חכמה או מרגשת במיוחד, המערבת במרכזה דמות ראשית אנמית ולא מספיק טובה.
מייקל פאסבנדר הרגיש כאחראי האמיתי על ייצוג הרוע בסרט, עוד תפקיד משובח שלו שהופך הכל להרבה יותר מסתם סביר.
מקווין לא חרג מהגבולות הברורים של הוליווד, בתקווה שזה חד פעמי.
10/6

(2011) אנקת הגבהים Wuthering Heights
אנדראה ארנולד כבר מזמן הוכיחה את כישוריה כבמאית מצוינת בזכות ולא בחסד. 'צרעה' שלה הוא אחד מהסרטים הקצרים
הטובים ביותר שיצא לי לראות ויש לה את 'מחוץ למים' הנהדר ('דרך אדומה' היה בעייתי לי ומעיק מדי, למרות המעלות הטכניות)
והיא סוג של סמל הנשיות בקולנוע הבריטי המודרני. העיבוד שלה לרומן הנודע משחק לפי הכללים שלה, קרי מסך ביחס 4:3
והמון זעם אנושי אצור. ארנולד גורמת לדמויות שלה לסבול והרבה ומעבירה אותן תלאות איומות אבל לא שוכחת להביט פנימה,
לצייר אוטוסטרדה רגשית של ממש ופסיפס עמוק וחתרני, גם במחיר אמנותי לא קל בכלל המערב פגיעה בבע''ח, לשיקולכם.
10/7

(2011) הארטיסט The Artist
איזון זה לא הצד החזק של הסרט, כי 5 דקות ראשונות באמת נפלאות ואז 25 דקות משמימות ואז סיום מערכה ראשונה מבריק,
משם חשבתי שתהיה צבירת תאוצה לעבר משהו באמת מיוחד ולצערי זה לא קרה. חששתי מחנפנות יתר שלו לקהל וזה לא קרה.
בגדול, הנוסטלגיה/שיער היסטוריה/מחווה/קונספט נחמדים ולא רק מתרפקים על העבר. סרט סביר לצפייה, רחוק ממופת כלשהי.
10/5

(2005) השפם La Moustache
סרט צרפתי מקורי מאוד על אדם שמתעורר יום אחד ומחליט לגלח את השפם ולחרדתו מגלה שאישתו והסביבה כלל לא מכירים
בכך שהיה לו אי פעם שפם. סרט חידתי על אבסורד הקיום, לא חושב שהבנתי אותו עד תומו אבל הוא מאוד מעניין ולא רגיל.
למרות שהוא לא אומר משהו קונקרטי או בעל משמעות ויש בו מידה של מוזרות מרתיעה, אפשר לתת לו הזדמנות. ממוצע כזה.
10/5

(1998) סיטקום Sitcom
סרט הביכורים של פרנסואה אוזון על משפחה בורגנית ממש לא נורמלית הוא קומדיה שחורה עם נימה סוריאליסטית ברורה.
לא רע רוב הזמן, עם כמה סצינות מדהימות.
10/6

(1978) ימים ברקיע Days Of Heaven
נדמה שכל סרט של מאליק הוא מופת של עשייה הרמונית. סרט מהפנט על המשבר הכלכלי של 1929 בדמות סיפור קטן
על אח ואחות. השוטים הם בבחינת שלמות קולנועית, גם כשהסיפור לפעמים מאבד מציביונו הרגשי או הנראטיבי.
10/7

(1978) העיניים של לורה מארס Eyes Of Laura Mars
מותחן לא משהו, צפיתי בו בגלל פיי דאנאוויי וטומי לי ג'ונס והם עושים את הסרט.
10/4

(1951) חשמלית ושמה תשוקה A Streetcar Named Desire
הופעות מחשמלות ומלאות תשוקה של מרלון ברנדו, קים האנטר וקארל מאלדן גורמים לסרט של איליה קאזאן לגעת בכוכבים.
המשחק הקיצוני משהו של ויויאן לי קצת הציק לי אבל בגלל שזה היה פועל יוצא של דבקות למחזה אז התיאטרליות מקובלת.
סטלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10/7
 
למעלה