סתם שאלה מתוך סקרנות

סבבה אשי, אבל אני אמסור אותו לגדודי שחרור

הגליל.
 

Woking

New member
בתי הקברות מלאים בחברים שלו

כאמור ערבי טוב ...
 
שאלת שאלה מאד חשובה אשי


ההמלצה לכל הציונים הנחמדים לשחרר את התסכולים והתסבוכים שלהם על הערבי המסכן שהם מכירים במציאות.
 
חבר מוסלמי טוב

הוא כזה שאתה יכול להתחבט איתו על כל מה שבוער לך בעצמות.\\
 

AlYahudii

New member
חברים לא בוחרים לפי המוצא האתני שלהם

היה לי. בעבר.

כן, הצבא הוא מקום בו נפגשים גם מסלמים ויהודים בתנאים שווים לגמרי (למרות מה ששמיים חושבת על זה
)


אנשים מתחברים אחד לשני בדרך כלל לא על בסיס של מוצא אלא על בסיס אישי. אז כן, אני מכיר לא מעט מקרים כאלו, וזה לא באמת מפתיע. כאילו דא, בחו"ל אין יהודים שיש להם קשרי חברות עם לא יהודים?



ו... גזענים ומטומטמים יש בכל מקום. לא חדש.
 
העניין הוא שגזענים וגזענות זה המיינסטרים

בכל חברה, בכל תפיסה, ולא רק זה, זה ברירת המחדל של בני האדם באשר הם.

גזענות היא חלק בלתי נפרד מתכונות האופי של בני האדם וגם שלי.

מי שיגיד לי שהוא לא גזען אני לא אאמין לו.

מי שיגיד לי שהוא מנסה להלחם בכל הכוח בגזענות שתבועה בו - אני כם אאמין לו.
 

פרויז1

New member
אפשר לספר על חברים מוסלמים שהם לא ערבים?

אני חושב שסיפרתי פה על החברים המוסלמים של אבא שלי באירן.

אם לא/אם מישהו לא קרא הנה בקיצ. :

באירן, לאבא שלי היה דוכן קטן בבזאר. רק הוא ומטי מועט היו יהודים - וכל יתר בעלי הדוכנים היו מוסלמים. כן. שיעים. כמןו הנטורי קרטה שלנו.
לא
לפלפים כמו אלה שבישראל/פלסטין


מערכת היחסים ההדדית היתה מלאת כבוד הדדי.
למעשה, היחס היה הפוך : בעלי הדוכנים כיבדו את אבא שלי ושמרו עליו יותר - מאשר אחד על השני או הם את הלקוחות או העוברים ושבים. הם יישמו את שכתוב בתורה : לשמור על הזר/בן מיעוטים.

הרי היהודים נחשבו לטמאים ואסורים במגע ישיר או עקיף. היינו "ג'וּד" = יהודי. נג'ס=טמא.
החברות שלהם עם אבי היתה כל כך עאמיתית ואמיצה : ערב פסח, הם התארחו בבית שלנו.

תארו לכם :
מוסלמים שיעים דורכים בשטייטל היהודי. (محلّه جوهودان)
נכנסים לבית של יהודי שנחשב טמא לפי הדת והמינהג השריר וקיים (جوهود نجّـــــس).
יושבים סביב שולחן הסדר הפרוס על שטיחים, במרכז מלוא המצוֹת ושפה הדברים עליהם עומדים לברך ושפע של מזון.

אבא הסביר להם בקצרה והורה להתחיל לאכול. (שימו לב מה קרה :)
החברים המוסלמים שאלו : אז איפה כל הסיפורים והברכות ששאלנו אותך וסיפרת שאתם נוהגים לעשות?
הוא ענה שלכבודם קיצר ולא יעשו את הטקס/ברכות וכ"ו.
הם אילצו את אבא לערוך את כך הסדר כהילכתו. הם רוצים להשתתף. וכך היה.

בירכנו, אכלנו והם דרשו גם (שימו לב:) לשתות יין
(שאסור בדת ובפועל באסלאם, וביחוד כשמדובר בשיעים).
הם ביקשו מאבא והוא הלך למרתף, הביא יינות שיצר בעצמו, והם שתו, נהנו, צחקו בלי סוף, השתכרו, השתוללו (עם כבוד!) ובלילה אחר כל הברכות והאוכל הרב והשתיה והמזַּה - הלכו לביתם.

איפה היום יש חברות ?
 

פואד1946

New member
פרויז אתה מספר על ימי השאח...ואכן מאכלי יהודי

למוסלמים הם חאלאל...רק...רק...ההנחה שלהם שיהודי הוא טמא...מעידה כאלפי עדים על התיחסותם ליהודים....היו ימים שאיסלמו יהודי ערים שלמות כמו את יהודי משהד...

היו אולי פה ושם התיחסות נאותה אבל זה תלוי רק בעקרונות האדם עצמו שהיה נחמד לשכנו או לחבר בעסקים...אבל בדרך כלל היו היהודים תקופה די ארוכה יהודי חסות...

ששלמו דמי כופר ובזמנים מסוימים הןכרחו ללבוש לבוש מיוחד...בדיוק כמו מה שקרה ליהודי אירופה....
 

פרויז1

New member
אכן ימי השאה !

איך מאכל של יהודי יכול להיות הלאל למוסלמי - שיעי - אם ידו של יהודי נגעה בו במהלך הכנתן/הגשתו?
הרי בתקופה מסויימת ליהודים היה אסור לעבור באזורים רבים, פרט לאלו שהוקצו. ואם עבר באזור מוסלמי, שטפו את כל השטח. ואחרי זה את עצמם, כי אלה ששטפו נעשו עצמם נג'ס והם חייבים בהיטהרות..
אני אישית עברתי חוויה דומה בטהרן. אבל זה כבר סיפור אחר.
 
למעלה